*IR* vs Angels

DeletedUser80850

Guest
Ok. Dan zal dit slecht gecommuniceerd zijn vanuit de leiding van IR. Ik spraak daar enkele leden van en die wisten op dat moment namelijk nog niets van een NAP. Thnx Second Sons voor de opheldering!

@PlanB, nee niet dat ik weet. Zou wel grappig zijn als er opeens een familielid dit spel ook speelt. Maar naar mijn weten heb ik geen familielid die Jens heet. Of het moet een hele verre neef zijn.
En nogmaals, wat ik in mn 1e zin al zei...

Als ik kijk naar mijn eigen positie in de wereld, behoorlijke (en bijna letterlijke) zijlijn. Als ik naar mijn stam kijk, ook zijlijn.
Op dit forum, op dit topic, misschien wat minder. Maar dat is enkel omdat ik als speler van deze wereld wil weten wat er aan de hand is.
Het lijkt mij dat iedere speler op deze wereld een zo'n duidelijk en eerlijk beeld wil hebben over wat er gebeurt. En dit ging om de top van de wereld. Stammen 1, 2 en 3. Dan mag je toch best info vragen en erop wijzen als ik andere informatie krijg in het spel dan dat hier op het AF staat?
De stam waar ik inzit gaat ook om openheid en transparantie, zou fijn zijn als meerdere spelers dat zouden hebben ipv achterkamertjes politiek.
Lijkt mij dat jullie dat ook vinden en willen, toch?

Jullie staan ondertussen al bovenaan. En jullie hebben je zeer goed staande gehouden met 1 stam (van destijds ong 10 miljoen punten) tegen spelers van in totaal 40 miljoen punten. dan doen jullie dat toch alleen maar heel goed? Lijkt wel alsof er naar eerlijke info gevraagd wordt er opeens wordt weggedoken en er een grote mond wordt opgezet.
Gelukkig niet door iedereen. Je-maintiendrai, Second sons en Miketijger juist bedankt voor de info. Ik zit niet in 1 van de stammen waar het omgaat dus ik moet het doen met de info die ik hier kan vinden. En aangezien niemand van IR hier iets zegt (dacht dat Le Roy wel een account hier heeft) wil ik zelf opzoek naar die verduidelijking.
Dank voor degene die dat geven!
 

DeletedUser79883

Guest
Jammer dat Imperium Romanum niet/nauwelijks wordt vertegenwoordigd op het Algemeen Forum. Dat maakt de discussie eenzijdig en levert hen een slecht imago op. Proberen ze dit topic bewust dood te laten bloeden om niet al hun geloofwaardigheid te verliezen, of slaan ze de propaganda over om zich op het slagveld te bewijzen?

Het kwartje kan beide kanten opvallen, maar de discussie wordt interessanter als er wat tegengas wordt gegeven. x een kleinere speler zonder inside informatie...
 
Reactiescore
338
Fear of walking en jann0 zijn hier zeker al op het AF geweest toen zij eens konden dorpswinst pakken, toen het begon tegen te vallen zeggen ze hier geen woord meer ;)
 

DeletedUser47003

Guest
Jullie staan ondertussen al bovenaan. En jullie hebben je zeer goed staande gehouden met 1 stam (van destijds ong 10 miljoen punten) tegen spelers van in totaal 40 miljoen punten. dan doen jullie dat toch alleen maar heel goed? Lijkt wel alsof er naar eerlijke info gevraagd wordt er opeens wordt weggedoken en er een grote mond wordt opgezet.
Gelukkig niet door iedereen. Je-maintiendrai, Second sons en Miketijger juist bedankt voor de info. Ik zit niet in 1 van de stammen waar het omgaat dus ik moet het doen met de info die ik hier kan vinden. En aangezien niemand van IR hier iets zegt (dacht dat Le Roy wel een account hier heeft) wil ik zelf opzoek naar die verduidelijking.
Dank voor degene die dat geven!

Er werd eerlijk geantwoord, jij kwam hier gewoon al meteen aanzetten met nepverhaaltjes en dan verwacht je dat er niet gereageerd wordt op dat nepnieuws. Mocht je het anders, op een manier die meer ruimte liet voor de spelers aan de kant van Angels om hun verhaal te vertellen dan had je een compleet ander gesprek gehad.
Dus voortaan als je de objectieve speler wilt uithangen, doe dit dan ook vanaf het begin en kom niet aanzetten dat er een stab of iets dergelijks heeft plaatsgevonden voordat je alle info 100% zeker weet (en dus beide kanten hebt aangehoord).
 
