Discussie Jouw favoriete wereldinstellingen

Reactiescore
1.383
Dit zou een wel heel serieuze wereld worden haha
eindelijk kunnen de minder ervarene met ze alle in 1 stam het opnemen tegen de 4/5/6/7 accs die samen starten :D
ik heb hem geplust
Ja precies mijn gedachte er achter. De 5-10 goed bemande accounts met floaters moeten dan wel samen met anderen. Want anders krijg je een kwantiteit achterstand. Al zou het ook best de andere kant op kunnen gaan waarbij alle "toppers" in 1 stam gaan. Maar ben benieuwd hoe het zou lopen

Reactiescore
1.196
Op basis van mijn laatste ervaring met dit soort stamlimieten (15) werkt het averechts en hebben 2 topstammen bijna binnen een maand alles weg gespeeld wat ook maar iets lijkt voor te stellen.
Dat was wel op pp wereld en een hogere snelheid dus zal hier wel minder extreem zijn.

Maar goed kan zeker geen kwaad om is keertje te proberen.
Echter ik snap dat je er ook een leuke wereld van wilt maken voor de rest maar dit zijn wel settings waar over het algemeen noobs niet mee kunnen dealen.
Dus dit trekt veel top spelers aan waardoor de kans extra groot is dat je gewoon 1 of 2 top stammen krijgt die vrij snel alles controleren.
Wil je dit echt een wereld maken voor de beginnende (of minder actieve/solo spelers) raad ik persoonlijk aan om wat minder dingen als 3 tech en kerk er in te gooien ook al ben ik daar persoonlijk wel voorstander van.

Reactiescore
1.383
Op basis van mijn laatste ervaring met dit soort stamlimieten (15) werkt het averechts en hebben 2 topstammen bijna binnen een maand alles weg gespeeld wat ook maar iets lijkt voor te stellen.
Dat was wel op pp wereld en een hogere snelheid dus zal hier wel minder extreem zijn.

Maar goed kan zeker geen kwaad om is keertje te proberen.
Echter ik snap dat je er ook een leuke wereld van wilt maken voor de rest maar dit zijn wel settings waar over het algemeen noobs niet mee kunnen dealen.
Dus dit trekt veel top spelers aan waardoor de kans extra groot is dat je gewoon 1 of 2 top stammen krijgt die vrij snel alles controleren.
Wil je dit echt een wereld maken voor de beginnende (of minder actieve/solo spelers) raad ik persoonlijk aan om wat minder dingen als 3 tech en kerk er in te gooien ook al ben ik daar persoonlijk wel voorstander van.
Was inderdaad een afweging die ik gemaakt heb, vind persoonlijk 3 tech wel leuk, maar zo veel maakt het me ook weer niet uit. Maar ik denk dat de wereld al groot en traag genoeg gaat zijn, waardoor mensen meerdere kansen hebben op 1 wereld. En de tutorials zijn best redelijk. Dus aan de ene kant simpeler en aan de andere kant een beetje complexiteit is wel leuk

Reactiescore
584
Ik zou dan kerk weglaten in dat geval.

Verder zou ik met deze settings nooit farmen aanzetten. Dat is een hel met zo veel barbaren. Juist de nolifers krijgen dan een ongekende voorsprong op de rest. Limited Haul is nog optioneel, maar ik zou er NH van maken om het hele aspect weg te halen. Dat zou ook meer in de geest zijn van jouw idee hierachter.

Zou barbaren dan ook laten meegroeien tot 5k ofzo, minstens. Productiefactor en commandosnelheid zou ik persoonlijk hoger zetten. Vooral de productiefactor met eventuele LH/NH.

Reactiescore
1.383
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100%
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200%
- Aanvalstiming aanvallen: ms 100
- Aanvalstiming verdedigingen: ms 100

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Ouwe systeem
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Technologieën: simpel systeem
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Ja
- Bolwerken: nee
- Minimum troepen per aanval: %1
- Rooftochten: Ja, LH
- Farmen: Ja, LH
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Ja
- Prestaties: Nee
- Vlaggen: Nee
- Vakantievervangingen: Ja

Beschermingen

- Beginnersbescherming: Ja, 7 dagen
- Ratiobescherming: Ja
- Nachtmodus: 23:00-08:00, niet zelf instellen

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 100 Spelerdorpen: 800 Barbaren: 200 Bonusdorp, groeien tot 5k, veel ruimte tussen dorpen indien mogelijk
- Richting Kiezen: Nee
- Vrienden uitnodigen: Ja

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmuntjes
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Edelmannen looplimiet: 35

Stam

- Ledenlimiet Stam: 25
- Verdere beperkingen:
- Bijzonderheid 1: Elkaar aanvallen mogelijk
- Bijzonderheid 2: Os sturen buiten de stam mogelijk
- Bijzonderheid 3:
- Bijzonderheid 4:

Bijzonderheden
- Bijzonderheid:

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: 60% dominantie

Premium-Functies

- Premium Account: Ja
- Account Manager: Ja
- Farm-Assistent: Ja
- Bouwtijdreducties: Nee
- Direct afbouwen: Nee
- Bouwkostreductie: Nee
- +20% productie: Nee
- Ruilen met de handelaar: Nee
- Premium Beurs: Nee

Reactiescore
27
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100%
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200%
- Aanvalstiming aanvallen: ms 100
- Aanvalstiming verdedigingen: ms 100

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Ouwe systeem
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Technologieën: simpel systeem
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Ja
- Bolwerken: nee
- Minimum troepen per aanval: %1
- Rooftochten: Ja, LH
- Farmen: Ja, LH
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Ja
- Prestaties: Nee
- Vlaggen: Nee
- Vakantievervangingen: Ja

