[Afgekeurd] internationale wereld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.367
In het verleden waren de werelden groot, en waren menig accounts groter dan een hele wereld nu.
Deze krimp is al heel wat jaren aan de gang en over iedere server. Dit heeft er in geresulteerd dat menig server overgezet is op .NET.

Ik verwacht niet dat de grotere servers als .DE of .PL of zelfs .NL snel zullen volgen, maar om alvast wat in aanraking te komen en een keer weer een grotere wereld te krijgen wil ik voorstellen om 1x in het jaar een internationale wereld te draaien, die de start van een andere server vervangt. Liefst eentje waarbij de communities kunnen stemmen.
In het geval van .NL zou dat betekenen dat er terug gegaan word van 6 naar 5 normale wereld starts + internationale (en dan casuals/classics).

Hoe ik het voor me zie is als volgt: Vanaf iedere server (.NL, .DE etc.) komt er een inlog voor Wereld "international 1", net zoals iedere andere wereld.
Aangezien er op verschillende servers spelers zijn met waarschijnlijk dezelfde naam zal iedere speler die inlogt de initialen van de server erbij krijgen.
Van .NL krijgt "NL" achter zijn of haar naam: AddictNL, DuckjeNL etc.

De reden waarom ik niet naar een volledige fusie toe wil is omdat dit gelijk staat aan het permanente sluiten van zowel de Nederlandse server als de andere nationale servers. Dat lijkt me onwenselijk en zal bovendien een flinke leegloop van spelers betekenen die geen trek hebben in een internationale wereld.

Dit idee omvat een mooie afwisseling tussen internationaal en nationaal spelen. Ik denk dat 1 of 2 keer per jaar een internationale wereld, en 3 of 4 keer per jaar een nationale wereld organiseren de wensen van de spelers het best tegemoetkomt. Met de bovengenoemde afstelling van werelden zullen de absolute spelersaantallen over een heel jaar gemeten het hoogst blijven én wordt er 1 of 2 keer per jaar een wereld met hoge spelersaantallen — en dus veel uitdaging — geboden.

Voor het forum zal er denk ik 1 op de eigen server moeten komen voor diegene die enkel nederlands/pools/duits etc kunnen en 1 die als sublink fungeert naar het gezamelijke AF.


Bekijk bijlage 17857
 
Reactiescore
2.489
dit is nu precies het concept van server merge of een kampioenschap.

Dat eerste gebeurt maar is nog niet voor nu (lang niet) en zal gebeuren naar het einde van TW.NL.
Dat tweede is eventueel ooit een dingetje.

Deze zal ik dus aansluitend ook sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan