"Legale" Scripts

Deleted User - 487776907

Guest
Zal het allemaal nog eens herhalen:
1. Voor de snelheid van versturen speelt het script geen grote rol (SloopAP, 1Command, Linkjesgenerator, ...), wel vele andere factoren, een paar details aan SloopAP versnellen het een heeeeel klein beetje, deze zijn gemakkelijk door te voeren in 1Command zijn open source.
2. De snelheid en correctheid van planning is wat tools verschillend maakt, de snelheid en de opties van SloopAP zijn anders (en ik gebruik anders omdat "beter" verkeerd zou zijn gezien het af hangt van het soort aanval) dan die van 1Command.
3. De enter rammen manier is NIET de snelste manier van versturen. Op deze manier zal je dan ook nooit de snelheden halen die ik haal, maar dat is geen bewijs dat het niet mogelijk is om even snel met 1Command te sturen
4. SloopAP is gemaakt om te slopen oorspronkelijk, echter is het verder gewoon een aanvalsplanner die je ook kan gebruiken voor andere doeleinden (waarvoor ik hem de laatste werelden gebruik gezien er kata afspraken zijn waar ik me gewoon aan houd)

Iedereen zijn keuze voor gebruik van tool, maar als je zelf nooit de moeite neemt (zoals Rise Against) om deftig te onderzoeken wat de snelste methode is moet je ook geen uitspraken gaan doen over dat het niet mogelijk is met 1Command of anderen terwijl dat niet zo is.

Geef me je acc naam op W42 en ik zal je met alle plezier aanvallen sturen met 1Command op een snelheid die jij nog nooit gezien hebt van die tool. Spreek me maar aan op skype zodat ik dat 1 malig kan doen dat we van dit gezever af zijn ^^

Toegang tot de site is om de online planner "af te kunnen pakken" van mensen die de stam leaven of dergelijken. En is nota bene de enige reden dat niemand die tool volledig in handen heeft buiten ikzelf. Is niet onlogisch toch, wordt al zeer lang en door zeer veel scripters gedaan. Zoals Vision W11 bv die zo een heel systeem hebben met een verbeterde TBRmap en veel ander lekkers, maar daar wordt niks van gezegd natuurlijk want dat weet de helft hier niet eens.

Verklaart voor mij een hoop. Mocht je dit al eerder hebben vermeld in dit topic, excuses. Had geen zin om alles nauwkeurig door te lezen.

Dan ga ik vanavond eens kijken of ik 1comm voor iedereen op TW kan verbeteren :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Het is jaren geleden gemaakt op een wereld slopen algemeen gebruikt werd. En sloop afspraken zijn wel degelijk nodig, het is niet zo dat als ze er niet zijn ik mensen meteen plat gooi. Maar ik zie er ook niet voor terug om dan toch een aantal zaken te kattaen en als ze daarop overdreven reageren zit ik er ook niet mee in om dorpen plat te gooien hoor. Hoop nog steeds dat dit op w42 het geval niet wordt, maar dat is voor de vijand om te beslissen.

Fijn dat je met Sander zat, sander zijn aanvalsplanner berust op principes die door mij zijn uitgedokterd voor een deel, vaak nog extra door hem verbeterd. Dat is wat je krijgt als je scripters bij elkaar steekt die al lange tijd bevriend zijn en in veel dezelfde mening delen :)

Maar deze discussie evolueert wel mooi, ik weerleg met aantal zaken dat de verstuursnelheid zwaar overdreven is en enkel te behalen valt met mijn tool. Plots wordt er overgestapt op slopen en wat daar nu weer allemaal mis mee is. Als we de man op 1 punt niet kunnen pakken dan maar op een ander of hoe zit dat juist ?

