Katapulten en Clusterf*cken

DeletedUser81928

Guest
[]
1298478152062_661787.png
[]
Kataclysm & Clusterf*cking
[]
bs-catapult-large.jpg
[]

Zo met al dit gediscusieer in de toppics waar het niet helemaal past stel ik voor het hier te hebben over het gebruik van katapulten en daarbij gelijk maar clusterf*cks want dat zal dan ook wel aangehaald. worden.

Zelf gebruik ik katapulten wanneer stamleden vragen om kata clears, als spelers dus gaan lopen clusterfucken of kleine bbtjes dichtbij gaan edelen of om kerken te slopen. Verder ben ik van mening dat clusterfucken en kata's gebruiken nou eenmaal bij het spel hoort en je dit kan verwachten. Wanneer je als gelijkwaardige grote stammen tegen elkaar strijd vind ik dat je hier ook afspraken over kan maken. Over beide zaken. Want hier enkel roepen hoe erg je het wel niet vind dat mensen het gebruiken of hoe stom je het vind dat mensen het stom vinden dat je ze wel gebruikt. Je kan er ook wat aan gaan doen.

Hier een lijstje pro's en con's van zowel cf's en kata's. Ik probeer die lijst wat beter up to date te houden dan de hall of fame zal daar ook naar kijken straks. En wellicht zijn er mensen in voor wat wereldweide afspraken zo niet, dan niet het zal mij om het even zijn. MAar ik denk dat we er beter wat aan kunnen doen dan alleen maar discusieren en wellicht kunnen we hier een overzicht met argumenten maken zodat we de discussie nooit weer hoeven te voeren en we hier altijd naar kunnen verwijzen.


Pro's Katta's






Cons Katta's







Pro's Cf's




Cons Cf's
 

DeletedUser73318

Guest
Af en toe kata's gebruiken om dingen te slopen is prima, maar als een stamlid van 500k van een 1.5mil+ speler opeens 150+ kata clears allemaal op de boerderij krijgt gegooid terwijl die persoon niks met de oorlog te maken had en er 50 uur op loopt dan ben je gewoon een vieze en zielige speler :p
 

DeletedUser60969

Guest
Om het dan maar even hierheen te quoten;

Ik ken er niets van wat er met cleonito gebeurt is, maar als ik de situatie kan samenvatten hoe ik het van je hoor is het dus als volgt:
Cleonito (een speler die in een stam zit) staat zwaar gestacked (door zijn stam) en de stam Mental lukte het niet om de overwinning te behalen op deze speler.
Tell me if I'm wrong, want de rest van wat ik zal zeggen bouwt hierop voort.

Als ik dit hoor, dan denk ik aan de volgende oorzaken waarom het niet gelukt is.
1) Mental heeft nooit deftig teamwerk gebruikt in het aanvallen van deze speler.
2) Mental heeft zich te veel gefocust op een slecht deel van het front met die andere vijandelijke (naar ik aanneem) stam.

Even extra commentaar (en nogmaals, ik ken niets van de situatie, dus licht me even in alsjeblieft):
1) Je kan een 5- à 10-tal spelers een aantal dorpjes laten edelen aan dat front. Die spelers sparen dan edels zodat ze samen aan een 30 à 50 -tal treinen komen. Je voert een massa met de stam uit op de dorpen achter het front op dezelfde dag. (Ik denk niet dat het front 20 dorpen diep gestacked stond? Maar zelf dan is deze tactiek nog bruikbaar zolang je maar genoeg edels hebt.) Die treinen worden verstuurd (en uiteraard getimed achter de clears) en resultaat is dat die speler minstens een 30-tal treinen op zich af krijgt op delen die veel minder gestacked staan. Je hebt een grote kans dat dit op zijn minst een paar dorpjes oplevert en die vormen dan een leuke uitvalsbasis midden in zijn cluster. :D
Er zijn uiteraard nog zat andere tactieken, dit is slechts 1 voorbeeldje waar ik mee vertrouwd ben.

2) Waarom niet iemand anders aanvallen dan cleonito? Maakt toch niet uit van wie je dorpen pakt, zolang het maar van de andere stam is. Als je merkt dat iemand teveel stacks heeft staan, weet je sowieso dat er ergens anders veel minder staat. Gebruik dit. Denk in dit geval misschien ook aan het 'verdeel-en-heers' principe. Zorg ervoor dat de andere stam op verschillende delen van het front aangevallen wordt, zodat de def niet bij 1 speler kan staan.

Het zou al een uitzonderlijke situatie moeten zijn indien je geen winsten kan boeken door teamwerk of door je focus op een ander stuk van het front te leggen. Er bestaan trouwens nog zat andere manieren dan deze 2.
En nogmaals, correct me if I'm wrong als ik verkeerd zit.


Ten 1e, Cleonito stond volledig gestacked. Althans in ieder geval het front, de linies erachter durf ik niet met zekerheid te zeggen en ik weet ook niet of er eerlijkheid komt of dit wel of niet het geval was.
Maar Cleonito moest wel weg, het was een gat in het cluster. En vervelende vlieg in ons Mental imperium! Uiteindelijk was een ander target kiezen beter geweest, maar Cyan (stam van Cleo) had zo’n grote overmacht en safezone dat ze simpel Cleo konden stacken zonder dat andere front spelers eronder zouden lijden. (Niet gerekend alle losse spelers van Cleo). Toen werd beweerd dat Cleo zo goed kon deffen, terwijl alles stacken niet deffen is.

