Latijnse motto's

DeletedUser

Guest
welk niveau moet je daarvoor hebben?

Bij ons in Nederland kun je dat alleen op het gymnasium krijgen. In de 2e en de 3e is het verplicht als je dat niveau doet en vanaf de 4e moet je kiezen tussen Latijn en Grieks en mag je dus een van die twee vakken laten vallen. Laat je ze allebei vallen kan dat ook, dan ben je automatisch atheneum-leerling. Althans, zo was het bij mij.
 

DeletedUser

Guest
Bij ons in Nederland kun je dat alleen op het gymnasium krijgen. In de 2e en de 3e is het verplicht als je dat niveau doet en vanaf de 4e moet je kiezen tussen Latijn en Grieks en mag je dus een van die twee vakken laten vallen. Laat je ze allebei vallen kan dat ook, dan ben je automatisch atheneum-leerling. Althans, zo was het bij mij.

Bij ons ook , maar bij ons was het al in de 1e verplicht
 

DeletedUser

Guest
Bij ons in Nederland kun je dat alleen op het gymnasium krijgen. In de 2e en de 3e is het verplicht als je dat niveau doet en vanaf de 4e moet je kiezen tussen Latijn en Grieks en mag je dus een van die twee vakken laten vallen. Laat je ze allebei vallen kan dat ook, dan ben je automatisch atheneum-leerling. Althans, zo was het bij mij.

:O
zit ik hier met vmbo:( dat ga ik nooit halen.
 

DeletedUser3750

Guest
Do, ut des: Ik geef, opdat jij geeft.
Facta, non verba: Geen woorden, maar daden (leuk voor de Feyenoord-fans^^)

Ben de meeste vergeten verder, kende er vroeger wel meer. Aantal zijn hier al genoemd. (veni, vidi, vici, carpe diem, alea iacta est)
 

DeletedUser

Guest
Stultotum infinitus numerus est :)

Het aantal van de dwazen is oneindig :D
 

DeletedUser

Guest
Gymnasium is zo onnodig. Wat heb je aan dooie talen, Atheneum ftw :D
 

DeletedUser5030

Guest
Homo sapiens non urinat in ventum

durf te wedden dat het nog niet eens juist is :p
 

DeletedUser

Guest
dat staat toch op zo;n gebouw ergens in den haag of amsterdam (een van twee)?:D



de mens die denkt, pist niet in de wind :rolleyes: (dat is de letterlijke vertaling)

Niet noodzakelijk , sapiens is adjectief hoor ;)

Edit :
Oh , over dat in de wind heb je wel gelijk :p
 
Bovenaan