En robbeke, voor jou persoonlijk, je beseft dat je in 1 topic hier Fam zwaar gelijk geeft dat TW zonder scripts gespeeld zou moeten worden zoals TW bedoelt is (volgens jullie) en anderzijds zeg je dat katapulten die standaard in dit spel zitten niet gebruikt mogen worden voor hun doeleinden. Tenzij je dacht dat ze katapulten hadden toegevoegd om je dorp te versieren :D Dat is serieus dubbel he, enerzijds het spel puur willen zoals gemaakt door de ontwerpers, anderszijds bepaalde zaken die zij er in gestoken hebben niet willen...

Voor duidelijkheid is dit niet perse tegen robbeke bedoelt, eerder tegen onze vijand w42: Ik krijg sterk het gevoel dat het nogal gaat als "ik ben een slechte deffer, dus moet anti aanvalsscripts zijn" zodat ik het kan houden. Wat is het volgende ? "ik kan niet snipen, ik moet anti edeltreinen zijn" ? "ik kan niet aanvallen, ik moet anti deffen zijn" ? Waar eindigen we op die manier?
 
Reactiescore
660
Wat je niet weet is dat we met een aantal al tijden opperen om werelden te maken waar katapulten niet bestaan. Maar het is te begrijpen dat je niet alle fora volgt. Dat doe ik ook niet.

Technisch niet haalbaar is daar trouwens het antwoord op.

Maar je moet het katapulteren en snel sturen eens in 1 context zien, niet los van elkaar. Het script om snel te sturen kan ik op zich nog aan hoor. Het bestaat immers al zoooo lang en in verschillende kleuren en geuren. Maar dat het echt ooit is ontwikkeld met het sloop idee, wel, dan heeft Fam eigenlijk gewoon nog meer gelijk dan daarvoor. Je moet niet akkoord zijn, maar snap je dat punt wel?

Ik heb inderdaad nog nooit op w42 gespeeld. Heb er niet zoveel goede zaken over gehoord trouwens.
Ik ben trouwens ook niet zo maar anti alles. Maar eerlijk gezegd, ik zou liever iemand tegen over me hebben met een illegale time-out, dan iemand die 5k katapulten op een uur stuurt naar mijn account. We moeten voor de kwaliteit van het spel gewoon opletten met waar we naartoe gaan inderdaad.

Maar je punt snap ik ook. Het is niet zo dat vijanden moeten roepen en schreeuwen omdat ze het niet redden. En daar moet je je in verdedigen ja.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Een hoop praatjes voor iemand die er op een andere wereld snel zijn account op delete zet.En dan hier de grote jongen gaan uithangen ?
 
Reactiescore
111
Zal het allemaal nog eens herhalen:
1. Voor de snelheid van versturen speelt het script geen grote rol (SloopAP, 1Command, Linkjesgenerator, ...), wel vele andere factoren, een paar details aan SloopAP versnellen het een heeeeel klein beetje, deze zijn gemakkelijk door te voeren in 1Command zijn open source.
2. De snelheid en correctheid van planning is wat tools verschillend maakt, de snelheid en de opties van SloopAP zijn anders (en ik gebruik anders omdat "beter" verkeerd zou zijn gezien het af hangt van het soort aanval) dan die van 1Command.
3. De enter rammen manier is NIET de snelste manier van versturen. Op deze manier zal je dan ook nooit de snelheden halen die ik haal, maar dat is geen bewijs dat het niet mogelijk is om even snel met 1Command te sturen
4. SloopAP is gemaakt om te slopen oorspronkelijk, echter is het verder gewoon een aanvalsplanner die je ook kan gebruiken voor andere doeleinden (waarvoor ik hem de laatste werelden gebruik gezien er kata afspraken zijn waar ik me gewoon aan houd)

Iedereen zijn keuze voor gebruik van tool, maar als je zelf nooit de moeite neemt (zoals Rise Against) om deftig te onderzoeken wat de snelste methode is moet je ook geen uitspraken gaan doen over dat het niet mogelijk is met 1Command of anderen terwijl dat niet zo is.

