Leven na de dood.

DeletedUser

Guest
ik dacht ook ooit niet bang tezijn om te sterfen, die tijd was goed. ik ben nog steeds niet bang om gewond te raken of wat dan ook maar de dood, daar voel ik diepe angst voor op een of andere manier. niet echt voor mezelf maar eerder voor mijn vrouw en mooie dochter. voor haar (vrouw) heeft de angst er een behoorlijke tijd ingezeten.. dit is ook de reden dat ik ontslag heb aangevraagd bij mijn aloude werkgever en nu dus als kok werk. mensen als je zegt niet bang te zijn voor de dood denk dan eerst goed na, als je een bijna doodservaring hebt gehad valt het behoorlijk tegen.

ik denk dat je gelijk hebt hierin, voor jezelf ben je niet bang voor de dood, maar het verdriet en pijn wat je achterlaat bij je dierbaren maken het wel angstig omdat je dit hen gewoon niet gunt

ik ben zelf ook al is aangereden en heb al paar keer soort van bijna-dood ervaringen gehad, tuurlijk schrok ik ervan maar als het mn tijd is doe ik er niet s aan en enige waar ik dan om geef zijn mijn dierbaren
 

DeletedUser390

Guest
overreden worden lijtk me echt niks:( alsof een olifant op ej beentjes gaat staan!:D

(sorry dat ik er grapjes overmaak, weet dat hjet kut is)

voor mij lijkt een kogel door mijn buik niks als het geen vitale organe raakt heb je nog minder dan een flinke klap krijge van een auto..
 

DeletedUser

Guest
ik ben absoluut niet bang voor de dood.
dit komt omdat ik 2 jaar geleden een kogel in mijn hoofd heb gehad en ik er goed vanaf ben gekomen. verder is mijn oom ooit eens van een berg gevallen en heeft bijna alles gebroken wat er te breken viel gebroken gehad maar hij is ook nog steeds goed
 

DeletedUser

Guest
Nee ik ben niet bang voor de dood.

Dood is iets dat gebeurt, daar kan je niet omgeen. Daar moet je je bij neerleggen.

Ps. Ik weet het ook dit topic is maanden oud maar ik dacht mss is het toch nog iets waard.
 

DeletedUser

Guest
en dan zit meneer zelf te zagen dat er mensen zijn die grote bumps maken:D
achja , ik ben absoluut niet bang van de dood.
er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.
ik zal nog zoveel mogelijk proberen maken van mijn leven:)
 

DeletedUser6533

Guest
Ik ben niet bang om dood te gaan, het hoort er nou eenmaal bij :)
 

DeletedUser

Guest
Ja inderdaad. Je kan er niet omheen. Het enige waar je nog voor kan zorgen is dat je sterft als een goed mens.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben bang om dood te gaan als ik gezond ben. Logisch toch? In deze fase van je leven geniet je. Als ik ziek was, als ik veel pijn had, ging ik liever over naar de 'pijnloze' wereld. Zo zie ik het dan. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik wil niet dood ik wil zien hoe de kennis op bepaalde gebieden zich ontwikkeld voornamelijk de astronomie en cosmologie en of de mens & computer eindelijk het antwoord weten of de grote vragen:

- Wat is donkere energie?
- Wat is de formule voor quantum-zwaartekracht waar Einstein en de snelste computers ter wereld niet achter komen?
- Is het zichtbare universum maar een klein deel van het hele universum?
- Zijn zwarte gaten in staat een poort te creëren tussen ruimte-tijd dimensie's?
- Is de oerknal theorie juist?
- Ligt ons universum parallel met andere of liggen we in een multiversum?

Enz. - ik wil niet doodgaan voordat op zijn minst een aantal vragen zijn beantwoord.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben als de dood voor de dood.

Curieus woordgebruik..

Moet er ook niet over nadenken want dan ga ik flippen geestelijk.
Want mevrouw gaat dan verder denken, wat gebeurt er dan met mij?
Val ik voor altijd in een donker gat naar beneden.. (lekkere neoplasma want wie valt er nou omhoog..nou ja, misschien val je wel omhoog als je doodgaat?? Joost mag het weten)

Mensen met een bijna-dood-ervaring zeggen dat het een hele mooie ervaring is, dat het het mooiste is wat ze hebben meegemaakt.
Dat doodgaan niet erg is, heel mooi..zo'n lichtje aan het einde van de tunnel.

Ik denk meer dat de manier waarop ik doodga mij angst geeft..
Stikken of verbranden: no please, gives me the shivers.
 

DeletedUser

Guest
Aan de mensen die zeggen dat ze niet bang zijn om dood te gaan: Dat is gewoon gezever. Iedereen is bang om dood te gaan, ik wil je nog weleens horen als je 80 bent en nog zoveel dingen wilt doen. ;)
 

DeletedUser

Guest
Dat nadenken over na de dood, heb ik geen last van. Dat is voor mij gewoon duidelijk.
Het laatste oordeel komt dan, bepaalt of je naar de hel of de Hemel gaat.

Ik probeer te sterven als goed mens, iemand die wat goeds nalaat. Iemand die herinnerd wordt om het goeds dat hij gedaan heeft.
 

DeletedUser

Guest
Mensen met een bijna-dood-ervaring zeggen dat het een hele mooie ervaring is, dat het het mooiste is wat ze hebben meegemaakt.
Dat doodgaan niet erg is, heel mooi..zo'n lichtje aan het einde van de tunnel.

Ik denk meer dat de manier waarop ik doodga mij angst geeft..
Stikken of verbranden: no please, gives me the shivers.

het is bewezen dat dat een proces in de hersenen is dus....ik denk niet dat je hersenen nog werken als je dood bent.
 

DeletedUser5599

Guest
moeilijk om hier op te antwoorden

ook al zeg je ik ben niet bang ik denk toch dat de stoerste schrik heeft om te sterven

dus antwoord ja ik ben er bang voor
 

DeletedUser

Guest
Aan de mensen die zeggen dat ze niet bang zijn om dood te gaan: Dat is gewoon gezever. Iedereen is bang om dood te gaan, ik wil je nog weleens horen als je 80 bent en nog zoveel dingen wilt doen. ;)

hoe durf je bv. mijn oordeel in twijfel te trekken!
iedereen is anders dus pas op!
 

DeletedUser7072

Guest
Ligt eraan als ik zou horen 'Je gaat morgen dood'. Ja dan zou ik dat niet prettig vinden xD

Maar ik weet dat ik ooit dood ga en daar ben ik dan niet bang voor.

Dus het hangt af van de situatie als ik morgen geexecuteerd zou worden tja...
 

DeletedUser

Guest
oké das :cool: XD neene zo bedoel ik het niet:p
das miss wel freaky dus...
 

DeletedUser

Guest
Ligt eraan als ik zou horen 'Je gaat morgen dood'. Ja dan zou ik dat niet prettig vinden xD

Maar ik weet dat ik ooit dood ga en daar ben ik dan niet bang voor.

Dus het hangt af van de situatie als ik morgen geexecuteerd zou worden tja...

of geassilimeerd. dan ben je net zo goed als dood want e moet dan naar je queen luisteren :p


ik ben niet zo bang voor de dood. hopelijk hoef ik geen lange en pijnlijke dood te leiden. gwn in me slaap ofzo.
 

DeletedUser

Guest
ag ik heb al zo vaak dood gewilt. OF het geprobeerd. Dus bang ben ik niet meer egt
 
Bovenaan