Instellingen classic #27

Reactiescore
2.489
Instellingen voor Classic #27 mogen hier.

Ideetjes die ik opgooi die je mag overwegen:

- Geen dominantie als overwinningsysteem
- Variabele nachtbonus (door spelers zelf in te stellen).
- Starten met 'uitgebouwd' dorp
- Massa (of juist geen) aangemaakte barbarendorpen

Code:
[b]Mijn voorstel
Snelheid:[/b]
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij:
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren:
- Aanvalstiming:

[b]Spel Systeem[/b]
- Ridder/Standbeeld:
- Boogschutters/bereden Boogschutters:
- Technologieën:
- Kerk en geloof:
- Uitkijktoren:
- Bolwerken:
- Minimum troepen per aanval:
- Farmen:
- Rooftochten:
- Basisproductie:
- Burgerwacht:
- Moraal:
- Prestaties:
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen:

[b]Beschermingen[/b]
- Beginnersbescherming:
- Ratiobescherming:
- Nachtmodus:

[b]Kaart & Dorpen[/b]
- Barbarendorpen Ratio:
- Bonusdorpen:
- Richting Kiezen:

[b]Edelen:[/b]
- Edelmanproductie: 
- Toestemmingsdaling per edelman:
- Edelmannen looplimiet:

[b]Stam[/b]
- Ledenlimiet Stam:
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA./NEEN
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Neen / Actief voor X dagen / gecontroleerd bij vertrek of aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken
- Grondstoffen sturen: Vrij versturen / Enkel binnen stam / Enkel tussen bepaalde ratio

[b]Overwinningsvoorwaarden:[/b]
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie / Grote belegering / Universiteitsdorpen

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Duckje
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Gelieve geen variabele nachtbonus en wel gewoon dominantie
 
Reactiescore
1.019
Dominatie idd, maar zon variabele nb is toch best wel een nieuwe dimensie aan de game
 
Reactiescore
1.089
Je zou weer eens iets in de trend van na X maanden sluit de wereld kunnen doen, zoals op een paar van de eerste classics werd gedaan. Zo heel veel verschillend is dat niet van dominatie, en toch is het een fractie anders.
Ik wilde ook zeggen weer eens een keer zonder os restricties, maar toen zag ik pas dat goudmunten enabled stonden dat lijkt me niet per se heel wenselijk.

Verder is vrij farmen ook al echt lang niet meer op de classic geweest, zou je ook kunnen overwegen, moet dan wel een lage gs productie zijn als je met goudmunten gaat doen en dan iets van 0,8 bb per speler
 
Reactiescore
2.489
Goudmunten mogen gedeactiveerd worden hoor :)

Je hebt eigenlijk alle ruimte. Geen restricties (buiten eventueel max snelheid)
 
Reactiescore
1.019
Code:
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0,5
- Aanvalstiming: hele seconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills
- Boogschutters/bereden Boogschutters: inactief
- Technologieën: 10 level systeem
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Bolwerken: inactief
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Actief
- Rooftochten: Inactief
- Basisproductie: 12000 per uur op gs 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen:

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 2 dagen (48 uur)
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: dynamisch

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2 bbs per speler
- Bonusdorpen: inactief
- Richting Kiezen: inactief

Edelen:
- Edelmanproductie: pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 33-34
- Edelmannen looplimiet:15 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: ja, controle bij aankomst
- Grondstoffen sturen inactief!!

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie /

deel van mijn instellingen zijn ook dat we 2 dorpen start doen op niv 2 (653pt)
 
Reactiescore
864
Mijn voorstel
Snelheid:

- Startniveau: N2, 2 dorpen
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400% (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0.5)
- Aanvalstiming: 50 ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: inactief
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief
- Technologieën: klassiek (geen levels oid.)
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: inactief
- Bolwerken: inactief
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: actief
- Rooftochten: inactief
- Basisproductie: 10.000 gs per uur op level 30
- Burgerwacht: inactief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: inactief
- Vakantievervangingen: actief, maximaal 2

Toelichting:
- boog & BB geven een leuk effect aan de wereld aangezien iedereen zijn defensieve strat hierop kan aanpassen. Mede hierdoor is het wel belangrijk dat de smederij levels normaal staan - zodat je ook daadwerkelijk hiervan gebruik kan maken
- 10.000 per uur is genoeg indien ook farmen aanstaat
- VV gelimiteerd tot maximaal 2 VV's per speler, om het starten met meerdere accounts tegen te gaan

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: inactief
- Nachtmodus: 01:00 - 09:00 - 150% verdedigingsbonus

Toelichting:
- Nachtmodus van 01:00 - 09:00 werkte goed op de voorgaande Classic. Dit geeft een leuk effect aan de prestaties + maakt het leuker voor de avondspelers
- 150% is hoog genoeg, aangezien anders het effect van nacht blitzen in zijn geheel weg is

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2 bbs per speler
- Bonusdorpen: 1 bonusdorp per speler
- Richting Kiezen: inactief

Edelen:
- Edelmanproductie: pakketjes, niet duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 35 TS per edel
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 3 leden per stam
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: NEE
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Neen / Actief voor 3 dagen / gecontroleerd bij vertrek of aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken
- Grondstoffen sturen: inactief

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: 30% dominantie op de wereld, Classic duur minimaal 60 dagen en het behouden moet 10 dagen duren.
 
Reactiescore
35
Is 2% minimum troepen per aanval niet laag? Kan me herinneren dat voorgaande soms een stuk hoger lagen.
Geen nachtbonus en dominantie lijkt me verders ook goed :)
 
Reactiescore
1.089
- boog & BB geven een leuk effect aan de wereld aangezien iedereen zijn defensieve strat hierop kan aanpassen. Mede hierdoor is het wel belangrijk dat de smederij levels normaal staan - zodat je ook daadwerkelijk hiervan gebruik kan maken

10 level systeem is dan ook mogelijk, en zelfs 3 level systeem als de cap verhoogd kan worden
 
Reactiescore
6
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 5, 4 mag ook.
- Startniveau: N2, 1 dorp
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: Geen idee, 0,5 200%? De zelfde snelheid als op Classic 26 vond ik wel goed. 0.75 is het dan ofzo?
- Aanvalstiming: 50MS ( dit is het enige wat ik echt wil eigenlijk, gewoon milliseconden man.

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld: actief zonder skills, voor de skills moet je zelf zorgen
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Technologieën: : -3-LVL technologie systeem 15.
- Kerk en geloof: Ik geloof niet
- Uitkijktoren: nee
- Bolwerken: Wa is da je, nee dus
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Ja, full gass
- Rooftochten: Nee
- Basisproductie: Ik heb geen idee wat goed/normaal is. Nouja 1400 is normaal...?Doe maar rond de 9600 ofzo?
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: 1 per account en maar 20 dagen, weg met al die kut vv's en vriendjes politiek en shit.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 48 uur.
- Ratiobescherming:
- Nachtmodus: 01:00 uur tot 09:00 uur
-Boerlimiet: 1750 per lvl.

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: 0.1 per speler.
- Bonusdorpen: 0.1 per speler.
- Richting Kiezen: Nee

BB's groeien tot 3000 punten. Omdat ze zo hard mee groeien gaan er hopelijk minder dorpen uitbouwers zijn.

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketjes duurherbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 34-35
- Edelmannen looplimiet: 6:30 uur.



Stam

- Ledenlimiet Stam: 4-5
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA, deze moet echt ja zijn. Dat helpt interne uit de wereld, deze is echt belangrijk.
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Neen / Actief voor X dagen / gecontroleerd bij vertrek of aankomst / bij verlaten stam worden troepen teruggetrokken ( Dat je alleen spelers van je eigenstam kunt ondersteunen, en jij en je stamlid moeten 5 dagen in de stam zitten. Controleren bij aankomst.
- Grondstoffen sturen: Vrij versturen / Enkel binnen stam / Enkel tussen bepaalde ratio: NEEN!

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie / Grote belegering / Universiteitsdorpen

Ik heb geen idee wat die grote belegeringen zijn of universiteitsdorpen zijn. 4-6 speciale dorpen op de wereld en dan de eerste stam die 4 van 6 stam dorpen heeft veroverd wint en 1 week kan behouden lijkt me wel iets.

Of dat de wereld 60 dagen duurt, na 30 dagen komt er een stam tribe-lock, je kan dus na 1 maand niet meer van stam veranderen. De stam die na 60 dagen op nr1 stam staat wint! Het slaat nergens op dat een stam gewoon leden als honden laat afslachten zodat ze 1. hun kunnen interne en 2. een groter lid kunnen aanwerven. Dus stevige tribe-lock na 30 dagen! Mag zelfs nog vroeger zijn.


Wat ik heel belangrijk vind zijn: 1. 50MS 2. Dat er optijd tribe-locks komen, liever te vroeg dan te laat 3. Dat je uw eigen stamleden niet kunt aanvallen zodat interne wat wordt aangepakt en4. Dat je alleen uw eigen stamleden kunt ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
22
Vond de instellingen van classic 23 op zich prima. Wellicht die gebruiken met een mooie twist eraan.

De instellingen:

Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 350 % (3,5), kan 4,0 wellicht
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0,57)
- Productiefactor: 70 (Je produceert 19.600 grondstoffen per uur op level 30). Zou tussen de 16-20k doen.

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet Actief
- Ridder/Standbeeld: Niet Actief
- Bonusdorpen: Niet Actief
- Kerk en geloof: Niet Actief
- Uitkijktoren: Niet Actief
- Burgerwacht: Niet Actief
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: 3- levelsysteem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Minimum troepen per aanval: 3%
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 01:00-09:00
- Aanvalstiming: Volle seconden
- Bolwerken: Nee

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketten, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35-40
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: 25%voor 10 dagen behouden, optie tot verlengen/eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vakantievervangingen: Actief, 1 account maximaal
- Ondersteuning buiten de stam: Uit, je kan pas support binnen de stam sturen als je 1 dag lid bent (ontvangen kan wel)

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 25% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 10 dagen wint. De stam welke 2 staat kan wanneer zij binnen 3% zitten een verlenging van 3% opvragen.
- Tribelock: actief vanaf 20% dominantie

- Farmen: No Haul
- Barbarendorpen: 2 per speler

Bijzonderheden:
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: Farmen niet mogelijk
- Boerderijlimiet: 1.750 - 2.000 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt
-
Aantal dorpen: 2
- Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1 (Je kan dus slechts 1 account gelijktijdig in vakantievervanging beheren).

Premium-Functies: Enkel Premium & Account Manager
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
864
Of dat de wereld 60 dagen duurt, na 30 dagen komt er een stam tribe-lock, je kan dus na 1 maand niet meer van stam veranderen. De stam die na 60 dagen op nr1 stam staat wint! Het slaat nergens op dat een stam gewoon leden als honden laat afslachten zodat ze 1. hun kunnen interne en 2. een groter lid kunnen aanwerven. Dus stevige tribe-lock na 30 dagen! Mag zelfs nog vroeger zijn.

Hier sluit ik mij wel volledig bij aan trouwens, tribe-lock moet ook op de volgende Classic komen. Dit zorgt ervoor dat je geen R2W krijgt op de lange termijn, zou het dan ook pas na bv. 3/4 weken introduceren.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400% (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0,5)
- Aanvalstiming: milliseconden (50)

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld: Nee
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Technologieën: 3-levelsysteem
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Bolwerken: Nee
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Farmen: Gedeactiveerd
- Rooftochten: Gedeactiveerd
- Basisproductie: 19,6k per uur
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: Maximaal 2
- Boerderijregel: Geactiveerd, per level van de boerderij worden 2.000 troepen in ondersteuning gesteund

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: Nee
- Nachtmodus: 0:00 - 7:00

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: Voor iedere 10 spelers zullen er 3 barbarendorpen zijn.
- Bonusdorpen: Voor iedere 10 spelers zal er 1 bonusdorp zijn.
- Richting Kiezen: Ja

Edelen:

- Edelmanproductie: Pakketjes, goedkoop herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 35
- Edelmannen looplimiet: 11 velden

Stam

- Ledenlimiet Stam: 5
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: gecontroleerd bij vertrek of aankomst
- Grondstoffen sturen: Alleen 1:1, vrij sturen staat uit (zowel binnen als buiten stam)

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400%
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (17.5min per veld met een edel, volgens mij klopt 200% dan?)
- Aanvalstiming: 50ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Gedeactiveerd
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Gedeactiveerd
- Technologieën: 3-level systeem
- Kerk en geloof: Gedeactiveerd
- Uitkijktoren: Gedeactiveerd
- Bolwerken: Gedeactiveerd
- Minimum troepen per aanval: 4-5% van dorpspunten
- Farmen: No haul
- Rooftochten: Gedeactiveerd
- Basisproductie: 19.6k/u
- Burgerwacht: Gedeactiveerd
- Moraal: Gedeactiveerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: Maximaal 2, alleen binnen de eigen stam.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 2 dagen
- Ratiobescherming: Gedeactiveerd
- Nachtmodus: 01:00-09:00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2 per speler (zodat de wereld enige grootte krijgt)
- Bonusdorpen: Gedeactiveerd
- Richting Kiezen: Geactiveerd (anders worden er toch constant herstarts gedaan om met premades een goede ligging te krijgen)

Edelen:
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 34-35
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 5
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: Ja
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Ja, gecontroleerd bij aankomst. Bij verlaten stam worden ondersteunende troepen teruggetrokken.
- Grondstoffen sturen: Uit, alleen verhandelen in verhouding 1:1

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie. 30% voor 5 dagen behouden. Het recht bestaat voor de tweede stam om verlenging aan te vragen als deze zich binnen 5% bevindt. De verhoging zal 5% zijn en kan meerdere keren worden aangevraagd (zolang de tweede stam zich binnen 5% begeeft)

Bijzonderheden:
Tribelock vanaf het moment dat de eerste stam 17.5% dominantie heeft behaald.
Boerlimiet: Voor elk boerderijlevel worden 2.000 eenheden ondersteund (60k op boer 30).
Start met 1 dorp op 26p.
 
Reactiescore
35
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400%
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200%
- Aanvalstiming: 50ms

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Gedeactiveerd
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Geactiveerd (Maar mag ook uit, maakt me niet zoveel uit)
- Technologieën: 3-level systeem
- Kerk en geloof: Gedeactiveerd
- Uitkijktoren: Gedeactiveerd
- Bolwerken: Gedeactiveerd
- Minimum troepen per aanval: 10%
- Farmen: Actief
- Rooftochten: Gedeactiveerd
- Basisproductie: 19.6k/u
- Burgerwacht: Gedeactiveerd
- Moraal: Gedeactiveerd
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: Maximaal 2,

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 2 dagen
- Ratiobescherming: Gedeactiveerd
- Nachtmodus: 01:00-09:00 (150%)

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2 per speler (zodat de wereld enige grootte krijgt)
- Bonusdorpen: Gedeactiveerd
- Richting Kiezen: Geactiveerd
- Start met 2 dorpen

Edelen:
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 34-35
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 5
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: Ja
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: Ja, gecontroleerd bij aankomst. Bij verlaten stam worden ondersteunende troepen teruggetrokken.
- Grondstoffen sturen: Uit, alleen verhandelen in verhouding 1:1

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie. 30% voor 5 dagen behouden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
25
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 200%
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1
- Aanvalstiming: volle seconden

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Niet actief
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet actief
- Technologieën: 3 tech systeem
- Kerk en geloof: Niet actief
- Uitkijktoren: Niet actief
- Bolwerken: Niet actief
- Minimum troepen per aanval: 5% van de dorpspunten
- Farmen: Niet actief, no haul
- Rooftochten: Niet actief
- Basisproductie: +- 12.000 grondstoffen per uur bij level 30
- Burgerwacht: Niet actief
- Moraal: Niet actief
- Prestaties: Actief
- Vlaggen: Niet Actief
- Vakantievervangingen: Max 1

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Ratiobescherming: Niet actief
- Nachtmodus: Variabele nachtbonus, instelbaar bij start van de wereld duurtijd 8 uur. Bijvoorbeeld 00 - 08 uur, 04 - 12 uur, 08 - 16 uur, 18 - 02 uur, ...

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 0.5 per startende speler
- Bonusdorpen: Niet actief
- Richting Kiezen: Niet actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Pakketjes duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 34-35
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam
- Ledenlimiet Stam: 4
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: JA
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden: gecontroleerd bij vertrek of aankomst /
- Grondstoffen sturen: Enkel tussen bepaalde ratio

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Na 4 maanden?
 
Reactiescore
0
- Dominantie als overwinningsysteem behoud van 30% voor7 dagen
- Nachtbonus 00.00 - 08.00 200% (zo kun je er nog naast werken
- Starten met 26 punten
- 2 barbarendorpen per speler

Code:
Mijn voorstel
Snelheid:

- Bouwen: 250%
- Commando's: 100%
- Handelaren: Handel toestaan met stamgenoten na een week.
- Aanvalstiming: MS (snipen is het leukste wat er is)

Spel Systeem
- Ridder/Standbeeld: Wel ridder geen lvls
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief
- Technologieën: eenvoudig systeem geen lvls
- Kerk en geloof: actief
- Uitkijktoren: inactief
- Bolwerken: inactief
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Farmen: zonder limiet
- Rooftochten: actief niet heel belangrijk
- Basisproductie: 9600
- Burgerwacht: actief
- Moraal: inactief
- Prestaties: actief
- Vlaggen: actief
- Vakantievervangingen: 1 vakantievervanger niet meer.

Beschermingen
- Beginnersbescherming: 48 uur
- Ratiobescherming: 200%
- Nachtmodus: actief 00.00 - 08.00

Kaart & Dorpen
- Barbarendorpen Ratio: 2
- Bonusdorpen: inactief
- Richting Kiezen: actief

Edelen:
- Edelmanproductie: munten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-35
- Edelmannen looplimiet: 10 uur

Stam
- Ledenlimiet Stam: 6 leden
- Aanvallen op stamleden worden omgezet in bezoekjes: Nee
- Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden (mag ook naar iedereen dan krijg je misschien meer diplomatie).
- Grondstoffen sturen: Enkel binnen stam/ 2 handel ratio

Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie zoals bovenin aangegeven
 
Reactiescore
864
We hebben afgelopen Classic al een redelijk trage Classic gehad, 200/250% is ook wel redelijk traag weer. Hoelang duurt het dan om een clear te bouwen?
 
Bovenaan