.KoC. tegen (bijna) de rest van de wereld.

DeletedUser21830

Guest
Beste mensen,

Ja, jullie hebben het goed, de aanhef betekent weer een serieus gemeend stukje. Hier uw oorlogsverslaggever, deze keer vanuit de rimboe van Breker-territorium. Gezet op mijn veldstoel, met een dampende kroes thee in mijn hand, mijn paard grazend in het bloedrode gras, kijk ik uit over het mij zo bekende slachtveld. Alleen, wat schetste mijn verbazing vandaag? Vandalen hebben het plaatselijke bord met het woord DEI erop weggesloopt en triomfantelijk vervangen door een ander bord. Ik haal kalids verrekijker te voorschijn en zie dat er Stormbreker! op staat. Maar daar hadden we helemaal geen oorlog mee. Wel eens wat schermutselingen sinds een stamlid van ons naar die club ging, maar niet noemenswaardig. Hoe nu verder? We hebben een keus moeten maken, die de slachtoffers van deze "battleground" eer aan zou doen. We hebben met een bezwaard hart een nieuwe oorlogsverklaring opgesteld en per koerier over laten brengen. De inhoud heb ik inmiddels mogen vernemen en mag ik u niet onthouden. Ik zal me wel onthouden van kritiek op de inhoud, want die lijkt een cynische ondertoon te hebben.
Aan: Breker
Titel: VV
Inhoud:
Vriendelijke Vijand,

Hierbij sturen we jullie een oorlogsverklaring, aangezien we iets opmerken. Tot nu toe alle spelers van Dei, waar we een klein succesje op boeken, worden in jullie stam ondergebracht.

Het kan toeval zijn, maar het heeft er wat schijn van dat Dei op die manier zijn stats, zowel als zijn oorlogstats wat probeert op te poetsen. De consequentie is dat jullie van deze Dei-politiek het slachtoffer worden, in de hoop dat er nog vele zullen volgen.

En toen had .Koc. er eens weer een oorlog bij. Buiten onze wil, buiten onze schuld. Maar was deze strijd verlopen?

Een klein stukje geschiedenis
In een verleden hadden we een klein succesje tegen revo, maar deze stam is niet meer. Als een Phoenix is Dei herrezen uit die as. Bloeiend en groeiend. Ons werd de oorlog verklaard door Dei, en de gezamenlijk met teva/jff geplande massaaanval op ons begon. Een poosje later sloot ook ~CD~ zich daar bij aan.
- teva liep stuk op ons en ging verder verder op kleinere, het leek ongecoördineerde schaal. Het Zuiden van onze stam is met oorlogsfondsen weer opgebouwd en heeft onder die opbouw nog 2 mass van teva verwerkt. Eindresultaat: verloren 67 dorpen, gewonnen 350. En iedere dag wordt dit getal groter. Ondanks het feit dat 2 stamleden ons hebben verlaten in het Zuiden.
-jff en ~CD~ speelden geen rol van betekenis. In het begin heeft jff nog een kleine rol gespeeld aangezien een stoppende speler van ons uit wraak zijn dorpen weggaf aan jff. Nadat wij dat ontdekten en deze speler gekickt hadden, heeft JFF weinig invloed meer gehad. ~CD~ was inmiddels opgenomen in JFF
- Op Dei moesten we zwaar inleveren. Op de hele oorlog? 376 dorpen verloren. Tot voor kort zaten we zwaar in het defensief.

Het heden
Wat is er veranderd?
~CD~was JFF geworden en probeerde ons van uit het Noorden aan te vallen, helaas voor hun zonder resultaat. Is het toeval op bewust? alle spelers, die onder de JFF vlag zaten en aan ons grensden, zijn teva spelers geworden. Dat houdt in dat onze snelle successen op JFF ineens stil zijn komen te liggen. We kunnen er gewoon niet meer bij. Die oorlogstats zullen wel voor eeuwig stil blijven staan, tenzij JFF ter ziele gaat. Een aantal spelers zijn weer uit JFF gestapt (oud ~CD~ers) zodat het Noorden een losse verzameling van kleine stammetjes is geworden.

Maar nu Dei.
Na hun aanvallen op een paar frontspelers van ons en de grote winst die ze er uit halen, lijkt er weer een kentering gekomen. Vakantie periode kan de oorzaak niet zijn, want daar hebben alle stammen last van. Bemanning van de accounts? Dat kan de oorzaak ook niet zijn, want ook dat is wederzijds. Zijn wij zou goed? Ook die indruk heb ik niet. Maar we zijn er wél in geslaagd het proces weer om te keren. Aanvallen in plaats van aangevallen worden. En dat niet alleen, we begonnen zelfs dorpen van een Dei speler binnen te halen. En ik hoor Dei al protesteren: dat was een intern account, die van ons. Maar wat is de joke in deze? Dat innemen gebeurt door een intern-account van .KoC. Tenminste: volgens hun eigen woorden. Of het echt een intern-account is of niet, laat ik natuurlijk wijselijk in het midden.

Tsja en toen werd volgens mij goede raad erg duur bij DEI. Verlies leiden tegen een no. 10 stam op de wereld, dan kunnen ze ook het argument van massaal niet gebruiken. Topspelers bij .KoC.? nee, dan kan niet, want die zitten bij Dei. Ai, volgens mij is de oplossing gevonden door die speler, die momenteel zoveel verliest, snel bij hun MBstam te zetten. Schadebeperking heeft dat. Daardoor kan Dei weer rustig ademhalen met prima stats. Sorry voor het licht ironisch toontje in deze, maar zo komt het wel over. Als Dei deze bewering ontkent zal ik dat gelijk van hun aannemen. Zonder protest.

Wij verliezen dus een front met Dei en hebben een front met breker er bij. Het eerste front met breker ontstond toen een speler van ons ineens naar Breker overstapte. Maar het front met Dei blijft groot genoeg, daar hoeven we helemaal niet over in te zitten, want het 2de stamlid, die onze stam verliet, is ook naar DEI gegaan. Die 2de zat er al een poosje aan te komen, maar we hadden gehoopt dat hij zou blijven.

Ach, en nu de eindconclusie van dit stukje: we staan nog steeds fier overeind. Hoelang? Ik weet het niet, maar volgens DEI hadden we allang kapot en opgeheven zullen zijn. En dat? Dat ligt voorlopig nog in de wazige weiden van de verre toekomst opgesloten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52941

Guest
Zeer mooi geschreven Wob ;)
Je moet maar eens in het weekblad gaan werken ;)
 

DeletedUser

Guest
Super tekst Wobke!
Helder geschreven en plezierig om te lezen. Wellicht dat meer van dit soort posts het AF wat aantrekkelijker maakt en daardoor ook actiever?
 

DeletedUser46371

Guest
mooi stukje, ben benieuwd hoe dat gaat in het verre oosten :)
 

DeletedUser43986

Guest
Mooi stuk tekst !

Breker zit vol met de overschot van oud revo & overschot van huidig dei. Interns; of accounts waar clears mee verstuurd kunnen worden :D?? Blijft mij nog steeds een vraag
 

DeletedUser21830

Guest
Voor mij is het geen vraag. Maar ik vond dit niet de geëigende plaats daarvoor.
 

DeletedUser

Guest
Complimenten Wobke:)
Zeer mooi geschreven.
Ik wou dat ik jouw zoon was, maar dan was jij nu 80+:).
 

DeletedUser

Guest
Mooi geschreven, mag gezegd worden. Maar waarom tegen Breker? Dat is de moraalstam of hoe dat ook gezegd mag worden van Dei? :rolleyes:

En jullie bondgenoot BB is toch niet voor niets, dus waarom die titel?
 

DeletedUser

Guest
Zeer mooi geschreven wob, kan ik niet veel anders over zeggen
Maar om me dan nu even te verantwoorden over Inno die in breker zit.

Allereerst is moet iedereen goed weten dat dei een stam is die lak heeft aan statistiek. Anders lag inno al buiten vanaf de moment dat MM is begonnen met internen(Devil ongeveer hetzelfde, doet nu niet terzake)
De vv was een tijdje kwijtgeweest toen jullie aanvielen(zat zelf op vakantie, kon het niet goed opvolgen). Account is toen een beetje heel hard in de soep gelopen, een soep die de moeite niet is om recht te breien. Als we inno wouden behouden moesten we zo wat heel dat 2e cluster volstampen en een hoop inleveren, we hebben nog steeds geen ezel die os schijt, dus echt lekker zou dat ook niet gaan...

De speler die op inno zit, zal binnenkort overgeplaatst worden naar zijn nieuw accountje, op inno kan hij niet veel meer doen zoals ik eerder vermeldde. Vandaar dat er nog slechts 1 optie over was, highspeed internen met de bakken edels van MM(al moet die dringend reageren op men pm:$$). Ik hoop dat je hiermee ons wat beter begrijpt.

Verder, is die titel niet een pietsie aan de baard getrokken???:D

Gegroet
T
 

DeletedUser

Guest
Wobke, nu niet geilend en spelend met jouw mijlpaal, achter de pc blijven zitten.
Bak een frikandel:) of twee en denk er over na om TW-reporter te worden.
Dit is lekkere leesvoer:), dit is de moeite om het AF te lezen:)
 

DeletedUser21830

Guest
Mooi geschreven, mag gezegd worden. Maar waarom tegen Breker? Dat is de moraalstam of hoe dat ook gezegd mag worden van Dei? :rolleyes:

En jullie bondgenoot BB is toch niet voor niets, dus waarom die titel?

- Dank voor het compliment

- Door de keuzes die anderen maakten
-> 1 account-speler die uit onze stam stapte, schijnbaar niet voldoende kwaliteit had voor DEI en in Breker is gezet. Een aantal kleine vlekjes van dorpen lag nog in ons stamcluster, en dat is niet tolerabel. Ik zou het naar vinden op een ochtend wakker te worden en dat die vlekjes veranderd zouden zijn in zwaar gestackte DEI dorpen.
-> 1 account van DEI waar we het momentum hebben weten te kantelen, ineens in Breker is gezet. Dat betekent voor ons niet dat we maar ineens gaan stoppen.

- BB is geen Bondgenoot. Dat ik vriendschappelijk betrekkingen heb met een aantal spelers.... Maar dat heb ik ook in DEI. dan zouden we daar allang een bondgenootschap mee moeten hebben.

Zeer mooi geschreven wob, kan ik niet veel anders over zeggen
Maar om me dan nu even te verantwoorden over Inno die in breker zit.

Allereerst is moet iedereen goed weten dat dei een stam is die lak heeft aan statistiek. /~~
~~/Verder, is die titel niet een pietsie aan de baard getrokken???:D

Gegroet
T
- Dank voor het compliment

- Meneer Braam, je hebt precies de excuses aangevoerd (of jou term: verantwoord) die ik meldde die aangevoerd zouden worden. Als je de kernen er uit pakt geldt dat bijna voor iedere situatie op TW, voor iedere stam en account, ook voor de tegenpartij. Er ontstaat (door wat voor oorzaak ook) een penibele situatie en men slaagt er niet in die op te lossen. Daarna worden de excuses aangesleept om het verlies te verklaren. Je kan ook simpel zeggen: we hebben ons best gedaan, maar het is ons niet gelukt.

- Neem ik zonder meer aan. Een goede en grote stam kan zich dat veroorloven, helaas waren een aantal uitspraken van Da Capital anders getint.

- Nee. Als een no. 10 stam nog steeds overeind staat (zonder mb/db/fanclub-opleidingsstam) in een oorlog met de no. 2, 3 en (toenmalige) 6 van de wereld, inclusief diens "bij"stammen (waarvan een jff inmiddels gezakt is van de rang 6 naar 16). Dan vind ik dat dat de vlag de lading dekt. Of had de titel er alleen mogen staan als we zware verliezen hadden geleden en zwaar in het defensief stonden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser59180

Guest
Mooi stukje!
Smaakte de thee goed?

Ik kan inderdaad bevestigen dat er goed contacten zijn vanuit BB met .KoC. echter is dit geen BG of whatever.
Gezien de ligging is dit dus ook niet van toepassing.

Succes met deze strijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23694

Guest
BB heeft toch warme banden met elke stam die geen Dei of /Buzz heet. :D
 

DeletedUser

Guest
- Dank voor het compliment

- Door de keuzes die anderen maakten
-> 1 account-speler die uit onze stam stapte, schijnbaar niet voldoende kwaliteit had voor DEI en in Breker is gezet. Een aantal kleine vlekjes van dorpen lag nog in ons stamcluster, en dat is niet tolerabel. Ik zou het naar vinden op een ochtend wakker te worden en dat die vlekjes veranderd zouden zijn in zwaar gestackte DEI dorpen.
-> 1 account van DEI waar we het momentum hebben weten te kantelen, ineens in Breker is gezet. Dat betekent voor ons niet dat we maar ineens gaan stoppen.

- BB is geen Bondgenoot. Dat ik vriendschappelijk betrekkingen heb met een aantal spelers.... Maar dat heb ik ook in DEI. dan zouden we daar allang een bondgenootschap mee moeten hebben.


- Dank voor het compliment

- Meneer Braam, je hebt precies de excuses aangevoerd (of jou term: verantwoord) die ik meldde die aangevoerd zouden worden. Als je de kernen er uit pakt geldt dat bijna voor iedere situatie op TW, voor iedere stam en account, ook voor de tegenpartij. Er ontstaat (door wat voor oorzaak ook) een penibele situatie en men slaagt er niet in die op te lossen. Daarna worden de excuses aangesleept om het verlies te verklaren. Je kan ook simpel zeggen: we hebben ons best gedaan, maar het is ons niet gelukt.

- Neem ik zonder meer aan. Een goede en grote stam kan zich dat veroorloven, helaas waren een aantal uitspraken van Da Capital anders getint.

- Nee. Als een no. 10 stam nog steeds overeind staat (zonder mb/db/fanclub-opleidingsstam) in een oorlog met de no. 2, 3 en (toenmalige) 6 van de wereld, inclusief diens "bij"stammen (waarvan een jff inmiddels gezakt is van de rang 6 naar 16). Dan vind ik dat dat de vlag de lading dekt. Of had de titel er alleen mogen staan als we zware verliezen hadden geleden en zwaar in het defensief stonden?

- Tsja, ik kan je niet veel anders bieden als de waarheid... Mocht je die 'soep' niet goed snappen, dat bedoel ik met dat het ons niet gelukt . ik kan niet zeggen dat we ons best gedaan hebben, want dat is er eigenlijk niet gebeurd. Het was onacceptabel dat een vv onder aanval geel staat. Ik wijs naar niemand met de vinger, maar laat dit een wijze les zijn voor iedereen van dei

- DC zijn uitspraken, daar sta ik niet over in, maar deze beslissing is gemaakt door de leiders van dei, die nu aanwezig zijn(D dus niet)

- Oh god, de strijd tegen JFF, TEVA en ~CD~. Ik weet niet hoeveel groene sigaretten dat er toen gerookt zijn toen dat we op dat idee waren gekomen. Zeg nu zelf, heb je een uitdaging gehad? op de verliezen van MB en Tldream na denk ik niet echt.

En mocht het je
 
Bovenaan