Geef me je acc naam op W42 en ik zal je met alle plezier aanvallen sturen met 1Command op een snelheid die jij nog nooit gezien hebt van die tool. Spreek me maar aan op skype zodat ik dat 1 malig kan doen dat we van dit gezever af zijn ^^

Toegang tot de site is om de online planner "af te kunnen pakken" van mensen die de stam leaven of dergelijken. En is nota bene de enige reden dat niemand die tool volledig in handen heeft buiten ikzelf. Is niet onlogisch toch, wordt al zeer lang en door zeer veel scripters gedaan. Zoals Vision W11 bv die zo een heel systeem hebben met een verbeterde TBRmap en veel ander lekkers, maar daar wordt niks van gezegd natuurlijk want dat weet de helft hier niet eens.

Ik speel op Hangover, laat is zien? :D
 

Deleted User - 24028

Guest
Wat je niet weet is dat we met een aantal al tijden opperen om werelden te maken waar katapulten niet bestaan. Maar het is te begrijpen dat je niet alle fora volgt. Dat doe ik ook niet.

Technisch niet haalbaar is daar trouwens het antwoord op.

Dat dit al ooit eens voor gesteld is wist ik wel, en vind dat ook een heel goed idee. Maar dat neemt niet weg dat het voorlopig wel zo is dat katas een deel van het spel zijn :) Hun antwoord (van inno) er op is dikke zever uiteraard. Al begrijp ik van hun uit wel dat het veel werk (herschrijven) zou zijn om het te doen. Maar dat hebben ze dan weer aan hun eigen te denken door er nooit rekening mee te houden bij het uitwerken van het spel. Voor hun is dit dan ook niet winstgevend tenzij er een gigantische hoop mensen stoppen ( = minder PA inkomsten) met het spel.

Maar je moet het katapulteren en snel sturen eens in 1 context zien, niet los van elkaar. Het script om snel te sturen kan ik op zich nog aan hoor. Het bestaat immers al zoooo lang en in verschillende kleuren en geuren. Maar dat het echt ooit is ontwikkeld met het sloop idee, wel, dan heeft Fam eigenlijk gewoon nog meer gelijk dan daarvoor. Je moet niet akkoord zijn, maar snap je dat punt wel?

Dat punt snap ik ja, daarom ook dat ik zeg dat je het in de wereld moet bekijken. W42 is nog een cleane wereld, en daar zal ik dan ook nooit zomaar mensen gaan plat gooien want dat is gewoon lelijk en onterecht en spelbederf. De wereld waar het actief gebruikt werd en voor gemaakt is was W21, waar voor alle duidelijkheid in beiden grote overgebleven stammen scripters zaten die de tools min of meer gelijk trokken. Zeer leuk achteraf om te zien wat de anderen hadden, echt een top ervaring :)

Toen was het ook gewoon zo dat topstammen nog op zoek gingen naar scripters die wouden spelen en scripter voor hun stam. Dat was onderdeel van het spel en wordt nu blijkbaar minder gedaan, althans als ik er van uit kan gaan dat onze vijand w42 geen scripter heeft.

Ik heb inderdaad nog nooit op w42 gespeeld. Heb er niet zoveel goede zaken over gehoord trouwens.
Ik ben trouwens ook niet zo maar anti alles. Maar eerlijk gezegd, ik zou liever iemand tegen over me hebben met een illegale time-out, dan iemand die 5k katapulten op een uur stuurt naar mijn account. We moeten voor de kwaliteit van het spel gewoon opletten met waar we naartoe gaan inderdaad.

Illegale time-out kost voor de gebruiker geen tijd he, aanvalsscripts nog steeds wel. Maar je kan kwaliteit ook gewoon aan kwantiteit koppelen. Het is de combinatie van beiden die je een goede speler maakt in mijn ogen. Je bent kwalitatief niet goed als je geen grote kwantiteit aanvallen kan deffen vind ik. Het spel is lang niet meer "kan jij snipen ? ja dan ben je pro"...

