Make Casual Great (again): Discussietopic

Reactiescore
2.177
Ja en mensen leren het spel door de range toch? Range gaat weg en ze worden in diepe gegooid en gooien de handdoek in de ring. Wat een leerzame ervaring.
 

Deleted User - 487945171

Guest
Ja en mensen leren het spel door de range toch? Range gaat weg en ze worden in diepe gegooid en gooien de handdoek in de ring. Wat een leerzame ervaring.

Er bestaat een groot verschil tussen door iedereen aangevallen kunnen worden en een 120% range die langzaam groter wordt. De range die langzaam groter wordt is er juist om niet meteen in het diepe gegooid te worden.
 
Reactiescore
2.177
Er bestaat een groot verschil tussen door iedereen aangevallen kunnen worden en een 120% range die langzaam groter wordt. De range die langzaam groter wordt is er juist om niet meteen in het diepe gegooid te worden.

En het resultaat is dat iedereen het spel zo goed leert?
 
Reactiescore
273
Het gaat er om dat je op die manier kunt leren van je fouten die je maakt tijdens het verdedigen tegen een aanval van een speler.
Mocht je niet goed genoeg voorbereid zijn, kan de tegenstander je niet heel veel dorpen afpakken (tenzij goed getimed, i know....) omdat je al snel weer buiten zijn range ligt.
Dan kun je in de tussentijd weer je troepen opbouwen en klaar maken voor de volgende confrontatie met een ander of misschien zelfs dezelfde tegenstander.

Zo'n regel moet dan ook gewoon blijven op een casual wereld.
Anders is er geen verschil meer tussen een casual en een gewone wereld.
 
Reactiescore
323
En het resultaat is dat iedereen het spel zo goed leert?
Hangt van de speler af he. Ik zie sommige spelers en die hebben afgelopen casuals wel veel geleerd. En ik zie spelers die nog steeds noob zijn, ondanks dat ze wel telkens aan grote accounts komen..
 
Reactiescore
546
Als je dan als kleine speler start op de wereld, lig je nooit in iemand z'n range en kan je ook niet groeien door bb's te edelen :p Dus dat lijkt me ook geen verstandig idee

is inderdaad nog wel een leuk idee voor op een gewone wereld / speed wereld,
maar in een casual zou het niet zo verstandig zijn
 

DeletedUser75237

Guest
Hangt van de speler af he. Ik zie sommige spelers en die hebben afgelopen casuals wel veel geleerd. En ik zie spelers die nog steeds noob zijn, ondanks dat ze wel telkens aan grote accounts komen..

Dit klopt inderdaad. De mensen die echt graag willen leren hebben normaal geen 10 werelden nodig om de basic dingen onder de knie te krijgen. Ik heb het dan ook over mezelf. Meer nog, het meeste heb ik geleerd op kleinere accounts die het zwaarder hadden. Denk dat als je na 1 casual spelen niet meekunt het wellicht nooit gaat gebeuren (behalve als je geëdeld/vastgeëdeld worden door die domme regeltjes waarbij je oneerlijk voordeel kunt halen mbv meegenomen inventaris).
 
Reactiescore
693
Momenteel zie ik casual als volgt:
  • Geen verplichtingen
  • Barbaren
  • range
1 De range.
(Om nog maar eens te herhalen) Casual is gestart met range om mensen het spel te doen leren en een 2de kans te geven. OK, maar niet iedereen leert evenveel van casual. De ene sneller, de andere nooit. Ik ben zelf nog geen pro, verre van, maar momenteel heb ik de helft geleerd op casual en de andere helft op speed. (En geleerd hoe je pp moet farmen op normale werelden:rolleyes:).
Om nu terug te komen op de range. Is die nuttig? Ik vind van wel. Zeker omdat deze voor mij één van de grote kenmerken van casual is, je weet wanneer deze range vergroot en kan je voorbereiden naar dat moment. Edelen, vrienden maken, stam, bg... Om je er even te doen aan herrineren heb je in feite die range ook in het begin van een normale wereld ook, nl. 4:1, 20:1... respectievelijk 400% en 2000%... Bij normale werelden is die heel snel niet meer merkbaar en bij casual juist wel. Op maand 18 is die pas 400% en niet na +/-2 maand al weg. Door dat casual wel een range heeft is er juist meer tijd voor mensen om zich te kunnen voorbereiden. Doen ze dat niet, dan hebben ze pech, dan is dat uw eigen fout en dan kan je dat eens tegen iemand zeggen, maar recht van klagen heb je niet. Fouten maak je om te leren en et is niet altijd even gemakkelijk. Je hebt verschillende stappen wanneer de range vergroot en de deadline is steeds gegeven.

