Kata's; part of the game?

Kata's; done or not done?

  • Ja tuurlijk, op alle gebouwen.

    Stemmen: 18 37,5%
  • Ja, op...

    Stemmen: 13 27,1%
  • Neen, het verpest het spel.

    Stemmen: 17 35,4%

  • Totaal aantal stemmers
    48
Reactiescore
154
Spreekt voor zich denk ik. Eens kijken wat we kunnen verwachten van deze wereld :) Motiveer ook je keuze!
Xo
 
Reactiescore
154
Klaarblijkelijk :eek:

Voor mij persoonlijk hangt het eigenlijk af van de wereld. Normaliter enkel vz (en eventueel muur uiteraard). Op een wereld waar men alles en iedereen kapot kata'd ben ik ook niet vies van boer, vz (muur)
 
Reactiescore
2.482
Een beetje mijn raak overnemen (wait)
 
Reactiescore
154
Ik snap je punt niet helemaal, maar ik vind het een goede vooruitgang. Solo spelers kunnen ook nog succesvol deffen als ze eens een paar uurtjes niet kijken. Anders krijg je al die ongetagde aanvallen, en wordt t lastig.
 
Reactiescore
1.049
Ik snap je punt niet helemaal, maar ik vind het een goede vooruitgang. Solo spelers kunnen ook nog succesvol deffen als ze eens een paar uurtjes niet kijken. Anders krijg je al die ongetagde aanvallen, en wordt t lastig.
Hoor alleen maar dat het OP is en overbodige luxe,
En vaak spelen goede spelers niet solo en ''noobjes'' hebben vgm neit zoveel aan dat ding
 
Reactiescore
2.482
Verspreid:oops:

On-topic: Kata's mogen op Muur/VZ en eventueel ook AH
 
Reactiescore
524
Ik snap je punt niet helemaal, maar ik vind het een goede vooruitgang. Solo spelers kunnen ook nog succesvol deffen als ze eens een paar uurtjes niet kijken. Anders krijg je al die ongetagde aanvallen, en wordt t lastig.

Het heeft iets meer voordelen dan 'een paar uurtjes niet kijken'.

Naast dat het inderdaad alle aanvallen die binnen het bereik komen tagt laat het de grootte van de aanval zien. Hierdoor werken de standaard fakes niet meer. Dit lokt andere taktieken uit wat ik niet meteen als een minpunt wil benoemen maar je zult wel inzien dat deze verandering niet bij iedereen even gewenst is.

Maar om terug te komen op het topic: kata's zijn voor mij een no-go, al kan ik me in vinden indien andere deze op de torej gebruiken (en dus niet op boer, smid, etc).
 
Reactiescore
853
Kata's zijn er niet voor niets. Ik ben van mening dat vz + muur & ah (en evt. toren) oke zijn. Ik zou zeggen dat AH erbij gekomen is toen die optie van bouwen afronden rond de +-3min resterend er kwam. Dit maakte het kata'en van de VZ (veel) minder effectief. Door de AH te kata'en moeten mensen fakeblockers neerzetten, mochten ze dit vergeten of hier gewoon nooit aan gedacht door een gebrek aan ervaring, heb je toch enig vorm van letsel(verdediger)/winst(aanvaller) tegenover het vrijwel nutteloze kata'en van de vz/muur (die vaak door rammen al verdwenen is).
 

DeletedUser74966

Guest
Kata's zijn er niet voor niets. Ik ben van mening dat vz + muur & ah (en evt. toren) oke zijn. Ik zou zeggen dat AH erbij gekomen is toen die optie van bouwen afronden rond de +-3min resterend er kwam. Dit maakte het kata'en van de VZ (veel) minder effectief. Door de AH te kata'en moeten mensen fakeblockers neerzetten, mochten ze dit vergeten of hier gewoon nooit aan gedacht door een gebrek aan ervaring, heb je toch enig vorm van letsel(verdediger)/winst(aanvaller) tegenover het vrijwel nutteloze kata'en van de vz/muur (die vaak door rammen al verdwenen is).
Als je dan AH zegt, denk je dan ook dat smid kan aangezien je dan hetzelfde doel bereikt? Namelijk dat er geen edels of munten meer geproduceerd kunnen worden.

Ikzelf kata altijd gewoon viesirritant alle vz's weg. Muur boeit me niet want daar heb ik rammen voor. En dan de uitkijktoren... tja, als die er staat dan kan het als aanvaller zeker wel voordeel opleveren om dat ding eens neer te halen. Zeker als je veel met fakes werkt. Ding is meestal wel dat de dorpen waar een belangrijke uitkijktoren staat wel verdedigd worden (lijkt mij zegmaar wel) waardoor je met fakes, of kataclears er waarschijnlijk alsnog niet aan geraakt om die toren te slopen. Ik vind het in ieder geval wel logisch om die ook te pakken.

