Jouw favoriete wereld-instellingen?

Reactiescore
1.454
@Unidentified Black Male., omdat het te weinig geld oplevert. De noobs worden sneller weg gespeeld dus minder geld voor Inno Games. En oh ja, ze geven geen fuck om de mensen die dit spel gemaakt hebben tot wat het is, ook een hele belangrijke om niet te vergeten :)
 
Reactiescore
2.489
@Duckje waarom is geen moraal niet langer een optie? Ook geen VV buiten de stam niet?

Een wereld zonder moraal levert een snellere spelerdaling op op een spelwereld. Deze spelers komen nadien niet meer terug en doen meer schade aan het spel dan goed. Daarnaast werken de nieuwe moraal functies redelijk goed om de wereld ook in een later stadium interessant te houden.

VV buiten de stam is nooit mogelijk geweest.

Groeten
 
Reactiescore
1.454
Een wereld zonder moraal levert een snellere spelerdaling op op een spelwereld. Deze spelers komen nadien niet meer terug en doen meer schade aan het spel dan goed. Daarnaast werken de nieuwe moraal functies redelijk goed om de wereld ook in een later stadium interessant te houden.

Duckje, wees nou gewoon eerlijk. Voor 1 keer, wees gewoon eerlijk. Dit slaat helemaal nergens op, je jaagt juist de meeste loyale spelers hier mee weg...

Zeg nou gewoon dat het om geld gaat, zoals we allemaal wel weten...
 
Reactiescore
2.489
Duckje, wees nou gewoon eerlijk. Voor 1 keer, wees gewoon eerlijk. Dit slaat helemaal nergens op, je jaagt juist de meeste loyale spelers hier mee weg...

Zeg nou gewoon dat het om geld gaat, zoals we allemaal wel weten...

Je kan woorden in mijn mond leggen maar dat is niet expliciet wat ik gezegd heb. Natuurlijk wil elk bedrijf onderaan de streep geld verdienen maar dit soort functies zijn geen betalende functies en levert dus eigenlijk helemaal niets op.

Alle functies in het spel hebben een rol in de dunne balans tussen behoud spelers en uitdagend spel. Moraal is daar één van de vele functies in. Maar dan heb je het feitelijk over ELKE tw functie.

Dit snappen we nu wel.

Maar zou het ingevoerd kunnen worden nu hier vraag naar is?

https://forum.tribalwars.nl/index.p...tiveren-onmogelijk-maken.201981/#post-6293027
Is opgestuurd naar Inno. Aantal stemmen daar kan de waarschijnlijkheid vergroten.
 
Reactiescore
1.454
Je kan woorden in mijn mond leggen maar dat is niet expliciet wat ik gezegd heb. Natuurlijk wil elk bedrijf onderaan de streep geld verdienen maar dit soort functies zijn geen betalende functies en levert dus eigenlijk helemaal niets op.

Alle functies in het spel hebben een rol in de dunne balans tussen behoud spelers en uitdagend spel. Moraal is daar één van de vele functies in. Maar dan heb je het feitelijk over ELKE tw functie.

Ik leg volgens mij ook geen woorden in je mond. Ik zeg dat de redenatie gewoon niet klopt en dat wat je benoemd hebt niet de reden is dat deze beslissing is gemaakt.

Zeggen dat dit geen betaalde functie is klopt, maar als er meer spelers langer op een wereld spelen omdat het soms onmogelijk is om ze uberhaupt weg te edelen 20:1 regel, komt het neer op het feit dat deze spelers langer spelen en meer geld uitgeven. Ik keur het feit dat Innogames winst wil maken ook zeker niet af, maar redenen verzinnen om dit te verdoezelen is iets waarmee je de tw community een beetje een klap in het gezicht geeft.

Ik vind het wel mooi dat je balans aanhaalt als een van de redenen. Naar mijn mening geven jullie vrij weinig om balans, anders hadden jullie al die PP functies niet ingevoerd.

Je zegt dat spelers weglopen wanneer er werelden zonder moraal gemaakt worden, maar er lopen ook mensen weg wanneer er alleen maar werelden met moraal komen. Ik, bijvoorbeeld, weet niet of ik uberhaupt nog een wereld ga spelen. Ik was aan het wachten op een wereld zonder moraal, maar weet nu dat deze niet meer zal komen. Waarom zou ik dan nog een wereld gaan spelen? Het hoeft overigens ook niet elke wereld zonder moraal, maar 1 in de 5 werelden zou leuk zijn. Verder, kijk naar de laatste aantal voorgestelde wereldinstellingen. Volgens mij zegt bijna iedereen dat ze een wereld zonder moraal willen. Misschien wordt het tijd om ons te geven wat we willen, voordat de spelers die dit spel gemaakt hebben tot wat het is definitief de handdoek in de ring gooien.
 
Reactiescore
2.489
Ik leg volgens mij ook geen woorden in je mond. Ik zeg dat de redenatie gewoon niet klopt en dat wat je benoemd hebt niet de reden is dat deze beslissing is gemaakt.

Zeggen dat dit geen betaalde functie is klopt, maar als er meer spelers langer op een wereld spelen omdat het soms onmogelijk is om ze uberhaupt weg te edelen 20:1 regel, komt het neer op het feit dat deze spelers langer spelen en meer geld uitgeven. Ik keur het feit dat Innogames winst wil maken ook zeker niet af, maar redenen verzinnen om dit te verdoezelen is iets waarmee je de tw community een beetje een klap in het gezicht geeft.

Ik vind het wel mooi dat je balans aanhaalt als een van de redenen. Naar mijn mening geven jullie vrij weinig om balans, anders hadden jullie al die PP functies niet ingevoerd.

Je zegt dat spelers weglopen wanneer er werelden zonder moraal gemaakt worden, maar er lopen ook mensen weg wanneer er alleen maar werelden met moraal komen. Ik, bijvoorbeeld, weet niet of ik uberhaupt nog een wereld ga spelen. Ik was aan het wachten op een wereld zonder moraal, maar weet nu dat deze niet meer zal komen. Waarom zou ik dan nog een wereld gaan spelen? Het hoeft overigens ook niet elke wereld zonder moraal, maar 1 in de 5 werelden zou leuk zijn. Verder, kijk naar de laatste aantal voorgestelde wereldinstellingen. Volgens mij zegt bijna iedereen dat ze een wereld zonder moraal willen. Misschien wordt het tijd om ons te geven wat we willen, voordat de spelers die dit spel gemaakt hebben tot wat het is definitief de handdoek in de ring gooien.

Bedankt voor je mening hieromtrent en ik begrijp je standpunt. Het is helaas niet toegestaan om een normale wereld zonder moraal te starten. Eveneens als er geen goedkeuring is om werelden zonder PA functies te starten (of één van de andere functies die ik opgegeven heb als niet mogelijk voor normale wereld.

Ik zal in elk geval jou standpunt hieromtrent nogmaals opgooien bij InnoGames.
 
Reactiescore
2.489
Wereld 57 draaide op het allereerste moraal systeem. 120 dagen spelen zal je in de volgende settings komen:

Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 49.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 49.75%​

Vanaf dit punt gaat het snel. 150 dagen

Normaal moraal 37.50%​
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 55.75%

180 dagen

Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 61.75%​

365 dagen
Normaal moraal 37.50%
Tijdgebaseerd moraal 50.75%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 98.75%​

Er was blijkbaar een fout in de cijfers. Even de update:

Wereld 57 draaide op het allereerste moraal systeem. 120 dagen spelen zal je in de volgende settings komen:

Normaal moraal 45%
Tijdgebaseerd moraal 64%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 64%​

Vanaf dit punt gaat het snel. 150 dagen

Normaal moraal 45%​
Tijdgebaseerd moraal 65%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 70%

180 dagen

Normaal moraal 45%
Tijdgebaseerd moraal 65%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 76%​

365 dagen
Normaal moraal 45%
Tijdgebaseerd moraal 65%
Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 100%​

In het geval van een speler van 2.000.00 punten vs 1.000 punten. (Enkel tijdsgebaseerd ongelimiteerd moraal)

30 dagen: 31%
60 dagen: 37%
90 dagen: 43%
120 dagen: 49%
150 dagen: 55%
180 dagen: 61%
250 dagen: 75%
365 dagen: 100%

Groeten
 

DeletedUser79332

Guest
Op zich wel een redelijke instelling echter duren tegenwoordig de werelden niet zo lang meer. Is het mogelijk dat inno dit kan aanpassen? Dus bijv andere percentages bij het aantal dagenzodat het enigszins versneld kan worden? @Duckje
 

DeletedUser78288

Guest
Instellingen
Snelheid algemeen: 2
Eenhedensnelheid: 2
Gebouwen afbreken: ja
Moraal: nee
Boerderijlimietregel: nee
Smederijsysteem: eenvoudig systeem
Kerk: nee
Groeiende barbarendorpen: tot 3000 punten
Bonusdorpen: nee
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten na verzendtijd
Annuleertijd voor transport: ja oneindig
Nachtbonus: 24 - 8
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediger:
Eenheden
Boogschutters: nee
Verkensysteem: eenvoudig
Ridder: ja
Edelman
Stijgende edelman prijzen: ja
Goedkoop nabouwen van edelmannen: ja
Maximale reisafstand edelman:
Toestemmingsdaling per edelaanval: 23-30
Toestemmingsstijging per uur: 10
Configuratie
Verslagen tegenstanders ranglijst:
Windrichting: ja
Extra's
 

