"Legale" Scripts

DeletedUser73696

Guest
Beste,

ik ben erg benieuwd naar jullie mening omtrent dit onderwerp;

Scripts als 1C, verpesten het spel.

Ik zal mijn mening later geven.

Met vriendelijke groet,

Mike
 
Reactiescore
30
Toevallig was ik van plan eenzelfde soort topic te gaan schrijven over dergelijke scripts als 1C. Maar dan laat ik het aan jou over.
Ben het er nu al mee eens. Het komt het spel niet ten goede.
 

DeletedUser69459

Guest
Wat voor onzin is dit? Ben je bang om een teller van 2k te krijgen in een half uur door meerdere personen ofzo? Terug naar handmatig aanvallen zou ronduit belachelijk zijn, vooral omdat ik persoonlijk geen problemen meer zie doordat de werelden veel kleiner zijn tegenwoordig.
 
Reactiescore
1.139
Ik ben er zelf geen voorstander van en denk dat het wel een redelijk oneerlijk voordeel is tegen over niet gebruikers.
Ondanks dat natuurlijk iedereen de mogelijkheid heeft het te gebruiken.
Echter denk ik ook dat er wel een aanzienlijk aantal spelers zou stoppen zodra de wereld wat vorder omdat het te veel tijd gaat kosten alles zonder dat soort scripts te doen.
Dus of dat nu tw ten goede komt durf ik niet te zeggen.
 
Reactiescore
30
Wat voor onzin is dit? Ben je bang om een teller van 2k te krijgen in een half uur door meerdere personen ofzo? Terug naar handmatig aanvallen zou ronduit belachelijk zijn, vooral omdat ik persoonlijk geen problemen meer zie doordat de werelden veel kleiner zijn tegenwoordig.

Wat is volgens jou het verband tussen wel of niet handmatig aanvallen en grotere of kleinere werelden?
 

DeletedUser69389

Guest
Beste,

ik ben erg benieuwd naar jullie mening omtrent dit onderwerp;

Scripts als 1C, verpesten het spel.

Ik zal mijn mening later geven.

Met vriendelijke groet,

Mike

Toevallig was ik van plan eenzelfde soort topic te gaan schrijven over dergelijke scripts als 1C. Maar dan laat ik het aan jou over.
Ben het er nu al mee eens. Het komt het spel niet ten goede.

Eenieder heeft de mogelijkheid tot het gebruik van dit soort scripts en in zoverre is het ook gelijkwaardige manier van aanvallen. Bots verpesten het spel en zeker de aanvals- en timebots. Maar scripts als 1C of IGA verpesten het spel niet, maar vergemakkelijken het alleen.
 

DeletedUser73696

Guest
Wat voor onzin is dit? Ben je bang om een teller van 2k te krijgen in een half uur door meerdere personen ofzo? Terug naar handmatig aanvallen zou ronduit belachelijk zijn, vooral omdat ik persoonlijk geen problemen meer zie doordat de werelden veel kleiner zijn tegenwoordig.

Op W42 is nu iets anders het geval. Er is in Vitae een "legaal" / "illegaal" script, wat binnen een uur 4000/5000 incomings, getimed op een account stuurt. Treintjes, edelclears, clears, fakes allemaal getimed. Wanneer jij dit automatische script elke dag aanzet op dezelfde speler, zal die speler na 2 dagen het dodgen van 4000/5000 aanvallen zat zijn. Dit heeft ook niks meer te maken met kwaliteit, maar is kwantiteit die een wereld gaat winnen. Zeker als 1 stam het recht op dit prive script krijgt en de andere stam niet.
 

DeletedUser51467

Guest
Op W42 is nu iets anders het geval. Er is in Vitae een "legaal" / "illegaal" script, wat binnen een uur 4000/5000 incomings, getimed op een account stuurt. Treintjes, edelclears, clears, fakes allemaal getimed. Wanneer jij dit automatische script elke dag aanzet op dezelfde speler, zal die speler na 2 dagen het dodgen van 4000/5000 aanvallen zat zijn. Dit heeft ook niks meer te maken met kwaliteit, maar is kwantiteit die een wereld gaat winnen. Zeker als 1 stam het recht op dit prive script krijgt en de andere stam niet.

Vroeger had je ook vaak scripters in een stam en waren die scripts ook exclusief voor die bepaalde stam tot ze het zelf naar buiten brachten. Ze hebben alle recht dat ze dat doen. Je speelt maar sinds w38/w39 dus waarschijnlijk heb je dat dan nooit meegemaakt. Je kan via 1command ook met een hele stam steeds zorgen voor 4000/5000 incommings op een account, 2 dagen na mekaar. Dan kan die speler dat ook beu worden. Als een speler dat al beu zou worden na 2 dagen vraag ik me toch af wie jullie op een frontaccount hebben gezet.
 
Reactiescore
1.149
Dat script waar jij om jankt bestaat al enige tijd hoor, is waarschijnlijk de eerste keer dat jij hiermee in aanmerking komt. Jankie.
 