Ik heb op andere servers al meegemaakt dat ik als 500p dorpje alsnog helemaal werd plat gekatapulteerd gewoon omdat de aanvaller zeker wilde zijn van geen tegenstand. Als je op die manier, maakt niet uit hoe groot jij of je tegenstander dan zijn, gaat spelen mag je wat mij betreft gelijk een end opmieteren. Als mensen zo zielig zijn sloop je gelijk met de gebouwen ook het plezier en de zin om te spelen. Natuurlijk geeft dat een makkelijkere overwinning, maar het lijkt me niet dat je daar als aanvaller veel fun aan hebt ook.

Kata's zijn in ieder geval gewoon deel van het spel en ik vind dat ze in logische zin ook gewoon gebruikt kunnen worden. Spelers hun kans op enige verdediging wegnemen is in mijn ogen alleen gewoon te veel.
 
Reactiescore
372
Als je dan AH zegt, denk je dan ook dat smid kan aangezien je dan hetzelfde doel bereikt? Namelijk dat er geen edels of munten meer geproduceerd kunnen worden.

Nee dat is wel een aanzienlijk verschil. Als we volgens jouw argument redeneren dan is boerderij, HQ, opslag en dergelijke ook acceptabel omdat je daarmee ook kan beletten dat er geen edels meer geproduceerd worden.

Een adelshoeve bouwen duurt ongeveer 4u op HQ 20 geloof ik. Daarnaast is het op de meeste werelden gewoon standaard 1 level. Als verdediger kan je hier dan rekening mee houden en er enigszins op inspelen. Wanneer je op de smederij gaat richten dan wordt het al gauw een heel ander verhaal aangezien het vaak niet bij 1 level blijft. Als je er 4 levels afschiet dan kost het al gauw 2 dagen om weer op te bouwen. En dan noem ik nog een laag aantal denk ik, het is niet ongewoon dat het meer is. Doe je dit op grote schaal dan beneem je een heel account de mogelijkheid tot recappen door simpelweg katapulten toe te voegen aan je clears. Zoals je ook wel begrijpt komt daar nul skill bij kijken. Tactiek is het vanzelfsprekend ook niet, want bij tactiek komt nadenken kijken en daar is gewoon geen sprake van bij het simpelweg toevoegen van katapulten aan je clears.

Het is een manier van noobs en spelers die niks kunnen om de tegenstander plat te leggen.

Ik ben zelf geen fan van katapulteren en zal het altijd mijden op verzamelplaats na. Het is vrijwel onmogelijk om gematigd te katapulteren (bijv alleen AH) aangezien het eigenlijk altijd uitnodigt tot meer. Je weet gewoon dat er een sneeuwbaleffect gaat optreden en binnen de kortste keren vliegen de ijzermijnen en hoofdgebouwen omlaag.

Owja, tegen spelers die hun muur uppen met pp: uiteraard gewoon boerderijen katapulteren, dan kunnen ze de muur niet meer uppen.
 

DeletedUser78806

Guest
Nee dat is wel een aanzienlijk verschil. Als we volgens jouw argument redeneren dan is boerderij, HQ, opslag en dergelijke ook acceptabel omdat je daarmee ook kan beletten dat er geen edels meer geproduceerd worden.

Een adelshoeve bouwen duurt ongeveer 4u op HQ 20 geloof ik. Daarnaast is het op de meeste werelden gewoon standaard 1 level. Als verdediger kan je hier dan rekening mee houden en er enigszins op inspelen. Wanneer je op de smederij gaat richten dan wordt het al gauw een heel ander verhaal aangezien het vaak niet bij 1 level blijft. Als je er 4 levels afschiet dan kost het al gauw 2 dagen om weer op te bouwen. En dan noem ik nog een laag aantal denk ik, het is niet ongewoon dat het meer is. Doe je dit op grote schaal dan beneem je een heel account de mogelijkheid tot recappen door simpelweg katapulten toe te voegen aan je clears. Zoals je ook wel begrijpt komt daar nul skill bij kijken. Tactiek is het vanzelfsprekend ook niet, want bij tactiek komt nadenken kijken en daar is gewoon geen sprake van bij het simpelweg toevoegen van katapulten aan je clears.

Het is een manier van noobs en spelers die niks kunnen om de tegenstander plat te leggen.

Ik ben zelf geen fan van katapulteren en zal het altijd mijden op verzamelplaats na. Het is vrijwel onmogelijk om gematigd te katapulteren (bijv alleen AH) aangezien het eigenlijk altijd uitnodigt tot meer. Je weet gewoon dat er een sneeuwbaleffect gaat optreden en binnen de kortste keren vliegen de ijzermijnen en hoofdgebouwen omlaag.

Owja, tegen spelers die hun muur uppen met pp: uiteraard gewoon boerderijen katapulteren, dan kunnen ze de muur niet meer uppen.
En leemgroeve ofcours, niet vergeten, heel makkelijk want dan bouwen ze minder rap de muur op omdat ze leem moeten kopen. En als we dan toch bezig zijn, gewoon heel het dorp, want 1tje is geentje zeggen we dan.
 
Bovenaan