1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

Jouw favoriete wereld-instellingen?

Discussie in 'Discussie' gestart door davy323, 4. mei 2008.

Deel Deze Pagina

1. .sleepwell

.sleepwell

Lid geworden:
    19. aug 2016
    Leuk Bevonden:
    116
    1. Snelheid:
      - Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 150% (1.50)
      - Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 66% (0.66)

Spelsysteem:
      - Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
      - Ridder/Standbeeld: Actief, nieuw riddersysteem met items
      - Bonusdorpen: Actief
      - Kerk en geloof: Inactief
      - Uitkijktoren: Actief
      - Burgerwacht: Inactief
      - Moraal: Inactief
      - Prestaties: Ja
      - Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 1.000 punten (boeit weinig ivm de enorme hoeveelheid edels uit de events)
      - Edelmanproductie: Munten
      - Toestemmingsdaling per edelman: 25- 26 (die geluksfactor kan echt je gehele start verpesten, daarnaast maakt het het gebruik van edelboosters een stuk strategischer ipv dat het gebruikt wordt om de pechfactor te verkleinen.
      - Technologieën: Simpel
      - Beginnersbescherming: 5 dagen
      - Beginnersbescherming ratio: Actief (uitleg hieronder)

Instellingen:
      - Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
      - Startdirectie kiezen: Actief
      - Aanvalstiming: Milliseconden (100)
      - Minimum troepen per aanval: Geen, er is al een uitkijktoren die je helpt.
      - Edelmannen looplimiet: 17.5 uur (gelijk aan 30 tegels).

Extra (Anders dan anders):
      - Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 50% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 40 dagen, wint.
      - Ledenlimiet Stam: 5, na het toetreden tot een stam minstens 30 dagen hierin moeten blijven.
      - Vlaggen: Actief
      - Boerderijlimiet: Inactief
      - Limited haul: Met de No-Haul van de classic en de LH van 63 zal het farmen zeer wrss acrief blijven. Het liefst zie ik wel een NH.
    Zeker een voorstander van nog kleinere stammen. Voor de beginnende speler misschien minder aantrekkelijk maar deze kunnen prima broeder en zusterstammen oprichten. Voor de top betekent dit wel een extra strategisch inzicht dat vereist is om de wereld te domineren. Er kan niet eeuwig gerecruteerd worden om alle flanken te dekken, de vijand dood te laten bloeden of om snel safe te krijgen.
    30 dagen is in de startfase van de wereld behoorlijk lang, zeker voor de beginnende speler. Hier zou ik voorstellen om deze blokkade na een maand in te stellen of wat mijn voorkeur heeft: een oplopend limiet van bv 25% van de looptijd van de wereld.
    De eerste week hoef je dan maar 2 dagen in een stam te zitten en na een maand minimaal een week, etc.
    Op je eerste punt komt ik zo terug, maar de uitkijktoren heeft 2 functies. De eerste functie is het aantal eenheden dat de aanval bevat te verdelen in 3 categorieën (klein/middel/groot). Deze functie filtert fakes er snel uit en voegt andere strategieën toe in het strijdtoneel. Wegens deze functie mag het minimum troepenaantal van mij op 0.
    De 2e functie van de toren is het aangeven van de langzaamste eenheid in de aanval. Het niet tonen van edels kan alleen als je deze gehele functie uit zet, maar ik betwijfel of dat een mogelijkheid is in een wereldinstelling.

De instellingen op een wereld draaien maar om een paar dingen. De eerste is natuurlijk het creëeren van een verdienmodel voor inno maar een andere is het zo gemakkelijk mogelijk maken voor nieuwe spelers. Daarom is het moraal zo vaak actief en vrijwel net zo vaak de burgerwacht. Aangezien veel spelers is een wereld willen zonder dat deze 2 instellingen actief zijn zal de beginnende speler toch op een andere manier gecompenseerd moeten worden. Daarom is een uitrekbare beginnersberschermingratio geen verkeerd idee. Ik stel hierin voor dat het puntenverschil t/m eind maand 1 max 10x mag wezen, t/m eind maand 2 20x, etc. Een dergelijk systeem was er een aantal werelden terug al en vind ik persoonlijk beter dan een vaste ratio die in 1 klap verloopt. Zeker omdat er geen moraal is om dat verschil op te vangen.

De standaardinstellingen is 1 bb/10 startende spelers. Dit is vast wel aanpasbaar en ik zou dit zeker niet verkeerd vinden aangezien het meerdere voordelen met zich mee brengt.
    Gezien de vele events tegenwoordig worden de bb's massaal geedeld omdat iedere doorsnee 'noob' die een AH bouwt de eerste 10 edels (als het er niet meer zijn) gratis heeft. Door het substantieel meer bb's hebben kan er mogelijk langer fatsoenlijk gefarmd worden.
    Een ander voordeel (in mijn ogen) is het opvangen van het ontbrekende moraal. Door de vele bb's starten spelers gemiddeld gezien minder compact waardoor de dichtsbijzijnde dreiging ook verder ligt. De reistijden voor deze spelers zijn langer en de beginnende spelers hebben zo meer tijd om zich te organiseren.

Al met al denk ik dat het geheel aan instellingen in evenwicht is en niet direct een bepaalde groep teveel bevoordeeld of benadeeld. Ik ben benieuwd wat er mogelijk is om een en ik sta altijd open voor een gesprek om jullie mening hierover te horen.
    @Duckje

driesbiljart en jokersbrain vinden dit leuk.
  2. jokersbrain

jokersbrain

Lid geworden:
    3. dec 2011
    Leuk Bevonden:
    1.412
    Er is al eens een wereld geweest waar ze 3x zoveel bb's hebben geplaatst als normaal. Ik geloof dat dit w47 was daarom dat ik het aanhaalde. Omdat ik weet het kan ^^ Maar ik ben het over de hele lijn eens met je!

driesbiljart vindt dit leuk.
  3. driesbiljart

driesbiljart

Lid geworden:
    14. jun 2013
    Leuk Bevonden:
    45
    joepie, wééral MET moraal...

4. Duckje

Duckje Tribal Wars Team Community Manager

Lid geworden:
    16. nov 2006
    Leuk Bevonden:
    642
    Kunnen jullie eens concrete voorbeelden geven (puntenaantal + looptijd wereld) waar het moraal dan echt een probleem is?

Insteek: ik probeer te begrijpen of dat er echt naar het moraal gekeken wordt als aan/uit en niet in de 3 mogelijke instellingen die we hebben (en gebruiken). En dat doordat er hier zwart/wit gekeken wordt er een probleem gezien wordt dat mogelijk met een andere instelling al voldoende is om het probleem op te lossen.

Geen moraal is op dit moment voor InnoGames niet ok om te gebruiken op een normale spelwereld.

5. .Sensation

.Sensation

Lid geworden:
    25. mei 2011
    Leuk Bevonden:
    164
    Boerderijlimiet wel, of is dat ook uigesloten?

6. driesbiljart

driesbiljart

Lid geworden:
    14. jun 2013
    Leuk Bevonden:
    45
    Op w63 speel ik nu als mb van iemand maar stel dat hij me uit de kant wilt ruimen of gewoon iemand anders aan de rim van zijn cluster met mijn puntenaantal is dat een zeer dure grap.

Hij heeft 1.6 mil, ik 41k punten. Het moraal bedraagt 55%. Als ik dan stamdeff zou krijgen gecombineerd met deffridders en andere bonussen kan je er aardig je broek aan scheuren

7. underground tacticz.

underground tacticz.

Lid geworden:
    24. mei 2013
    Leuk Bevonden:
    884
    Hoezo werd dat in het verleden dan wel gedaan? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was er recent nog ergens een wereld zonder moraal die opende.

8. Made by God

Made by God

Lid geworden:
    24. jun 2013
    Leuk Bevonden:
    84
    Een wereld zonder moraal is ook gewoon ramkut. Dan is een rimstart op deze kleine werelden niet meer te doen. Dan start je na twee weken naast een 3k dorp die je na de bb meteen kan aanvallen. Als je dan ook nog eens een start zonder immense pp abuse doet is het echt onbegonnen werk.

9. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    797
    Wereld 57.
    Als Def bunker van 2m aka 50 offjes geen speler van 100k weg kunnen krijgen in 1 massa. In oorlogje met 3m massa stam constant cfs krijgen die te duur zijn om te bashen doordat er op al die spelers misschien 50 moraal is.

