Lievelingsspeler

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Is dat niet het hele idee van een fake, dat er een aanval aankomt uit een ander dorp dan de clear om het de tegenstander moeilijker te maken? Sorry voor deze grove onderbreking, maar dit is toch wel redelijk tegendraads.

Dat kan, maar als jij een fake en een clear uit 1 off dorp stuurd, moet een verdediger inschatten welke de fake en de clear is. Als je al langer aanvallen krijgt van hetzelfde persoon bouw je d.m.v. Tbr gewoon een heel off dorp register op.

Nee maar serieus Roald, je wil me toevoegen als AF-vriend en dan kom je hier wat dom doen, doe zelf eens wat aan je geloofwaardigheid.

Ik kan er niet aan doen dat ik Nederlandse woorden zoals sneer en kleineer niet ken. Dus aan mijn Belgisch referentiekader is er niets mis. Het is aan jou om duidelijker te communiceren en dat in de taal die zowel jij en ik verstaan.


Het is inderdaad een zonde dat spelers zoals jij me eerst voor noob gaan uitmaken en daarna toch weer beweren dat ik een goede speler ben.

En opnieuw is het inderdaad jammer dat ik me letterlijk boven anderen moet zien staan. Vroeger moest ik me verweren tegen mensen enkel én alleen zoals PJ, Billygeets & co. Dan mag je inderdaad aannemen dat ik me niet noob laten noemen door iemand die m'n geschiedenis niet kent. Ik speel waarschijnlijk al een paar jaar langer dan jullie in de game en heb dan ook veel meer recht van spreken hier. Als ik dan zeg dat je niet per sé alle fakes hoeft te blocken omdat dat veel tijd kost, dan moet je me niet uitschelden voor noob. Dat het om kata-fakes gaat dat wist ik al helemaal niet. Dus ja de reactie van Privateer was kort door de bocht. En net door me te verwijten van noob tonen jullie hier aan dat jullie geen besef hebben van welke vv's en welke acties ik allemaal heb ondersteund op deze en andere werelden.

Allereerst voeg ik mensen toe als af-vriend die ik wil volgen, zodat ik niet alle werelden hoef te volgen maar enkel de personen wiens reacties ik wil zien, in 1 oogopslag kan zien:eek:. Want je dacht toch niet dat ik vriendjes aan het verzamelen was en dan o.a. jou zou uitnodigen?

Woorden als 'Sneer' en 'kleineren' zullen bij iedere nederlander wel bekend zijn.

Geef mij 1 citaat waar ik jou noob noem, dat heb ik sowieso niet gedaan. In tegenstelling tot andere strooi ik niet met het woord 'noob', en noem ik enkel mensen noob wanneer ik er zelf tegenovergestaan heb, of de stats het ongelovelijk duidelijk aan duiden. Het mag duidelijk zijn dat je geen noob bent, wat officieel 'beginner' betekent. Respect zul je niet van mij krijgen, maar noob zal ik je niet noemen, en niet genoemd hebben.

Je zegt zelf dat wij jou niet mogen beoordelen als wij jou verleden niet kennen? ? Je weet van de helft die jij noob noemt het verleden niet , ook het mijne niet. Maar toch denk je o.a. boven mij te staan? Sowieso de denkwijze dat de 1 boven de ander kan staan is al totaal fout.

Over de fakes etc. boeit me niets, Ik geef jou enkel een punt waar je zo ongelovelijk veel respect mee misloopt = Je manier van communicatie. Jij hebt het gemaakt, je bent een topspeler, 1 van de betere van nl, beter dan 99% van een nieuwe wereld (<-- Jou eigen uitspraken) Dan is het toch jammer dat je veel minder geliefd bent dan vele andere grote namen.

Vind van mij wat je wil, Je weet nu hoe een 'outsider' jou posts en jouzelf interpreteerd.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5148

Guest
True, true. Iedereen zijn eigen speelstijl dan denk ik. Ik ga toch maar voor de fakes.

Je verwoordt het prima Luuk. Maar als je je troepen per offdorp moet gaan splitten en moet gaan bezig houden met het invullen van troepen om je fakes te sturen uit offdorpen, dan ben je écht tijdrovend werk aan het doen. Dan speel je écht niet efficiënt. En je moet wel efficiënt spelen als je duizenden inco's krijgt.

Je moet blijkbaar nog veel leren, ik zal je paar gratis tips geven omdat jij het bent ;) Katas in def dorpen zijn handig omdat:
- het verhoogt het aantal fakes dat je kan sturen zonder 200 bevolking uit je off dorpen te halen
- het demotiverend effect op de vijand als hij/zij ze dodged
- looptijden bij het deffen kunnen soms handig zijn (os timen, snipen, en dergelijke)

Deze voordelen wegen wel degelijk op tegen een paar boederijplaatsjes.

