Discussie Jouw favoriete wereldinstellingen

Reactiescore
592
Wat hebben we trouwens geleerd van 97? Wat beviel en wat viel tegen in de start? En dezelfde vraag over de mid-game?

Denk iig LH w100. En misschien de toren weg.

Reactiescore
1.204
Zou zelf zelfs no haul doen vind LH altijd niks als je dat wilt optimaliseren ben je nog steeds belachelijk veel tijd kwijt omdat het niet elke dag op een vaste tijd reset.
Daarnaast moet ik oppassen dat ik er niet gewoon een classic van maak want meeste andere dingen die ik liever zie zijn hogere snelheid (inclusief loop) farmlimiet pakketjes hele seconden ect. :biggrin:

Reactiescore
176
Sowieso NH/lage LH, geen toren/10 ridders/vlaggen. Liefst ook pakketjes met duur herbouwen, boerlimiet en volle seconde. Mag wel weer eens, denk sinds w50 niet meer geweest en sommige settings zelfs al langer niet. W97 heeft imo echt ruk settings op pp-vrij na

Reactiescore
592
Ja jullie hebben beiden wel een punt hoor, alleen zoals Jurrien al zegt is dat eigenlijk een classic. Opzich prima om een keer te proberen; een classic op wereldsnelheid. Zal wel minder spelers trekken vermoed ik.

LH lijkt me wel alsnog leuk omdat het in de start wel uitdaging met zich meebrengt. Wat mij betreft staat het zo laag dat je na twee weken net zo goed niet meer kunt farmen.

Oude riddersysteem zou ook mooi zijn Thomas, vlaggen vrees ik dat die niet weg gaan.

Laatst bewerkt:
Reactiescore
507
Wat hebben we trouwens geleerd van 97? Wat beviel en wat viel tegen in de start? En dezelfde vraag over de mid-game?

Denk iig LH w100. En misschien de toren weg.
Wat mij vooral tegen valt voor de midgame is: DeProductie factor die te laag is voor een wereld zonder boerlimiet.
Met 50 edels breek je tegenwoordig echt geen account.
Ik weet dat vroeger (bv w11 omdat ik die heb gespeeld) er meerdere keren een halvering van de munt prijzen werd door gestemd om het verloop van de wereld wat te versnellen.
Ik vrees dat dit ook nodig gaat zijn om geen dood saaie endgame te gaan krijgen.

Verder voor w100 ik vermoed dat we geen pakketjes wereld gaan krijgen dus: het liefst boerlimiet (als dat mogelijk is) en no haulth. Toren mag maar als het een wereld met boerlimiet is het liefst niet, wel hoop ik dat er een lekker hoog fake limiet komt (8% ofzo) zodat je niet hersenloos fake molens mag gaan dodge. Want dan kan je net zo goed een farm wereld gaan spelen.

Gs vrij verzenden uit.
Os ontvangen buiten de stam uit, controle op moment van aankomst.

Reactiescore
592
En het ledenlimiet? Lijkt vooralsnog zijn vruchten af te werpen met een potentieel actieve midgame - dit moet nog blijken natuurlijk - maar ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Specifiek mensen die nog spelen.

Stimuleert wel veel diplomatiek, ten goede of ten kwade, maar ik heb niet het idee dat dit anders is bij hogere ledenlimieten.

Reactiescore
9
Persoonlijk zou ik graag terug willen naar een volgende wereld (W100 is toch een jubileum waarvoor veel oldtimers wel enthousiast lijken) waar we afzien van die ridicule hoeveelheid inventaris items, waar we de ledenlimiet per stam verhogen (15?) en waar het gewoon weer mogelijk is om GS naar anderen te sturen of OS buiten de stam te versturen.
En misschien dat dit al langer zo is hoor, ik heb voor het laatst op W37 gespeeld, maar ik heb VV in handen gekregen waar ik niets mocht doen buiten bouwen en rekruteren. Niet dodgen, roven ,ondersteunen, spelers aanvallen of zelfs maar farmen! Ondersteunen en aanvallen snap ik nog, maar de rest...
En graag PP-loos! Heb nu een rimstam die goed draait maar de wereld is zo snel dat het een klein wonder is als we nog een rol van betekenis kunnen spelen.

