"Legale" Scripts

Deleted User - 24028

Guest
Het vergelijk gaat over deffen vs aanval. Niet over scripts vs inno.
Eigenlijk zeg jij dat als ik voor men scripts geld vraag het is zoals inno en wel kan lol.
 
Reactiescore
7.918
np, als iemand met een echt goed uitgewerkt idee daarvoor komt maak ik het wel, heb niet ook nog de tijd om alle functionaliteiten te verzinnen :p
en met echt goed uitgewerkt bedoel ik inclusief een "designtje" in dit geval ^^
maarja, dan weet ik eigenlijk nu al dat niemand zin heeft om daar tijd in te stoppen ondanks dat ze toch wel graag een goed defscript willen hebben :p

dus dan heb je direct de uitdaging voor de niet-scripters om de functionaliteiten voor een goed deffscript te verzinnen en daar wat schetsjes voor te maken (scripten kost al veel tijd, dus waarom dan niet de taken iets verdelen, is dan toch voor iedereen beter lijkt mij ;) )

Het slaat helemaal nergens op dat je voor een online spel zelf scripts moet maken om voordeel te hebben. Het slaat daarnaast helemaal nergens op dat tw het toestaat, welk script dan ook. Ik ken geen enkel browsergame waar dat zo is, zoals het hier gaat.
 

Deleted User - 24028

Guest
Er zijn amper browser games op html / php / js gebaseerd... Logisch dan ook ;)
 

DeletedUser66289

Guest
Iedereen heeft de beschikking tot 1c dus daar krijg je geen kwantiteit van. Dat sommige mensen dit script niet gebruiken (of een van de andere scripts) is hun eigen keus. 1C is er alleen voor het makkelijker maken van het spel waardoor het minder tijd in beslag neemt. Dus ik denk dat 1C verbieden of iets dergelijks onzin is.
 

DeletedUser17472

Guest
Heb nergens gelezen dat scriptersergens worden verplicht om de scripts delen....
Ten eerste is het scripten op zich al ontzettend knap, ten tweede gaat daat discussie niet over in mijn ogen!
En mijnsinziensligt "probleem" de CoMa's . Zij keuren de scripts goed!
Het voordeel van goede scripts is TE groot tov spelers zonder script. Dat mag in mijnogen wel veranderen!
Zeker aangezien .nl leegloop en dezelfde groepen/ stammen werelden winnen d.m.v. scripts




Hier ben ik niet helemaal mee eens ;) Door de scripts en vaste scriptsvan stammen, is de balans denk ik compleet zoek.
Allemaal openbaar, elk toegekentscript openbaar maken, OF voor elk off script een deff script?
Meer balans en openbaarheid!

De scripts zijn aan hele strenge regels verbonden. Er zitten een aantal goed mods die ze keuren volgens die regels. Wat dat betreft verrichten ze mooi werk. Alleen ben ik van mening dat alle scripts openbaar moeten zijn, al is het alleen maar om het gevoel van oneerlijke concurrentie weg te nemen. Ik vind het wel frappant dat een aantal scripters dat gevoel zeker met mij delen (kijk naar de namen van de scripters in twsctipts), maar een aantal scripters liever ongelijke concurrente hebben een lekker egoïstisch hun scripts voor zichzelf houden, inclusief alle spelers die er mede gebruik van maken. De regel is namelijk dat als een script gelekt wordt door bijvoorbeeld een stamlid, het openbaar gemaakt mag worden.

De verschillen tussen mensen met scripts en zonder scripts is te groot. Wat dat betreft zijn de regels op bepaalde andere servers beter. Helaas is er geen weg terug voor .nl. Neemt niet weg dat het niet beter in de hand gehouden kan worden.
 
