Kata's als wereld setting (net als boog)

Reactiescore
1.139
Zoals wel vaker op .nl is er weer is een relletje omtrent kata's wel niet.
Grootste deel van de community .nl heeft een hekel aan kata's maar ook zeker een deel vind het er bij horen of speelt er zelfs graag mee.
Wat we nu zien is vaak dat de anti kata'ers boos worden als er toch iemand is die kata'd en dat er veel frustratie ontstaat omdat het heel oneerlijk voelt als jij en de andere top spelers zich aan de ongeschreven kata regels houden maar jij net die speler bij je hebt liggen die er schijt aan heeft en toch vol op je knalt met kata's.

Andersom ervaren pro kata'ers veel haat tegen zich terwijl ze eigenlijk wel is een kata oorlog zouden willen voeren.
Nu komen ze met die instelling geen top stam meer in en worden ze dus eigenlijk gedwongen om het niet te doen.

Mijn oplossing maak het een wereld setting net als boog.
De werelden zonder kata's zijn dan ook echt zonder en voorkomen dus oneerlijke situaties waarbij 1 speler toch met een kata'er te maken krijgt.
De werelden met kata's zullen dan ook echt bestempeld worden als kata wereld waar het wel toegestaan is en waar je weet waar je aan begint van te voren.

Persoonlijk schat ik de verhouding niet/wel kata's in op 80% niet 20% wel maar dit is natuurlijk geheel afhankelijk van de ervaring en vraag van de community dus dit is makkelijk aan te passen als het een setting is.
 
Upvote 15
Reactiescore
167
Ik ben dan deel uit van de 20%. Ik ben ook significant tegen het gebruik van katapulten. Maar, maak het dan zo dat het enkel op specifieke targets kan: Verzamelplaats/Uitkijktoren/Kerk/Muur.

Tevens wel voorstander van wereldsetting kata aan/uit (aangezien bovenstaande wss wegens technische mogelijkheden niet mogelijk is.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Denk dat er een leuk idee achter zit. Al is het natuurlijk de vraag hoe "geaccepteerd" katas zijn wanneer ze een wereld aan staan, stel je wilde als anti-kata'er hoe dan ook de volgende wereld starten, zou het natuurlijk jammer zijn als je dan puur moet skippen voor het kata element.
 
Reactiescore
127
Voorstander
 
Reactiescore
546
Ik ben dan deel uit van de 20%. Ik ben ook significant tegen het gebruik van katapulten. Maar, maak het dan zo dat het enkel op specifieke targets kan: Verzamelplaats/Uitkijktoren/Kerk/Muur.

Tevens wel voorstander van wereldsetting kata aan/uit (aangezien bovenstaande wss wegens technische mogelijkheden niet mogelijk is.
technische moeilijkheden :redface:
dat is letterlijk één lijn code aanpassen/ toevoegen
 
Reactiescore
1.659
tegen. kata is onderdeel van het spel. janken als ze je boerderij bestoken met katapulten maar ondertussen zelf wel 10000 aanvallen lanceren.

de dubbele standaard.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
whahaha
 
Bovenaan