Leaven AX leden

Reactiescore
2.303

DeletedUser81362

Guest
Beste lezers,

Wij plaatsen hier een statement vanuit de stam om wat verheldering de wereld in te brengen.

Samen met een groep spelers vanuit verschillende stammen hebben wij de afgelopen twee dagen het risico genomen om met elkaar te contact op te nemen en een plan voor een drie/vier strijd op te stellen. Iedere speler heeft hier zijn eigen redenen voor, en indien het gewenst is kan je dit vragen door persoonlijk contact op te nemen. Laat het duidelijk zijn dat dit een risicovolle beslissing is, aangezien we nu op een kleinere stam uitkomen in vergelijking met de oude situatie. Toch denken wij dat op deze manier de wereld een stuk interessanter/leuker wordt in plaats van de recente werelden die veel te snel in een tweestrijd uitmonden. Of dit zo is mag de toekomst uitwijzen.

Wij willen hier benadrukken dat er niet wekenlang contact is geweest om dit zo op te zetten. Na het initiële contact is het allemaal vrij snel gegaan wat niet de bedoeling was. De hoofdreden hiervoor was het lekken van informatie door een mol die geplaatst was op het account van ESFR vanuit Maai om ESFR te "controleren", over vies spel gesproken… (bewijs hiervoor kan gegeven worden op aanvraag, aangezien dit toegegeven is). Hierdoor kwamen alle plannen op tafel en is het zo snel gelopen. Het verlaten van de stammen is hierdoor misschien iets te snel gegaan en had zeker beter gekund. Zoals gewoonlijk bij een stam leave, zullen wij alle informatie met betrekking tot de verlaten stammen voor ons houden en hier geen misbruik van maken. Er is vanuit de ex-leden van AX gelijk bij de leave een NAP aangeboden en ESFR heeft NAP afspraken gemaakt.

Dat tegenwoordig het switchen van stam al gebrandmerkt wordt als een "Stab" zegt al genoeg over de lading dat dat woord heeft tegenwoordig. Hetzelfde geldt voor de meningen op het AF. Er worden direct meningen gevormd en geuit na 1 kant van het verhaal vernomen te hebben. Er worden al conclusies getrokken zonder dat het hele verhaal ook maar bekend is (bijv. Roald en LSD, en op dit topic weer). Wij gaan hier niet in mee en zullen op het AF posten vanuit 1 account namens onze stam, om zo te voorkomen dat er post verschijnen zonder inhoud, zonder kennis, of met ontbrekende informatie.

Om tot slot nog even te reageren op de beginpost van dit topic. De join van AX was niet om ze te gebruiken of wekenlang tegen ze te liegen aangezien dit plan pas sinds heel kort er was. De ex-leden van AX hebben zich 100% ingezet voor de stam met aanvallen, vv's en deff werk (al was dat laatste niet heel veel nodig). AX heeft daartegenover The Wolfpack voorzien van stacks in die tijd, echter zijn deze amper gebruikt omdat er haast geen clears op gekomen zijn, daarbij kwam de kleine deff aanvraag net voor de leave door het feit dat het toekomstbeeld nog bij AX lag en er geen sprake was van een nieuwe stam (bij de deff aanvraag waren zeker geen slechte bedoelingen mee gemoeid!). Voor de rest is deze zogenaamde "massa" van Zuur en Mind of Murder bijna compleet gedeffd met de eigen deff van Wolfpack en ex-AX leden, wat achteraf helemaal niet in het voordeel is gezien Mind of Murder en ex-AX leden in dezelfde stam zitten en zo beiden verliezen lijden. Ook het "kicken van eigen leden" wordt hier een beetje verdraaid in de beginpost. AX had al beloofd dat TheWitch in de hoofdstam zou komen, echter deden ze hier veel langer over dan initieel de verwachting was. Als onze toekomstplannen destijds niet bij AX lagen hadden we zeker niet aangedrongen op het kicken van eigen leden, want dat is natuurlijk niet netjes. Als laatste willen we nog even ingaan op het feit dat er wordt gezegd dat nadat Zuur weggespeeld is de stam wordt verlaten. Dit is natuurlijk complete onzin gezien zuur nog geen 20% van de dorpen had verloren en bijna alle offence geblockt had in de eerste wave. Een normaal account is dan nog lang niet weggespeeld.

