kaartjes

Reactiescore
2.490
ach, ik dacht eens... laat ik mijn photoshop eens opendoen en mijn al te baggerre tekenkunsten eens vastleggen op de pc.

Dus dacht ik, laat ik eens een overzicht maken van de huidige wereldverdeling.
tussen de zoveel stammen die met elkaar in oorlog zijn :)

opus
opus2ur7.png

We beginnen natuurlijk bij opus, De kaart 'toont' ons dat opus 2 grote regio's volledig onder controle heeft, ze zitten redelijk dicht op elkaar geplakt en er is weinig plaats voor andere personen.
Dit legt dan een hoop dorpen 'veilig', hiermee wil ik zeggen dat aanvallen op die dorpen lang genoeg onderweg zijn om ondersteuning van de andere dorpen in de omgeving te halen.


Novus
novusyi9.png


Novus heeft een poging gedaan om opus te omsingelen, ze hebben toch al dorpen half rond het opus vierkant, hoewel er tussen alle dorpen een hele hoop andere dorpen is, een hele hoop ruimte. Maargoed, ze hebben ook plaatsen die ze 'domineren'
Hoewel ze erg verspreid liggen.

/FF/
fftr5.png

hun zijn grotendeels verspreid geraakt over de kaart, ze liggen VER naar het zuiden en ver in het noorden, op deze 2 plaatsen hebben ze dan een ietwat overheersende positie maar een hele hoop leden liggen ook verspreid over de rest van de kaart.

PKS
pksfa2.png


PKS is ook grotendeels verspreid geraakt, dit over 3 plaatsen in het noord-oosten/westen en in het zuiden.

°NLS°
nlsby4.png


NLS heeft het noordoosten volledig onder controle, ze zijn hier zeer dominant in hun regio.


Totaalbeeld oorlog

totaal2phpyk3.png


blauw = opus
lichtblauw = °NLS°
zwart = NOVUS
Roos = /FF/
Geel = PKS


opmerkingen:
  • opus heeft een heel dominante positie in de regio'swaar ze vertegenwoordigt zijn
  • NLS heeft ook een dominante positie in hun regio
  • Novus ligt grotendeels verspreid rond opus, hiertussen liggen dan nog PKS en /FF/ spelers
  • De 3 alliantie stammen liggen praktisch verspreid en toch steeds bij elkaar.
  • opus leden kunnen nog alle kanten op :)
  • De brug tussen de 2 opus-clusters wordt steeds versterkt. Vroeger lagen hier kluif / aphrodite / dusty en dergelijke, deze verliezen hier ook beetje bij beetje hun dorpen die dan uiteindelijk de 2 opus-clusters met elkaar zullen verbinden.

maargoed ;) dit was gewoon even een informatieve post, dit moet echt geen 30 bladzijde post te worden dus gewoon kijken en mijn eigen bedenkingen erbij lezen, daarna kan je nog steeds je eigen opinie hierover geven.

moddergooien in dit topic zal gedelete worden.
Enkel kaartje zus kaartje zo.
of degelijke argumenten die als contra dienen op mijn argumenten.


mvg
Duckje
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Waarom staat ons kaartkopje in kleine letters geschreven. Zijn wij de grote nog niet waard :p Mooi overzicht trouwens.
 

DeletedUser624

Guest
@ Duckje. Ik geloof niet dat wij een poging doen om een stam te zijn die om Opus heen vormt. Het is zo geevolueerd, al is dat misschien een beetje overtrokken in dit geval....

Opus begon in het midden. Ik meen dat zij, na ervaring te hebben opgedaan in andere werelden, vrijwel direct een dominante positie aannamen. Ook ~AVE~ deed hetzelfde. (correct me if i'm wrong)

De Thugz hebben altijd op ligging spelers gerecruteerd, maar zo geclusterd als in 't centrum is natuurlijk bijna niet te realiseren. NLS heeft het nu redelijk, maar het zal nog moeten blijken of dit de komende weken standhoud.
 

DeletedUser

Guest
Lol het lijkt een beetje op Europa! (kijk goed^^)

Wel een mooie post, stel nu dat het bondgenootschap met /FF/ en PKS zou vallen dan is Novus de zak..
 

DeletedUser575

Guest
mikob die stelling slaat nergens op....

ach ja nls. de dorpen die nels "suc6 vol" heeft gecleard, stond niks in... en die dorpen staan ook niet op het mapje.


je kan zien (als je bij het spel kijk) dat die brug er nog lang niet is, tussen de 2 clusters van opus. zow als gister alfredje dacht mijn dorpje te bekijken wat ik net genobelt had.

resultaat :
Aanvaller: Alfred J. Quak
Dorp: (490|520) Baileys (490|520) K54

Aantal: 0 0 0 2988 0 0 0 0 0
Verliezen: 0 0 0 73 0 0 0 0 0


Verdediger: the omen
Dorp: Aphrodite (479|503) K54

Aantal: 28517 29209 46 500 33 1412 0 0 1
Verliezen: 0 0 0 0 0 0 0 0 0


zow als je ziet staan de dorpen daar tussen zeer vol, dus voordat opus 1 cluster is, zijn de aanvals dorpen zeer gematigd.

ps. pracht post ;)
 

DeletedUser

Guest
Dank je dat we nu ook groot geschreven staan. Nu zorgen dat we in de oorlog ook een stam van hetzelfde formaat zijn :)
 

DeletedUser343

Guest
alleen nog een rondje achter de S en het is compleet ;)
 

DeletedUser

Guest
Eend je vergeet eigelijk nog dat Tilde en [=NP=] aan jullie kant staat en tegen ons vecht ;)
 

DeletedUser

Guest
Eend je vergeet eigelijk nog dat Tilde en [=NP=] aan jullie kant staat en tegen ons vecht ;)

Dit zijn lokale skrimisches en hebben ook niets met de oorlog te maken.

En in andere topics is allang uitgelegt dat wij niet samenvechten met deze stammen. Waarom jij het opnieuw brengt is mij dan ook volledig ene raadsel.


Mooie kaart Duckje :)
 
Reactiescore
2.490
mikob die stelling slaat nergens op....

ach ja nls. de dorpen die nels "suc6 vol" heeft gecleard, stond niks in... en die dorpen staan ook niet op het mapje.


je kan zien (als je bij het spel kijk) dat die brug er nog lang niet is, tussen de 2 clusters van opus. zow als gister alfredje dacht mijn dorpje te bekijken wat ik net genobelt had.

resultaat :
Aanvaller: Alfred J. Quak
Dorp: (490|520) Baileys (490|520) K54

Aantal: 0 0 0 2988 0 0 0 0 0
Verliezen: 0 0 0 73 0 0 0 0 0


Verdediger: the omen
Dorp: Aphrodite (479|503) K54

Aantal: 28517 29209 46 500 33 1412 0 0 1
Verliezen: 0 0 0 0 0 0 0 0 0


zow als je ziet staan de dorpen daar tussen zeer vol, dus voordat opus 1 cluster is, zijn de aanvals dorpen zeer gematigd.

ps. pracht post ;)

ach the omen, het is geen kunst je dorpen tot het randje te vullen.
dat kan ik, dat kan alfred, dat kan iedereen.

Hey, door de week heb nog nog 16K/21K bij maribomba gekilled, gewoon even wachten en er dan een hoop offs op gooien.

er is wel degelijk een brug tussen onze 2 clusters aan het komen, vroeger bestond deze uit 1 a 2 dorpjes van amokro, en nu ligt alfred er ook al in.

Dit ontkennen is zinloos, kijk eens op de kaart misschien ;)

Als je een beetje rondkijkt dan merk je dat er sinds gisteren zelfs een nieuw rood bolletje ' blauw voor opus ' is bijgekomen.

en weet je nu wat het leuke is ?

dat dorpje stond gewoon LEEG

ik voel me net terug bij kluif, die dorpjes stonden ook leeg :)

oh en toch bedankt voor het compliment ;)

daminio zei:
Dank je dat we nu ook groot geschreven staan. Nu zorgen dat we in de oorlog ook een stam van hetzelfde formaat zijn
flipdisco zei:
alleen nog een rondje achter de S en het is compleet

Veeleisend zijn jullie wel :p
fixed ;)
 

DeletedUser343

Guest
veeleisend zijn we niet, we willen alleen dat onze naam goed geschreven wordt en dat hij niet achtergesteld wordt (A).

Dit zal in het begin nog wel eens fout gaan omdat we nu nog niet zo bekend zijn maar over een paar weken zal iedereen het even foutloos schrijven als Opus ;) (niet dat dat moeilijk is maarja...)
 

DeletedUser

Guest
WOW ik heb mijn eigen eerste paar dorpen gevonden.

mooie kaart duckje, en btw wat doet NLS in de oorlog zitten ze niet een beetje te far off?
 

DeletedUser

Guest
WOW ik heb mijn eigen eerste paar dorpen gevonden.

mooie kaart duckje, en btw wat doet NLS in de oorlog zitten ze niet een beetje te far off?

Als je goede kijkt zie je dat NLS (hoe doe je die rondjes?) aan de oosterzijde van Novus grenst.
Oftewel, Novus zit nu tussen Opus en NLS in. Zo worden ze een hamburgertje die langzaam maar zeker geplet wordt.
 

DeletedUser

Guest
hahah zkr te weten.

ze worden zo naar elkaar geduwd van nls eet link en opus recht van hun en zo.
gaan ze rustig allemaal weg.
 

DeletedUser343

Guest
hahah zkr te weten.

ze worden zo naar elkaar geduwd van nls eet link en opus recht van hun en zo.
gaan ze rustig allemaal weg.

het is juist andersom ;)
NLS zit aan de rechterkant en neemt dus ook dorpen aan de rechterkant over (of dat is iig de bedoeling)
 

DeletedUser

Guest
het is juist andersom ;)
NLS zit aan de rechterkant en neemt dus ook dorpen aan de rechterkant over (of dat is iig de bedoeling)

ja ok dan maar rechterkant zijn toetjes he.
linkerkant van ons is meer de hamburger
 

DeletedUser

Guest
Mooi Duckje, een opmerking, PKS ligt niet verspreid maar gegroepeerd in 3 blokken.
 
Bovenaan