Beschermingen

- Beginnersbescherming: Ja, 7 dagen
- Ratiobescherming: Ja
- Nachtmodus: 23:00-08:00, niet zelf instellen

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 100 Spelerdorpen: 800 Barbaren: 200 Bonusdorp, groeien tot 5k, veel ruimte tussen dorpen indien mogelijk
- Richting Kiezen: Nee
- Vrienden uitnodigen: Ja

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmuntjes
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Edelmannen looplimiet: 35

Stam

- Ledenlimiet Stam: 25
- Verdere beperkingen:
- Bijzonderheid 1: Elkaar aanvallen mogelijk
- Bijzonderheid 2: Os sturen buiten de stam mogelijk
- Bijzonderheid 3:
- Bijzonderheid 4:

Bijzonderheden
- Bijzonderheid:

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: 60% dominantie

Premium-Functies

- Premium Account: Ja
- Account Manager: Ja
- Farm-Assistent: Ja
- Bouwtijdreducties: Nee
- Direct afbouwen: Nee
- Bouwkostreductie: Nee
- +20% productie: Nee
- Ruilen met de handelaar: Nee
- Premium Beurs: Nee
25 man stamlimiet is echt het slechtste wat je kunt doen op .NL

Reactiescore
1.383
25 man stamlimiet is echt het slechtste wat je kunt doen op .NL
Tsja, laatste tientallen werelden is het al steeds minder en minder geworden. Wil gewoon keer weer wat anders

Reactiescore
1.383
Met een hoge stamlimiet ga je toch ook veel sneller naar de endgame, wat iedereen zo hard haat?
Net als dat iedereen haat dat er 20 mensen op 1 account zitten. Wat je met een hoog limiet als dit tegen gaat, of in ieder geval minder invloed geeft

Reactiescore
1.196
Ik denk niet dat het aantal spelers per account echt gaat veranderen hierdoor.
Spelers zitten niet met veel op één account omdat de leden limiet zo laag is, maar omdat ze de tijd niet hebben om solo een account te runnen.
Daarnaast is het eigenlijk ook altijd enkel op papier dat er zoveel op een account zitten. In de praktijk zijn het vaak 1 of 2 en soms misschien 3 spelers die echt actief spelen, sure het wisselt nog wel is over de loop van een wereld welke spelers actief zijn, op het account, maar ik zie zelden dat meer dan 2 spelers echt actief zijn op een account gelijktijdig, op misschien de eerste 2 weken van een wereld na.

Reactiescore
81
Niet echt mijn lijstje met feedback. Maar wat vaker een wereld met een ridder + skills en geen stamgs sturen zou toch fijn zijn. Sinds Kreelog CM is, hebben we 2 werelden met een ridder systeem gehad. Laatste 7 werelden volgens mijn bron (FLoris) met stamgs versturen.

Waarom met ridders: Is leuk spelen (imo)
Waarom geen gs sturen: Zorgt voor gezeik binnen je stam. Mensen gaan klagen dat ze meer dan een ander gestuurd hebben en worden hier boos om. Dit verlaagd de sfeer in de stam.

Groetjes

Reactiescore
420
Fakelimiet van 1% zonder toren is heel irritant voor defensief ingestelde spelers zie de edelspam al komen.
Wil graag fakelimiet van 10% of een toren het liefs beide.
Level 3 systeem met boog, dan moet je keuzes maken.

Bolwerk nee ben er geen fan van.
Kerk ja geef een extra tactiek aan het spel zonder is het geen groot probleem voor mij.
Ridder ja met skills de variant met bonus voor boog en bb .
Gedeelte triballock na 45 dagen is het niet mogelijk een topstam te verlaten, een topstam heeft 40% van de nummer 1 stam kwa aantal dorpen.
Wereldwinst 5% neer dorpen bezitten dan de nummer 2 stam voor 7 dagen behouden.
Os alleen binnen de stam
Gs ruilen met 1:1
Premium functie
Beperkt
20% gs Max 120 dagen dus eigenlijk maar 40
Direct afbouwen Max 5 per dag
Bouwtijd halveren Max 5 per dag
-20% bouwkosten Max 5 per dag
Premiumbeurs Max 50 pp per dag
Events Max 250 pp per dag

Was snelheid bijna vergeten
Snelheid 1
Troepen 1
Timing 0,025 s
Farmen Max 500000 per dag
Rooftochten Max 1000000 per dag
Trouwens per dag betekent vanaf start nachtbonus tot start volgende nachtbonus
Nachtbonus duurt 9 uur zelf in te stellen bonus is 150%
Moraal punten gebaseerd
Beginnersbeschermingg 120 uur
Ben hopelijk niks vergeten
Hierbij mijn instelling die er denk nooit gebruikt gaan worden alleen

Reactiescore
1.196
opzich kan ik me wel erg vinden in het eerste gedeelte.

De premium functies op die manier beperken is momenteel nog niet mogelijk dus dit zal niet gaan moet eerst als idee door gevoerd worden.
los van de grondstof bonus (die zal ik wel gewoon onbeperkt laten kost ook niet veel en voor iedereen gelijk) denk ik dat het wel nice is misschien wat finetuning aan de hand van welke aantallen oke voelen en misschien met een soort buffer dat je er 5 per dag krijgt maar dat het tot 25 kan oplopen als je het niet op die dag zelf gebruikt.

voor farmlimiet is helaas ook niet technisch mogelijk nog om van dag tot dag te hebben atm maar ook iets waar ik al meermaals over geklaagd heb want hoe het nu werkt is het echt kut gewoon.

volgens mij is zelf instelbare nachtbonus ook nog niet mogelijk voor een andere duration dan 8 uur.

Maar overal wel mooie settings :)

Bovenaan