Leden Limiet

Reactiescore
1.367
Wat mij opvalt is dat de .NL server een van de kleinste ledenlimieten hebben op een normale wereld. Enkel op kleine servers met minder dan 1000 spelers is het soms minder. ook zijn er veel kleinere servers die een groter limiet hebben.

Op .co.uk is het limiet de afgelopen werelden 25-20-25 geweest terwijl deze werelden nog minder dorpen bezitten dan onze werelden.
Op andere, vergelijkbare werelden is het limiet vele malen groter, bijvoorbeeld roemenie is het 50-60-50.
De grieken met een server die ongeveer de helft zo groot is als de onze heeft inmiddels een 35 limiet, na 5 werelden daarvoor nog op 60 gezeten te hebben.
De slovaken zitten met ongeveer 2/3 van onze grootte ook nog altijd op een 40 limiet.
Polen met de grootste server zit op zelfs 80 plaatsten, terwijl ze ongeveer 4.5x onze grootte hebben.
.de als een van de grotere servers ook op een 40 limiet met daarvoor 20-30-30.
.us zit met 1/3e onze grootte alsnog op 25 limiet
Frankrijk zit met 2/3e van onze grootte alsnog op een 25-30 limiet.

Daar zitten vrijwel alle stammen ook nog eens op het limiet (terwijl we hier standaard op ongeveer 3/5e zitten), op al die werelden werkt dat blijkbaar, maar hier word zo nu en dan zelfs geroepen om een 10 limiet door sommigen.

Wat maakt ons spel dan zoveel anders dan al die andere werelden?


(ik ben alle werelden bij langs gelopen en heb gekeken naar welke servers relevant zijn en ben daar vervolgens ook terug gaan kijken naar vorige werelden)

https://nl62.tribalwars.nl/page/stats
 
Reactiescore
1.049
Bij grotere stammem heb je meer spelers die runnen of omvallwn + minder goede communicatie
Voordeel is wel de marge die je hwbt dat t ni erg is als 1 acc valt bv
 

DeletedUser75778

Guest
Bij grotere stammem heb je meer spelers die runnen of omvallwn + minder goede communicatie
Voordeel is wel de marge die je hwbt dat t ni erg is als 1 acc valt bv

Zou leuk zijn als het elke keer verschilend maken
ene keer 10 andere keer 20 ofzo misschien dan weer eens 15
Variatie is ook wel lekker zo nu en dan
Dit zijn geen antwoorden op de vraag die gesteld wordt, namelijk: wat maakt ons spel dan zoveel anders dan al die andere werelden?

Ik vind het een interessante vraag en ben ook wel benieuwd waarom wij Nederlanders dingen heel anders doen of willen dan de mensen op andere servers.
 
Reactiescore
1.049
Dit zijn geen antwoorden op de vraag die gesteld wordt, namelijk: wat maakt ons spel dan zoveel anders dan al die andere werelden?

Ik vind het een interessante vraag en ben ook wel benieuwd waarom wij Nederlanders dingen heel anders doen of willen dan de mensen op andere servers.
Wij willen kwaliteit geen kwantiteit?
Misschien zijn we té serieus bv en zien zij t echt als n chill game
 
Reactiescore
1.367
Zou leuk zijn als het elke keer verschilend maken
ene keer 10 andere keer 20 ofzo misschien dan weer eens 15
Variatie is ook wel lekker zo nu en dan

Zeker een leuke optie, al veranderd dat waarschijnlijk niet hoe mensen spelen.
Misschien lagere snelheid werelden met 30 limiet en dan 10 limiet op hogere snelheid (dan duurt de wereld even lang)

Dit zijn geen antwoorden op de vraag die gesteld wordt, namelijk: wat maakt ons spel dan zoveel anders dan al die andere werelden?

Ik vind het een interessante vraag en ben ook wel benieuwd waarom wij Nederlanders dingen heel anders doen of willen dan de mensen op andere servers.

Wat mij opvalt is dat er vaak spelers van gehele ranglijst bij de "top" in de stam zit, misschien dat ze daar gewoon de MB's erbij in gooien? Clusters op die werelden liggen vaak ook helemaal door elkaar heen.

Wij willen kwaliteit geen kwantiteit?
Misschien zijn we té serieus bv en zien zij t echt als n chill game

Wellicht wel ja, maar de afgelopen werelden die ik gevolgd heb zijn er maar een 10tal redelijk goede spelers op een wereld die niet rennen, dus of dat nu kwaliteit is... :p
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Nederlandse server ligt simpel weg voor qua ontwikkelingen op het gebied van tw. Alle genoemde servers zullen ook hun ledenlimiet laten dalen op termijn. Nederland ligt gewoon voor. :p
 
Reactiescore
1.367
Nederlandse server ligt simpel weg voor qua ontwikkelingen op het gebied van tw. Alle genoemde servers zullen ook hun ledenlimiet laten dalen op termijn. Nederland ligt gewoon voor. :p

Denk het ook wel, maar misschien niet. Als ze het op de andere servers zo fijn vinden, waarom anders doen :p

Van alle kaarten die ik bekeken heb zijn enkel de duitsers bezig met cluster vorming XD
 

DeletedUser78932

Guest
Reactiescore
1.367

Ha, best grappig ja.

Nederlanders/belgen die overal een mening over hebben zullen mogelijk een grote invloed hebben gehad op de keuze voor minder grote stammen toe te staan
 
Reactiescore
1.478
Ik speel zelf ook op . Net, in een stam van 10 leden. Maar we hebben bg met een stam van 55 van de 60 leden, en de communicatie in allebei de stammen zijn net zo goed als ik op nl heb gezien. Geen clustervorming, ja dat snap ik ook nog steeds niet. Misschien dat er ook nog wel een verband ligt tussen de lage ledenlimieten en de vaak wereldwijde afspraken over cfs en katagebruik.
 
Reactiescore
2.490
Dit zijn dingen die op een server evolueren.

Op Wereld 1 hadden we 2 type spelers,
De .net type spelers (grote stammen, veel bondgenoten, zuster,broer en buurmanstammen, diplomatisch spel).
De .de type spelers (kleine stammen, agressief spel)

Op Wereld 1 (Door Opus) en nadien door andere stammen op andere werelden is altijd heel erg het type .de afgedwongen waardoor dat de 'norm' geworden is voor .nl

Juist het leuke aan Tribal Wars is juist dat je als speler (en stam) heel veel invloed hebt op een wereld / Community. Dit door hoe je je spel speelt alsook door P&P te voeren op het forum.

Verder zijn we op .nl gewend om de discussie aan te gaan, uitleg te geven en aan jullie de ruimte te geven jullie feedback te geven. .net heeft deze instelling niet waardoor het na al die jaren ook niet meer gebeurt.

We liegen niet als we zeggen dat .nl het actiefste community forum heeft ;)
 
Bovenaan