Reactiescore
2.178
Ok. Dan zal dit slecht gecommuniceerd zijn vanuit de leiding van IR. Ik spraak daar enkele leden van en die wisten op dat moment namelijk nog niets van een NAP. Thnx Second Sons voor de opheldering!

@PlanB, nee niet dat ik weet. Zou wel grappig zijn als er opeens een familielid dit spel ook speelt. Maar naar mijn weten heb ik geen familielid die Jens heet. Of het moet een hele verre neef zijn.
En nogmaals, wat ik in mn 1e zin al zei...

Als ik kijk naar mijn eigen positie in de wereld, behoorlijke (en bijna letterlijke) zijlijn. Als ik naar mijn stam kijk, ook zijlijn.
Op dit forum, op dit topic, misschien wat minder. Maar dat is enkel omdat ik als speler van deze wereld wil weten wat er aan de hand is.
Het lijkt mij dat iedere speler op deze wereld een zo'n duidelijk en eerlijk beeld wil hebben over wat er gebeurt. En dit ging om de top van de wereld. Stammen 1, 2 en 3. Dan mag je toch best info vragen en erop wijzen als ik andere informatie krijg in het spel dan dat hier op het AF staat?
De stam waar ik inzit gaat ook om openheid en transparantie, zou fijn zijn als meerdere spelers dat zouden hebben ipv achterkamertjes politiek.
Lijkt mij dat jullie dat ook vinden en willen, toch?

Jullie staan ondertussen al bovenaan. En jullie hebben je zeer goed staande gehouden met 1 stam (van destijds ong 10 miljoen punten) tegen spelers van in totaal 40 miljoen punten. dan doen jullie dat toch alleen maar heel goed? Lijkt wel alsof er naar eerlijke info gevraagd wordt er opeens wordt weggedoken en er een grote mond wordt opgezet.
Gelukkig niet door iedereen. Je-maintiendrai, Second sons en Miketijger juist bedankt voor de info. Ik zit niet in 1 van de stammen waar het omgaat dus ik moet het doen met de info die ik hier kan vinden. En aangezien niemand van IR hier iets zegt (dacht dat Le Roy wel een account hier heeft) wil ik zelf opzoek naar die verduidelijking.
Dank voor degene die dat geven!

Het ding is dat je niet komt vragen naar informatie maar al dingen gaat neerzetten alsof het al bewezen is. Verwacht je dan dat ik moeite ga doen om je op een nette manier feiten te laten zien?
 

DeletedUser80850

Guest
Er werd eerlijk geantwoord, jij kwam hier gewoon al meteen aanzetten met nepverhaaltjes en dan verwacht je dat er niet gereageerd wordt op dat nepnieuws. Mocht je het anders, op een manier die meer ruimte liet voor de spelers aan de kant van Angels om hun verhaal te vertellen dan had je een compleet ander gesprek gehad.
Dus voortaan als je de objectieve speler wilt uithangen, doe dit dan ook vanaf het begin en kom niet aanzetten dat er een stab of iets dergelijks heeft plaatsgevonden voordat je alle info 100% zeker weet (en dus beide kanten hebt aangehoord).
Waar heb je mij het woord stab zien gebruiken? Ik zei alleen dat het nogal crue en niet netjes is om dit in oorlogstijd te doen. Maar dat er dan dus een goede reden voor moet zijn om dit te doen. Daar heb ik navraag naar gedaan. Zowel hier als ig. Ik zou juist willen dat het verhaal word gedaan. En gelukkig heb ik 3 mensen daar ook voor bedankt. Dat zij dat wel doen en hun mening durven te geven. Nogmaals, jammer dat we IR hier niet zien om hun kant te vertellen.

@superfan, speel je trouwens ook op deze wereld?

@.TimeforplanB, hetgeen ik hier neerzet is enkel info die ik ingame heb gekregen. Ik vertel alleen maar wat ik heb gehoord. Mocht dat niet zo zijn dan ga ik er idd vanuit dat jij mij gaat vertellen hoe de vork werkelijk in de steel zit.
 