Anoniem ? Niet echt, ik heb altijd op Amalthea. gespeeld en dat was hier ook bekend. Maarja iedereen gaat blijkbaar op BB. Je hoeft je tegen niemand te verantwoorden, de geschiedenis spreekt voor zich en dat is ja, simpelweg, een lachertje.

50 kata's in defdorpen zijn onhandig omdat: 400boer * 700 defdorpen = 140.000 speer én zwaard
Twee van de drie effecten die je daar opnoemt kan je beogen met 10 boerunits te spenderen, namelijk door twee rams te bouwen. Ook dat verhoogt inderdaad het aantal fakes dat je kan sturen zonder bevolking uit je offdorpen te halen. En als je per sé massaal wil faken, doe je dat zelfs zonder rammen (it works, vraag maar aan SB). Ook de looptijden bij deffen kunnen soms handig zijn aangezien je 2 rams hebt om twee OS'jes te timen.

Als we dan de vergelijking tussen jouw en mijn dorpenuitbouw vergelijken komen we op volgende rekensom uit:
280.000 boerunits voor jouw 700 defjes
7.000 boerunits voor mijn 700 defjes

Mijn persoonlijke conclusie: je mag jouw demotivering hebben. Ik gooi per defdorp nog eens 20 scoutfakes met een invultool en ik heb hetzelfde effect dan jij, namelijk verwarring en demotivering. Twee rammen, onthou het goed.
 

DeletedUser70993

Guest
Dat kan, maar als jij een fake en een clear uit 1 off dorp stuurd, moet een verdediger inschatten welke de fake en de clear is. Als je al langer aanvallen krijgt van hetzelfde persoon bouw je d.m.v. Tbr gewoon een heel off dorp register op.

Ah kijk, hier heb ik wat aan. Slimme jongen die roald:eek:
 

DeletedUser5148

Guest
Ah kijk, hier heb ik wat aan. Slimme jongen die roald:eek:

Luuk, als je 1000 aanvallen krijgt dan boeit het je helemaal niet uit welk dorp die clear komt. En dan ga je al helemaal niet checken of er twee aanvallen komen uit dat dorp. Dus neen je verwart daarmee je vijand niet.
 

DeletedUser70993

Guest
Je verwoordt het prima Luuk. Maar als je je troepen per offdorp moet gaan splitten en moet gaan bezig houden met het invullen van troepen om je fakes te sturen uit offdorpen, dan ben je écht tijdrovend werk aan het doen. Dan speel je écht niet efficiënt. En je moet wel efficiënt spelen als je duizenden inco's krijgt.



50 kata's in defdorpen zijn onhandig omdat: 400boer * 700 defdorpen = 140.000 speer én zwaard
Twee van de drie effecten die je daar opnoemt kan je beogen met 10 boerunits te spenderen, namelijk door twee rams te bouwen. Ook dat verhoogt inderdaad het aantal fakes dat je kan sturen zonder bevolking uit je offdorpen te halen. En als je per sé massaal wil faken, doe je dat zelfs zonder rammen (it works, vraag maar aan SB). Ook de looptijden bij deffen kunnen soms handig zijn aangezien je 2 rams hebt om twee OS'jes te timen.

Als we dan de vergelijking tussen jouw en mijn dorpenuitbouw vergelijken komen we op volgende rekensom uit:
280.000 boerunits voor jouw 700 defjes
7.000 boerunits voor mijn 700 defjes

Mijn persoonlijke conclusie: je mag jouw demotivering hebben. Ik gooi per defdorp nog eens 20 scoutfakes met een invultool en ik heb hetzelfde effect dan jij, namelijk verwarring en demotivering. Twee rammen, onthou het goed.

Ik ben ook nog eens gaan denken. En mensen stacken niet een precies aantal troepen, maar per dorp (of ben ik de enige die het dan al tijdrovend vind?). En die 800 troepen gaan geen clear meer of minder tegenhouden, die kata's zijn wel degelijk efficient in het defdorp.
Tevens is het, zoals sera al zei, handig voor het snipen. Aangezien er altijd wel ééntje mis kan gaan.

Leuke discussie zo jongens, leer ik nog weer eens wat bij:)
 
Reactiescore
1.018
Je zegt zelf dat wij jou niet mogen beoordelen als wij jou verleden niet kennen? ? Je weet van de helft die jij noob noemt het verleden niet , ook het mijne niet. Maar toch denk je o.a. boven mij te staan? Sowieso de denkwijze dat de 1 boven de ander kan staan is al totaal fout.
Valid point being valid:#
 

DeletedUser70993

Guest
Luuk, als je 1000 aanvallen krijgt dan boeit het je helemaal niet uit welk dorp die clear komt. En dan ga je al helemaal niet checken of er twee aanvallen komen uit dat dorp. Dus neen je verwart daarmee je vijand niet.

