Info: Gedeelde internetverbinding

DeletedUser

Guest
Beste spelers,

Sinds korte tijd is het moderatorteam uitgebreid waardoor er op alle werelden veel meer controle is op mensen met verschillende accounts. Een logisch gevolg hiervan is dat veel meer mensen geband worden. Let dus goed op het volgende:

Een gedeelde internetverbinding wil zeggen dat je met meerdere mensen in één huishouden het spel speelt. Of dat op één computer is of op 10 verschillende computers doet er niet toe. Speel je van op school met je klasgenoten, vanop het werk met je collega's of van in het weeshuis met je medewezen: jullie delen eenzelfde internetverbinding.

Dit dient aangegeven te worden om te vermijden dat je geband wordt. Hoe doe je dit: je gaat naar Instellingen, dan naar Internetverbinding delen en daar vul je één voor één de spelers in waarmee je een verbinding deelt.

Andere aandachtspunten: je wachtwoord doorgeven aan een speler in hetzelfde huishouden is strikt verboden. Hiervoor bestaat namelijk de vakantievervanging. Ga hiervoor (alweer) naar Instellingen, dan naar Vakantiemodus en daar vul je diegene die je vervangt in.

Regels in verband met Internetverbinding delen:
* Grondstoffenleveringen, gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan.
* Het is meerdere spelers met dezelfde internetverbinding toegestaan een andere speler, die niet dezelfde internetverbinding gebruikt, te ondersteunen of grondstoffen te sturen.
* Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding mogen niet dezelfde speler aanvallen.
* Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding mogen wel dezelfde stam aanvallen.

!Voor Vakantievervanging gelden identiek dezelfde regels!

Tribalwars.nl wordt groot. We kunnen niet met alle gebande spelers discussiëren of hun ban tengevolge van deze regel niet na te leven terecht is of niet. Vandaar dit rondschrijven: iedereen is nu gewaarschuwd. Als je geband wordt omdat je je gedeelde verbinding niet aangeeft dan wordt hieromtrent niet meer gediscussieerd.


Met vriendelijke groeten,

jullie tribalwars.nl mods
(tekst van YellowTribe)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Deze post is als antwoord op deze discussie topic.

Beste spelers,

Dit zijn geen nieuwe regelementen - dit zijn de bestaande regels die vele spelers gewoon niet lezen of volgen. Deze informatie is voor de duidelijkheid; geen verandering van de regels.

en hoe denken jullie te kunnen controleren of bedaalde spelers het van elkaar weten dat ze op hetzelfde netwerk aan het spelen zijn?
En wat met lanparty's

Wij hebben de mogelijkheden hiervoor - we hebben meer data als alleen het IP adres. We kunnen wel degelijk uit elkaar houden of je met meerderen computers achter een router zit of dat je meerdere accounts vanuit een computer speelt.

en wat als er een aantal (spelers) zijn die je niet kent? maar toch op het netwerk spelen
Tribalwars heeft boven de 60 000 spelers. Zelfs als je in een groot netwerk zit betekent dit nog niet dat de spelers met wie je contact hebt met jou gaan samenwerken. Als je een keer een handel aanneemt is dit nog steeds niet erg, alleen als een speler op je netwerk zit die je permanent grondstoffen stuurt wordt het een probleem. Als je de spelers aangeeft die je kent dan zal je geen problemen hebben.

Maar als ik en iemand uit mijn familie hier spelen en we hebben netjes de internetverbinding gedeeld. Dan is er niets aan de hand. Maar als ik nou 2 accounts heb, en deze ook netjes deel. Dan kan ik toch nog gewoon 2 accounts hebben?
Daarom mag je in principe geen interactie tussen deze twee accounts hebben. We kunnen dit moeilijk uit elkaar houden behalve als de spelers verschillende computers gebruiken. Interacties tussen beide accounts is gewoon niet toegelaten. Dat is deel van de regels om het spel eerlijk te houden.

Wordt er ook naar wachtwoorden gekeken? :confused:
In onze database zitten de wachtworden als md5-hashes; dit is een goede encryptiemethode die uit een wachtwoord zoals 'Alligator9' een code van '84cafe08390fc1537c0c5d0c553f7c2a' maakt. Wij kunnen nooit weten wat jullie echt wachtwoord is. Maar elk wachtwoord geeft precies een hash die we kunnen vergelijken. ('Alligator9' is NIET mijn wachtwoord :cool: )

ik begin te begrijpen waarom ze dit bericht om 22.30 heben gestuurt
ze willen nog een rustige nacht voor ze morgen een regen aan klachten binnen krijgen
iets met een boze meute met hooivorken en toortsen......
lol :p Nee ik had geen klachten verwacht; ik dacht dat de spelers het wel goed zouden vinden als ze informatie krijgen. Ik heb deze mail z'avonds gestuurd omdat het beter is zoiets te sturen als de servers niet zo belast zijn - dit zijn wel even boven de 100 000 mededelingen die moeten gemaakt worden.

Groetjes, klovadis
- Admin tribalwars.nl
 
Reactiescore
2.490
eventjes hier toch nog bijvermelding aangezien ik hier een vraag over kreeg op de chat.

Voor vakantievervanging gelden identiek dezelfde regels met nog enkele extra-beperkingen.

zo mag je niet met jou en de account in vakantievervanging een derde account ondersteunen.

de volledige regelgeving:
clicky

omtrent het samen spelen over 1 internetverbinding:
clicky

omtrent vakantievervanging:
clicky
 
Bovenaan