DeletedUser47003

Guest
Waar heb je mij het woord stab zien gebruiken? Ik zei alleen dat het nogal crue en niet netjes is om dit in oorlogstijd te doen. Maar dat er dan dus een goede reden voor moet zijn om dit te doen. Daar heb ik navraag naar gedaan. Zowel hier als ig. Ik zou juist willen dat het verhaal word gedaan. En gelukkig heb ik 3 mensen daar ook voor bedankt. Dat zij dat wel doen en hun mening durven te geven. Nogmaals, jammer dat we IR hier niet zien om hun kant te vertellen.

@superfan, speel je trouwens ook op deze wereld?

Bij deze dan m'n excuus dat ik woorden in je mond heb gelegd, de rest van m'n argument blijft wel hetzelfde tho ;)
Je had het gewoon anders kunnen verwoorden ipv meteen klaar te zijn met een conclusie of iets dergelijks, maar idd je hebt nu info gekregen van meerdere spelers en daarop je mening (volgens mij) aangepast.

En om op je vraag te antwoorden, ik reageer alleen op het AF op werelden waar ik speel. Welk account dat is dat is iets anders :)
 

DeletedUser79883

Guest
Voordat je verder leest, wil ik graag het volgende benadrukken: Als speler beschik ik niet over informatie die beschikbaar is voor die uit de betrokken stammen. Deze post maak ik dan ook vanuit het oogpunt van een outsider, gebaseerd op informatie op het Algemeen Forum. Proberende de discussie te volgen, hoop ik dat iemand kan aangeven of deze situatieschets accuraat is of dat de propaganda zijn werk heeft gedaan.


What’s going on?
De stam IR heeft samen met Bob, Legion en N-ES de oorlog verklaard aan Angels. Met een verschil van 30 miljoen zijn de machtsverhoudingen zoek.


1. N-ES haakt af
Al na 6 dagen is N-ES niet meer wat het was. Niet vanwege de oorlog, maar omdat spelers de stam in een rap tempo verlaten. Een deel van de leden is terecht gekomen in Viking, waarvan enkele hun woordje hebben gedaan in dit topic.

Daaruit blijkt dat voorafgaande de afsplitsing een BG-verzoek vanuit N-ES door IR is afgewezen. Desondanks nam N-ES deel aan de oorlog, om zichzelf te bewijzen als waardige bontgenoot voor IR. Gevolg: er ontstond onduidelijkheid binnen N-ES waarom ze deelnamen aan de oorlog.


2. Desinformatie vanuit IR naar BoB
Negen dagen daarop deelt BoB mee dat IR (contactpersoon: Jens) heeft verteld dat ze een BG met N-ES zijn aangegaan. Dat bleek niet het geval, waaruit blijkt dat de informatie vanuit IR niet juist was. Later werd duidelijk dat de contactpersoon vanuit IR in het verleden onethisch heeft gehandeld.


3. FoF zoekt steun tegen BoB
Nog eens vier dagen later deelt Koning Jonko (FoF) mee dat er gesprekken zijn geweest met IR over een BG. Op dat moment had IR een NAP met BoB, waarvan Koning Jonko had vernomen dat IR hier een eind aan wilde maken. Het verzoek tot een BG werd afgewezen en na enige tijd werd de NAP tussen IR en BoB een BG. Direct daarna heeft BoB samen met IR de aanval geopend op FoF.


4. Deel van BoB joint Angels
Naar aanleiding van de disinformatie heeft de leiding van BoB de BG met IR opgezegd. Daarop is de afgesproken NAP automatisch ingegaan. Het opzeggen van de BG met IR heeft binnen BoB ‘het nodige gezeik teweeg gebracht’, waardoor meerdere BoB spelers zijn overgestapt naar Angels.
 

DeletedUser80144

Guest
Het lijkt me een scenario voor een slechte soap.

Wat betreft de BG met N-ES, kan ik jullie met zekerheid meedelen dat dit een leugen was.
Verder vind ik dat zolang IR geen verduidelijking brengt, ze alle geloofwaardigheid kwijt zijn.
 
Reactiescore
698
@Kerouac, Cornelia Cinna Minor en Julius Caesar met al jullie hulp om het leesbaarder te maken naar de wereld toe.

Het moment dat de gebroeders zich ontbonden van het Romeinse Rijk en zich naar de poorten van de Hemel begeven hebben.