Reactiescore
41
Het slaat helemaal nergens op dat je voor een online spel zelf scripts moet maken om voordeel te hebben. Het slaat daarnaast helemaal nergens op dat tw het toestaat, welk script dan ook. Ik ken geen enkel browsergame waar dat zo is, zoals het hier gaat.

met andere woorden jij speelt zonder scripts ? :p

ik vind het juist mooi want het is goed voor tw (oftewel innogames) want die implementeren sommige scripts uiteindelijk weer in het spel waardoor iedereen er wat aan heeft en het spel ook beter word en de scripts die je nodig hebt om iets sneller te kunnen doen zijn gwn beschikbaar voor iedereen want de prive / stam scripts leveren echt geen voordeel op ten opzichte van de openbare tools.

jij hebt het nu specifiek over browsergames maar eigenlijk is de vergelijking met games in het algemeen mss wel beter want voor de gewone pc games (of voor welke game consoles dan ook) heb je vaak ook wel de optie om er wat voor te maken, neem bijvoorbeeld call of duty, daar kun je zelf ook mappen maken enzo dus waarom zou dat bij een browsergame anders moeten zijn ?

dus ik vind eerder dat jouw reactie nergens op slaat en bovendien slecht onderbouwt is want als iedereen zo zou denken met alles dan zouden er nooit nieuwe dingen uitgevonden worden ;)
 

DeletedUser17472

Guest
Wat misschien wel haalbaar zou zijn is om de kata's heel duur te maken. Goudmunten kunnen de prijs immers ook van aangepast worden, dus het lijkt mij dat het ook niet zo moeilijk is om ervoor te zorgen dat kata's zo duur worden dat ze eigenlijk niet meer chill zijn. (dan denk ik aan een vertienvoudiging of nog meer)

Ik denk dat dit technisch niet mogelijk is, maar je kunt het altijd opgooien in het ideeën forum.
 
Reactiescore
41
De scripts zijn aan hele strenge regels verbonden. Er zitten een aantal goed mods die ze keuren volgens die regels. Wat dat betreft verrichten ze mooi werk. Alleen ben ik van mening dat alle scripts openbaar moeten zijn, al is het alleen maar om het gevoel van oneerlijke concurrentie weg te nemen. Ik vind het wel frappant dat een aantal scripters dat gevoel zeker met mij delen (kijk naar de namen van de scripters in twsctipts), maar een aantal scripters liever ongelijke concurrente hebben een lekker egoïstisch hun scripts voor zichzelf houden, inclusief alle spelers die er mede gebruik van maken. De regel is namelijk dat als een script gelekt wordt door bijvoorbeeld een stamlid, het openbaar gemaakt mag worden.

De verschillen tussen mensen met scripts en zonder scripts is te groot. Wat dat betreft zijn de regels op bepaalde andere servers beter. Helaas is er geen weg terug voor .nl. Neemt niet weg dat het niet beter in de hand gehouden kan worden.

zoals zovaak gezegt is het geen ongelijke concurrentie want de openbare scripts zijn net zo goed als de niet openbare, het is naar mijn mening eerder zo dat een scripter beter nadenkt over hoe die het spel het best en snelst kan spelen en dan een scripts maakt, maar dat wil absoluut niet zeggen dat de scripter ook dat script nodig heeft want die weet dan immers hoe die het moet doen en kan dat zonder script dan ook (is tenminste bij mij zo want ik kan prima spelen door een minimaal aantal scripts te gebruiken die ook nog is openbaar zijn en dan alsnog beter spelen dan iemand die niet openbare scripts gebruikt)

dus ja, de verschillen kunnen groot zijn maar dat komt dan meer omdat bepaalde mensen gewoon niet het inzicht hebben dat de scripters hebben en daardoor niet net zo snel dingen kunnen doen als de scripters (een ja, ik merk gwn aan spelers dat ze er nooit zo goed over nadenken), dus als iemand al het gevoel heeft dat iemand door een script bijvoorbeeld sneller aanvallen kan versturen is dat hoogstwaarschijnlijk gwn doordat degene zelf nog niet echt goed heeft nagedacht over wat de snelste manier is of gwn het inzicht niet heeft (en uiteraard helpt het dan als je programmeerkennis hebt want programmeren vormt deels ook wel je manier van denken en dat is zeker positief maar daarover kun je weer een totaal andere discussie voeren :p )

en ja, ik reageer erop ondanks dat ik weet dat je mij niet kunt bedoelen met "maar een aantal scripters liever ongelijke concurrente hebben een lekker egoïstisch hun scripts voor zichzelf houden, inclusief alle spelers die er mede gebruik van maken" :p
 

DeletedUser17472

Guest
Als die net zo goed zijn, dan kunnen alle niet openbare scripts dus net zo goed verboden worden. Dank je .Arrogant, zijn we het daar over eens.
 