Persoonlijk geen ervaring met inc's op deze schaal, bij mij is het op 400 max gebleven en dat waren simpelweg clears. Kan hier dus niet veel over zeggen.
 

DeletedUser5148

Guest
Ik ben ook nog eens gaan denken. En mensen stacken niet een precies aantal troepen, maar per dorp (of ben ik de enige die het dan al tijdrovend vind?). En die 800 troepen gaan geen clear meer of minder tegenhouden, die kata's zijn wel degelijk efficient in het defdorp.
Tevens is het, zoals sera al zei, handig voor het snipen. Aangezien er altijd wel ééntje mis kan gaan.

Leuke discussie zo jongens, leer ik nog weer eens wat bij:)

Als je stacked per tien defdorpen hou je 4000units achter met die 50 kata's.
Dat is goed om twee clears minder tegen te houden.
 

DeletedUser70993

Guest
Als je stacked per tien defdorpen hou je 4000units achter met die 50 kata's.
Dat is goed om twee clears minder tegen te houden.

Ik heb bij mijn recruit er 7 kata's instaan. Stuur ze met wat scouts weg. Zo blijft de gemiste boerderijplek beperkt, niet?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Als je 4 ram gebruikt ben je en minder boederij plekken kwijt, heb je ook een extra snipe mogelijkheid, fake mogelijkheid (ook met scouts) en kun je een faketrein sturen, mocht je dat willen.
 

DeletedUser

Guest
50 kata's in defdorpen zijn onhandig omdat: 400boer * 700 defdorpen = 140.000 speer én zwaard
Twee van de drie effecten die je daar opnoemt kan je beogen met 10 boerunits te spenderen, namelijk door twee rams te bouwen. Ook dat verhoogt inderdaad het aantal fakes dat je kan sturen zonder bevolking uit je offdorpen te halen. En als je per sé massaal wil faken, doe je dat zelfs zonder rammen (it works, vraag maar aan SB). Ook de looptijden bij deffen kunnen soms handig zijn aangezien je 2 rams hebt om twee OS'jes te timen.

Als we dan de vergelijking tussen jouw en mijn dorpenuitbouw vergelijken komen we op volgende rekensom uit:
280.000 boerunits voor jouw 700 defjes
7.000 boerunits voor mijn 700 defjes

Mijn persoonlijke conclusie: je mag jouw demotivering hebben. Ik gooi per defdorp nog eens 20 scoutfakes met een invultool en ik heb hetzelfde effect dan jij, namelijk verwarring en demotivering. Twee rammen, onthou het goed.

Deels kan ik me hier in vinden. Persoonlijk gebruik ik 50 katas omdat:
- dit in geval van nood twee fake-aanvallen zijn
- je hier geen andere troepen voor nodig hebt (die in geval van ondersteuning dorpen meestal op de grens staan)
- zelfs op 700 defjes dit +/- 14 volle dorpjes scheelt, dit is in geval van een goede verdediging "verwaarloosbaar"
- ik vind dat je 50 katas kan vergelijken met een paar scouts in je dorpen, ze zijn in principe ook niet nodig maar je hebt ze toch :D (of de meeste spelers toch)

Ik denk dat dit een eindeloze discussie (maar tegelijk wel interessant) is en meer berust op hoe je het liefst speelt. Ik zie voor -en nadelen in beide methodes.

Normaal zouden fake-scout aanvallen met het huidige tool-niveau (bepaalde massa-taggers / push notificaties van de moment dat je incs krijgt) niet zoveel verschil moeten maken bij ervaren deffers. Maar het is mogelijk ja.

Ik veronderstel dat het vet-gedrukte tekst een hint is naar de toekomst toe, helaas speel ik niet meer op Amalthea. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser70993

Guest
Nou, nu heb ik nog steeds geen idee wat ik moet op het feit dat ik het fout doe na. Hmm
 

DeletedUser66258

Guest
Stop met te zagen over die katapulten. Al bouwt heel Para ! & MT 500 kata's in de defdorpen dan hebben we nog altijd een defoverschot. Leer u taktiek aanpassen aan de wereld dat zal altijd het beste zijn. Er zijn nu 3 pagina's gevuld met 90% tunnelvisie.
 
Reactiescore
2.039
Je verwoordt het prima Luuk. Maar als je je troepen per offdorp moet gaan splitten en moet gaan bezig houden met het invullen van troepen om je fakes te sturen uit offdorpen, dan ben je écht tijdrovend werk aan het doen. Dan speel je écht niet efficiënt. En je moet wel efficiënt spelen als je duizenden inco's krijgt.

...