23 maart bg ir.PNG
Het begon allemaal op 23 maart 2019: de gebroeders hadden plannen gemaakt en besloten zich te begeven naar het Romeinse Rijk om het gezag der Engelen een halt toe te roepen. Daar eenmaal aangekomen bleek het echter niet zo gemakkelijk als op voorhand gedacht werd. De gebroeders voelden geen drang om zich te bekeren tot de grote macht van God en zijn Engelen; ze waren trouw aan God, maar ze geloofden niet in de liederen die de Engelen op Aarde (nlp7) verspreidden.

De eerste dagen vierden ze samen met de gebroeders – die ondertussen aangekomen waren in hun rijk – het begin van hun gemeenschappelijke avontuur. Verzamelpunten werden opgericht en de oorlog tegen de Engelen begon.
De leidingen van beide groepen kwamen bij elkaar en begonnen plannen te smeden, ongeziene aanvalsplannen tegen God en zijn Engelen.
Al snel bleek dat diverse gebroeders niet naleefden wat ze beloofden. De gebroeders waren niet voorbereid op een snelle aanval, een aanval waarop de Romeinen bleven hameren.
Zo kwam het dat slechts één gebroeder een aantal kleine invallen deed bij vijandelijke dorpjes (Avada stuurde fakes op Mainter).

Ondertussen bad Deficere ad Damnatio (@Second Sons) nog tot God om de veiligheid van de gebroeders tijdens hun reis naar het Romeinse Rijk te waarborgen. In ruil hiervoor bracht hij een offer om God en zijn Engelen tevreden te stellen (in de vorm van een NAP tot 13 april 15:00).
Het was hen nog onbekend dat deze gebroeder niet lang daarna had besloten om zijn cape en hoed aan de haak te hangen. Hij was al wat ouder geworden, misschien leed hij aan een lichte vorm van dementie. Dit had ervoor gezorgd dat hij vergeten was zijn medebroeders in te lichten over het offer dat hij had gebracht. Na een kortstondige crisis tussen de gebroeders en de Engeltjes (want God moest en zou zich hier niet in moeien), is alles uiteindelijk toch nog op zijn pootjes terecht gekomen.

Na het vervallen van het offer, begonnen al gauw de aanvallen binnen te komen bij God en zijn Engelen. Dagen verstreken en af en toe kwamen de gebroeders en de hoge officieren der Romeinen samen om verdere plannen te smeden. Op het slagveld hielpen beide partijen elkaar waar nodig, tot één van de gebroeders zijn medebroeders bijeenriep voor een geheime vergadering.
‘Wat is er?’ De medebroeders spraken op fluistertoon.
‘Ik heb het gevoel dat we in de maling worden genomen door die sluwe Romein, Fearius the Walking Deadius...’ verklaarde de gebroeder stilletjes. Het werd ijzig stil rond de vergadertafel. Men besloot unaniem dat het probleem voor nu in het midden gelaten moest worden. Dat besluit veranderde een paar dagen later, want het bleek dat een volgende leugen aan het licht was gekomen.

Deze leugen kwam alweer van die ene Fearius, waar iedereen een beetje angstig voor was; als opperbevelhebber van de Romeinse troepenmacht had hij dan ook enorm veel macht.
Deze keer vertelde hij de leugen tijdens een luchtig gesprek, dat plaatsvond net buiten de Diplomatieke Tent. De gebroeders hadden deze leugen gelukkig direct door en het was in één oogopslag duidelijk dat zij niet de enige waren. Iedereen doorzag de leugen.
‘Iedereen weet dat draken niet bestaan,’ besloten ze gezamenlijk.

Om deze leugen volledig de grond in te boren, vroeg men aan Julius Caesar hoe de vork nu eigenlijk in de steel zat. Julius Caesar vond dat klinken als een uitdaging, en laat dat net iets zijn waar hij niet voor terugdeinst. Julius Caesar besloot de waarheid te achterhalen en reed met zijn Trojaans Paard naar het Romeinse Rijk. Hij werd ontvangen in het Romeinse Rijk als een geschenk, maar niets bleek minder waar. Tientallen vogels vlogen over de hoge muren van het Romeinse Rijk en hun fluisteringen klonken als nooit tevoren.
De waarheid kwam aan het licht en draken, draken bestaan inderdaad niet!

Vele zonsondergangen (met het nodige vertier) gingen voorbij op het gezamenlijke Forumplein, waar alles en iedereen vrij aanwezig mocht zijn en zich kon mengen in de discussies. Daar op dat beruchte Forumplein kregen de gebroeders steeds waarschuwingen over Fearius te horen van zowel de Engelen als de duistere Professoren, die voor het eerst uit hun mysterieuze grotten waren gekomen.
Eens te meer zou de opperbevelhebber van het Romeinse Rijk een dubieuze stelling verkondigd hebben. De gebroeders speelden hierop in. Hun uitspraak luidde:
‘O, opperbevelhebber der Romeinen, verklaar uw woorden of biecht uw leugens!’
Met dit verzoek – of liever gezegd: deze terechtwijzing – wist Fearius zich geen raad. Hij deed het enige wat hij kon doen op dat moment en trok zich terug.
Tweemaal ging de zon onder, maar nog steeds was er geen verklaring gekomen vanuit Fearius. Zo kon het niet verder, waren de gebroeders het met elkaar eens. Op de eerste dag van de nieuwe maand (volgens de Romeinse kalender) kwamen de gebroeders nogmaals samen om alles te bespreken. Bij deze bespreking was geen wijn aanwezig, de gebroeders hadden een helder hoofd nodig voor deze kwestie.

De volgende ochtend kwamen de gebroeders tot een besluit. Alle besproken zaken werden uitgeschreven op een papyrusrol, ondertekend door alle aanwezigen en afgeleverd aan het adres van Fearius en zijn officieren. Bij ontvangst van de papyrusrol startte Fearius nog een helse redevoering waarbij er harde woorden vielen en er tot lang vervlogen Goden werd gezworen (iedereen weet dat er maar één God is, du-uh).

De gebroeders zijn die avond vertrokken en toen men thuis aankwam (3 mei) waren enkele gebroeders al gelovig genoeg om hun leven op te geven en naar de hemel te reizen. Hier vervoegde men God en werden ze zelf tot Engelen benoemd.
Onmiddellijk verstuurden ze een bericht naar hun mede-broeders die ongelovig naar de rottende lichamen van hun kompanen stonden te kijken.

‘We zullen jullie nooit vergeten, broeders. We zullen jullie nooit in de steek laten. Hopelijk tot binnenkort.’

Concrete voorbeelden

We ontvingen een leuk rapport.
kata leem.jpg
Kata leem whatsapp.PNG
Maar dan krijgen we tijdens de discussies onderstaande te lezen.
excuses vraagteken.PNG
Uiteraard vragen we dit na.
excuses tussen aanhalingstekens.PNG
Ik noem dat absoluut geen excuses. Waarom? Als je iemand aan het slopen bent, dan kan je daar volgens mij plezier uit halen. Dan kan je dit zeggen en alsnog denken: hehe, toch lekker eens leem gesloopt.

Voorbeeld 2.
Komaan seg.
165 edels.jpg toch maar 107 edels lijkt me.jpg
Moest dat nu 10 edels verschillen tot daar aan toe. Die mep je vrij snel.
kidding me.jpg
geen verantwoording.jpg
Weer kregen wij geen verklaring over een leugen die hij verkondigt heeft.

En aangezien ik zelf niet meer kan bewijzen, moeten jullie het maar met dit doen. Het is niet dat ik van elke situatie een screen ga trekken zo een tw fanaat ben ik nu ook weer niet.

Het was fijn om aan dit projectje te werken met alle meewerkers, het meeste was gisteren al gedaan, maar er moesten nog wat controles gedaan worden om de tekst bijna perfect te hebben.
 

DeletedUser79332

Guest
Zelf zijn eigen co brand hem af. En maar tegen de wereld verkondigen dat wij, Angels, hem proberen zwart te maken. Laat het nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat alles wat wij geroepen hebben op feiten gebaseerd is en de de enige leugenaar nu ontmaskerd is. Had je eerder wat met onze feedback gedaan Jens, had het niet zover hoeven komen. Maar je m9est zo nodig de hele wereld tegen ons opzetten. En zie hier het eindresultaat.
 

DeletedUser16343

Guest
Ze hebben het leuk gebracht heel erg leuk !
Het voor liegen en vooral de schulden vanuit BOB slaan ze alleen 5 a 6 alinea’s want terwijl ze the fear nog probeerde te kicken als leider van IR zaten ze al in de pap te roeren bij Jan van tovenaar om een sollicitatie dat begon al om 19:00 en om 19:46 was de lijst met namen al bekend terwijl ze nog met IR aan het klagen waarom om 20:30 dat the fear moest opstappen ! Dat jens zijn mond 2 nachten heeft gehouden is ook niet waar want in die tussen tijd heeft hij een poging gedaan om met mark contact te krijgen voor zijn excuses aan te bieden die werd alleen na bericht 1 alweer geblocked door mark en kregen we eigenlijk vanuit de 2 personen van schuld geen kaart meer tussen ! Dat het dan steeds nog doordringen is tussen de leiding van bob na de leiding van IR dat jens zou moeten stoppen als leiding ! Om de voornaamste reden de ruzie tussen jens en mark ! Daarbij wil ik nog Zeggen we hebben geen kata nap met angels dus schieten wat je kapot schieten kan ! Het is eten of gegeten worden ! Maargoed de leugenaar van cas 7 kan je beter bij bram van fierce. Zijn die jankte voordat ik met kata s heb geschoten al bij de sollicitatie op wereld 67 dat ik kata s gebruikte wees toch een vent met je kata s aan laat ieder zijn eigen spel spelen
 

DeletedUser79332

Guest
Hier snap ik helemaal niks van. Zou je het aub wat beter kunnen wegzetten zodat het beter te lezen is?

En Bram een leugenaar?:eek:
 
Reactiescore
2.369
Interpunctie, hoofdletters, duidelijkheid, zinsconstructie, grammatica, ...
En toen ik dan toch de moeite deed om het te (proberen) lezen, bleek de inhoud nog meer ridicuul te zijn dan hetgene ik hierboven al heb opgesomd.
 
Reactiescore
698
Dat jens zijn mond 2 nachten heeft gehouden is ook niet waar want in die tussen tijd heeft hij een poging gedaan om met mark contact te krijgen voor zijn excuses aan te bieden die werd alleen na bericht 1 alweer geblocked door mark

van een pm op 27 april 14u38 (screen om 15u40) en 2 dagen later - 29 april, screen gemaakt om 16u13, waarbij Fear om 15u42 stuurde naar Meat - "Ik heb
niet veel te zeggen vandaar dat ik op zijn 1ste pm niet antwoorden ...anders word het enkel erger dus ik laat hem in weisheid"

Volgens mij toch 2 dagen ertussen.
Maar ik vraag nog eens na voor de complete screens ;) aangezien anders toch weinig geloofd wordt.

thx anyway dat je het verhaal leuk vindt
 

DeletedUser16343

Guest
van een pm op 27 april 14u38 (screen om 15u40) en 2 dagen later - 29 april, screen gemaakt om 16u13, waarbij Fear om 15u42 stuurde naar Meat - "Ik heb
niet veel te zeggen vandaar dat ik op zijn 1ste pm niet antwoorden ...anders word het enkel erger dus ik laat hem in weisheid"

Volgens mij toch 2 dagen ertussen.
Maar ik vraag nog eens na voor de complete screens ;) aangezien anders toch weinig geloofd wordt.

thx anyway dat je het verhaal leuk vindt

Eerlijk is eerlijk Mike je hebt het mooi gebracht !

Dat hier een paar mis gunnende mensen opzitten dat is niet het probleem !

Je main controleer eerst binnen je stam of er geen spionnen zitten voordat jij überhaupt hier gaat antwoorden !
Die schrijven namelijk ook op de zelfde manier hoe ik dat doe .

Kerouac de spanning is weer hoor geslepen tussen ons heb je al vaker op het algemeen forum aangeschreven op andere werelden en volgens mij had je daar ook een grote mond alleen geen wereld winst ?
Dus je conclusie is toch al vrij duidelijk dat je beter kan stoppen met tw en een schrijver kunt worden .

En over bram gesproken tja die jongen zal even niet meer loggen op casual 7 want w67 is hij te druk om zijn eigen stand goed te maken en dan als hij het verlies in zijn ogen ziet ons account nog proberen belachelijk te maken wat een zielig mannetje is het toch ! Maargoed dat hij vanavond word weggewerkt daar .
 
Bovenaan