[Ingevoerd] Internationaal Tribal Wars speedtoernooi

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 88 95,7%
  • Nee

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92

DeletedUser71523

Guest
Het idee kwam op het Grepolis forum, maar ik denk dat het op tribalwars meer tot zijn recht komt. Namelijk een internationaal speed-toernooi, waar verschillende landen tegen elkaar strijden om het beste tribal wars land te worden! Ik weet niet of het haalbaar etc. is, maar ik denk dat als we echt willen dat het gaat plaatsvinden dat het best wel mogelijk is.

Elk land heeft 15 vertegenwoordigende accounts. 10 basisaccounts, en 5 reserve. Hoe deze accounts gekozen worden is per community verschillend, dat kan een community zelf beslissen. Door middel van bijvoorbeeld een speedtoernooi, aanmeldingen en stemmingen, whatever.

Er zijn in totaal 28 verschillende tribalwars landen (als ik goed heb geteld, en exclusief beta etc).

Deze 28 landen komen in 7 poules van 4 landen. In deze poule strijd elk land 1x 10v10 tegen elkaar in een speedserver (snelheid 400 denk ik?). Er starten dus van elk land 10 accounts in deze server, 20 totaal. Het land dat als eerste het andere land volledig van de kaart af krijgt wint. De wereldinstellingen kunnen algemeen zijn, of per wedstrijd beslist worden. (Zoiets is op dit moment nog niet de grootste prioriteit denk ik).
De 2 landen die in zijn/haar poule de meeste wedstrijden winnen gaan door, en de 2 beste nummer 3's. Hierdoor blijven er 16 landen over, die in een 1v1 knock-out toernooi verder gaan, totdat er de grote tribalwars winnaar is!

Wat er dus nodig is, is per land 15 vertegenwoordigende accounts, en een of meerdere speedservers waar deze internationale wedstrijden op gespeeld kunnen worden.

Weet niet of het realistisch is (denk dus dat als het serieus aangepakt wordt het prima mogelijk is), maar het zou wel vet zijn om er achter te komen welk tribalwars community de beste is. Wat ook vet zou zijn is dat iedereen live mee zou kunnen kijken op de servers, maar dat is nog niet de hoogste prioriteit.
 

DeletedUser67551

Guest
Niet elk land heeft een speedserver. Maar ben zeker voor dit toernooi! :)
 
Reactiescore
746
Hier nog even tussenin,
Mooi ideetje fenoglio,

Momenteel zijn we met enkele masters-mods (NL mods die op de masters server modden) bezig de mogelijkheid van internationale speeds aan het bediscussiëren. Dit al gedurende enige weken en we zijn er nog steeds mee bezig. Dus in elk geval al om jullie te laten weten dat we daarmee bezig zijn.
Maar om dit werkende te krijgen hebben we heel goede suggesties/ideeën nodig vanuit onze community, net zoals bovenstaande!

Daarom is het heel belangrijk dat jullie hier even jullie mening geven, suggesties, ideetjes, ... Niets is onmogelijk!
Zeg ervan wat je wilt en we nemen al jullie ideetjes even in beraad.
Deze enquête dient er overigens ook voor om het animo voor een dergelijke speed na te kijken. Dus allen stemmen zodat we een goed beeld krijgen!

Dus, breek los en laat het ons weten!

Niet elk land heeft een speedserver. Maar ben zeker voor dit toernooi! :)

Voor internationale speeds hebben we een server klaarstaan. :) Namelijk tribalwarsmasters. Hier draaien momenteel enkel geen speeds op (daar zijn nog gesprekken over gaande).
 

DeletedUser73803

Guest
lijkt me erg lastig met tijdverschil, maar zou wel een heel leuk idee zijn!
 

DeletedUser

Guest
Er is toch al eens een toernooi geweest voor landen?
 

DeletedUser71523

Guest
Oeps. Dat wist ik niet. Na ff wat research zie ik dat er inderdaad ongeveer hetzelfde is geweest enkele jaren geleden.

Maar er kan altijd een tweede editie komen :D
 

DeletedUser39729

Guest
Ik vind dit zeker een goed idee. Ik heb toevallig beide toernooien mee gedaan en kan absoluut zeggen dat het leuk was. :) En mocht er weer een 3e zijn, ben ik daar uiteraard ook bij.

Alleen zou ik het dit jaar anders willen zien. Bij de vorige keren waren het 20 vs 20 of 10 vs 10 en daarbij begon je op 78p met 5 barbs per speler in rondes van 4 uurtjes. Vervolgens moet je daarbij ongeveer 2 a 3 uur starten en keihard op je FA staan rammen om t goed te doen en daarna kan je pas edelen. Op zich wel leuk, maar er is wel meer dan starten alleen natuurlijk. Bovendien waren er ook heel veel teams die gewoon totaal niet konden starten of hadden niet de juiste tools, waardoor ze bij voorbaat al kansloos waren.

Daarnaast is dat FA farmen totaal niet chill, je moet FA-Pack hebben en met toetsenbord farmen, anders houd je de anderen niet bij. En als je dat doet ben je bovendien net zo snel als een autofarmer (botje). Ik sluit ook niet uit dat er een aantal spelers er 1 hebben die niet te traceren valt.

Daarom zou ik liever een toernooi hebben die start met grotere dorpjes. Het liefst zelfs met 10k dorpen start met een aantal barbarendorpjes. Hierdoor krijg je meer het effect van grotere gevechten en dat je dus meerdere dorpjes moet gaan verdedigen als stam. Ook het farmen word heel anders en heeft zelfs FA vrijwel geen nut (geen botters). En als laatste is het dus voor iedereen veel makkelijker om mee te doen waardoor je over het algemeen veel sterkere teams krijgt.

En uiteraard moeten we wel iets zien te vinden om een goed team samen te stellen, want dat ging de vorige keer niet zo heel goed gezien er te veel groepjes zijn onder de speeders hier. :p Misschien is het zelfs een goed idee om meerdere teams per land op te kunnen geven. Dan word t toernooi weliswaar wat groter, maar dan krijg je wel echt teams en teams die elkaar goed liggen. Vind eigenlijk ook wel dat iedereen mee zou moeten kunnen doen.

En als laatste zouden er nog extra gekeken moeten worden naar dingen zoals scripts, en welke instellingen iedereen wilt. Het is natuurlijk een hoge snelheid dus als er bijv. keiveel gefaket kan worden, komt dit niet ten goede van een goed gevecht. Of dat er spelers zijn met snipe scripts o.i.d, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Ik hoop dat er in ieder geval grotere dorpen start is de volgende keer, ik denk dat daar veel meer skill bij komt kijken dan dat starten. En uiteraard moeten we die Roemenen nu wel een keer gaan verslaan, het gaat natuurlijk niet zo zijn dat ze er een hattrick van gaan maken.
 

DeletedUser51009

Guest
Ik geef persoonlijk LTB groot gelijk, het kan veel toffer zijn, zeker met een groep van 20 man, als je allemaal met een 7-10k dorp start. Dan komt er echt tacktiek bij enzo. Natuurlijk zou ik ook wel nog enkele keren een start doen met 78 punten, bv vanaf de halve finale ofzo, want starten is en blijft een belangrijke deel van tribalwars. Maar dan wel gwn met 1 bb per speler of max 2 dat je niet gwn als gek op je FA moet klikken, maar de tegenstander gaat proberen te farmen.

Voor de rest zou ik het wel nog steeds bij 1 groot team houden dat de NL. speed community vertegenwoordigt. Dank maak je een echte, hechte groep die hun land vertegenwoordigt en dat is het leukste denk ik. Met te veel groepen zou je er na een tijd gewoon niet meer aan uit kunnen en wordt het te ingewikkeld volgens mij.

Ik hoop dat he lukt om zoiets in elkaar te zetten want het zou echt super tof zijn, hopelijk komen er veel top speeders van vroeger terug voor dat toernooi.
 

DeletedUser73972

Guest
Afwisseling blijft voor mij persoonlijk het leukste, en van elk niveau iets erin steken lijkt me het beste voor iedereen, en je zal wel in elk team spelers hebben die het ene niveau beter vinden dan het andere, ik start bv veel liever niveau 0 of 1 en ben daar ook beter in dan een volledig uitgebouwd dorp start, alhoewel ik wel begrijp dat velen dit leuker vinden. Ik zou liefst van alles wat zien, zodat het niet eentonig wordt, en zo zal iedereen wel een keer zijn type ronde kunnen spelen. Bash mag natuurlijk ook eens, dan zal het een btime festival worden.

Wat ik me wel afvraag is hoe de spelers geselecteerd gaan worden. Ik zou het snappen moest dit via endless van boven naar beneden gebeuren wat me het meest logische lijkt, maar ik zou dat persoonlijk jammer vinden omdat er dan spelers waarschijnlijk even voor dit speed kampioenschap gaan terug komen op staan uit hun graf en er daarna weer vlug in kruipen, en het moderne speeden ook misschien niet zo meer gewoon zijn (ik zeg maar wat).

Wat ik wil zeggen is dat de teams dan liefst zouden gemaakt worden uit de hedendaagse speeders, ik denk dan aan LK en Touche, en uit de andere 'pro's' die nog belangstelling tonen in de hedendaagse speed (bv. LTB, Flex misschien?, misschien vergeet ik er nog), maar dat is natuurlijk heel heel subjectief. Kwalificatierondes zouden ook niet de oplossing zijn, wan dan zal het een strijd zijn om het meeste mensen van het ene team erbij te krijgen. Al bij al ben ik dus heel benieuwd hoe de vertegenwoordigers zouden geselecteerd worden!
 

