Leven na de dood.

DeletedUser

Guest
Persoonlijk ben ik niet bang om dood te gaan maar dat is al te zien op welke manier want vandaag op school viel iemand van het 2de verdiep naar beneden op zijn hoofd(maar hij leeft nog) en al de rest was geshockt en ik lachte me bijna kreupel.
Het zal wel grof overkomen wat hierboven staat maar zo ben en veel kan ik er niet aan doe.
 

DeletedUser

Guest
lol jah je kapot lachen als zoiets gebeurt.....

ik ben tot mijn eige schrik nogal erg emotieloos, laatste tijd gebeuren de meest ongeloofelijk negatieve en positive dingen en ik kan nergens om huilen of lachen

vriend van me valt van een balkon af (dood) heb geen traan kunne laten en enigste wat in me op kwam was "shit happens" iedereen in men omgeving is er kapot van enzo en pissed dat ik nie huil of nix en vrij kil overkom waardoor ik moet gaan faken waar ik me ook nie prettig bij voel -.-

on topic
ik ben niet bang voor de dood ik heb tot nu toe een goed leven geleid en zal et ook blijven doen :)

ben misschien wel bang voor doodgaan zelf, liefst zo snel en pijnloos, alternatief zie ik nie zitten
 

DeletedUser

Guest
dat maakt mij de 3e. Niet veel emoties zelf. blijf soms veels te kalm
 

DeletedUser

Guest
ik ben denk ik ook redelijk emotieloos als er mensen doodgaan, licht er wel aan wie want of mn tante overlijd of mn moeder dan zit daar wel verschil tussen

maja dood gaan we allemaal het is een deel van het leven je moet maar accepteren dat we allemaal dood gaan

zelf ben ik niet bang om dood te gaan als het maar niet te vroeg gebeurd, wil nog een mooi leven krijgen :) wel ben ik bang dat er bepaalde mensen om me heen dood gaan ik geef meer om hun leven dan dat van mij
 

DeletedUser

Guest
bij nederland hadden we het over hoe je gellukig later wilt worde

ik had geen flauw idee......
 

DeletedUser

Guest
bij nederland hadden we het over hoe je gellukig later wilt worde

ik had geen flauw idee......

Tevreden zijn met wat je hebt, dat is volgens mij het belangrijkste. Kijk niet naar wat je niet hebt, maar naar wat je wel hebt.
 

DeletedUser

Guest
toevallig zag ik gister paul en witteman, en daar was een cardioloog. Hij had dingen waargenomen, de hersens lagen zo goed als stil, en toch hadden mensen een bijna-doodervaring. dus kun je concluderen dat je ziel onafhankelijk is van je hersens, en dus dat als je dood bent, je ziel nog verder kan leven
 

DeletedUser

Guest
op het moment ben ik niet bang voor de dood, omdat het bijna zeker is dat ik in korte niet sterf.
ik denk dat de meeste hier wel bang zouden zijn als ze te horen kregen dat de zouden sterven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
toevallig zag ik gister paul en witteman, en daar was een cardioloog. Hij had dingen waargenomen, de hersens lagen zo goed als stil, en toch hadden mensen een bijna-doodervaring. dus kun je concluderen dat je ziel onafhankelijk is van je hersens, en dus dat als je dood bent, je ziel nog verder kan leven

ehm daarom zie je het witte licht. omdat je niet goed meer kan denken?
 

DeletedUser

Guest
op het moment ben ik niet bang voor de dood, maar dat is omdat het 99% zeker is dat ik in een korte tijd zou sterven.
ik denk dat de meeste hier wel bang zouden zijn als ze te horen kregen dat de zouden sterven.

dus je gaat binnekort dood?
 

DeletedUser

Guest
op het moment ben ik niet bang voor de dood, maar dat is omdat het 99% zeker is dat ik in een korte tijd zou sterven.
ik denk dat de meeste hier wel bang zouden zijn als ze te horen kregen dat de zouden sterven.

ik denk dat er veel mensen zijn die niet bang zijn voor de dood, ikzelf ook niet, ik wil zoveel doen waar ook grote risico's aan zitten dat maakt het spannend ;) ik denk dat de gedachte dat je dood gaat wel erg spannend is en als de tijd er is... kun je er niets aan doen dus angst is nergens voor nodig, naar mijn mening dan ;)
 

DeletedUser

Guest
ik dacht ook ooit niet bang tezijn om te sterfen, die tijd was goed. ik ben nog steeds niet bang om gewond te raken of wat dan ook maar de dood, daar voel ik diepe angst voor op een of andere manier. niet echt voor mezelf maar eerder voor mijn vrouw en mooie dochter. voor haar (vrouw) heeft de angst er een behoorlijke tijd ingezeten.. dit is ook de reden dat ik ontslag heb aangevraagd bij mijn aloude werkgever en nu dus als kok werk. mensen als je zegt niet bang te zijn voor de dood denk dan eerst goed na, als je een bijna doodservaring hebt gehad valt het behoorlijk tegen.
 

DeletedUser390

Guest
Ja wat warlo zegt, ik ben zelf pas overreden geweest door een auto dan ben je toch echt wel blij dat je nog mag leven hoor. Ik ben zeker bang voor de dood maar dat motiveert me ook wel denk ik en houd me voor niks tegen. Later wil ik nog veel gevaarlijke dingen gaan doen en dat ik een beetje angstig ben om dood te gaan zou me in zo'n gevallen helemaal niet tegenhouden.

Warlo heeft het wel over het leger maar ksnap wat hij bedoelt.
 

DeletedUser

Guest
Ja wat warlo zegt, ik ben zelf pas overreden geweest door een auto dan ben je toch echt wel blij dat je nog mag leven hoor. Ik ben zeker bang voor de dood maar dat motiveert me ook wel denk ik en houd me voor niks tegen. Later wil ik nog veel gevaarlijke dingen gaan doen en dat ik een beetje angstig ben om dood te gaan zou me in zo'n gevallen helemaal niet tegenhouden.

Warlo heeft het wel over het leger maar ksnap wat hij bedoelt.

overreden worden lijtk me echt niks:( alsof een olifant op ej beentjes gaat staan!:D

(sorry dat ik er grapjes overmaak, weet dat hjet kut is)
 

DeletedUser

Guest
mensen als je zegt niet bang te zijn voor de dood denk dan eerst goed na, als je een bijna doodservaring hebt gehad valt het behoorlijk tegen.

Ik kan niet over je situatie oordelen en doe dat dus ook niet. Wat ik echter opmaak uit jouw verhaal is dat je niet zozeer bang bent voor de dood, alswel bang bent om je vrouw / dochter te verliezen. Dat is iets heel anders.

Daarbij blijft het van belang hoe je denkt over ná de dood.
 

DeletedUser

Guest
Ik kan niet over je situatie oordelen en doe dat dus ook niet. Wat ik echter opmaak uit jouw verhaal is dat je niet zozeer bang bent voor de dood, alswel bang bent om je vrouw / dochter te verliezen. Dat is iets heel anders.

Daarbij blijft het van belang hoe je denkt over ná de dood.

nee, ik ben voel angst voor hun als ik sterf. ik wil namelijk niet dat mijn dochter zonder mij moet worden opgevoed.
 

DeletedUser

Guest
Ik dnek ben denk ik wel bang voor de dood, maar ik weet het niet zeker, ik wil aan de andere kant namelijk ook wle het onbekende ontdekken, het lijkt me bovendien zo onprettig om dood te gaan...

Zelf heb ik een keer met mijn fiets een (naast mij) rijdende auto aangereden, en toen viel ik op de weg achter die auto en zag een andere auto op me afkomen.. toen was ik echt even heel bang, maar op de een of andere manier heb ik altijd iets in mijn achterhoofd van; ik ga toch niet dood, dat hoeft helemaal niet,,
 

DeletedUser

Guest
ik denk dat het doodgaan zelf, als je niet gemartelt, verbrand of een andere pijnlijke dood hebt, niet zo erg is. ik bedoel, voor zover we weten, ben je er gewoon niet meer; je lichaam ligt er een beetje bij en verder nix, afgelopen uit... het kan dus alleen maar beter worden lijkt me.

erger is het voor de familie die achter blijft. ik heb zelf mijn vader verloren op mijn elfde (ik ben nu 14 overigens) en das best kut. vreemde is alleen dat mensen die niet hetzelfde hebben meegemaakt (een vader/moeder verloren hebben) ze het slecht tot niet kunnen begrijpen; in het begin snappen ze het nog wel dat je er mee zit, maar na 3 jaar vinden ze eigenlijk dat het gebruikt wordt als excuus voor dingen of dat je je aanstelt. dit kan je ze eigenlijk ook niet kwalijk nemen, want ze weten niet hoe het is.

conclusie:
't lijkt me voor mijzelf niet erg om te sterven, want we weten er niets van. voor de nabestaande is het veel erger eigenlijk.
 

DeletedUser

Guest
toevallig zag ik gister paul en witteman, en daar was een cardioloog. Hij had dingen waargenomen, de hersens lagen zo goed als stil, en toch hadden mensen een bijna-doodervaring. dus kun je concluderen dat je ziel onafhankelijk is van je hersens, en dus dat als je dood bent, je ziel nog verder kan leven

erg snel met de conclusies he XD als de hersenen helemaal stil liggen is iemand gewoon dood zonder kans op herstel dus hoe je dan een BIJNA dood ervaring hebt :rolleyes: je bent dan nogal gewoon DOOD zonder extra XD

misschien dat je aan de beademing en bypass ligt ofzo maar daar kom je nie meer vanaf todat ze gewoon de stekker eruit trekken en je lichaam er ook mee ophoud

[van een nederlander chauvinist dat ik ben zocht ik er ff naar 1]
http://www.csicop.org/si/2004-05/near-death-experience.html

DIT IS EEN KLEINE QUOTE UIT EEN LANGE SCRIPTIE!!!

At the same time as I read this account, I was also studying the effects of oxygen poisoning and oxygen starvation, and learned that both tunnel and darkness experiences could be caused by oxygen starvation. Oxygen is an essential ingredient in complex chemical reactions within all cells of the body, generating vital, energy-rich chemicals. Oxygen starvation can occur when there is: too little oxygen in the air; abnormal lung function; abnormal heart function; too little blood; anemia; abnormal red blood cell function; obstructed or severed blood vessels; abnormal cell function; or any combination of one or more of these factors.

Oxygen starvation causes failure of all the organs and tissues of the body, and the eyes and brain are most sensitive to its effects, failing before any other organs. Furthermore, the retina has a higher oxygen consumption than the brain, which is why oxygen starvation causes the functioning of the retina to fail before significantly affecting the functioning of the brain.

DIT IS EEN KLEINE QUOTE UIT EEN LANGE SCRIPTIE!!!
tis misschien naief van mij te verwachte dat een gelovige zoiets leest laat staan openstaat voor wetenschap maja we blijven hopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan