kerstpauze - premiumbeurs

Reactiescore
1.075
Hoe zit het eigenlijk met de premiumbeurs als het kerstpauze is?

zou namelijk een enorm voordeel voor PP spenders geven als ze dan GS gaan kopen, aangezien farmen niet gaat voor de niet-spenders?
 

DeletedUser72942

Guest
Ik denk dat je gelijk hebt Alex.

Als spelers niet geen PP spenderen aan GS, maar eerlijk farmen, met kerst & nieuw niet kunnen farmen. Vind ik dit oneerlijk.
Zou iets aan gedaan mogen worden!
 
Reactiescore
1.075
dit zou w46 toch aardig stuk maken vrees ik. Op w46 word er al enorm PP gespend waarna de niet spenders al extra moeten farmen. Op deze manier lopen niet spenders alweer enkele dagen achterstand op spelers met een PP teveel, en zeker in dit gedeelte van de wereld waar de premium beurs zo goedkoop is..
 
Reactiescore
1.367
Dat was om te zien of je nog wakker was! :D

Poo. kun je een poging doen om te kijken of ze premium beurs uit willen zetten voor die perioden?
 
Reactiescore
1.383
dit zou w46 toch aardig stuk maken vrees ik. Op w46 word er al enorm PP gespend waarna de niet spenders al extra moeten farmen. Op deze manier lopen niet spenders alweer enkele dagen achterstand op spelers met een PP teveel, en zeker in dit gedeelte van de wereld waar de premium beurs zo goedkoop is..

Iedere wereld waar de beurs komt zal de wereld steeds meer naar de knoppen gaan. Hoe meer tijd er verstreken is hoe meer PP iemand verdient heeft en dus ook kan uitgeven op de werelden daarna... Ach. Zal toch niks aan veranderen :).
 
Reactiescore
1.075
tsja zeker als je ziet dat de mods de vraag van rise against gewoonweg negeren
 
Reactiescore
133
Rise against stelde z'n vraag zaterdag, een inhoudelijke reactie in het weekend had me verbaasd. Op die tijden zijn er probleemoplossers op kantoor bij Inno, verder ook niet zo veel mensen. Dit stukje info had wellicht wel iets eerder gegeven kunnen worden.

Om dan nu op de vraag in te gaan, de premiumbeurs is niet te onderbreken. Of in elk geval niet op zo'n korte termijn, want voordat een update in het spel gebracht wordt zal die eerst goed getest worden. En voordat er aan een update gewerkt gaat worden moet Inno van het nut overtuigd worden. Voor dit jaar gaat het hele ontwikkelproces van zelfs zo'n kleine aanpassing niet meer lukken.

Zelf denk ik dat jullie een goed punt kunnen hebben, maar ook dat we met de leeftijd van w46 (tegen die tijd zo'n 1,5 - 2 maanden) mazzel hebben. Op een wereld die slechts enkele weken draaide zou de invloed veel groter zijn. Wel raad ik de farmers aan om van de vakantie buiten de aanvalspauzes om gebruik te maken om wat extra farmen, van onze kant zullen we de premiumbeurs tijdens de vakantieperiode niet extra vullen (dat zou het nadeel van de gebruikers van de premiumbeurs in vakantieperiode opheffen).

Voor 2016 zou de premiumbeurs zeker gekoppeld kunnen worden aan de aanvalsstop, dat zou een goed onderbouwd idee in het ideeëntopic en al jullie stemmen vereisen. Ons community management zal zich dan zeker bij Inno inzetten om het er door te krijgen. Iemand die zich in wil zetten om dat topic te starten?
 

DeletedUser73869

Guest
het premiumbeursverhaal heeft natuurlijk ook een andere kant van de pp farmers

hoe meer gs er gekocht word, hoe meer pp je kunt verdienen
dus wat mij betreft gewoon niet sluiten
 
Reactiescore
1.367
Jup, maar mensen die niet spelen en enkel pp verkopen zie ik niet als speler.
 
Reactiescore
1.075
het is idd heel leuk voor spelers die PP willen verdienen, maar wat hebben deze spelers met w46 te maken? bar weinig, de enige spelers dat de dupe zijn, zijn de serieus spelende spelers die er geen tientallen euro's in willen steken.
laat dan op z'n minst barbs farmbaar, nu kunnen de spelers die geen pp spenden niet verder farmen, terwijl de pp spenders gewoon leuk 10 dubbele aan GS inkomst kunnen aankopen...
 
Reactiescore
2.489
het is idd heel leuk voor spelers die PP willen verdienen, maar wat hebben deze spelers met w46 te maken? bar weinig, de enige spelers dat de dupe zijn, zijn de serieus spelende spelers die er geen tientallen euro's in willen steken.
laat dan op z'n minst barbs farmbaar, nu kunnen de spelers die geen pp spenden niet verder farmen, terwijl de pp spenders gewoon leuk 10 dubbele aan GS inkomst kunnen aankopen...

Er wordt wel een aspect vergeten hé ;) De beurs kan ook leeg. Hij is dus afhankelijk van spelers die PP willen verdienen (door GS te sturen) alsook van de afkopers.

Even een ruwe berekening.
Er is 1 beurs per continent, er zijn ong. 4 continenten in gebruik. Laten we de maximale capaciteit stellen op 400K. Dit is dus in totaal een 1.600K van elke grondstof die 'gekocht kan worden'. Als elke speler 1x koopt is dat 167 gs per persoon.

Dat valt nog wel mee toch? ;)

Tevens hierbij ingenomen aangezien het aanbod daalt zal ook de prijs stijgen, en dus betalen ze gedurende deze periode veel meer PA voor veel minder GS.

Niet in rekening genomen: Spelers die GS aan de beurs verkopen.

Beurstechnisch gezien is het dus eigenlijk niet zo slim om gedurende deze periode GS te kopen. Want het deactiveren van het farmen zal de prijzen doen stijgen terwijl ze 24 uur later weer normaliseren ;)
 

DeletedUser74770

Guest
Er wordt wel een aspect vergeten hé ;) De beurs kan ook leeg. Hij is dus afhankelijk van spelers die PP willen verdienen (door GS te sturen) alsook van de afkopers.

Even een ruwe berekening.
Er is 1 beurs per continent, er zijn ong. 4 continenten in gebruik. Laten we de maximale capaciteit stellen op 400K. Dit is dus in totaal een 1.600K van elke grondstof die 'gekocht kan worden'. Als elke speler 1x koopt is dat 167 gs per persoon.

Dat valt nog wel mee toch? ;)

Tevens hierbij ingenomen aangezien het aanbod daalt zal ook de prijs stijgen, en dus betalen ze gedurende deze periode veel meer PA voor veel minder GS.

Niet in rekening genomen: Spelers die GS aan de beurs verkopen.

Beurstechnisch gezien is het dus eigenlijk niet zo slim om gedurende deze periode GS te kopen. Want het deactiveren van het farmen zal de prijzen doen stijgen terwijl ze 24 uur later weer normaliseren ;)

Vergeet ook niet dat je dan goedkoop wat grondstoffen kan verkopen als er veel GS worden gekocht, wat nogal wat PA-punten kan verzorgen.
 
Bovenaan