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.550
Persoonlijk zou ik graag terug willen naar een volgende wereld (W100 is toch een jubileum waarvoor veel oldtimers wel enthousiast lijken) waar we afzien van die ridicule hoeveelheid inventaris items, waar we de ledenlimiet per stam verhogen (15?) en waar het gewoon weer mogelijk is om GS naar anderen te sturen of OS buiten de stam te versturen.
En misschien dat dit al langer zo is hoor, ik heb voor het laatst op W37 gespeeld, maar ik heb VV in handen gekregen waar ik niets mocht doen buiten bouwen en rekruteren. Niet dodgen, roven ,ondersteunen, spelers aanvallen of zelfs maar farmen! Ondersteunen en aanvallen snap ik nog, maar de rest...
En graag PP-loos! Heb nu een rimstam die goed draait maar de wereld is zo snel dat het een klein wonder is als we nog een rol van betekenis kunnen spelen.

De VV'gever kan instellen wat de VV'nemer allemaal mag doen op het account, dit ligt dus niet aan de wereldinstellingen maar aan de instelling van het account :)

Reactiescore
4
W100 maken zoals wereld 2 en 7 ofzo, gewoon premium maar geen pay to win. Goudmunten, goeie snelheid, niet teveel regeltjes zoals os en grondstoftransport beperkingen... Ik heb hier en daar al horen vallen dat er veel oude spelers terug willen spelen. Wat nu als jullie je marketing wat opdrijven en veel oudspelers kunnen bereiken die dan terug beginnen? Dat er veel accounts verwijderd zijn is eigelijk jammer, maar via facebook en instagram moet het lukken om met ads toch deze mensen te bereiken.

Dan haal je alsnog genoeg geld uit w100 omdat deze spelers ongetwijfeld premium gaan nemen, ze hebben dan ook allemaal jobs ondertussen neem ik aan. En het is zomer? Het is de moment om een og wereld te doen ter ere van het spel, of je maakt gewoon 2 W100's waarbij eentje pay to win is en de andere oldshool (maar niet met classic instellingen aub).

Reactiescore
524
Weet dat er voor wereld 100 binnenkort een apart forumtopic zal komen waar je je favoriete instellingen kan plaatsen :)
Zou je bij het aanmaken van het topic ook meteen de kaders duidelijk kunnen maken waaraan een wereld bijvoorbeeld moet voldoen?
Bijvoorbeeld er moet minimaal een toren of kerk zijn of wat met boerlimiet mogelijk is ed.

In het verleden waren er vanuit Inno toch enkele eisen waaraan het minimaal moest voldoen.

Verder juig ik het inititief zeker aan om vanuit de community tot instellingen te komen echter moeten dit wel instellingen voor iedereen blijven en niet enkel de doorgewinterde classic speler xx

Reactiescore
3
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.6
- Aanvalstiming aanvallen: ms
- Aanvalstiming verdedigingen: ms

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld: Ja skill systeem
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Bolwerken: Nee
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Rooftochten: Ja
- Farmen: Ja limited haul
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Ja
- Prestaties: Ja
- Vlaggen: Nee
- Vakantievervangingen: Ja

Beschermingen

- Beginnersbescherming: Ja 5 dagen
- Ratiobescherming: Nee
- Nachtmodus: Ja, 23:00 en 08:00 met zelf instellen mogelijk om een uur te verzetten

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: 1,5 (BB) | 0,5 (BD) per speler
- Richting Kiezen: Ja
- Vrienden uitnodigen: Ja

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25
- Edelmannen looplimiet: 35 velden

Stam

- Ledenlimiet Stam: 10
- Bijzonderheid 1: Gs sturen is mogelijk

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Stam moet minimaal 60% van de kaart in handen hebben

Premium-Functies

- Premium Account: Ja
- Account Manager: Ja
- Farm-Assistent: Ja
- Bouwtijdreducties: Nee
- Direct afbouwen: Nee
- Bouwkostreductie: Nee
- +20% productie: Nee
- Ruilen met de handelaar: Ja
- Premium Beurs: Nee

Laatst bewerkt:
Reactiescore
583
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1
- Aanvalstiming aanvallen: 50ms
- Aanvalstiming verdedigingen: 50ms

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld: Ja
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Technologieën: Eenvoudig
- Kerk en geloof: Ja
- Uitkijktoren: Nee
- Bolwerken: Nee
- Minimum troepen per aanval: 5%
- Rooftochten: Nee
- Farmen: Ja
- Burgerwacht: Ja
- Moraal: Ja, tijdgebaseerd
- Prestaties: Ja
- Vlaggen: Ja
- Vakantievervangingen: Ja, met beperkingen in tijd.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Ratiobescherming: 30:1
- Nachtmodus: Ja, 00:00-08:00u voor iedereen.