Daarnaast sluit ik volledig bij je aan qua het kata gebruik, het mooiste zou zijn dat dit stukken minder gebruikt zal worden. Moet zelf zeggen dat ik het op boerderij gebruik, simpelweg omdat als een speler het tegen mij gebruik ik het ook tegen een ander gebruik. Maar eigenlijk zou het niet eens zo moeten inderdaad. Over spelers die complete dorpen wegvagen (zowel hoofdgebouw/kazernes/opslag etc) is het helemaal een kansloze speelstijl.
En ja, er zijn veel spelers niet mee eens met die mening zoals ik het hier bekijk, en ja dit gebeurd ook in Mental. Maar het zou toch veel mooier zijn dat dit in mindere mate gebruikt zal worden.
Als iets er is wil niet zeggen dat je het plat mag bombarderen omdat simpelweg de optie in het spel is, in het voetbal bijvoorbeeld heb je toch ook sportiviteit zonder dat het hoeft?
Respect voor de tegenstander vind ik in ieder geval wel belangrijk, maar als diegene jou verkeerd behandeld qua kata gebruik kan ik het voorstellen dat je het terug zal doen.

Af en toe kata's gebruiken om dingen te slopen is prima, maar als een stamlid van 500k van een 1.5mil+ speler opeens 150+ kata clears allemaal op de boerderij krijgt gegooid terwijl die persoon niks met de oorlog te maken had en er 50 uur op loopt dan ben je gewoon een vieze en zielige speler :p

Dat snap ik dan ook niet inderdaad.
 
Reactiescore
38
Ik denk dat er een makkelijk antwoord op dit topic te geven is met betrekking tot kata's.
Pro's:
- Alles. Ze bieden een enorm groot spelvoordeel voor de aanvaller.

Con's:
- Eer en respect voor de tegenstander.
- Je breekt je toekomstige dorpen af (dit is niet echt een punt, aangezien enkel dommeriken hun toekomstige dorpen kapot schieten en het dus een eigen keuze is).


Mijn mening is dat kata's té sterk zijn en dat hun kracht misbruikt wordt. Tuurlijk vind ik wel dat je ze af en toe eens mag gebruiken, zo gebruik ik ze bijna alleen bij het edelen. Ik time een trein op een dorp en als ik weet vanwaar er snipes komen dan zal ik ervoor zorgen dat er een clear met kata's op de verzamelplaats aankomt 1 seconde voor de snipe verstuurd zou moeten worden. Ook bijvoorbeeld bij een backtime kan het soms handig zijn om een verzamelplaats kapot te maken vlak voor zijn troepen terugzijn. Dat geeft je wat speling zodat je troepen 5 seconden later mogen toekomen en toch doel treffen.
Als je ze dus zo af en toe eens gebruikt uit strategisch opzicht, zonder echt veel blijvende schade aan te richten heb ik er geen probleem mee. Integendeel, ik vind het juist leuk als mijn tegenstander zo'n technieken toepast. Dan voel je echt dat je tegen iemand speelt die het spel goed kent en dat hij zijn voordeel kan halen uit de kleine dingetjes op tribalwars.
Maar gewoon met kata's strooien om gebouwen neer te halen vind ik simpelweg belachelijk. Enige vorm van strategie is dan weg, zelfs al zijn het alleen boerderijen die je neerhaalt. De enige strategie die je dan gebruikt is gewoon alles vernietigen zonder te kijken hoe of wat om je tegenstander van binnenuit zoveel mogelijk kapot te maken. Om even een vergelijking te doen naar de echte wereld (ook al ben ik geen fan van zo'n vergelijkingen):
Stel land A valt land B aan. Dan kan land A ervoor kiezen om enkel de troepen te verslaan en af en toe eens een belangrijke militaire wapenopslagplaats vernietigen omdat dat nu net dat ietsje meer voordeel geeft. Land A kan er echter ook voor kiezen om simpelweg alles te vernietigen, inclusief gewone huizen, vrouwen en kinderen af te slachten,... enkel om de tegenstander volledig lam te leggen. Uiteraard zal de laatste techniek het beste werken, zo zijn immers veel oorlogen gewonnen in het verleden, maar ik denk dat we allemaal beseffen dat dat niet echt een manier is waar je trots kan op zijn? Exact hetzelfde geldt ook op tribalwars, alleen met katapulten.

Over clusterfuck's:
Clusterfuck's zijn not done. Tenzij je er zelf in geslaagd bent om een dorp van de tegenstander te veroveren midden in zijn cluster. Elke andere vorm van barbaren edelen in iemands cluster, of een kleine speler hiervoor te gebruiken zijn gewoon zielig.


Edit:
@ grondie: ik zal niet meer verdergaan op cleonito simpelweg omdat ik er te weinig van ken. Wat ik wel weet is dat er een grote kans is dat cleonito wél te verslaan was. Ik zeg dus niet dat cleonito 100% zeker te verslaan is, er is altijd de mogelijkheid dat er een situatie is waarin het nu echt niet mogelijk is om iemand te verslaan. De kans dat die mogelijkheid er is, is echter zo klein dat ik dus wel geloof dat er een mogelijkheid was om cleonito in te maken. Maar tjah, als het nu net die uitzondering is dan zal ik ongelijk hebben, je weet maar nooit.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81928

Guest
Ik zal mijzelf even toelichten, want ik ben niet duidelijk merkte ik op skype. Ik zal ook argumenten voor en tegen verzamelen. :)
 
Bovenaan