Deleted User - 24028

Guest
De scripts zijn aan hele strenge regels verbonden. Er zitten een aantal goed mods die ze keuren volgens die regels. Wat dat betreft verrichten ze mooi werk. Alleen ben ik van mening dat alle scripts openbaar moeten zijn, al is het alleen maar om het gevoel van oneerlijke concurrentie weg te nemen. Ik vind het wel frappant dat een aantal scripters dat gevoel zeker met mij delen (kijk naar de namen van de scripters in twsctipts), maar een aantal scripters liever ongelijke concurrente hebben een lekker egoïstisch hun scripts voor zichzelf houden, inclusief alle spelers die er mede gebruik van maken. De regel is namelijk dat als een script gelekt wordt door bijvoorbeeld een stamlid, het openbaar gemaakt mag worden.

"het gevoel om oneerlijke concurrentie weg te nemen" LOL
Dus jij hebt een gevoel en anderen moeten daarom maar hun "levenswerk" (bij wijze van spreken) opgeven. Dat moet weg op een gevoel, maar gebaseerd op feiten dat PA zwaar abused wordt dat moet niet weg :eek:

Als je met die scripters die scripts delen op twscripts bedoelt dat dat scripters zijn die ook vinden dat alles publiek moet zijn moet ik je wel erg teleur stellen. Ik zal je eens een realistisch getal geven van het aantal scripters hier op tw.nl dat al zijn scripts openbaar maakt: 0, zero, geeneen, niemand, nobody

En die laatste regel bestaat niet, in geen enkel geval mogen (script)moderators scripts die uitgelekt zijn via via officieel publiek maken of zonder medewete van de maker op twscripts.nl zetten.
 

DeletedUser17472

Guest
Het is hier al eerder gezegd, niet door mij. Inno heeft dit spel gemaakt. Inno moet hier geld aan verdienen. Die premiunfuncties zijn dus heel logisch in mijn ogen. Er zijn online spelen waarvoor je veel meer betaald dan voor het spelen van tw.
Als jij zo nodig je hobbie wilt uitoefenen, ga dan zelf spelen ontwikkelen. Kun je al je scripts dat testen, maar maak tw niet verder kapot of kom en keer met een script dat tegenwicht biedt aan al die aanvalscripts. Ik wed dat je dat niet eens wil proberen. Je maakt liever het spel van een ander kapot dan je voor een spel in te willen zetten zodat het weer een eerlijk spel wordt.
 
Reactiescore
41
Als die net zo goed zijn, dan kunnen alle niet openbare scripts dus net zo goed verboden worden. Dank je .Arrogant, zijn we het daar over eens.

nee, want een scripter stopt enorm veel tijd in de scripts en mag die dan ook voor zichzelf houden, iets wat jij blijkbaar niet wilt snappen, mss net een iets andere manier om iets te doen, of gwn de code veel beter geschreven, maar waarom zouden de scripters de andere spelers precies moeten laten zien hoe men het beste bepaalde dingen op TW kan doen (want dat is het in principe), dat anderen gwn het inzicht niet hebben om meerdere manieren te verzinnen om iets te doen en dan zelf te testen wat het snelst is, is niet iets waar de scripters zich mee zouden moeten bemoeien want stel je zou TW zonder scripts hebben dan zouden dus de scripters nogsteeds net zoveel voordelen hebben, puur omdat de scripters vaak beter nadenken over hoe iets het beste gedaan kan worden.