Mijn persoonlijke conclusie: je mag jouw demotivering hebben. Ik gooi per defdorp nog eens 20 scoutfakes met een invultool en ik heb hetzelfde effect dan jij, namelijk verwarring en demotivering. Twee rammen, onthou het goed.

Want enkel jij hebt een invulscriptje? Beetje tegenstrijdig dit.
Bovendien is die demotiverende factor toch net even wat meer aanwezig bij katafakes, bij een beetje een massa (en dus dodgen zonder troepen achter te laten) is letterlijk je hele acc onklaar. Blijkbaar zelf nog nooit meegemaakt. Bij jou fakes is het simpelweg je troepen een best eind wegsturen en klaar is kees voor de komende dag aan incs (mits je die troops niet zelf weer gebruiken gaat die dag iig). Veel minder moeite voor de verdediger -> minder demotiverend.

Luuk, als je 1000 aanvallen krijgt dan boeit het je helemaal niet uit welk dorp die clear komt. En dan ga je al helemaal niet checken of er twee aanvallen komen uit dat dorp. Dus neen je verwart daarmee je vijand niet.

Hoe meer reacties over deffen, hoe meer ik mij afvraag of je het uberhaupt wel op een degelijk niveau gedaan hebt.. Dat jij er blijkbaar zo lang over doet dat het zijn voordeel verliest, betekend niet dat daar geen super efficiënte systemen voor zijn. Ik deed dit zelfs nog bij 5k clears. Zo gepiept ;)
 

DeletedUser

Guest
Dan zul je toch echt even aan je eigen interpretatie moeten werken, Als je niet in kan zien dat de manier die jij gebruikt om te verwoorden wat je wil zeggen, door bijna iedereen op een negatieve manier geinterpreteerd word.
Je zou bijna geloven dat jij jezelf werkelijk boven andere ziet staan. Het is bijna zonde als goede spelers een slechte naam krijgen doordat ze enkel kleineren, snauwen etc etc, en dat zelf niet eens in kunnen zien.

En zoals gedacht, je hapt zo makkelijk :D

volgens mij is wat sera zei helemaal niet raar hoor ^^
dat jij het vol kleineringen ziet, kan prima aan jouw interpretatie liggen :p
''Je hapt zo makkelijk'' , wat dacht je van een antwoord op een post die serieus nergens op slaat :confused:

Je moet blijkbaar nog veel leren, ik zal je paar gratis tips geven omdat jij het bent ;) Katas in def dorpen zijn handig omdat:
- het verhoogt het aantal fakes dat je kan sturen zonder 200 bevolking uit je off dorpen te halen
- het demotiverend effect op de vijand als hij/zij ze dodged
- looptijden bij het deffen kunnen soms handig zijn (os timen, snipen, en dergelijke)

Deze voordelen wegen wel degelijk op tegen een paar boederijplaatsjes.

Anoniem ? Niet echt, ik heb altijd op Amalthea. gespeeld en dat was hier ook bekend. Maarja iedereen gaat blijkbaar op BB. Je hoeft je tegen niemand te verantwoorden, de geschiedenis spreekt voor zich en dat is ja, simpelweg, een lachertje.

sera had het over 50 kata's in een def dorp.
dit is wat anders dan 5 kata's, om mee te sturen voor fakes....
en heel bekend was het niet, anders wist iedereen het wel :rolleyes:

Maar goed, daar heeft men de handtekening voor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
sera had het over 50 kata's in een def dorp.
dit is wat anders dan 5 kata's, om mee te sturen voor fakes....
en heel bekend was het niet, anders wist iedereen het wel :rolleyes:

Maar goed, daar heeft men de handtekening voor

Ik snap het punt dat je wilt maken niet helemaal. De voor -en nadelen zijn ondertussen wel besproken denk ik.

Omdat het op zich ook niet echt uitmaakt waar ik speel, ik ben maar een schakel in het geheel. :)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
volgens mij is wat sera zei helemaal niet raar hoor ^^
dat jij het vol kleineringen ziet, kan prima aan jouw interpretatie liggen :p

Ik weet dat die interpretatie gedeeld word, niet zozeer door stamgenoten maar ook al als je het objectief bekijkt (outsider).

''Je hapt zo makkelijk'' , wat dacht je van een antwoord op een post die serieus nergens op slaat :confused:

Er is een verschil tussen reageren, en een gemeende boze snauw teruggeven.
De 1 beschouwd een felle reactie als discussie gewonnen, de ander slechts als een teken van zwakte.
 

DeletedUser34690

Guest
Jullie dwalen nu wel erg ver af van het onderwerp...
Ik zou graag weer lijstjes zien a.u.b. :)
 

DeletedUser70993

Guest
Axfire, vanwaar dit strenge regime? Niemand heeft er last van als wij hier een gezellig gesprekje houden toch? Of heb ik dat nou verkeerd?
 
Bovenaan