DeletedUser

Guest
Leuk idee, maar met tijdverschil best lastig

En voor kwalificatie is het eerlijk om een speed toernooitje op onze server te houden, zodat iedereen kans heeft om bij de beste 15 te komen.
 
Reactiescore
534
Hier nog even tussenin,
Mooi ideetje fenoglio,

Momenteel zijn we met enkele masters-mods (NL mods die op de masters server modden) bezig de mogelijkheid van internationale speeds aan het bediscussiëren. Dit al gedurende enige weken en we zijn er nog steeds mee bezig. Dus in elk geval al om jullie te laten weten dat we daarmee bezig zijn.
Maar om dit werkende te krijgen hebben we heel goede suggesties/ideeën nodig vanuit onze community, net zoals bovenstaande!

Daarom is het heel belangrijk dat jullie hier even jullie mening geven, suggesties, ideetjes, ... Niets is onmogelijk!
Zeg ervan wat je wilt en we nemen al jullie ideetjes even in beraad.
Deze enquête dient er overigens ook voor om het animo voor een dergelijke speed na te kijken. Dus allen stemmen zodat we een goed beeld krijgen!

Dus, breek los en laat het ons weten!



Voor internationale speeds hebben we een server klaarstaan. :) Namelijk tribalwarsmasters. Hier draaien momenteel enkel geen speeds op (daar zijn nog gesprekken over gaande).

.fr is de internationale speedserver.

(om je even voor te zijn) ik weet dat twm dat officieel hoort te zijn, maar iedereen van over de hele wereld inclusief noobs komen op fr speeden. Daar word over het algemeen ook veel Engels gesproken. Denk dat je dit niet 1 2 3 kan veranderen zodat ze naar twm komen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser75839

Guest
Goed idee. Leuk, uitdagend en de samenwerking aangaan.
 

DeletedUser3197

Guest
Gaaf!
En leuke reacties hierboven.

Ik zie voornamelijk problemen in het tijdsverschil en het samenstellen van teams. Het zou leuk zijn als je je eigen team kunt samenstellen maar dat is haast onmogelijk i.v.m. uitsluitsel en dergelijke. En als je je eigen team opstelt is het niet veel meer dan een simpele stam, toch?
Ik ben benieuwd!
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat een kwalificatie ronde ook niet echt wat zegt over de kwaliteiten want: je hebt 2 pro's die 1vs1 fight doen, 1 gaat er dood, dus die komt niet op top20 en is dan ineens niet meer goed? Ik denk dat als je een klein toernooitje zou houden en dan gewoon de spelers selecteert met het hoogste avg o.i.d.
 

DeletedUser68400

Guest
Ja wat louder dan boem zegt ja, sowieso 20 vs 20. Al zou ik het liefst zien dat je per land bijvoorbeeld 2/3 teams van 10 man mag inschrijven. Zodat het meer een stammentoernooi word ipv landentoernooi. Maar een landentoernooi is ook prima :D
Ik denk wel gewoon vanaf 78p starten om de echte skills boven te krijgen. Al zou ik zelf 2138p start met snelheid 300 prefereren, gewoon omdat je dan wat meer fights krijgt. Anders starten wij als NL iedereen der alweer uit en dan is de winnaar al duidelijk :eek:

7k/10k start is wel echt gay, dat moet je niet willen. Dan kunnen zelfs de allergrootste nubs nog winnen en dat moet je ook niet hebben. Als je hiermee start (en zonder restart mogelijkheid, uiteraard!) dan krijg je waarschijnlijk ook hele teams die 100% deff gaan en barbs gaan noblen dus no way. Dan maar 2138p (Y)



Ik denk dat een kwalificatie ronde ook niet echt wat zegt over de kwaliteiten want: je hebt 2 pro's die 1vs1 fight doen, 1 gaat er dood, dus die komt niet op top20 en is dan ineens niet meer goed? Ik denk dat als je een klein toernooitje zou houden en dan gewoon de spelers selecteert met het hoogste avg o.i.d.

Gast, tegenwoordig heeft iedere 'pro' toch altijd 50 bg's. Waar maak jij je nog druk om :eek:


Owja, conclusie: maak er een internationaal stammentoernooi van ipv landentoernooi. Al zullen de TW mods wel liever een landentoernooi zien, dus als het niet anders kan dat landentoernooi alsnog :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66220

Guest
Je moet gewoon weer kiezen voor de beste spelers en geen afval toernooi dan is t gewoon dat je heel veel kwaliteit verliest.

Kijk maar naar vorig jaar toen ze dat wouden doen. Gelukkig werd daar een stokje voor gestoken. Tevens moet er gezorgd worden voor een betere communicatie, tijdens t toernooi. De vorige keer wouden sommigen gewoon niet praten in de skypecall
 
Bovenaan