maar goed, wij zullen het daarover dan wss nooit eens worden (neem als voorbeeld: jij steekt in RL veel tijd en mss wel geld in iets (bijvoorbeeld het bouwen van een huis ^^) en moet het dan delen met iedereen, doe je dan wss ook niet zomaar dus waarom zou dan een scripter die veel tijd en soms zelfs geld in het maken van een script stopt dat dan ineens wel met iedereen moeten delen)

@Global Knowledge: voor het geval je het wilt weten, ik gebruik momenteel eigenlijk alleen de dorpstagger en een map scriptje om dorpen op de kaart te selecteren, maar dat is puur omdat de andere scripts waarover ik kan beschikken (en daar hoort sloopAP bij) mij meestal eerder hinderen dan dat ik er daadwerkelijk sneller dingen mee kan doen
 

DeletedUser

Guest
Probleem ligt niet bij scripters!!
Die mogen wat mij betreft zelfs nog meer credits krijgen dan ze al doen ;)

Probleem is in mijn ogen dat de zogenaamde "prive scripts" te veel en te grote voordelen hebben!
DaAr moet meer balans in komen.
Als je de gehele post van Warre bekijkt, dan word daar erg mooi beschreven dat zijn prive script (al dan nie geeeld met zijn stam)
voordelen oplevert voor hem.... En zo zijn er veel meer stammen met prive scripts, dus dat levert ook voordeel op.

Nu ze ik nier dat meer mensen moeten leren scripten, maar dat er door, hetzij Inno, hetzij CoMa meer balans in gevonden moet worden.
Zodat er gelijke kansen voor iedereen Zijn en/of komen.... Maar dat gebied tussen balans en watscriptrs willen is erg klein denk ik ;)
 
Reactiescore
579
Ik ben van mening dat scripts voor iedereen beschikbaar zouden moeten zijn. Zijn ze dat niet en worden ze gebruikt door een selecte groep of zelfs door één persoon en halen deze er voordeel uit, dan zouden ze verboden moeten worden.

Het is namelijk niet alleen het spelvoordeel t.a.v. andere spelers, maar het versterkt en verstoort ook de machtsverhoudingen binnen het spel en de stammen. Scripters worden en zijn dominant(er) binnen een stam, omdat ze (te grote) voordelen met zich meebrengen. Meneer Warre bijvoorbeeld, laat zijn vriendjes (en de stamgenoten die zijn zienswijze delen) vrijelijk gebruik maken van zijn privé scripts en weigert deze aan spelers die hem weerwoord geven of het niet met hem eens zijn. Ik heb dit zelf aan de lijve ondervonden.

Het sloop/aanvalsscript van Warre werd verstrekt aan een groot deel van de leden van de Mental stam op W37, zodat deze veel minder tijd nodig hadden om de dagelijkse sloopaanvallen te verzenden. Terwijl de ondergetekende dit na een (nota bene bijgelegd!) dispuut geweigerd werd en het met de hand mocht blijven doen. Ik ben acuut gestopt en heb mijn account op delete gezet, dit was voor mij de spreekwoordelijke druppel...

Zijn grote mond en zijn gedrag binnen het spel is niet gestoeld op kunde, maar op zijn scripters kwaliteiten (persoonlijke mening) en de spelers die hem door dik en dun blijven steunen, vanwege de voordelen die hij met zich mee brengt.

Ik heb respect voor het werk dat scripters verzetten en de mooie dingen die ze maken. Maar als je ze niet wilt delen, als je ze gebruikt als machtsmiddel etc etc. Dan moeten ze verboden worden.

Daarom wat mij betreft alleen voor iedereen toegankelijke toegestane scripts, die gehost worden door TW zelf.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser52046

Guest
Mensen, mensen wat doen we moeilijk over scripts die niet openbaar zijn. Als je de scripts gebruikt die wel openbaar zijn heb je ook al een aantal voordelen. Mijn petje af voor de mensen die deze scripts gemaakt hebben. Ik vind ook dat zij bedankt kunnen worden (bij deze dus script schrijvers bedankt). Mensen die scripts schrijven stoppen hier heel veel tijd in, en daarom vind ik het ook logisch dat zij deze zelf eerst gebruiken, zodat ze zelf kunnen testen of de scripts werken en of er nog dingen in toegevoegd moeten worden. Hebben ze dit klaar naar "weetikveel" hoeveel uur, kunnen ze dan zelf beslissen.