Als je terug naar die tijd wilt, waarin ik ook gespeeld heb dan kan je als discussiepunt ook nemen dat stacken niet mag (zo speelden wij op w22 tot we 1mil punten hadden - zonder stacks)

Maar je punt snap ik ook. Het is niet zo dat vijanden moeten roepen en schreeuwen omdat ze het niet redden. En daar moet je je in verdedigen ja.

Kijk nou, mensen die elkaars punt begrijpen, dat is mooi he :)

Een hoop praatjes voor iemand die er op een andere wereld snel zijn account op delete zet.En dan hier de grote jongen gaan uithangen ?

Ik weet niet zeker of dit tegen mij is, maar als dat zo is (gezien ik onlangs wel gestopt van op W41 en dat acc (niet door mij) daarna op bb'en is beland) bewijst dit meer dan eender wat anders dat een goed script en goed gebruik er van niet noodzakelijk wereldwinst opleveren :)

Ik speel op Hangover, laat is zien? :D

Als ik morgen tijd heb, spreek me aan op Skype dan zorgen we dat we een tijd vinden waarop we beiden online zijn :). Nu te druk met dorpen van seau edelen :x
 

Deleted User - 24028

Guest
Dan moet je nog eens leren tellen denk ik :confused: Maar laten we dit maar niet vol spemmen ;)
 
Reactiescore
660
Ik weet niet zeker of dit tegen mij is, maar als dat zo is (gezien ik onlangs wel gestopt van op W41 en dat acc (niet door mij) daarna op bb'en is beland) bewijst dit meer dan eender wat anders dat een goed script en goed gebruik er van niet noodzakelijk wereldwinst opleveren :)

Hij heeft het op mij, wij hebben namelijk ons account op delete gegooid toen we vanuit een heel goede positie de mogelijkheid op winst zagen verdwijnen door de ban actie die op w43 zwaar heeft huisgehouden. wij zaten niet bij de gebande maar bij de overblijvers. Waarmee ik de banactie niet wil veroordelen, maar spelen in een verloren situatie zag ik niet zitten.

Zijn reactie hier slaat da ook compleet nergens op, ten eerste kent niemand hem en ten tweede lijkt hij de situatie compleet niet te kennen , laat staan te begrijpen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Hij heeft het op mij, wij hebben namelijk ons account op delete gegooid toen we vanuit een heel goede positie de mogelijkheid op winst zagen verdwijnen door de ban actie die op w43 zwaar heeft huisgehouden. wij zaten niet bij de gebande maar bij de overblijvers. Waarmee ik de banactie niet wil veroordelen, maar spelen in een verloren situatie zag ik niet zitten.

Zijn reactie hier slaat da ook compleet nergens op, ten eerste kent niemand hem en ten tweede lijkt hij de situatie compleet niet te kennen , laat staan te begrijpen.

Jammer, dacht net dat hij een van men punten kracht bij gezet had :D
Ik speelde (net) op 1 van die accounts die wel gebanned is op W43 helaas :( En voor er weer loze verwijten naar mij komen: Neen ik was niet degene die op dat acc een bot gebruikt had.
 

DeletedUser63648

Guest
Wat misschien wel haalbaar zou zijn is om de kata's heel duur te maken. Goudmunten kunnen de prijs immers ook van aangepast worden, dus het lijkt mij dat het ook niet zo moeilijk is om ervoor te zorgen dat kata's zo duur worden dat ze eigenlijk niet meer chill zijn. (dan denk ik aan een vertienvoudiging of nog meer)
 

DeletedUser73696

Guest
De meeste mensen zijn het er wel over eens dat grote accounts makkelijker en leuker te bespelen zijn als er wat scripts zijn. Alleen het probleem is dat mensen zonder skills, zoals Warre, misbruik maken van deze gedachte gang. Spelers als Warre gebruiken deze scripts in een eerdere fase van het spel, in bovenmatige proportie. Warre heeft met een account van 600 dorpen nu 15k+ aanvallen lopen, wat nergens op slaat. Dit heeft hij gedaan, omdat hij geen skills heeft en toch wel weet dat na een maand, anderhalve maand niemand meer zin heeft om dat te gaan deffen. Het is leuk voor een weekje, maar daarna is het wel weer goed geweest.

Met andere woorden, alleen skilloze mensen geef je met die scripts de mogelijkheid om de wereld te gaan winnen zonder skills. Is dat waar TribalWars heen wilt? Dat werelden gewonnen gaan worden door stammen die geen skills bezitten, maar gewoon met de hele stam 35k inc gooien elke dag op 1 account. Dit is geen TW meer spelen, maar gewoon spelbederf.
 

DeletedUser73657

Guest
Het is gewoon jammer dat tw een uitputtingsstrijd wordt ipv een tactische strijd. Spam een uurtje 1c of een script wat er op lijkt en de deffer moet constant dodgen om geen troepen te verliezen. Zo kan je dagen bezig blijven en hele stammen onder vuur nemen , mensen die op school zitten of moeten werken kunnen het zich nu eenmaal niet permiteren om elke dag uren te dodgen. Dan win je uiteindelijk gewoon omdat je het meest op enter of eender welke hotkey duwt of omdat je niks beters te doen hebt dan een hele dag achter je pc te zitten. Ze zouden gewoon elk script gelijk 1c moeten verbannen zodat spelers handmatig moeten sturen of met sangu. Dan wordt tw teminste terug tactisch ipv een no life hotkey gespam :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 24028

Guest
Het is vrij logisch dat de meest actieve speler een voorsprong heeft en meer kans heeft om te winnen. Dat staat los van scripts...

Dat TW nu anders wordt gespeeld dan vroeger is wel waar, iets meer een uitputtingsslag dan puur tactisch spel. Maar is dat niet wat oorlogvoeren inhoud ? Het is aan de verdediger om zich aan te passen op het soort offensief dat de tegenstander start.

Bv: ALs je 100 inc krijg ga je dodgen door voor elke inc de os te versturen en te annuleren, als je 3000 inc krijgt is dat niet houdbaar dus ga je dodgen door ze ergens tijdelijk weg te zetten. Mensen die proberen om deftechniek 1 toe te passen op situatie 2 zijn gewoon slechte verdedigers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
30
Het is vrij logisch dat de meest actieve speler een voorsprong heeft en meer kans heeft om te winnen. Dat staat los van scripts...

Dat TW nu anders wordt gespeeld dan vroeger is wel waar, iets meer een uitputtingsslag dan puur tactisch spel. Maar is dat niet wat oorlogvoeren inhoud ? Het is aan de verdediger om zich aan te passen op het soort offensief dat de tegenstander start.

Bv: ALs je 100 inc krijg ga je dodgen door voor elke inc de os te versturen en te annuleren, als je 3000 inc krijgt is dat niet houdbaar dus ga je dodgen door ze ergens tijdelijk weg te zetten. Mensen die proberen om deftechniek 1 toe te passen op situatie 2 zijn gewoon slechte verdedigers.

Manier 1 wordt onmogelijk gemaakt doordat situatie 2 TE makkelijk toe te passen is door de aanvaller. De vraag is eerder of juist dat het spel niet teveel uit evenwicht brengt, en niet zozeer of het dom is om manier 1 toe te passen in die situatie.
 

Deleted User - 24028

Guest
Daar is wel wat van aan. Manier 1 (live dodgen zoals ik dat noem) is beter omdat je je troepen mobiel houd. Maar met veel incommings is dat pracktisch onmogelijk vol te houden tenzij je veel tijd hebt. Het hangt dus af van hoe veel tijd je hebt (teruglinkend naar zenj zijn post). Dus als je def methode 1 toepast terwijl je dat op die tijd niet rond krijgt heb je als deffer gewoon een verkeerde beslissing genomen.

Het is wel waar dat situatie 1 (weinig inc) niet meer veel voor komt op werelden die iets groter zijn. Men schakelt sneller dan vroeger over naar meer sturen dan weinig maar getimed ofzo.

Ik heb ooit W22 gespeeld in het begin en daar was het toen nog echt een wereld die gericht was op techniek, nachtje door halen, alles (clears, fakes, edels, def, fake def) timen om 07:01:00 de volgende ochtend. Dat waren onze aanvallen toen, en verdedigd werd er daar door een paar te blocken die konden, al de rest werd gesniped. Er werd dan ook door iedereen zeer offensief gespeeld en dingen zoals preventieve stacks bestonden er nog niet. Ik spreek in de grootorde van accounts met 1 mil ot 2 mil he.

En dan besloot op een gegeven moment de vijand defensiever te gaan spelen, wij haalden nacht door, sochtends resultaat bekijken en alles was gewoon rood. Ze hadden gewoon alles dicht gestackt. Dat is balen, en dan kan je daar ofwel op reageren zoals velen nu in ze situatie doen door te te beginnen roepen dat dit niks meer met kwaliteit van spelen te maken heeft, of je kan je aanvalstechniek aanpassen en zo op een andere manier (achter het front bv) dorpen proberen pakken.

Dat verhaal (echt gebeurd voor de duidelijkheid) doet mij er steeds aan denken dat je als aanvaller je moet aanpassen aan je verdediger, en omgedraait ook. 1 keer kan je jezelf laten verrassen, daarna moet je er op in spelen. Iemand die goed er op kan in spelen maakt in mijn ogen een goede TW speler.

Daarom begrijp ik ook nooit waarom er zo vaak geroepen wordt om dingen, nu omdat er te snel gestuurd zou worden, zo vaak al omdat er gesloopt wordt. terwijl het eigenlijk gewoon een kwestie is van je aan te passen om er op te verdedigen.

Want mensen spreken hier over aanvallen en deffen terug gelijk maken zodat het evenwichtig is. Al snel wordt er geroepen dat scripts weg moeten of openbaar moeten, dat snap ik. Maar wat dan met de tegenhangers ? Mensen die massa PA pompen om hun muren te uppen zodat ze bij het deffen minder verliezen draaien. Mensen die gigantisch veel en hoge (def) vlaggen hebben door PA te gebruiken. Mensen die bij evenementen zoals castle event gigantische bonussen hebben gehaald door PA te spenden. GS bonussen waardoor je je troepen sneller terug bouwt. PA / AM om minder tijd te moeten steken en sneller rond te zijn. ......

Het is gewoon een feit dat TW zo geevolueerd is dat er zo veel aspecten een rol beginnen spelen, dus wil je het gelijk trekken ? Waar begin je dan mee ? En waar eindig je mee ? Wat voor gevolgen gaat dat hebben ?

Zo bekijk ik het, maar snap wel dat jullie eerste reactie uit gaat naar scripts, want als je jezelf doelen voor de ogen moet stellen weet je ook dat het onhaalbaar is om inno te overtuigen hun PA uit het spel te halen, scripts daarintegen verboden krijgen of inperken is gemakkelijker mogelijk. Mensen richten zich op een doel dat ze mogelijk achten, dat snap ik echt wel. Maar dat maakt nog niet dat het correct is dat ze zeggen dat enkel dat specifiek puntje het probleem is ;)

Hoop dat jullie hier beetje in kunnen volgen :)
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Scripts maken kost geen geld alleen veel tijd. De mensen bij inno maken dit spel voor hun werk + AM PA FA horen daar dus bij logisch dat ze daar geld voor vragen. Het zit dus ook in TW geintergreerd. Scripts die jij dus gemaakt hebt/gebruikt zijn niet van inno dus ga daar geen vergelijking mee maken dat is gewoon pure onzin.
 
Bovenaan