[Discussietopic] Instellingen WvW 296

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Beste WvW spelers,

Aangezien dit het eerste potje is in ongeveer 2 jaar besluit ik redelijk normale instellingen te maken. Ik hou er altijd van om gekke nieuwe rollen te maken en een heel nieuw thema, maar omdat het voor mij ook weer even wennen is en voor de rest ook lijkt het me het best om deze 'revival' wat simpel te beginnen!

Daarom lijkt het me ook belangrijk dat we zoveel mogelijk posten op het AF! Netwerken is daarom dus ook in deze ronde VERBODEN

Instellingen:


Aantal spelers: 20 tot 30
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: 22:00 uur, uitslag om 22:30 uur
Speciale Rollen naar: Calamus Incendium (alleen via PM)
Lunch naar: Calamus incendium (alleen via pm)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: Calamus -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: Calamus -> Mars
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ik zal soms wat leukers proberen te schrijven, wie weet volgt daaruit nog wel een soort thema
Hints: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Inactiviteit: PM me als je om een reden inactief moet zijn voor een dag of 2, zonder melding bij missen van 2e stemming val je onherroepelijk dood.

Mogelijke Rollen

(rollen kunnen er meer of juist helemaal niet inzitten!)

Goedjes


Burger

- Een rol zonder speciale krachten.

Levens of doodsHeks

- Heeft een levensdrankje of een doodsdrankje
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden. Alleen de IJzeren Hein kan het doodsdrankje tegenhouden. Wanneer het doodsdrankje op IJzeren Hein ingezet wordt, zal de Heks zelf doodgaan.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager

- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.
- De Jager kan IJzeren Hein niet neerschieten. Wanneer de Jager sterft en zijn schot stond op de IJzeren Hein, dan gaat de actie van de Jager niet door.


Beul

- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.



Dorpsoudste

- De Dorpsoudste overleeft één aanval van de weerwolven. Bij een tweede aanval gaat hij toch dood.
- Als de dorpsoudste sterft door de lynch of door een speciale actie dan verliezen het Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel hun krachten.
- De Dorpsoudste kan ook niet in één keer geïnfecteerd worden, als er niet al eerder een lunchpoging is geweest. Wanneer er al wel een lunchpoging op hem is geweest, kan hij wel in één keer geïnfecteerd worden. De actie van de infectiewolf zal niet doorgaan, maar hij kan de nacht erop wel zijn actie opnieuw inzetten.
- De spelleiding verstuurt een bericht naar ieder Speciaaltje, wanneer zij hun krachten verliezen. Zolang je geen bericht hebt gekregen van de spelleiding, heb je je speciale krachten dus nog.
- Na de dood van de Dorpsoudste(n) sterven Cherubijntje, Opdrachtgever en de Beschermengel als 'Burger'

IJzeren Hein

- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Inbreker

- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.

Ziener

- Kan 3 maal een rol opvragen

Wijze Burger

- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/inbrekers etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Slechtjes

Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Welp

- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 of na 2 succesvolle welpacties een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Wanneer een welpactie mislukt, zal de desbetreffende speler een bericht ontvangen met dat de welp bij hem langs is geweest, maar zijn actie mislukte.
- Wanneer de Welp IJzeren Hein probeert te welpen, zal hij zelf sterven.

Infectiewolf

- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De Dorpsoudste (mits hij voorheen geen Lunch is geweest) kan niet in één keer geïnfecteerd worden. Daarnaast is de Ridder met het Roestige Zwaard immuun voor de infectie. Wanneer hij geïnfecteerd wordt, zal de actie niet doorgaan, maar zal de infectiewolf de dag erna wél nog een keer een poging kunnen doen om een speler te infecteren.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- Wanneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de infectiewolf is langs geweest.




Bijrollen:

Mythomaan

- Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze inbreker wordt hij inbreker. Bij alle overige rollen wordt hij burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.
Cupido

- Koppelt zichzelf aan een andere speler voor de eerste lynch/lunch.
- Mag met de speler waaraan hij zich gekoppeld heeft overleggen.
- g/g-koppel wint met de goedjes, s/s-koppel met de slechtjes, g/s-koppel vormt een derde partij.
- Wanneer één persoon van het koppel sterft, gaat de andere speler van het koppel ook dood vanwege liefdesverdriet. (tenzij de persoon door inactiviteit is doodgegaan, dan valt alleen de inactieve speler dood)

Burgemeester

- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Dit zijn op dit moment de instelling en rollen die ik voor ogen heb.

Met nog een dag te gaan hoor ik graag of jullie hier nog aanvullingen op hebben! Dan kan ik die nog aanpassen wellicht! :)
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Wolven en Cupido mogen natuurlijk wel samenwerken, als jullie dit dmv van skype doen is dat ook prima dan maken we daar een groepsskype voor aan :)
 

DeletedUser76681

Guest
Misschien een gewone heks maken ipv allebei.
(Ligt aan de rolverdeling en de verhoudingen)

Verder cava een standaard potje.

Zijn er nog veel die skype gebruiken anders moet ik me dat terug aanschaffen?
 
Reactiescore
1.049
Misschien een gewone heks maken ipv allebei.
(Ligt aan de rolverdeling en de verhoudingen)

Verder cava een standaard potje.

Zijn er nog veel die skype gebruiken anders moet ik me dat terug aanschaffen?
Ja zijn er nog wel.. Mogen de wolven wel netwerken ja toch?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Misschien een gewone heks maken ipv allebei.
(Ligt aan de rolverdeling en de verhoudingen)

Verder cava een standaard potje.

Zijn er nog veel die skype gebruiken anders moet ik me dat terug aanschaffen?

Is ook niet zeker dat ze er beide inzitten he! Maar ik kan me altijd herinneren dat ik met levens en of doodsheks speelde
 

Deleted User - 2265087

Guest
Is ook niet zeker dat ze er beide inzitten he! Maar ik kan me altijd herinneren dat ik met levens en of doodsheks speelde

De laatste jaren speelden we bijna altijd met een volledige heks.

Verder paar vraagjes:
Het staat er niet expliciet bij in de instellingen maar ik ga ervan uit dat de welp de beul niet meer mag welpen als die al z'n actie heeft uitgevoerd?

Verder zeg je dat cupido mag samenwerken, houdt dat in dat cupido en koppel elkaar kennen? Of bedoelde je koppel ipv cupido?

Ten slotte, als de jager de ijzeren hein wil doodschieten, wat komt er dan precies in de uitslag te staan? Krijgen we de identiteit vd ijzeren hein te weten? (Want je zou denken dat we het wel zien wie door het schot wordt geraakt). Of komt het er gwn uit te zien alsof er geen.schot is geplaatst?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
De laatste jaren speelden we bijna altijd met een volledige heks.

Verder paar vraagjes:
Het staat er niet expliciet bij in de instellingen maar ik ga ervan uit dat de welp de beul niet meer mag welpen als die al z'n actie heeft uitgevoerd?

Verder zeg je dat cupido mag samenwerken, houdt dat in dat cupido en koppel elkaar kennen? Of bedoelde je koppel ipv cupido?

Ten slotte, als de jager de ijzeren hein wil doodschieten, wat komt er dan precies in de uitslag te staan? Krijgen we de identiteit vd ijzeren hein te weten? (Want je zou denken dat we het wel zien wie door het schot wordt geraakt). Of komt het er gwn uit te zien alsof er geen.schot is geplaatst?

Oh nouja, dit keer niet. Maakt niet zo uit toch ;)

Dat over de welp klopt!

Ik bedoel koppel inderdaad, cupido is zelf onderdeel van koppel.

Ik geloof dat identiteit ijzeren hein altijd bekend is toch?
 

Deleted User - 2265087

Guest
Oh nouja, dit keer niet. Maakt niet zo uit toch ;)

Dat over de welp klopt!

Ik bedoel koppel inderdaad, cupido is zelf onderdeel van koppel.

Ik geloof dat identiteit ijzeren hein altijd bekend is toch?

Het maakt indd niet uit hoe de heks in elkaar zit. Jouw potje, jouw instellingen.

Oeps, ik had ff gemist dat cupido zichzelf koppelt dus was een stomme vraag.

Ik heb niet zo vaak met ijzeren hein gespeeld, dus ik weet niet hoe dat precies zit met die rol.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik heb niet zo vaak met ijzeren hein gespeeld, dus ik weet niet hoe dat precies zit met die rol.

Op een ander forum waar ik speel doen ze het zo: Hopeful beult Capri. Capri is Ijzeren Hein, Hopeful gaat dood.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Op een ander forum waar ik speel doen ze het zo: Hopeful beult Capri. Capri is Ijzeren Hein, Hopeful gaat dood.

Aha, dus ijzeren hein wordt altijd bewezen goedje op het moment dat hij dood dreigt te gaan. Good to know.
 

Deleted User - 487871837

Guest
“Vannacht”, hmmmmmm heeft wakker blijven dan zin
 
Bovenaan