Instellingen Classic 20!

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Dus doet het zijn naam 'classic' toch goed aan? :p

Deze spelwereld is bedoeld als wereld voor de oudere en meer ervaren spelers van TribalWars.nl, met zijn klassieke instellingen komt het overeen met de allereerste wereld die TribalWars ooit gekend heeft. Een beetje nostalgisch dus!

Kortom, deze instellingen doen zijn naam eer aan, snap niet waarom iedereen hier nou weer over te miepen zit.

Het feit dat bijna niemand een voorstander is van een classic zonder een boerderijlimiet, en wederom een classic zoals de vorigen. Dit wordt weer gewoon zo'n selectief groepje noobs die alle noobs in de omgeving recruiten en zo hele fronten volstacken met 10 def per frontdorp. Als je denkt dat iemand daar zin in heeft, zit je toch aardig mis.

Dat soort onzin is er in de hedendaagse werelden al meer dan genoeg. Ik wil eens wat anders op een normale wereld, als je dan persé een classic wil openen met echte klassieke instellingen, prop er dan een 36k boerderijlimiet in, volle seconden en een snelheid 1.5. Maak van de classic een wereld met dezelfde looptijd als een normale wereld, maar dan voor de mensen die wél op basis van skills en inzicht willen spelen, en niet op basis van oerdom 1C te spammen en 5000 incs te blocken met stacks.
 
Reactiescore
1.089
Dus doet het zijn naam 'classic' toch goed aan? :p

Deze spelwereld is bedoeld als wereld voor de oudere en meer ervaren spelers van TribalWars.nl, met zijn klassieke instellingen komt het overeen met de allereerste wereld die TribalWars ooit gekend heeft. Een beetje nostalgisch dus!

Kortom, deze instellingen doen zijn naam eer aan, snap niet waarom iedereen hier nou weer over te miepen zit.

Omdat sommige instellingen van w1 voor een bepaalde reden niet tot niet veel meer zijn herhaald, in ieder geval niet in combinatie met elkaar.

Ben voorstander voor wel wat anders, hebben vroegere classics wel een vleugje van gehad. Maar w5 of w16 settings waren gewoon veel beter dan dit.
Er is voor een rede nooit meer onbeperkt ver lopen met edels, goedkoop herbouwen pakketjes en seconden en geen fake limiet meer met elkaar uitgebracht.
 
Reactiescore
973
Daarbij doordat iets oud is wil niet per direct zeggen dat het voor de meer ervaren spelers is. Een aantal w1 instellingen wordt hedendaags niet meer gebruikt doordat het te ongebalanceerd is. Denk aan de geen minimum boer regel voor het sturen van aanvallen of het niet limiteren van de looptijd van edelmannen.

Als je doorgaans kijkt naar de oudere speelwerelden, en welke instellingen de meest positieve reactie kregen van de wat oudere en meer ervaren tw kern (en Laurens), kom je al snel op een w5, w10 of w16 uit. Vooral w16 instellingen waren uiterst geliefd, desondanks zijn dit soort instellingen zeer weinig voorgekomen in normale speelwerelden doordat de instellingen als te lastig werden ervaren door nieuwe spelers. Later zijn w16 achtige normale werelden zelfs volledig afgeschaft en werd het neergezet door innogames als technisch niet meer mogelijk. Of te wel, Innogames vond de makkelijkere instellingen winstgevender en besloot dat elke wereld geen boerlimiet meer mag bezitten op classics na.
 
Reactiescore
7.918
Ik snap jullie punten heus wel hoor, en uiteraard zijn de settings niet geheel gebalanceerd. Maar het TW-Team bied gewoon een wereld aan waarvoor ze de classics initieel in het leven hebben geroepen. In de loop der jaren is de classic veranderd in een wereld waar met instellingen gespeeld kan worden, en doet het zijn naam 'classic' niet meer eer aan. Zou dan toch eerder een namechange doen naar iets anders in plaats van Classic.
 
Reactiescore
973
Ik snap jullie punten heus wel hoor, en uiteraard zijn de settings niet geheel gebalanceerd. Maar het TW-Team bied gewoon een wereld aan waarvoor ze de classics initieel in het leven hebben geroepen. In de loop der jaren is de classic veranderd in een wereld waar met instellingen gespeeld kan worden, en doet het zijn naam 'classic' niet meer eer aan. Zou dan toch eerder een namechange doen naar iets anders in plaats van Classic.

Je bedoelt de classic waarin classic 1 een stemming had of er wel of geen boerlimiet in kwam, classic 2 een boerlimiet had, classic 4 een boerlimiet had, classic 6 tot te met nu met boerlimiet (op geloof ik een uitzondering na voor het zoveel jarig bestaan van tw).
 

Deleted User - 487694086

Guest
Volle sec met goedkoop herbouwen, massastammen met zelfs nog os buiten de stam en geen boerlimiet. Het is idd leuk dat er wat spelers op de grap af kwamen, maar het merendeel waren gewoon mensen die voor een normale wereld kwamen. De classic spelers proberen juist dit soort ongebalanceerde, slechte instellingen te vermijden en dan word je met dit opgezadeld.
 
Reactiescore
2.489
Classic werelden (of high performance voor .net) zijn werelden specifiek in het leven geroepen om spelers een andere speelervaring te geven dan de standaard werelden. Veelal zijn deze sneller en voor de iets meer ervaren spelers.

