Is timen noodzakelijk voor succes?

Reactiescore
2.478
Hallo lezers,

Het is weer tijd voor een nieuw gespreksonderwerp. Daarom presenteer ik jullie dit topic:

"Is timen noodzakelijk voor succes"?

Het is misschien een beetje een kinderachtige vraag, maar hier kan zeker een interessante discussie over komen.
Mijn vraag aan jullie is hoe belangrijk is timen nu eigenlijk? Wanneer is timen het belangrijkst? Hoeveel/hoevaak time jij?

Stelling/vraag: Hoe belangrijk is het time van je aanvallen?

Persoonlijk vind ik time overrated. De reden is vrij simpel: Aangezien je verdediger altijd een voordeel heeft als het op time/snipe aankomt. De verdediger zal altijd meer pogingen hebben om jouw timekunsten te verbeteren. Daarom is voor mij slim en tactisch spelen veel belangrijker dan time.
Dat ik nu nooit time wil ik ook niet zeggen. In de early-game is het handig, netjes na de nachtbonus een clear met een trein erachter. In de mid-game komt het van pas als je slim speelt. Fakes time en je tegenstander focust zich daarop, waardoor je clears en mogelijke edels het echte werk kunnen doen. Terwijl de troepen van je tegenstander al onderweg zijn naar de getimde fakes. Kortom time is overrated, dus onbelangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.536
Iedereen kan snipen maar het blijft tijd kosten en voor irritatie zorgen. Als je met 8 aanvalt en timed moet de verdediger 8x zoveel tijd steken in het timen als 1 aanvaller. Dus kort gezegd, hoe meer tijd ge steekt in je aanval hoe meer tijd het gaat kosten voor de verdediger. Dus ongeacht dat het snipen makkelijk is ,het kost tijd en houd een verdediger bezig.

Ik was vroeger ook van mening dat een gewone trein timen nutteloos is aangezien iedereen kan snipen dan kan je evengoed overal 10 seconden tussen laten maar van dat idee ben ik toch afgestapt.
 

DeletedUser70541

Guest
Late game kan iedereen wel snipen, maar in het begin zijn er zelfs een hoop spelers die niet eens kunnen timen, laat staan snipen.
 

DeletedUser75778

Guest
Lijkt me beter als je dit topic omtovert in 'stelling van de dag' Aldo. Anders krijg je een discussie die na enkele dagen stil valt.
 
Reactiescore
2.478
Dan openen we over enkelen dagen weer een nieuw topic, welkom op het nieuwe forum:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78806

Guest
Er zijn genoeg opties om te variëren bij je timen wat het een verdediger knap lastig kan maken. Zo kan je edelclears timen achter gewone clears of tussen de trein in clears timen. Verder heb je nog het backtimen wat ook onder timen valt, Als deze goed word uitgevoerd kan je je tegenstander zeker in de beginfase van zijn troepen beroven. Maar in latere stadia vind ik het minder belangrijk. Het past ook minder bij mijn speelstijl om alles mooi te timen... Maar goed, ik zou zeggen dat dit topic weinig zin heeft omdat je er rap over bent uitgepraat.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.494
Naar mijn mening ligt het volledig aan de instellingen, gaat het erom of het op W58 nuttig is of in het algemeen?
 
Reactiescore
2.489
Naar mijn mening ligt het volledig aan de instellingen, gaat het erom of het op W58 nuttig is of in het algemeen?

Wereld 58 gericht natuurlijk, maar welke instellingen zouden het dan niet nodig maken?
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.494
Wereld 58 gericht natuurlijk, maar welke instellingen zouden het dan niet nodig maken?

Een wereld waar de instellingen zo zijn dat je een aanzienlijk hoger aantal edels hebt dan andere werelden. Bijvoorbeeld op een wereld met dure edels, tamelijk lage productie en weinig farm opties is het heel belangrijk dat je timed en je edels niet doodloopt. Op een tegenovergestelde wereld stuur je om 04:00 gewoon 150 edels eruit en je ziet wel wat er van komt. Boeit toch niet als ze doodlopen. Dat is 1 voorbeeld waar het anders is.

Daarnaast is op een wereld met uitkijktoren timen belangrijken dan op een wereld zonder, vaak in de vorm van edel clears. Treinen zijn sws te makkelijk te pakken door de vele info. Het is dus aardig belangrijk dat je 4 edel clears timed achter elk een aparte clear.
 
Reactiescore
524
Een wereld waar de instellingen zo zijn dat je een aanzienlijk hoger aantal edels hebt dan andere werelden. Bijvoorbeeld op een wereld met dure edels, tamelijk lage productie en weinig farm opties is het heel belangrijk dat je timed en je edels niet doodloopt. Op een tegenovergestelde wereld stuur je om 04:00 gewoon 150 edels eruit en je ziet wel wat er van komt. Boeit toch niet als ze doodlopen. Dat is 1 voorbeeld waar het anders is.

Daarnaast is op een wereld met uitkijktoren timen belangrijken dan op een wereld zonder, vaak in de vorm van edel clears. Treinen zijn sws te makkelijk te pakken door de vele info. Het is dus aardig belangrijk dat je 4 edel clears timed achter elk een aparte clear.

Ben het in grote lijnen met je edels,

Maar edelclears & timen? :eek:
Als ik die 150 edels van net erbij pak,
lekker eropuit sturen met het minimum aan troepen, boeien als het dood loopt. dag erop heb je ze opnieuw.
Daarentegen denk ik wel een 2e x na over edelclears timen. Ik wil wel graag de troepen kunnen terugtrekken mocht alles voorgeedeld zijn.
Een beetje zuur om 4 clears per dorp op jezelf dood te lopen em het alsnog niet in handen hebben door een zo simpele backtime omdat je de os erachter vergeten bent ;)
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.494
Ben het in grote lijnen met je edels,

Maar edelclears & timen? :eek:
Als ik die 150 edels van net erbij pak,
lekker eropuit sturen met het minimum aan troepen, boeien als het dood loopt. dag erop heb je ze opnieuw.
Daarentegen denk ik wel een 2e x na over edelclears timen. Ik wil wel graag de troepen kunnen terugtrekken mocht alles voorgeedeld zijn.
Een beetje zuur om 4 clears per dorp op jezelf dood te lopen em het alsnog niet in handen hebben door een zo simpele backtime omdat je de os erachter vergeten bent ;)

Lees mijn bericht nog eens, ik heb het over timen van 4 edel clears achter elke een andere clear. Niet binnen 200 ms op elkaar getimed.
 
Reactiescore
372
Timen is een noodzakelijk kwaad dat je doet om het je tegenstander moeilijker te maken. In sommige gevallen hoeft het niet, ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een front volledig gecleared was en je gewoon alles kon oprapen.

Als je besluit om niet te timen moet je niet raar opkijken als dat afgestraft wordt.

En om de stelling te beantwoorden: Timen is niet noodzakelijk voor succes maar speelt wel een cruciale factor die je kans op succes aanzienlijk vergroot.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
En om de stelling te beantwoorden: Timen is niet noodzakelijk voor succes maar speelt wel een cruciale factor die je kans op succes aanzienlijk vergroot.

Een perfect antwoord.

Dan ga ik nu iets dieper: Is het door de wachttoren belangrijker geworden om te timen?
 

DeletedUser78020

Guest
In het begin stelt de wacht toren nog niet veel voor kost dan een hoop troepen die men kan gebruiken voor def, clears en edels, timen en snipen doe je gewoon met de stamleden te samen, zie bevelen delen.
Tis pas leuk als men met de muntdorpen beginnen en je wat verder in het spel bent en je wat grotere clears kan verwachten.
 
Bovenaan