Lage moraal is prima en eerlijk voor de start, maar na een kwart jaar spelen mag die wel heel snel omhoog

10. tim19

tim19

Lid geworden:
    8. jun 2011
    Leuk Bevonden:
    50
    Vooral het wegspelen van een speler die dan nog een paar dorpen (gestacked door de stam) heeft. Die dorpen zijn dan hele vervelende cf's aangezien die speler 100+ edels heeft en je ze niet kan bashen door het moraal

driesbiljart vindt dit leuk.
  11. Duckje

Duckje Tribal Wars Team Community Manager

Lid geworden:
    16. nov 2006
    Leuk Bevonden:
    642
    Wereld 57 draaide op het allereerste moraal systeem. 120 dagen spelen zal je in de volgende settings komen:

Normaal moraal 37.50%
    Tijdgebaseerd moraal 49.75%
    Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 49.75%​

Vanaf dit punt gaat het snel. 150 dagen

Normaal moraal 37.50%​
    Tijdgebaseerd moraal 50.75%
    Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 55.75%

180 dagen

Normaal moraal 37.50%
    Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 61.75%​

365 dagen
    Normaal moraal 37.50%
    Tijdgebaseerd moraal (ongelimiteerd) 98.75%​

12. .sleepwell

.sleepwell

Lid geworden:
    19. aug 2016
    Leuk Bevonden:
    116
    Kan die afbouw van het moraal in de toekomst niet versneld worden gezien de looptijd van werelden?

Dat je na 2 a 3 maanden al merkt dat het minder wordt (bij de start van een nieuwe wereld) en dat je na 6 maanden na je start geen moraal voordelen meer kunt hebben.

13. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    797
    Probleem is dat die wereld ongeveer een jaartje geduurd heeft en ikzelf bijvoorbeeld maand korter door de rim start en dus mensen om me heen had die nog nieuwer waren

14. Unidentified Black Male.

Unidentified Black Male.

Lid geworden:
    5. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    489
    Instellingen
    Snelheid algemeen: 2.0
    Eenhedensnelheid: 1.0
    Gebouwen afbreken: Actief
    Moraal: Inactief
    Minimumtroepenregel: 2% van totaal punten dorp
    Smederijsysteem: Simpel systeem
    Uitkijktoren: Inactief
    Burgerwacht: Inactief
    Kerk & geloof: Actief
    Aanvalstiming: 150 ms
    Prestaties: Actief
    Groeiende barbarendorpen: Ja (tot 3.000 punten)
    Bonusdorpen: Actief (groeien mee tot 3.000 punten)(verbeterd)
    Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
    Annuleertijd voor transport: 5 minuten
    Nachtbonus: 00:00 - 08:00 uur
    Beginnersbescherming: Actief: 3 dagen
    Maximale verhouding aanvaller : verdediger: Inactief
    Haul: Limited

Eenheden
    Boogschutters: Actief
    Verkensysteem: Kan alles zien
    Ridder: Ja (wapenkamer)

Edelman
    Edelman productie: Goudmunten
    Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
    Maximale reisafstand edelman: 30 velden
    Toestemmingsdaling per edelaanval: 25-35
    Toestemmingsstijging per uur: 2

Configuratie
    Windrichting kiezen: Actief

Extra's “erg alternatief”
    Vlaggen: Actief
    Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 40% dominantie behaalt, en deze voor 14 dagen vasthoudt wint!
    Ledenlimiet Stam: 6
    Limieten op vakantievervanging: Geen vv buiten de stam
    Premium Account: Geactiveerd
    Account Manager: Geactiveerd
    Farm-Assistent: Geactiveerd

Clickb*it, maretan en LikeABalbino vinden dit leuk.
  15. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    797
    Geen Os en VV buiten stamen ik ben blij

16. LikeABalbino

LikeABalbino

Lid geworden:
    26. jul 2016
    Leuk Bevonden:
    215
    Hier moet ik je toch eens gelijk gaan geven! Lekkere instellingen!

Unidentified Black Male. vindt dit leuk.
  17. Unidentified Black Male.

Unidentified Black Male.

Lid geworden:
    5. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    489
    Wellicht stam limit nog naar 8 doen en dominantie 50%.

18. Je-maintiendrai

Je-maintiendrai

Lid geworden:
    24. mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb begrepen uit het classic fora dat de instelling vv alleen binnen de stam niet mogelijk is.
    Misschien vervangen voor geen vv en dan slaapmodus?

19. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    797
    Dominatie is vrij saai, vaak weet je met 30% wel al wie de wereld wint namelijk en als dit niet zo is kan de rest je vrij gemakkelijk stoppen

20. Unidentified Black Male.

Unidentified Black Male.

Lid geworden:
    5. jan 2015
    Leuk Bevonden:
    489
    @Duckje waarom is geen moraal niet langer een optie? Ook geen VV buiten de stam niet?