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: 1 per speler + 1 bonusdorp per speler
- Richting Kiezen: Nee
- Vrienden uitnodigen: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20 tot 35
- Edelmannen looplimiet: 30 velden

Stam

- Ledenlimiet Stam: 6 of 8 spelers
- Verdere beperkingen: Grondstoffen vrij sturen niet mogelijk, wel handelen via de markt
- Bijzonderheid 1: Ondersteuning sturen is alleen mogelijk naar stamleden. Controle vindt plaats bij aankomst.
- Bijzonderheid 2: Na toetreding in een stam kan je 48 uur geen OS ontvangen of verzenden
- Bijzonderheid 3: Bij verlaten van de stam word de ontvangen ondersteuning automatisch teruggetrokken.
- Bijzonderheid 4: Stamleden kunnen elkaar aanvallen/overedelen.

Bijzonderheden

- Bijzonderheid: Geen tribelock

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 65% dominatie

Premium-Functies

- Premium Account: Ja
- Account Manager: Ja
- Farm-Assistent: Ja
- Bouwtijdreducties: Ja
- Direct afbouwen: Ja
- Bouwkostreductie: Ja
- +20% productie: Ja
- Ruilen met de handelaar: Ja
- Premium Beurs: Nee

Reactiescore
583
W100 maken zoals wereld 2 en 7 ofzo, gewoon premium maar geen pay to win. Goudmunten, goeie snelheid, niet teveel regeltjes zoals os en grondstoftransport beperkingen... Ik heb hier en daar al horen vallen dat er veel oude spelers terug willen spelen. Wat nu als jullie je marketing wat opdrijven en veel oudspelers kunnen bereiken die dan terug beginnen? Dat er veel accounts verwijderd zijn is eigelijk jammer, maar via facebook en instagram moet het lukken om met ads toch deze mensen te bereiken.

Dan haal je alsnog genoeg geld uit w100 omdat deze spelers ongetwijfeld premium gaan nemen, ze hebben dan ook allemaal jobs ondertussen neem ik aan. En het is zomer? Het is de moment om een og wereld te doen ter ere van het spel, of je maakt gewoon 2 W100's waarbij eentje pay to win is en de andere oldshool (maar niet met classic instellingen aub).
Mee eens, voor mij het liefst W11, mijn eerste wereld en de eerste kerkwereld.

Reactiescore
1.384
Ik wil wel eens een non pp wereld zien met een 20-25 stamlimiet

Reactiescore
1.384
De afgelopen jaren zijn de stamlimieten steeds lager geworden, met steeds meer mensen op 1 account en de werelden kleiner. Ik wil weer eens de andere kant op gaan. Een hele grote wereld, hoog stamlimiet en geen PP, geen vlaggen. Ledenlimiet, Dorpen ratio en non PP zijn hierbij het belangrijkste
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100%
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100%
- Aanvalstiming aanvallen: ms 100
- Aanvalstiming verdedigingen: ms 100

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Ouwe systeem
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Technologieën: Ingewikkelde systeem
- Kerk en geloof: Ja
- Uitkijktoren: Ja
- Bolwerken: nee
- Minimum troepen per aanval: %1
- Rooftochten: Ja
- Farmen: Ja
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Ja
- Prestaties: Nee
- Vlaggen: Nee
- Vakantievervangingen: Ja

Beschermingen

- Beginnersbescherming: Ja, 7 dagen
- Ratiobescherming: Ja
- Nachtmodus: 23:00-08:00, niet zelf instellen

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 100 Spelerdorpen: 800 Barbaren: 200 Bonusdorp, groeien tot 3k
- Richting Kiezen: Nee
- Vrienden uitnodigen: Ja

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmuntjes
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Edelmannen looplimiet: 35

Stam

- Ledenlimiet Stam: 25
- Verdere beperkingen:
- Bijzonderheid 1: Elkaar aanvallen mogelijk
- Bijzonderheid 2: Os sturen buiten de stam mogelijk
- Bijzonderheid 3: