Katapulten... Een verboden wapen?

DeletedUser73204

Guest
Heerlijk die kata's. Kun je nog een beetje terug doen tegen die 24/7 accounts. Ja lekker simpel. Ze horen gewoon bij het spel. Dat gemiauw ook altijd over wel/niet gebruik. Deal with it!
 
Reactiescore
38
Als je die logica van je door zou trekken zouden we allemaal volle bak kata's moeten gebruiken, want dan ben je zeker dat niemand het nog een niveau hoger (of lager, hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt) kan tillen.

Nee, daarom moet je ze net verbieden in eerste instantie. Zodat niemand in de eerste plaats aan dat niveau kan geraken en er dus zeker nooit iemand over zou gaan.

Daarop is het antwoord al lang gegeven. Jij trekt de volledig foute conclusie dat ik een of andere uitzondering op de regel zou zijn, als in dat ik de enige persoon ben die zich kan beperken tot het enkel gebruiken van kata fakes en al de rest zou dat niet kunnen. Dat is dikke bullshit he... Meer zelfs (en ook dit is al gezegd) er is geen enkel verschil tussen de grens daar leggen op de grens leggen op "geen kata's gebruiken" of de grens leggen op "enkel op bepaalde dorpen". In alle gevallen KAN je verder gaan als je zou willen, en dit werkt (op af en toe wat accidentjes na) prima op de werelden waar ik kom te spelen (afspraken omtrend gebouwen meestal).

[...]

Als puntje bij paaltje komt kan je dus prima stellen dat het mogelijk is om kata's te hanteren enkel in pure kata fakes en het spel daarmee niet te verkloten. Jij hebt geen redenen (is wel duidelijk nu) waarom dit toch niet het geval zou zijn. Waarom dan toch kata's gebruiken ? Het levert meer aanvallende mogelijkheden op waar tussen je kan afwisselen en bied vooral een hoop meer mogelijkheden tegenover gestackte fronten.

Om dit dus maar voor eens en voor altijd af te sluiten: Indien er enkel gebruik wordt gemaakt van pure kata fakes en mensen zich daar aan houden kunnen kata's een leuke toevoeging aan dit spel zijn. Akkoord of niet ?

Ik heb dan ook nooit gezegd dat er geen afspraken over kata's mogelijk kunnen zijn. In tegendeel, in mijn bovenstaande posten staat er zelfs expliciet in dat wat ik zeg geen betrekking heeft daarop. Afspraken juich ik juist net toe om een leuke kata-oorlog te krijgen die toch verantwoord en eerlijk kan zijn. Alles wat ik zeg heeft betrekking op het geval waarin nog geen afspraken zijn gemaakt. Wat dus de standaardregels zouden moeten zijn als de wereld bv. nog nieuw zijn en stammen/spelers nog geen afspraken meet elkaar hebben kunnen maken.
Het leek me namelijk logisch dat wanneer er afspraken zijn, dat die afspraken dan de regel worden tussen de vechtende partijen. Je hebt er immers beiden mee ingestemd dus kan je beiden doen wat die afspraken toelaten, ongeacht wat de standaardregel is. In extreme gevallen kun je zelfs spionnen, backstabben, etc. toelaten om bv. de spanning en het realisme te verhogen moest je daar zin in hebben (lijkt me persoonlijk wel eens een leuk ideetje). Maar het lijkt me ook logisch dat wanneer er discussies zijn over backstabben en spionnen, dat die ook gaan over het gebruik zonder expliciete afspraken en toestemming.


Dus in jou begin post stond dat je tegen kata's was enkel wanneer ze niet verdedig baar waren ? Nee hoor, er stond dat je tegen kata's was punt uit gedaan.

Oh, helemaal niet. Lees die nog maar eens opnieuw dan. Ik doe daarin geen enkele uitspraak waarin ik zeg dat kata's in geen enkel geval kunnen (dus dat ik volledig tegen kata's zou zijn). Sterker nog, ik geef zelfs een voorbeeld hoe het wel kan.
Wat ik wel concreet zeg in mijn openingspost zijn volgende 2 dingen:
Ten eerste zei ik dat katapulten de eigenschap hebben dat ze onverdedigbaar zijn indien "juist gebruikt". Waarna ik verder uitleg hoe makkelijk het is om ze "juist te gebruiken", of spelers dat nu zelf door hebben of niet. Verder wou ik ook duidelijk maken dat er geen bepaald niveau skills aan vast zit om ze op die manier te gebruiken. Iedere noob kan ze immers op de manier gebruiken die ik beschreven heb. Het enige wat je nodig hebt zijn gewone (of zelfs kata-) fakes en kataclears. (En dat was slechts één voorbeeld, in een latere post geef ik er dan nog een paar in verband met katafakes die onverdedigbaar worden.)
Ten tweede zei ik dat kata's in het algemeen een gezond spelverloop in de weg staan. Waarmee ik impliceerde dat het gros van de spelers ofwel het verschil niet kent tussen gezonde en ongezonde kata's ofwel er desondanks toch over gaat. Om dat te staven verwijs ik gewoon naar het dagelijks gebruik van de meeste kata's op een wereld. Dan merk je wel heel snel dat kataclears een stuk meer voorkomen, puur om te slopen, in plaats van dat ze op een beheerste manier gebruikt worden. Vrijwel de enige gebruikers die ze (bewust) beheerst gebruiken zijn de meer ervaren spelers, wat overduidelijk een minderheidsgroep is op tw. Dus ja, ik blijf bij mijn stelling dat jij eerder een uitzondering dan de regel bent.
Wat ik wel denk dat je bedoelt, omdat je ergens hebt aangegeven dat je voornamelijk op late game werelden speelt, dat je daar inderdaad wel eerder de regel bent in plaats van de uitzondering. Dat lijkt mij dan ook vrij logisch aangezien daar waarschijnlijk al een tijdje afspraken rond kata's zijn gemaakt (waar spelers dus ook niet omheen kunnen of ze worden teruggefloten) en ook enkel de meer ervaren spelers overblijven. Dat is dan gewoon een gevolg van mijn stelling als werelden al een hele tijd bezig zijn. Het hangt er natuurlijk dan ook nog van af hoe groot de werelden zijn en vanaf wanneer je iets als late game beschouwt. Want hoe groter de werelden, hoe langer het duurt tot de meer onervaren spelers er allemaal uit zijn en hoe langer kata's dus voornamelijk als puur slooptuig gebruikt zullen worden. Dus in principe is de huidige situatie met kleinere werelden wel handiger, maar dan ook wel op voorwaarde dat er voldoende ervaren spelers overblijven, anders wordt ook dat een probleem. :D

______________________________

Edit: Nog even een herziening van een zin in een mijn vorige posts die niet volledig correct is.

[...]

Wow wow wow wow... Je zegt dat IK woorden verdraai? :eek::eek::eek:
Ik heb nooit gezegd dat kata's nooit eerlijk kunnen zijn, daarom spreek ik al de hele tijd van verdedigbare kata-aanvallen in de eerste plaats, dus de eerlijke vorm van kata's. Dan zeg ik dat die de uitzonderingen zijn en de rest kan je hierboven lezen.

Hierin maak ik de generalisatie dat verdedigbare kata-aanvallen een eerlijke vorm is van kata's. Dit is slechts gedeeltelijk waar. Enerzijds is het eerlijk in de zin dat een verdediger het kan verdedigen en dat hij dus niet kansloos is.
Anderzijds kunnen ook verdedigbare aanvallen deels oneerlijk zijn, waarmee ik bedoel dat ze een onevenwichtige strijd opleveren van de aanvaller ten opzichte van de verdediger. Denk er bv. aan als ik als aanvaller 1 sloopfake stuur naar het achterland van de verdediger. Mij kost het hooguit een paar seconden om dit te realiseren, maar vanaf dat moment moet een verdediger er bij elke aanval van uitgaan dat er kata's in zitten om veilig te zijn. Anders stelt hij zich kwetsbaar op voor een eventuele 2de aanval met sloopfakes die ik zou kunnen sturen. Voor een verdediger is dit een wereld van verschil en betekent het een pak meer werk, zonder dat de aanvaller eigenlijk maar enige moeite moet doen. Hetzelfde met 1 volledige sloopfake actie per week en de andere dagen zijn gewone fakes. De aanvaller moet slechts 1 keer moeite doen, maar de verdediger moet er daarentegen elke dag wel van uitgaan dat dit het geval is. Wat dus ook weer een onevenwichtige strijd oplevert.
Dus bij deze even een correctie van mijn foutieve generalisatie over de eerlijkheid van verdedigbare kata-aanvallen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
38

Vertaling: Ik had geen goed tegenantwoord, dus doe ik maar wat bijdehand om dat te verbergen.