Om af te sluiten hopen wij op een mooie 3/4 strijd in een wereld waar nu nog alles kan gebeuren. Wij willen met alle grote stammen ook direct oorlogsafspraken maken omtrent CFs en Kata gebruik tegen elkaar. Als hier animo voor is kan dit wat ons betreft snel worden afgesproken om het zo een eerlijke en mooie strijd te maken.

Audaces Fortuna Juvat (IDGAF, I dont go algemeen forum)
 
Reactiescore
2.303
ooie 3/4 strijd in een wereld waar nu nog alles kan gebeuren. Wij willen met alle grote stammen ook direct oorlogsafspraken maken omtrent CFs en Kata gebruik tegen elkaar. Als hier animo voor is kan dit wat ons betreft snel worden afgesproken om het zo een eerlijke en mooie strijd te maken.

Max 300 katas in 1x op boerderij ?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744

Man wat een onzin zeg. Maai, DE STAM die op diplomatiek vlak nog nooit iets heeft bedreven.. Wat een ontzettend sterk statement.

Esfr riep al weken dat er zuid iets moest gebeuren en er gebeurd niets, en nu? 30 cfs verder? En wij moesten wel clears gooien op targets waar wij verder weinig aan hadden maar zodra wij een klein beetje hulp vragen krijgen we terug "fix het zelf maar". Je kan de oorzaak bij ons zoeken maar dat is niet het hele verhaal.

Jouw leave-buddy Conservative wat nota-bene aanvalscoordinator zuid, je zou het hem dan moeten verwijten. Daarnaast is het gewoon dikke onzin. Pas sinds een korte tijd heeft ESFR na het joinen van Conservative weer front, ESFR verzocht ongeveer 10 dagen geleden pas voor het eerst om een massa. Echter vond toen net de aanval op 12 plaats. De eerst volgende massa na het herbouwen zou op Nomercy plaatsgevonden hebben, precies zoals je vroeg. Maar je kon niet wachten en verliet de stam.

Daarbij trek je het totaal uit context. Even voor de rest; Nomercy clusterfuckte eat sleap farm repeat. ESFR wilde persé gaan katapulteren (op foute gebouwen) om dat terug te betalen. Nou prima, de leiding gaf toestemming hiervoor. Maar Nomercy (veel kleiner) betaalt met gelijke munt terug en ESFR ziet één boerderij kelderen. Volgens maakt ESFR dit enorm groot en vraagt anderen om te katapulteren, of hij al zijn def kan thuishalen (als safeaccount... gen raakvlak met nomercys grote dorpen) en of de rest kan gaan faken/clearen. Ja, dan krijg je terug ''fix het zelf maar''. Want als jij perse wilde katapulteren en Nomercy dat balletje terugkaatst, kun je niet van je stamgenoten verwachten dat ze jullie (trieste) shit gaan zitten opruimen.

Ik snap niet wat je hier probeert te rechtvaardigen, wiens mening denk je te overtuigen. Je acties zullen altijd harder spreken dan welke woorden dan ook.

Samen met een groep spelers vanuit verschillende stammen hebben wij de afgelopen twee dagen het risico genomen om met elkaar te contact op te nemen en een plan voor een drie/vier strijd op te stellen.

De hoofdreden hiervoor was het lekken van informatie door een mol die geplaatst was op het account van ESFR vanuit Maai om ESFR te "controleren", over vies spel gesproken… (bewijs hiervoor kan gegeven worden op aanvraag, aangezien dit toegegeven is). Hierdoor kwamen alle plannen op tafel en is het zo snel gelopen.

Wat een bullshit, echt waar. 2 dagen geleden het eerste balletje en nu al een stam, schaam je dat je binnen 36 uur al een wereldingrijpende gebeurtenis laat plaatsvinden. Impulsief noemt men dat.

Je spreekt verder als aanleiding voor het geheel het ''uitlekken van een mol op esfr''. Post dat screentje maar waarin ik dat tegen Conservative zeg. Al naar het tijdstip gekeken? Dat is namelijk ruim nadat er allerlei accounts benaderd zijn om mee te gaan. Je gebruikt dit gewoon als zondebok en je weet het.

Daarbij was ESFR altijd een zwak account, instabiel. Het zocht een co, ik kon iemand werven uit mijn eigen contactenkring, een topspeler. Deze speler zou het account stabiliteit moeten geven, zodat het niet zou omvallen bij een front met TiP. Is dat een account controleren (veilig stellen) of niet. Daarbij leg mij in godsnaam eens uit hoe het mogelijk is om een ''mol'' op een stamgenoot te zetten terwijl je openlijk oude bekenden bent? Wat zou zo een mol in godsnaam te lekken hebben? Echt waar, wat een zwakke vertoning dit zeg.

Dat tegenwoordig het switchen van stam al gebrandmerkt wordt als een "Stab" zegt al genoeg over de lading dat dat woord heeft tegenwoordig.

Voor het geval dat je oogkleppen op hebt hierbij een herhaling van hetgeen dat al 30x besproken is ondertussen. De vuiligheid, het zogenaamde stabben, zit hem niet in het verlaten van de stam maar in de timing. Zuur krijgt een massa, AX levert def en off aan Wolfpack en Maai aan Zuur. Wat gebeurd er vervolgens zodra zuur breekt; Wolfpack naait AX. ''Joe bedankt voor jullie def en inzet, zoek het verder maar uit klojo's''. Ondertussen keert de hele omgeving van Zuur zich tegen hem en wie hebben die defensieve verliezen daar geleden? Ja precies, spelers die nu ineens een achterlijk front hebben.

Daarbij is jullie hele insteek gewoon om mensen te naaien, bekijk eens wat jullie voor ogen hadden voor Collationem. Hierbij is oranje helaas niet doorgegaan omdat Shakedown wel een rationeel denkend persoon is met gevoel voor loyaliteit. Maar kun je je voorstellen dat dit nogal al een stab kan voelen?

Hetzelfde geldt voor de meningen op het AF. Er worden direct meningen gevormd en geuit na 1 kant van het verhaal vernomen te hebben.

Kun je je voorstellen dat als je iedere partij op de wereld dupeert op een smerige manier, aangezien je stam voor 50% bestaat uit personen die inmiddels al 2x van stam gehopt zijn, niemand een hol geeft om het verhaal van een boosdoener. Ter vergelijking; Iemand steekt je schuur in de hens, je ziet al je dieren en je toekomstige inkomsten verbranden. In de krant blijkt de dader onder invloed te zijn van drugs. Geeft dat een verklaring, ja opzich. Maakt dat het beter voor de gedupeerde partij; nee zeker niet. Er is gewoon geen enkele legitieme bewegingsreden om de actie van gisteren te rechtvaardigen en jullie doen er beter aan om dit ook helemaal niet te proberen. Bij het maken van zo een actie, zou je beter onderduiken en alles zo snel mogelijk hopen te vergeten.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77689

Guest
Heerlijk dit:cool:
1 dag op de wereld en meteen sensatie.

Ik heb verder echt geen idee hoe deze wereld precies verdeeld is, welke stammen er spelen, hoe de ligging is etc.

Moet toch er toch ff wat over kwijt.

Gister begon ik met het doornemen van het Forum van AX en letterlijk 1e post die ik las.
TW naai.png

Ik heb al heel wat van deze acties meegemaakt, en ben persoonlijk ook van mening dat een stam leaven niet perse een stab is, een stam waar je geen vertrouwen in hebt kan je wat mij betreft gewoon leaven mits je het zo eerlijk mogelijk doet. Verder word het woord stab idd snel in de mond genomen op het AF maar dat is 0 excuus om je actie op deze manier uit te voeren. Dit is nog veel lager dan een stab.

Jullie afscheidspost is echt diep triest. Je verklaard letterlijk de oorlog in de afscheidspost, hoopt dat het ''leuk'' word. Voor iedereen? :p Kijkt eerst in de kaarten van je tegenstander om vervolgens nog een eerlijk potje te spelen? Verder fronten een aantal van jullie spelers met leden van AX, informatie doorspelen hoef je dus helemaal niet te doen om je informatie tegen ze te gebruiken, het enige dat je door hoeft te sturen zijn de coords van je targets. Alle deffdorpen die jullie os hebben gestuurd kan je al mooi noteren, verder weet je precies waar de zwakke plekken van de stam zitten, activiteit etc. Dit top je nog even af met 10 dagen nap? Jullie hebben net incs gehad en verliezen geleden en vraagt nu 10 dagen nap om jezelf te herstellen?

Het word tijd dat de community een keer een vuist maakt tegen deze praktijken. Elke wereld zelfde gezeik, elke keer komen accounts er onbestraft mee weg om een volgende wereld precies hetzelfde te flikken. Ik stel voor dat de eerlijke spelers van w68 eens laten zien hoeveel waarde ze hechten aan fairplay. Laten zien dat ze er klaar mee zijn. Geef ze de 3 strijd die ze zo graag zien. In de naam van de Vader de Zoon en de Heilige geest. WERELD MASSA, Spirit Bomb ze de moeder. Alle handen in de lucht! Dat zou ik doen.






 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.322
Na het initiële contact is het allemaal vrij snel gegaan wat niet de bedoeling was. De hoofdreden hiervoor was het lekken van informatie door een mol die geplaatst was op het account van ESFR vanuit Maai om ESFR te "controleren", over vies spel gesproken… (bewijs hiervoor kan gegeven worden op aanvraag, aangezien dit toegegeven is). Hierdoor kwamen alle plannen op tafel en is het zo snel gelopen.

Dit is wel het grootste stukje onzin wat ik ooit gelezen heb.

Een mol op je buur account zetten, notabene je eigen stamgenoot, en die mol die ook al eens eerder in exact hetzelfde team zat op een andere wereld, andere stam. Klinkt aannemelijk o_O.

Als ik al met een reden op ESFR zat, was het meer als stem van rede, meer gemodereerde speler, gezien het vrij bekend is dat jeroen en bart hard en impulsief kunnen reageren als ze het ergens niet mee eens zijn, als extra deffer voor een front dat op korte termijn wel eens lastig kon zijn (iets waar ik me al vaker op bewezen heb), ook al ben ik niet altijd het actiefste (w66 prio en vakantie)

En dan nog, het kwam in een stroomversnelling nadat de info gelekt was door de mol (ik dus :eek:). Heel knap dat ik die info kan lekken, als ik achter het hele plan kom doordat ik spontaan uit elke maaichat gegooid wordt nadat de hele stam al opgericht was en mijn account zonder mijn medeweten overgestapt was.

Denk maar even met een betere reden komen waarom er zo gehaast werd. Of wordt dit zon stam die heel impulsief is opgezet, maar net zo impulsief weer uit elkaar spat?

Zoals gewoonlijk bij een stam leave, zullen wij alle informatie met betrekking tot de verlaten stammen voor ons houden en hier geen misbruik van maken. Er is vanuit de ex-leden van AX gelijk bij de leave een NAP aangeboden en ESFR heeft NAP afspraken gemaakt.

Beetje schamel vind je niet. Compleet nieuwe stam opgericht, en maar naps en dergelijke vanuit 5 van de 10 spelers? Niks genoemd over betrekkingen vanuit andere ex-maaiers, niks over stab, die toch ook een lid verloor, niks over vitare. Kunnen die allemaal de klere krijgen van jullie?

Het minste beetje fatsoen dat je kan opbrengen is om alle betrokken partijen een week nap te geven op stam niveau, oftewel vanuit IDGAF 1 week nap naar heel maai, ax, vitare en stab, anders laat je hier accounts op een zwaar naaierige manier achter. Met een goede nap kan je dat verzachten en iig nog enigszins een goede indruk achterlaten.
 
Bovenaan