Deleted User - 487776907

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 200% (2.00)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (1.0)

Spelsysteem:
- Boogschutters/Bereden Boogschutters: inactief
- Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren: Inactief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief (versneld tijdsgebaseerd ongelimiteerd moraal*)
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen/bonusdorpen): Groeien mee tot 1.000 punten
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 33-35
- Toestemmingsstijging per uur: 3
- Goedkoop herbouwen van edelmannen: Actief
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief

Instellingen:
- Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Actief
- Aanvalstiming: Milliseconden (100)
- Minimum troepen per aanval: Inactief
- Edelmannen looplimiet: 24 uur

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 60% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 14 dagen, wint.
- Ledenlimiet Stam: 7, eenmaal de stam toegetreden kan deze pas na 30 dagen weer verlaten worden.
- Vlaggen: Actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Limited haul: Actief

*Versneld tijdsgebaseerd ongelimiteerd moraal:
15 dagen:
31%
30 dagen: 37%
45 dagen: 43%
60 dagen: 49%
75 dagen: 55%
90 dagen: 61%
125 dagen: 75%
180 dagen: 100%
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
- Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items

bedoel je nu 10 ridders die elk de items hebben (dus 10 kataridders), of 10 ridders die de items moeten delen ( 1ridder mer kata item, 1 met speer item enz enz).
 

Deleted User - 487776907

Guest
bedoel je nu 10 ridders die elk de items hebben (dus 10 kataridders), of 10 ridders die de items moeten delen ( 1ridder mer kata item, 1 met speer item enz enz).

Juh, 10 items welke allen eenmaal aan één ridder gegeven kunnen worden. Dus één kataridder, één speerridder, etc.

Met 10 kataridders is het rip spel :p Komt niemand doorheen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren: Inactief
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen/bonusdorpen): Groeien mee tot 1.000 punten
- Toestemmingsdaling per edelman: 33-35
- Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
- Aanvalstiming: Milliseconden (100)
- Minimum troepen per aanval: Inactief
- Ledenlimiet Stam: 7, eenmaal de stam toegetreden kan deze pas na 30 dagen weer verlaten worden.
- Limited haul: Actief

Dit zijn eveneens mijn voorkeuren en dan vooral een limited haul, wie heeft er tegenwoordig nou nog tijd om dagelijks nolife te farmen? Overigens zouden ze met barbaren die toch maar tot 1000 groeien, bonusdorpen evengoed kunne afschaffen. Ook is de 30 dagen stamlock een zeer goed idee, wellicht zelfs in combinatie met een soort Friendly fire haha

Enige wat ik niet deel is de voorkeur van minimum aantal troepen per aanval = inactief. Ik zou daar weer lekker 2 of 3% doen om absurde ladingen fakes te ontmoedigen.
 
Reactiescore
1.476
Dit snappen we nu wel.

Maar zou het ingevoerd kunnen worden nu hier vraag naar is?
Wacht, waarom zou je dat willen? Ik speel meestal als underdog dus ik heb alle contacten op een wereld nodig om maar een zo goed mogelijke activiteit op een kort moment te hebben. Vv enkel binnen de stam halen maakt dat onmogelijk. Wat is het voordeel van deze regel?
 
Reactiescore
1.367
Ik zal ook maar eens weer een lijstje posten. Het idee achter deze settings is om eens een grote wereld te krijgen. Met hoop dat er door de grootte van de wereld minder gefuseerd wordt en er langer meerdere "kanshebbers" zijn. Wellicht zou de dominantie wel naar 35% kunnen oid.

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100% (1.00)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (1.0)

Spelsysteem:

- Boogschutters/Bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Inactief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Actief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, lekker snel ingesteld/niet
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen/bonusdorpen): Groeien mee tot 3.000 punten
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 26
- Toestemmingsstijging per uur: Zelfde als snelheid
- Goedkoop herbouwen van edelmannen: Actief
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief

Instellingen:

- Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Actief
- Aanvalstiming: Milliseconden (100)
- Minimum troepen per aanval: Inactief
- Edelmannen looplimiet: 24 uur

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 55% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 21 dagen, wint.
- Ledenlimiet Stam: 5, eenmaal de stam toegetreden kan deze pas na 30 dagen weer verlaten worden.
- Vlaggen: Actief
- Boerderijlimiet: Inactief
- Start: 5 dorpen per speler, 10 barbaren dorpen per speler dorpje
- OS buiten de stam: Niet
 
Bovenaan