[Doorgegeven] Kleurcode Niet-Aanvals-Pact

Reactiescore
28
Ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn.

Korte versie:
De bolletjes van Niet-Aanvals-Pact en andere dorpen lijken te veel op elkaar. Het paarse bolletje wordt twee tinten lichter.

Uitgebreidere versie:
Probleem:
Ik ben sinds kort weer actief op Tribal Wars. Er is in de tijd dat ik weg ben geweest een hoop veranderd, en zo ook (althans dat geloof ik) de grafische weergave van de wereldkaart. De afgelopen dagen heb ik gemerkt dat ik soms maar nauwelijks het onderscheid tussen dorpen uit een Niet-Aanvals-Pact en de reguliere dorpen kan maken. Paars en bruin maken een ongelukkige kleurencombinatie, ze lijken te veel op elkaar. Bovendien is dit nog erger op schermen die blauw licht filteren (nachtstand)! In mijn herinnering was dit vroeger beter van elkaar te onderscheiden.

Ik kan mij voorstellen dat anderen, en zeker degene die kleurenblind/-doof zijn, hier ook last van hebben.

Voorgestelde oplossing:
De kleurtjes moeten worden aangepast. Idealiter worden alle kleurtjes (Bondgenoten, vrienden, NAP, etc.) gecontroleerd op onderling contrast. Omdat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, stel ik voor om voor de time-beving het paars van Niet-Aanvals-Pacts in ieder geval twee tinten lichter te maken.

Naamloos-1.png

Huidige kleurcode: #90007F
Voorgestelde kleurcode: #9E2790
 
Laatst bewerkt:
Upvote 0
This suggestion has been implemented. Votes are no longer accepted.
Reactiescore
28
Opzich niet tegen.
Maar bijna iedereen speelt met premium account waar je zelf de kleuren al kunt aan passen naar de gewenste kleuren.

Klopt, maar dat maakt niet dat degene die dat niet doen er geen last van hebben. Bovendien merk ik - maar dat zal de community manager beter in kunnen zien - dat er sinds de uitbraak van Covid-19 steeds meer oude spelers terugkeren. Die kijken graag eerst de kat uit de boom voordat ze premium aanschaffen.

Het is overigens ook de reden dat ik niet voorstel om bijvoorbeeld groen te pakken. Veel mensen zullen inderdaad al een kleurensysteem hebben. De beschreven aanpassing lost het probleem (voor een deel op) zonder dat hun systeem flink wordt verstoord.
 
Reactiescore
1.143
hmm sinds de premium beurs kan ik me haast niet voorstellen dat er nog echt mensen spelen die geen premium account gebruiken.
Tenzij deze spelers echt niks voorstellen maar die zullen dan ook niet in een stam zitten met naps.

Ik ben niet perse tegen maar echt veel meerwaarde zie ik er ook niet in daarnaast lijkt dit nog verrassend veel op het blauw van stamgenoten.
Althans had het zojuist even getest op de kaart je gebruikte het lichtere paars die momenteel al bij de standaard preselectie aan kleuren zit?
 
Reactiescore
28
Een aantal vrienden en ik zijn onlangs begonnen op wereld 74, als beginnende speler kun je daar niet zomaar al je grondstoffen inruilen voor genoeg punten.

Maar ik blijf erbij dat zelfs al zou het meerendeel een premium account hebben, het probleem blijft bestaan. Zeker bij schermen met een nachtmodus.
 
Reactiescore
28
Vind ik ook leuk bedacht, maar ik denk dat dat eerder spaak loopt door de kleurenschema's van spelers zelf.
 
Reactiescore
1.143
Kleuren van spelers overrulen altijd.
+ als je zelf PA hebt + kleuren negeer je eigenlijk standaard de kleuren van naps/bg's/vijanden en geef je gewoon zelf de kleuren die je wilt gebruiken.

Nog tip Als je stamgenoot hebt die wel vorige wereld gespeeld heeft en pp gefarmd heeft heeft deze waarschijnlijk 50k pp als het niet veel meer is aangezien w73 de perfecte pp farm wereld is in theorie had je op die wereld makkelijk over de 100k pp kunnen gaan er van uit gaand dat je zo lang overleeft hebt. (zelfs nu kun je er nog verdienen)
maar die kan makkelijk 200 pp voor pa missen desnoods geef je het hem terug als je zelf farmd op de volgende wereld :)
 

DeletedUser77755

Guest
Het argument van "je moet maar PP aanzetten en zelf kleuren instellen" is nonvalide imo.
Het is toch niet omdat je met een betalende functie het probleem kan omzeilen dat het probleem er niet meer is?
De standaard kleurcodes moeten genoeg uit elkaar te houden zijn.
 
Reactiescore
1.143
True maar zei enkel dat het maar voor zeer kleine doelgroep zal gelden. en eenvoudig op te lossen is.
Heb je meer aan dan een half jaar wachten om te horen dat inno er niks in ziet omdat het te weinig spelers betreft.

en dat als je die nieuw voorgestelde kleur gebruikt is het imo nog minder goed te zien maar dan tussen het blauw van stamgenoten en die kleur.
Check maar is op de kaart.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77755

Guest
ik maak van mijn kaart sowieso een kleuren boek :x
Er zou dus in het algemeen gekeken moeten worden naar de standaard kleurcode's.
Want dat was ook een commentaar op nieuwe kaart; dat dorpen teveel op elkaar lijken van kleur.
Dus algemeen kan gezegd worden dat er beter kaart kleuren moeten komen.
 
Reactiescore
2.490
Ik heb het even doorgestuurd onder: DS-6159

Dit was echter eerder opgegooid en geweigerd, ik acht de kans dus klein op invoering.
 
Bovenaan