Moet nu de range veranderen? Niet noodzakelijk voor mij. De range begint te vergroten na 1 jaar. In die tijd heeft de wereld kunnen groeien (voor zover die groot kan worden) en hebben spelers zich in de huidige gevallen zich al eerder verdeeld over 2-4 verschillende grote partijen. Uiteindelijk wint er maar 1 start. Sinds casual 1 speelt men al met de range. Om sneller in iemands range te komen. Na dat de range vergroot en uiteindelijk wegvalt, kun je je niet meer verstoppen. Wil je dan nog niet verbeteren, probeer dan de volgende casual op nieuw. Vond je het leuk? Start ook maar opnieuw.

2 Je hebt geen verplichtingen.
Er is gewoon veel minder druk. Dit komt dan ook mede door de range, maar mensen zijn hierdoor iets minder actief op een casual. Ga je op café, blijf je hangen na je werk, sta je eens te laat op en heb je geen tijd voor TW? Dan kan je achteraf kijken en er is gewoon veel minder gebeurd. Je hoeft ook niet elke minuut op je gsm/pc te kijken.
Ja, maar sommigen spelen dan met 2 en zijn dan dubbel actief. Misschien, misschien ook niet, maar dan mogen ze ook niet klagen dat de wereld saai is en traag. Sommigen zitten gewoon bij elkaar om het nog rustiger aan te doen of omdat ze goed overeen met elkaar kunnen komen. Het gemiddeld aantal spelers per account ligt al veel lager dan normale werelden. Je bent ook niet verplicht in geheel TW te spelen ;)

3. Barbarendorpen
Ongetwijfeld zonder nadenken. Barbarendorpen, hun worden het meest veroverd van het begin tot het einde van de range. Logisch? Ja. En ook al waren er vroeger meer dan nu. Niet iedereen dat je wilt aanvallen komt in je range te liggen, maar je wilt natuurlijk vooruitgang boeken. Dat doe je door barbaren te edelen. Deze komen er door nieuwe spelers, spelers die stoppen (of gebanned worden) Jammer voor die dat weg gaan, maar des te meer kans dat je kan winnen. Klaar

Moeten er nu meer barbaren per speler?
Ik vind van wel. De werelden worden kleiner door: zowel minder aantal spelers en minder aantal barbaren per speler. Dus geef ons aub meer barbaren.

Groetjes,
Mike
 
Reactiescore
21
Momenteel zie ik casual als volgt:
  • Geen verplichtingen
  • Barbaren
  • range
1 De range.


2 Je hebt geen verplichtingen.


3. Barbarendorpen


Groetjes,
Mike


Helemaal me eens.
Waar ik niets over lees zijn de items en ridders die meegenomen worden. Een beginnende speler komt naar casual en moet het opnemen tegen spelers met 10 ridders duizende items.

Als een gewone wereld is een wereld om pp te farmen. Een casual is een wereld om vlaggen te farmen. Een wereld om het spel te leren is er nu nog niet.
 
Reactiescore
693
Waar ik niets over lees zijn de items en ridders die meegenomen worden. Een beginnende speler komt naar casual en moet het opnemen tegen spelers met 10 ridders duizende items.

Als een gewone wereld is een wereld om pp te farmen. Een casual is een wereld om vlaggen te farmen. Een wereld om het spel te leren is er nu nog niet.
Ik heb alleen gesproken over kenmerken.
Het is voor mij niet echt kenmerkend dat spelers lang hun inventaris kunnen sparen en dan een nieuwe casual starten en zonder problemen een grote voorsprong creëren. Opzich is dat een kenmerk van afgelopen casuals, maar dat was het doel niet, dat mensen dit "misbruiken", daarom vind ik dat dit niet tot de kenmerken behoort die typisch zijn voor casual.

