Introducing: Rain

DeletedUser

Guest
Beste AF'ers,

Jullie hebben wellicht veel geduld moeten hebben maar bij deze wil ik Rain officieel aan jullie introduceren en daarbij ook mijn kant van het verhaal vertellen waarom wij niet meer in .Peace zitten, so bear with me.

Met vriendelijke groeten,
Milan | Future Is An Illusion

Introducing: Rain of the Fourth Season

Stamnaam:
Rain of the Fourth Season
Tag: Rain
Leden: 3 (momenteel)
Punten: +/- 4mio (momenteel)

Bij deze introduceer ik Rain, Rain of the Fourth Season. De stam bestaat tot nu toe uit Erwin, Wouter en ik zelf (er zullen echter spoedig enkele spelers bij komen). Aan de eerste, jokertje Erwin, hebben we deze ironische naam te danken. De stamnaam zal echter hoogst waarschijnlijk tijdelijk zijn, zodra we wat meer spelers hebben willen we een stamnaam verzinnen die onze stam wat beter vertegenwoordigd.

Het doel van Rain is het bij elkaar brengen van actieve, enthousiaste en ervaren spelers in een stam. In tegenstelling tot de gemiddelde Casual stam is activiteit bij Rain wel een vereiste. Hoewel we niet van spelers verwachten dat ze 24/7 online zijn (dit zou tegenstrijdig zijn aan de mentaliteit van de Casual) vragen wij wel van al onze spelers dat ze dagelijks online zijn en tijdens deze logs zowel de spelerszaken als de stamzaken afhandelen. Vakantievervanging en communicatie gaan hand in hand met deze activiteit en daarom verwachten wij dus van onze spelers dat, indien ze niet online kunnen zijn, ze naar een vv zoeken. De stam bestaat dan ook uit spelers die graag de vv van andere spelers aannemen om er voor te zorgen dat elk account binnen de stam goed onderhouden wordt. Communicatie, is zoals gezegd, ook erg belangrijk. Daarom wordt er van iedereen verwacht dat ze regelmatig van zich laten horen over zo wel stamzaken als in de gezellige zin.

Hoewel activiteit een van de belangrijkste speerpunten van de stam is kan het altijd voorkomen dat spelers een drukke periode door maken. Tijdens deze periode zullen we gezamenlijk met de stam naar een oplossing zoeken voor de desbetreffende speler om het account actief te houden. Dit zou waarschijnlijk inhouden dat de vv voor een onbepaalde periode binnen de stam ligt en/of het zoeken naar een enthousiaste co/medespeler voor het desbetreffende account.

De stam zal zich focussen op het westelijke deel van de wereld, om er op die manier voor te zorgen dat het cluster solide blijft. Naar onze mening is het recruiteringsbeleid van enkele stammen dan ook verkeerd aangezien ze spelers over de gehele wereld uitnodigen met als gevolg een zwak cluster dat iets weg heeft van een gatenkaas. Ons recruiteringsbeleid zal zich daar dan ook tegen afzetten: Spelers alleen in westelijke deel van de wereld, geen random uitnodigingen, nette sollicitatie's vereist, etc, etc.

De oplettende lezer heeft al een aantal punten kunnen lezen waarin wij ons afzetten tegen .Peace en sommige van deze punten zijn dan ook de redenen waarom wij de stam hebben verlaten.

Ik wil aller eerst nog twee dingen zeggen. Ten eerste een woord van dank en respect voor Arnold: Hij heeft .Peace samengebracht en was een geweldige leider. Arnold, bedankt voor het samenbrengen van zo'n leuke en ervaren groep van spelers en voor de geweldige leiding. Petje af! Daarnaast wil ik nog zeggen dat er niets 'mis' was met .Peace intern (denk daarbij aan leiding, beleid, etc.).

De reden dat wij de stam hebben verlaten is omdat we er ons niet meer thuis voelde. Een deel van de leden van .Peace voelde er meer voor om de Casual rustig aan te bespelen terwijl wij zelf liever actieve leden zien die regelmatig vv's van mensen aannemen. Dat deze spelers rustiger wilde spelen dan ons hebben wij dan ook geen probleem mee, wij respecteren het zelfs, maar we zitten er gewoon liever niet mee in de stam omdat we ons er niet bij thuis voelen. Wij houden er van om dit spel wat actiever te bespelen en we vinden het dan ook fijn als onze stam bij deze wensen aansluit. Dat is de essentie van het verhaal van waarom wij uit de stam zijn gegaan. Ik ben altijd bereid hier wat meer over uit te wijden als er vragen over zijn of als er dingen niet duidelijk zijn (dit is hoogst waarschijnlijk een uitleg die te kort door de bocht is en sommige kritiek zal dan ook misplaatst zijn, maar deze kritiek zal ik zo goed mogelijk proberen te weerleggen). Men moet echter wel begrijpen dat dit onze mening was en dat meningsverschillen altijd zullen blijven bestaan. Deal with it.

Om tot slot nog even terug te komen op de kritiek die ik krijg op het recruiteren van leden van .Peace: Ik sloot mijn afscheidsbrief bij .Peace af dat ik inderdaad spelers van .Peace zou overnemen in mijn stam. Ik wilde niet dat dit als een verassing voor mijn ex-leden kwamen aangezien ik ze te hoog in het vaandel heb staan om ze zo voor het blok te zetten. Er moet echter wel gezegd worden dat alle spelers die ik overneem in Rain spelers zijn die al klachten hadden voor dat ik de stam oprichtte. Ik sprak al twee weken voor het oprichten van Rain met deze spelers en kwam tot de conclusie dat ze met de zelfde problemen zaten als mij: Ze voelde zich simpelweg niet meer thuis in .Peace en dachtte er al overna om de stam te verlaten en/of een nieuwe stam op te richtten. Ik heb niemand van mijn mening proberen te overtuigen en ik heb ook zeker niemand geprobeerd te overtuigen dat een overstap naar Rain beter zou zijn dan in .Peace te blijven. Gezien dit feit vind ik dat ik niets verkeerds gedaan heb en al zeker niet met opzet mijn oude stam uit elkaar aan het halen ben. Ik heb meerdere malen geprobeerd mijn problemen voor te leggen in .Peace maar ik kreeg daar bij geen tot weinig gehoor en alles werd weggeschreven op het feit dat het zomervakantie was. Als gevolg van dat mijn problemen geen gehoor kregen en ze dus nog steeds heerste binnen .Peace ben ik een nieuwe stam begonnen.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid geschept te hebben in de zaken omtrent de oprichting van Rain en waar Rain precies voor staat. Vragen kunnen altijd gesteld worden en kritiek mag ook altijd al zal ik mijn kant natuurlijk wel actief verdedigen.
 

DeletedUser76153

Guest
Nee grapje, mijn welgemeend succes gewenst aan jullie.
Heb snel gelezen, maar julllie hebben geen BG of NAP met .Peace?
 

DeletedUser72568

Guest
Laten we even eerlijk zijn Milan, verkondigen dat je een actieve stam wilt en dan PN recruten is vrij ironisch. Het is dat hij de skypechat verliet of ik had geen idee dat hij erin zat. Verder heeft hij in zen volledige periode in .Peace niet veel gedaan. Ik heb er dan ook geen problemen mee om hier neer te zetten dat PN echt geen stamspeler is en oprecht hoop dat je bij volgende recruiten wat meer de essentie van je stam in het oog zal houden.

Succes verder.
 

DeletedUser

Guest
Ik zal dan ook even de redenering achter de recruitering van PN geven aangezien die wellicht tegenstrijdig lijkt met de algemene richtlijnen van de stam.

Wouter was inderdaad de afgelopen tijd erg inactief. Dit kwam omdat hij het erg druk had met het werk en zijn co min of meer niet inlogde terwijl dit wel de bedoeling was. Nu Wouter 'terug' is uit zijn drukke periode heeft hij zijn account op orde gekregen en aangegeven dat hij weer actief wil gaan spelen. Hij heeft gevraagd of hij bij de stam mocht en ik heb hem een kans gegeven om zich zelf te bewijzen. Wouter kennende heb ik er alle vertrouwen in dat nu hij de tijd heeft hij 101% zal geven voor de stam en diens leden en ik beschouw hem dan ook als een absolute meerwaarde voor de stam.

Dat gezegd hebbende wil ik deze discussie graag bij mijn beslissing en bij Rain houden, discussies betreft Wouter kan men altijd aan Wouters adres kwijt.
 
Reactiescore
3.457
Succes met jullie stam!
En idd wat Sander net aanhaalt staat loodrecht op jullie " visie"

Tevens proberen jullie een lid te recruteren vanuit Peace die naar eigen zeggen al geruime tijd zijn activiteit op een laag pitje heeft staan , dus eigelijk wil je een stam neerzetten waarbij alleen naar ligging wordt gekeken:)


Iig heel veel succes,ik hoop oprecht dat deze stam brengt waar je naar op zoek was
 

DeletedUser76402

Guest
Mooi gezegd en duidelijk. De argumenten kloppen volledig met mijn visie op casual 3 trouwens ook. Succes verzekerd ;)
 

DeletedUser

Guest
Succes met jullie stam!
En idd wat Sander net aanhaalt staat loodrecht op jullie " visie"

Tevens proberen jullie een lid te recruteren vanuit Peace die naar eigen zeggen al geruime tijd zijn activiteit op een laag pitje heeft staan , dus eigelijk wil je een stam neerzetten waarbij alleen naar ligging wordt gekeken:)


Iig heel veel succes,ik hoop oprecht dat deze stam brengt waar je naar op zoek was

Op welke speler duid je dan als ik vragen mag? :confused:
 
Reactiescore
127
Laten we even eerlijk zijn Milan, verkondigen dat je een actieve stam wilt en dan PN recruten is vrij ironisch. Het is dat hij de skypechat verliet of ik had geen idee dat hij erin zat. Verder heeft hij in zen volledige periode in .Peace niet veel gedaan. Ik heb er dan ook geen problemen mee om hier neer te zetten dat PN echt geen stamspeler is en oprecht hoop dat je bij volgende recruiten wat meer de essentie van je stam in het oog zal houden.

Succes verder.

Hmm wel grappig dat dit gezegd word. wie heeft er in de afgelopen periode wel iets gedaan in Peace?
En om dan te zeggen dat ik geen stam speler ben... ja het klopt ik was druk met werk, maar ik heb in die periode dagelijks gelogd en alles gelezen, en zo nodig ook nog actie ondernomen.

Maar je kan binnenkort wel het verschil zien met een actieve Wouter:D
 

DeletedUser72568

Guest
Hmm wel grappig dat dit gezegd word. wie heeft er in de afgelopen periode wel iets gedaan in Peace?
En om dan te zeggen dat ik geen stam speler ben... ja het klopt ik was druk met werk, maar ik heb in die periode dagelijks gelogd en alles gelezen, en zo nodig ook nog actie ondernomen.

Maar je kan binnenkort wel het verschil zien met een actieve Wouter:D

We kunnen uiteraard heel je periode bij Peace bekijken en dat met andere leden vergelijken. Zowel communicatie als stats zijn niet in je voordeel, niet gek dat deze recruit dan wat bespot wordt he?
 
Reactiescore
273
We kunnen uiteraard heel je periode bij Peace bekijken en dat met andere leden vergelijken. Zowel communicatie als stats zijn niet in je voordeel, niet gek dat deze recruit dan wat bespot wordt he?

Ik kan dan ook wel voorbeelden noemen van mensen die nog ''minder'' praten dan wouter.
En dan heb ik het niet over een enkeling...

Als jullie de focus graag willen leggen op Wouter (Phuture), dan ben ik zo'n iemand die graag een tegenargument wilt geven.
Ik hoop alleen niet dat het nodig is.
 
Reactiescore
127
We kunnen uiteraard heel je periode bij Peace bekijken en dat met andere leden vergelijken. Zowel communicatie als stats zijn niet in je voordeel, niet gek dat deze recruit dan wat bespot wordt he?

Ik ga ook niet ontkennen dat ik inactief was, maar volgens mij was ik niet de enigste...
Maar om dan meteen te zeggen dat ik geen stam speler ben vind ik onzin.
 

DeletedUser70435

Guest
Succes met de stam, heb er wel vertrouwen in. Maar wat een kansloze naam voor nu, dat stelt me een beetje teleur :wink:
 

DeletedUser76153

Guest
Laten we even eerlijk zijn Milan, verkondigen dat je een actieve stam wilt en dan PN recruten is vrij ironisch. Het is dat hij de skypechat verliet of ik had geen idee dat hij erin zat. Verder heeft hij in zen volledige periode in .Peace niet veel gedaan. Ik heb er dan ook geen problemen mee om hier neer te zetten dat PN echt geen stamspeler is en oprecht hoop dat je bij volgende recruiten wat meer de essentie van je stam in het oog zal houden.

Succes verder.


Volledig mee eens.
Die "Wouter" is degene die Phuture noize verpest.
Mis de vorige bespeler, die wist tenminste wat ie deed.
Wouter is maar een kip zonder kop.
 

DeletedUser

Guest
Succes met de stam, heb er wel vertrouwen in. Maar wat een kansloze naam voor nu, dat stelt me een beetje teleur :wink:

Tja, Erwin eh... Dacht weer dat die grappig kon zijn :p

Maar zoals al gezegd, er is een goede kans dat de naam tijdelijk is ;)




(maar wie weet blijft die wel :eek:)
 

DeletedUser

Guest
Het enige waarmee ik het niet mee eens ben is dat jullie de stam verlaten zonder ook maar een keer te hebben aangegeven dat jullie ontevreden zijn met hoe het in de stam ging (in ieder geval bij Erwin en Wouter).

En dan heb je natuurlijk het tegenstrijdige dat Wouter mag joinen terwijl die nooit van zich heeft laten horen zelfs toen Erwin wegging. En jullie poging om Shan te recruiten terwijl die ook heeft aangegeven niet meer heel actief te zijn en niet bereid is vvs te doen voor de stam. In dat opzicht spreken jullie jezelf een beetje tegen.

Maar ik wens jullie veel succes :) Jullie cluster ziet er in ieder geval al mooi uit.
 
Bovenaan