De W1 april grap gooit (zoals verwacht) heel wat vraag naar een dergelijke wereld. 162 reacties en 3.300 views is echt veel. Als we dit vergelijken:
--> W67: 5.000 views
--> Classic 19: 1.800 views
--> 1 april grap inschrijftopic: 3..718 (Dubbele van de classic aankondiging dus ;))


Er is dus wel degelijk vraag naar een dergelijke wereld.

Pre-regs voor normale werelden is over het algemeen het dubbele van classic werelden. Dit kan liggen aan hoe we het benoemen (de wereld voor ervaren spelers) of de instellingen. Deze test waarin we een 'W1 re-run' doen kadert daarin om te kijken of het echt een beduidend hogere pre-reg geeft. (Classic 18 had 770 pre-regs nvdr.).

Natuurlijk zullen we de instellingen nog een beetje Classic tweaken maar nadien communiceren we naar de spelers dat dit een W1 re-run is Met niet meer de nadruk dat het een wereld exclusief voor de ervaren spelers is. Om zo deze wereld ook net iets meer toegankelijk te houden voor de minder ervaren spelers.

Instellingen die ik na jullie feedback plan te wijzigen:
  • Ledenlimiet stam --> 10, outside support blijft aan.
  • Volle seconden -> MS
  • Goedkoop herbouwen blijft aan in favor van een (redelijk hoge) boerderijlimiet.
  • De snelheid blijft laag
  • De dominantiepercentage houd ik nog in beraad.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Goed, zeker het boerlimiet aan. Zal niet per se iedereen aanspreken maar zijn wel gebalanceerde instellingen waar je een prima wereld mee kan krijgen.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Netjes. De belangrijkste feedback is verwerkt en voorzien van een fatsoenlijke onerbouwing.

Ziet er zeker uit als een interessante classic, zeker gezien het andere, voor de meeste onbekende, oldschool bouwsysteem
 

Deleted User - 487694086

Guest
Als redelijke newgen, mag ik vragen: wat houdt dat oldschool bouwsysteem in?:D
 

DeletedUser80779

Guest
Nu het TW Team de aandacht van zoveel oud spelers heeft getrokken, zou het ongeacht de instellingen wel leuk zijn als er iets van een aankondiging of indicatie komt van iets nieuws. Geef ons een indicatie wanneer die nieuwe Classic wordt verwacht, of kondig een nieuwe Casual aan aangezien de nieuwste al meer dan een half jaar loopt. Nu zitten ik en veel andere oud spelers hier het forum maar te browsen, aangetrokken door een daadwerkelijke aankondiging (1 april) zonder enig idee te hebben wanneer we ergens aan het spelen komen. Het grapje heeft de aandacht weer getrokken, maar houd het ook niet eeuwig vast.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Nu het TW Team de aandacht van zoveel oud spelers heeft getrokken, zou het ongeacht de instellingen wel leuk zijn als er iets van een aankondiging of indicatie komt van iets nieuws. Geef ons een indicatie wanneer die nieuwe Classic wordt verwacht, of kondig een nieuwe Casual aan aangezien de nieuwste al meer dan een half jaar loopt. Nu zitten ik en veel andere oud spelers hier het forum maar te browsen, aangetrokken door een daadwerkelijke aankondiging (1 april) zonder enig idee te hebben wanneer we ergens aan het spelen komen. Het grapje heeft de aandacht weer getrokken, maar houd het ook niet eeuwig vast.

Mooie reactie, maar zoals je misschien wel weet: er kan geen classic worden geopend als de draaiende classic niet is afgelopen. Deze duurt nog wel even, aangezien de winnende stam nog maar 21% van de 35% bezit.
Verder is een Casual net voor de spelers die nieuwer zijn op het spel, dus daar snap ik je redenering niet helemaal.
 

DeletedUser69389

Guest
Nu het TW Team de aandacht van zoveel oud spelers heeft getrokken, zou het ongeacht de instellingen wel leuk zijn als er iets van een aankondiging of indicatie komt van iets nieuws. Geef ons een indicatie wanneer die nieuwe Classic wordt verwacht, of kondig een nieuwe Casual aan aangezien de nieuwste al meer dan een half jaar loopt. Nu zitten ik en veel andere oud spelers hier het forum maar te browsen, aangetrokken door een daadwerkelijke aankondiging (1 april) zonder enig idee te hebben wanneer we ergens aan het spelen komen. Het grapje heeft de aandacht weer getrokken, maar houd het ook niet eeuwig vast.
Simpel. Als de huidige classic is afgelopen. Wereld 68 zal vermoedelijk begin mei worden gestart.
 

DeletedUser80779

Guest
Verder is een Casual net voor de spelers die nieuwer zijn op het spel, dus daar snap ik je redenering niet helemaal.

Ah, oké. Die waren er in ''mijn tijd'' nog niet, dus had meer gekeken naar wat al lang draait. Heb zelf van +- 2007 t/m 2013 gespeeld, erna niet meer. Dus van actualiteiten ben ik niet op de hoogte. Wel door het grapje zin gekregen weer eens te beginnen, dus daarom hopend op een aankondiging.
 
Reactiescore
1.019
Casual kan je toch niet joinen als je nog geen 2 weken oud acc hebt op een normale wereld om over te stappen. W67 is redelijk jong dus als ik jou was starte ik lekker daar
 
Bovenaan