Misschien moet er eerder een discussie komen met wat de normen en waarden zijn van een casual.
Ik heb er al 3
  • Barbarendorpen edelen
  • Range
  • Geen/minder verplichtingen
Het spel leren kan je eender waar doen.

Als er een casual met geen inventaris, meer barbaren... waarbij iedereen een gelijke start heeft, dan heeft het meer waarde om een guide te schrijven zoals @tim010 gedaan heeft voor speed (klik), maar dan wel voor casual.

Groetjes,
Mike
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Fun fact ik had 5 gigantische guides geschreven voor casual spelers, ik was alleen niet slim genoeg ze lokaal op te slaan. En dan heeft iemand ze 'per ongeluk' verwijderd :p
 
Reactiescore
21
Ik heb alleen gesproken over kenmerken.
Het is voor mij niet echt kenmerkend dat spelers lang hun inventaris kunnen sparen en dan een nieuwe casual starten en zonder problemen een grote voorsprong creëren. Opzich is dat een kenmerk van afgelopen casuals, maar dat was het doel niet, dat mensen dit "misbruiken", daarom vind ik dat dit niet tot de kenmerken behoort die typisch zijn voor casual.

Misschien moet er eerder een discussie komen met wat de normen en waarden zijn van een casual.
Ik heb er al 3
  • Barbarendorpen edelen
  • Range
  • Geen/minder verplichtingen
Het spel leren kan je eender waar doen.

Als er een casual met geen inventaris, meer barbaren... waarbij iedereen een gelijke start heeft, dan heeft het meer waarde om een guide te schrijven zoals @tim010 gedaan heeft voor speed (klik), maar dan wel voor casual.

Groetjes,
Mike

Een kenmerk is dat de ene speler op een casual mag starten met 10 volwaardige ridders. De ander zonder ridder.
Item mee nemen? Misbruik? Casual 5 voor het eerst ingevoegd. Niemand heeft zijn inventaris speciaal daarvoor opgespaard. En toch was er een groot verschil in opstart.

Vroeger was een casual voor spelers die hun laatste dorp verloren. Nu kan iedereen beginnen. Zo krijg je terug die familie stammen.
Mijn voorstel is dan mee nemen ridders en item niet meer toepassen. Terug overstappen na het verlies van je laatste dorp. Overstappen naar een wereld op .works. Invoegen in een stam waar men je taal spreekt. Onmogelijk iemand uit te sluiten.
 
Reactiescore
693
Als je gaat instellen dat je weer moet veroverd worden, dan krijg je volgens mij veel minder spelers in een wereld dan wordt de wereld minder groot.

Kenmerk verschil in ridder (inventaris, dorpsgrootte...)
Opzich kenmerkt dat een casual wel, maar hoort dat zo is de vraag. Je kan stellen dat mensen met volwaardige ridders starten en mensen zonder. Volgens mij zorgt dit er juist meer voor dat familie stammen zich optreden. Ook wordt TW kleiner. Mensen hebben al redelijk wat kennissen opgebouwd en zullen (zoals in onze natuur zit) weer bij elkaar kruipen.
Maak je een gelijke start voor ieder, dan kan een nieuwe(re) casual speler ineens interessanter worden om uit te nodigen.

Kenmerk ongelijke start (zo zou ik het noemen. Wat zit er in? Ridder, inventaris, dorp...)
 
Reactiescore
179
Leuk infinitief @miketijger. Vindt het alleen jammer dat er nu eens voorzichtig moet gekeken worden naar de Casuals. Dit neem ik het support team dan ook wel zeer kwalijk. Ik heb meerdere support tickets ingediend, maar daar heb ik nooit respons op gehad. De Casual werelden hebben mij altijd beetje het gevoel geven, dat er niet echt naar om gekeken werd. Alhoewel is het concept Casual nooit geworden wat het geweest is, en naar mijn idee komt dat door te weinig aandacht voor deze werelden door het support team.

Al ben ik blij dat er nu gekeken wordt naar de Casual werelden, om het weer interessant te maken. Al zou ik toch nog even wat punten wil halen:

Range
Ik zou toch nog graag zien dat de range blijft puur zodat de onervaren speler het spel kan leren. Zo kan een speler beetje bij beetje dit spel leren. Ik verwacht dit een onervaren speler dit niet erg vindt dat er range bestaat. Zo kan hij zich even focussen op het opbouwen van het account. Als mensen een range verschrikkelijk vinden, ik kan het persoonlijk zelf wel begrijpen hoor. Het is soms best frustrerend als je clusterfuckers niet aan kan vallen, omdat hij of te groot of te klein is en zo zijn er nog wel meer redenen.