Alternatieve vertaling: Ik ben te lui om te reageren maar weiger dit toe te geven.

Alternatieve alternatieve vertaling: Mijn onkunde belet me de discussie op een volwassen manier te beëindigen.

___________________________

On a sidenote:

Joepie, mijn 2000ste forumpost. :p
Champagne (of een biertje) voor iedereen die dit leest. Zelf te kopen en betalen uiteraard of ik ben blut.
 
Reactiescore
276
Adelshoeves afknallen met 10 verdwaalde katapulten is een van de leukste dingen die TW te bieden heeft.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb de discussie al lang geëindigd hoor ;)

Jij die blijft herhalen waar ik al op gereageerd hebt, jij die verkeerde conclusies blijft trekken, jij die woorden in mijn mond blijft leggen. Daarin ga ik mijn tijd niet meer steken. Als je een goed argument hebt, markeer het dan even in het vetgedrukt dan weet ik dat ik enkel dat moet lezen en je zever er rond niet ^^
 
Reactiescore
660
Adelshoeves afknallen met 10 verdwaalde katapulten is een van de leukste dingen die TW te bieden heeft.

Een Ragey skud racket.
^^


scud-raket-afgevuurd-vanuit-jemen-saudi-arabie.jpg

Keuze genoeg.
 
Reactiescore
38
Ik heb de discussie al lang geëindigd hoor ;)

Jij die blijft herhalen waar ik al op gereageerd hebt, jij die verkeerde conclusies blijft trekken, jij die woorden in mijn mond blijft leggen. Daarin ga ik mijn tijd niet meer steken. Als je een goed argument hebt, markeer het dan even in het vetgedrukt dan weet ik dat ik enkel dat moet lezen en je zever er rond niet ^^

1) Waar leg ik je woorden in de mond? Toon het mij en ik corrigeer het. Hetzelfde met conclusies. Toon ze mij en ik corrigeer ze.
2) Mijn posten staan vol goede argumenten, dat jij ze niet wilt zien zegt meer over jou dan over mij.
3) Oh en op wat voor volwassen manier heb je die afgesloten zeg... Waar moet ik beginnen...

[...]

Om nu echt af te sluiten: Werk je skills op gebied van kata fakes bij en stop met huilen ;)

Heel volwassen...

Mooie lange post, helaas nog steeds geen valid arguments ! En met mijn woorden te verdraaien ga je echt je gelijk niet krijgen hoor (Rofl)

Zeg dan waar en dan corrigeer ik het als je gelijk hebt.
Ook weer erg volwassen om iemand te beschuldigen maar je beschuldiging niet te staven.


Wat een topvorm van volwassenheid.



En dan toch nog de pogingen om toch maar een gelijk uit de brand te slepen om de discussie toch maar niet op verliezende voet te moeten afsluiten! Want...

[...]

Dus accepteer en geef nu toch gewoon dat je niet kan zeggen dat kata's per definitie niet eerlijk zijn. Dan heeft iedereen toch gewoon ergens gelijk in deze al veel te lang durende discussie... :D

... dit heb ik dus nooit gezegd...

[...]

Om dit dus maar voor eens en voor altijd af te sluiten: Indien er enkel gebruik wordt gemaakt van pure kata fakes en mensen zich daar aan houden kunnen kata's een leuke toevoeging aan dit spel zijn. Akkoord of niet ?

... net als dit. Ik had zelfs voordien al aangegeven dat afspraken gewoon mogen tussen twee partijen!



Zeg dan gewoon dat je geen zin meer hebt om verder te discussiëren. En laat al die andere bullshit er gewoon van tussenuit. Dan mag je toch verwachten dat je een reactie terugkrijgt als je zo'n onzin begint te posten...


En de bevestiging van je immaturiteit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan