klikte net op die dikke bruine plus

DeletedUser7072

Guest
Ergens is er iets misgegaan in de kolonisatie van Indonesie. In Kenia praten ze Engels, in Ivoorkust kunnen ze Frans, in Brazilië praten ze Portugees maar in Indonesië kunnen ze geen Nederlands meer :(
 

DeletedUser61134

Guest
Indonesië heeft wel Nederlandse invloeden gehad, maar al die mensen zijn verjaagd door de Moslims.
Zoals hier binnenkort ook wel gaat gebeuren :eek:
 

DeletedUser72524

Guest
Nee ik kom uit een moslimland en kan me aanpassen aan de situatie.
Ik ben altijd welkom in NederSyrië

Als jij wil aanpassen aan de situatie dan zie ik het als nodig dat Nederland NederSyrië wordt. Jij zal dan een hoofddoek op hebben (en hopelijk een burka) en jij zal zwijgrecht krijgen in plaats van stemrecht.
 

DeletedUser76439

Guest
Ergens is er iets misgegaan in de kolonisatie van Indonesie. In Kenia praten ze Engels, in Ivoorkust kunnen ze Frans, in Brazilië praten ze Portugees maar in Indonesië kunnen ze geen Nederlands meer :(

Hoe weet je dat ze in Indonesië geen Nederlands meer kennen? Bij mijn weten is onze grondwet en andere wetten nog steeds in het Nederlands.

Ze konden toch moeilijk Nederland als officiële taal gebruiken op de Molukken, en Engels Op Batam, Portugees voor de helft van het eiland Timor.

Bahasa Indonesia, letterlijk "taal van Indonesië

2de taal is Engels.

Indonesië is redelijk groot. Sommige gebieden waren in het verleden onder Nederlands bestuur. Andere onder Engels bestuur.

In 1702 werd Oost-Timor een kolonie van Portugal onder de naam Portugees-Timor.
1945 Deel van Indonesië.


Nu onafhankelijk Officiële landstaal Portugees en Tetun.


Om de taal ingang te doen vinden, vooral in en via het onderwijs op alle niveaus, was het nodig om op alle gebieden van wetenschap en kennis de noodzakelijke terminologie te creëren. Er waren ook op alle gebieden leermiddelen in het Indonesisch nodig en er moest een standaard grammatica en een standaard woordenboek worden samengesteld. Er werd met deze taken al een begin gemaakt tijdens de Japanse bezetting. Na de onafhankelijkheid werden en worden deze taken gecoördineerd door het Nationaal Centrum voor Taalcultivering en Taalontwikkeling (Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa) en zijn voorgangers te Jakarta. Deze instantie is in het algemeen verantwoordelijk voor de taalpolitiek van Indonesië. (Wiki)


Nugraha benadrukt dat in Indonesië niet alleen het burgerlijk wetboek, maar ook het wetboek van strafrecht en bijvoorbeeld het wetboek van koophandel nog in het Nederlands gebruikt worden. „We krijgen hier soms gastdocenten uit Nederland en mijn medewerkers gaan ook regelmatig naar Utrecht of Rotterdam voor aanvullende cursussen bij juridische faculteiten.

Bron http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/indonesische-rechtspraak-nog-vol-nederlandse-wetten-1.625829
 

DeletedUser61134

Guest
Als jij wil aanpassen aan de situatie dan zie ik het als nodig dat Nederland NederSyrië wordt. Jij zal dan een hoofddoek op hebben (en hopelijk een burka) en jij zal zwijgrecht krijgen in plaats van stemrecht.

Denk dat je toch wat te negatief denkt over het Islam.
Afhankelijk of we naar Syrië zelf of naar IS kijken kan je op 17 of al vanaf 8 gehuwd raken.
Krijg je van die situaties als in Jemen waar meisjes overlijden op huwelijksnacht door inwendige bloedingen.

Is toch waar de gemiddelde Nederlandse man al jaren van droomt? :eek:
 

DeletedUser72524

Guest
Denk dat je toch wat te negatief denkt over het Islam.
Afhankelijk of we naar Syrië zelf of naar IS kijken kan je op 17 of al vanaf 8 gehuwd raken.
Krijg je van die situaties als in Jemen waar meisjes overlijden op huwelijksnacht door inwendige bloedingen.

Is toch waar de gemiddelde Nederlandse man al jaren van droomt? :eek:

Aah dat maak jij jezelf waar als je weer voor de zoveelste keer door een man wordt afgewezen? Dat wij liever minderjarige meisjes willen dan iemand van 23? Nee hoor dat is niet waar;)
 

DeletedUser61134

Guest
Aah dat maak jij jezelf waar als je weer voor de zoveelste keer door een man wordt afgewezen? Dat wij liever minderjarige meisjes willen dan iemand van 23? Nee hoor dat is niet waar;)

Ik ben nog nooit afgewezen door iemand waar ik interesse in had.
Meestal moet ik jongens wegslaan :eek:

Letterlijk indien het mensen zoals jou zijn natuurlijk :D

Doorgedraaide moslims die overlijden, zeker, maar sex met kinderen echt niet.

Komt vanzelf als je ouder word.
Je woont eenmaal in het land met de meeste toerisme naar de kinderindustrie in Thailand :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Ik ben nog nooit afgewezen door iemand waar ik interesse in had.
Meestal moet ik jongens wegslaan :eek:

Letterlijk indien het mensen zoals jou zijn natuurlijk :D

Dat is soort mens eigen, om afwijzingen te voorkomen ga jij alleen voor hen die onder jouw league zitten. Daarom dat jij ook nooit je ogen op mij zou richten;), omdat je weet dat het onmogelijk voor jou zou zijn.
 
Reactiescore
770
gvd kben net wakker ik voel dat bloed al mijn hoofd kolken

kijk dit topic opeens in was deze helemaal vergete zie ik rebecca reagere en ja

STOP MET GVD JE INDONISJEEESSSISCH GEDOE NIEMAND BOEIT JE RIJSTKAKKERLAND AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRGHHHH

 
Reactiescore
770
allemaal hetzelfde
 

DeletedUser61134

Guest
Zo is alles cooler dan Nederlanders.
Verschil moet er wezen.

En Sander keb je kop al gezien en had medelijden met je ouders :p
Kijk eens naar Rob, die heeft tenminste nog een gezonde huid, heeft vast advies voor je :eek:
 
Bovenaan