Want hoelang duurt het voordat de range weer opgeschort wordt? Ik speel op dit moment geen Casual, dus ik heb daar geen beeld bij. Misschien kan die range verbredingen wel wat sneller uitgevoerd worden, zodat de spelers zich blijven ontwikkelen. Dan verwacht ik ook wel als de range weg is dat ze zich redden kunnen en weten hoe ze handelen moeten in welke situatie dan ook.

Dit is meer uit ervaring wat ik hierboven vertel. Ik heb gespeeld op Casual 1 van de beginfase t/m het winnen van de wereld. Ik herinner me dat er in de beginfase de 120% regel hadden. Ik had buren die buiten mijn 120% zaten. Heb mij volledig gefocust op het inrichten van het account. Ik had soms nog wel eens hulp nodig, maar stapje bij stapje weet je hoe de vork in de steel zit en ik redde me zelf. Ik ben op mijn tijd bij Casual 1 heb ik talloze vv's gedraaid, om toch van alles maar te leren wat er ook maar te leren valt. Ik kan nu zeggen dat ik mij op Casual 1 zeer goed ontwikkeld heb als speler. Voor mij persoonlijk heb ik het spelletje geleerd op een Casual. Door hulp van anderen, maar ook door zelf het infinitief te nemen. In het deffen, aanvallen en het inrichten van het account. Zolang je zelf goede motivatie hebt kun je als speler al ver komen.

Wereldinstellingen
Wat mij ook vooral opvalt op Casual. Dat de wereldinstellingen eenduidig zijn. Dit mag ook wel eens aangepast worden, denk eens aan snelheden. Ik zou het leuk vinden dat wij ook eens een discussie mogen starten welke instellingen de Casual wereld mag hebben. Ik zag dat er ook al zulke discussies op gang werden gezet met de normale werelden.

Ik weet niet in hoeverre het mogelijk het is, maar ik denk dat dit iedere speler wel leuk zou vinden. Al lijkt het mij ook weer moeilijk, omdat een selecte groep Casual speelt. Misschien iets van een enquête opzetten naar alle actieve Casuals en dan iedere speler zijn/haar favoriete instellingen laten kiezen. Lijkt mij op zich wel een leuk idee.

Geen Inventaris
Dat deze functie binnen Casual zit snap ik niet echt. Dit verziekt het spelletje, het geeft spelers een voorsprong laat iedereen op gelijke hoogte beginnen. Dat maakt in ieder geval de Casual leuker. Ik verwacht dat dit Innogames wel uit kan zetten dat er geen inventaris meegenomen kan worden.

Misschien is het ook nog wel een idee dat er iets van welkomstpakket wordt aangeboden, met een GS pakket en wat items wat je in het begin goed kan gebruiken. Maar geen verdere toevoegingen in het inventaris, want je ziet nu dat er veel mensen aan het sparen zijn voor een volle inventaris om de volgende Casual goed te beginnen. Dit moet echt eens voorkomen worden.

Baas over eigen tijden
Wat ik op normale werelden niet kon dat kan wel op een Casual je bent meer baas over je eigen tijden. Als je eens een dag eens niet inlogt dan merkt er niemand wat van. Ik heb altijd wel normale werelden gespeeld voor mijn Casual periode, maar het ontbrak mij toch altijd aan de tijd. Ik houd wel van als ik het spelletje aan het spelen dat ik actief ben en dat ik niet de kantjes er van af speelt.

Op een Casual heb je daar iets minder last van. Er is een mindere druk voor jou als speler, dan ervaar ikzelf als zeer positief. Zeker als je een gezinnetje hebt, dan kun je niet meer avonden op het spelletje zitten. Al heb ik dat wel te vaak gedaan op Casual 1 maar dat is meer mijn eigen fout:p Omdat ik vaak wel vv's op mij nam als er spelers onder vuur lagen.

Zo dit was mijn eerste inbreng voor vernieuwing van Casual;)
 
Bovenaan