hoewel het idee op zich interessant klinkt op het begin, brengt het redelijk wat complicaties met zich mee. Het feit dat zon booster zich alleen al in het spel bevindt zorgt ervoor dat taggen op snelheid compleet overbodig wordt, aangezien die niet meer te vertrouwen is. Elke aanval kan nu dus een edel zijn, en dient daarom ook als zijnde behandelt te worden, tenzij je uitsluiting kan geven dat er geen edels waren in het dorp van herkomst (geen ah aanwezig, scouts wezen uit dat er geen edels buiten het dorp waren, buiten edellooplimiet of binnen torenrange, als die ze dan tenminste wel oppakken). Als gevolg hiervan vervallen bijna alle methodes van deffen, en kan je het beste elke incoming gaan blocken, wat bakken met def gaat kosten, of je moet elke incoming handmatig langsgaan voor info, wat heel leuk kan worden met 2000+ aanvallen binnen 40/50 uur. Als gevolg hiervan haal je alle kwaliteit, met uitzondering van het niveau van de beste deffers, ieder ander is kansloos, uit het deffen en zorg je ervoor dat het puur op kwantiteit gaat aankomen.
Puur het feit dat zo een booster bestaat zou elke normale wereld compleet onspeelbaar maken, enkel torenwerelden zouden nog speelbaar zijn als die de edels tenminste nog wel oppikken.