Wil jij ook voordeel hebben van scripts dan moet je ze zelf schrijven, kun je dit niet dan mag je daar anderen natuurlijk naar vragen of ze je de basis dingen willen leren. Kan ook zijn dat zij dit niet willen en dan zul je op een andere manier dit je moeten aanleren (er zijn genoeg YouTube filmpjes beschikbaar).

Dus val elkaar niet aan om alleen een script, maar eer de fanatiekelingen binnen dit spel!

Groetjes,

Ps. ik kan zelf ook geen scripts schrijven en met de "gratis/beschikbare" scripts heb je ook al een voordeel!
 

Deleted User - 24028

Guest
Probleem ligt niet bij scripters!!
Die mogen wat mij betreft zelfs nog meer credits krijgen dan ze al doen ;)

Probleem is in mijn ogen dat de zogenaamde "prive scripts" te veel en te grote voordelen hebben!
DaAr moet meer balans in komen.
Als je de gehele post van Warre bekijkt, dan word daar erg mooi beschreven dat zijn prive script (al dan nie geeeld met zijn stam)
voordelen oplevert voor hem.... En zo zijn er veel meer stammen met prive scripts, dus dat levert ook voordeel op.

Nu ze ik nier dat meer mensen moeten leren scripten, maar dat er door, hetzij Inno, hetzij CoMa meer balans in gevonden moet worden.
Zodat er gelijke kansen voor iedereen Zijn en/of komen.... Maar dat gebied tussen balans en watscriptrs willen is erg klein denk ik ;)

Zelfs nog meer credits dan ze al krijgen ? Ge zijt er toch mee aan het lachen neem ik aan ? Want hoe kan je zo iets zeggen na een post van mij waarin ik duidelijk stel dat 1 van de redenen waarom scripters scripts niet publiek maken is omdat er vanuit de community geen repect is naar deze scripters toe en er in verhouding zeer weinig credits worden uitgedeeld daar voor. De mensen die je nooit ziet in script topics en er dan ineens je de oren van de kop gaan zagen omdat er iets niet werkt zijn daar het grootste voorbeeld van, gewoonweg onrespectvol.

Daarbij als je echt mijn posts zou lezen zou je hebben gezien dat het NIET mijn prive scripts is dat op dit moment een voordeel oplevert voor mijzelf of mijn stam. Mijn manier van sturen en mijn vele tijd die ik in aanvallen heb gestoken afgelopen week, die zaken hebben daar voor gezorgd. Zoals al 100 keer aangehaald had dit ook gewoon met 1command gekunnen.

Dus wil je meer publieke scripts, begin dan allemaal al eens met iets aan je mentaliteit te veranderen tegenover scripts en scripters. Uit Triador zijn post kan je wel halen dat ik daar niet goed tegen kan, op community niveau is dat gewoon rampzalig en valt er niks aan te doen, maar op stam niveau verwacht ik op zijn minst een beetje respect, en vooral dat je een beetje moeite doet zelf alvorens met vragen te komen.

Triador beschrijft natuurlijk een verhaal van aan zijn kant alsof hij zelf niks verkeerd had gedaan en het allemaal aan mij lag. Dat in tegenstelling tot ik die zeker wil toegeven dat ik dingen verkeerd heb aangepakt (zeker op W37), maar mij daar allemaal de schuld voor geven is de grootste zever ooit. En dat weet iedereen die toen in Mental speelde, maar van Tria hadden we dat natuurlijk niet kunnen verwachten lol.
 

DeletedUser70435

Guest
Je moet het allemaal niet zo generaliseren, sjongejonge. Er zijn ook genoeg mensen die wel respect en dankbaarheid tonen. "De community is onrespectvol" slaat nergens op.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
#respect
 
Bovenaan