Reactiescore
30
Eenieder heeft de mogelijkheid tot het gebruik van dit soort scripts en in zoverre is het ook gelijkwaardige manier van aanvallen. Bots verpesten het spel en zeker de aanvals- en timebots. Maar scripts als 1C of IGA verpesten het spel niet, maar vergemakkelijken het alleen.

Je vergeet alleen één ding: ze vergemakkelijken het alleen voor de aanvaller. Aanvallen in zijn algemeenheid is al makkelijker en minder tijdrovend dan verdedigen, en zulke scripts doen daar onnodig nog eens een schep bovenop. De scheefheid tussen aanvallen en verdedigen wordt hiermee vergroot, want iedere aanval die bijgestuurd wordt kost de verdediger meer tijd en moeite dan de aanvaller. Op een schaal van één aanval is dat natuurlijk niks, maar dat verschil maal een aantal duizend aanvallen is absoluut noemenswaardig.
 

DeletedUser69389

Guest
Je vergeet alleen één ding: ze vergemakkelijken het alleen voor de aanvaller. Aanvallen in zijn algemeenheid is al makkelijker en minder tijdrovend dan verdedigen, en zulke scripts doen daar onnodig nog eens een schep bovenop. De scheefheid tussen aanvallen en verdedigen wordt hiermee vergroot, want iedere aanval die bijgestuurd wordt kost de verdediger meer tijd en moeite dan de aanvaller. Op een schaal van één aanval is dat natuurlijk niks, maar dat verschil maal een aantal duizend aanvallen is absoluut noemenswaardig.

Ik ben meer tijd kwijt aan het aanvallende deel dan aan het defensieve deel hoor. Gewoon gebruik maken van de scripts die daarvoor worden aangeboden.;)
 
Reactiescore
1.015
Met een degelijke laptop knal je er ook 5-6K uit in een uurtje via 1C Mike :p. Part of the game.

@Sander: welk script bedoelen ze?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
30
Ik ben meer tijd kwijt aan het aanvallende deel dan aan het defensieve deel hoor. Gewoon gebruik maken van de scripts die daarvoor worden aangeboden.;)

Nja dat is niet eens zo relevant. Als je het even vertaalt naar dit specifieke geval kost het de aanvaller nauwelijks tijd, en de verdediger veel tijd. En dan heb ik het niet over het aantal incommings in absolute zin, want deffen met veel incommings kost altijd veel tijd. Het gaat erom wat de aanvaller daar tegenover moet zetten, en met zulke scripts is dat imo veel te weinig.
 

DeletedUser69389

Guest
Nja dat is niet eens zo relevant. Als je het even vertaalt naar dit specifieke geval kost het de aanvaller nauwelijks tijd, en de verdediger veel tijd. En dan heb ik het niet over het aantal incommings in absolute zin, want deffen met veel incommings kost altijd veel tijd. Het gaat erom wat de aanvaller daar tegenover moet zetten, en met zulke scripts is dat imo veel te weinig.

Ik vind het alleen wel frappant dat dit topic juist nu door Mike opeens wordt geopend.;) Maar denk dat er uiteindelijk geen discussie over zal ontstaan en al helemaal niet verboden zal worden.
 

DeletedUser73696

Guest
Dat script waar jij om jankt bestaat al enige tijd hoor, is waarschijnlijk de eerste keer dat jij hiermee in aanmerking komt. Jankie.

Nee, ik hebt het script al is eerder meegemaakt. Alleen wat is dit voor argument? Er bestaan zoveel dingen al heel lang, die verboden zouden moeten worden. Alleen het feit is dat de tegenpartij nu tot privé scripten de beschikking krijgt, waar normale spelers niet bij kunnen. Als we naar de toekomst kijken, zullen stammen met scripters altijd de wereld winnen, aangezien de stammen zonder scripters het niet zullen winnen van de kwantiteit.

Het grootste feit wat er zich nu afspeelt is dat 1C en dergelijke scripts, kwantitatieve macht gaan geven. Nu zal je in de toekomst gaan merken, dat nog veel meer de kwaliteit gaat onderdoen van de kwantiteit. Tegenwoordig is het slechts een scriptje kunnen beheersen en je speelt al 50% van de spelers weg. Terwijl veel mensen zonder dit scriptje, werden weggespeeld door de kwaliteit.
 
Reactiescore
30
Ik vind het alleen wel frappant dat dit topic juist nu door Mike opeens wordt geopend.;) Maar denk dat er uiteindelijk geen discussie over zal ontstaan en al helemaal niet verboden zal worden.

En nu misschien nog een inhoudelijke reactie? Het interesseert me geen bal of Mike er nu mee komt of pietje met 2 dorpen die niet wordt aangevallen. Voor de duidelijkheid, ik heb het over alle scripts met dezelfde insteek: een grote hoeveelheid aanvallen versturen binnen korte tijd. Of dat nu 1C is of het script dat jullie vriend Warre heeft meegenomen doet voor mij niet ter zake.
 
Bovenaan