*ahum*
Beste infinitum,
Ik heb wat klachten over je functioneren als MOD, aangezien het 0,000000001
nut heeft om hierover een klacht bij support in te dienen ('we zullen er naar kijken'...
) zet ik het maar hier neer zodat jij in ieder geval weet hoe ik over je functioneren als MOD denk:
Beste Elefendts maat,
Nee, ik ben niet Infinitum, maar ik ga hier toch even reageren. En nee, dit heeft Infinitum niet gevraagd aan mij om te doen, dit doe ik zelf even op eigen initiatief (ja, een mod met eigen initiatief... )
Om te beginnen zijn er 2 manieren om om te gaan met klachten die jij hebt over een bepaalde mod (en 1 manier om om te gaan met klachten als jij klachten hebt over meerdere mods).
- De desbetreffende mod een PM sturen en je klachten voorleggen en er samen over praten om zo tot een goede verstandshouding te komen.
- Naar support te gaan, je klacht te formuleren en het ticket richten aan Duckje en/of Kaneel. Waarna zij naar de klacht kunnen kijken. En ja, dan zal er naar gekeken worden en kan het best zijn dat een mod wordt aangesproken op zijn gedrag.
Zoals je ziet valt een topic openen hier niet onder. En dus is het ook niet de manier.
Dan jouw punten
- Liegende mods zijn niet aardig (TW'er courant, hoe zit het daar mee?)
Gaat dit over dat w21 krantje? Want volgens mij is daar door Duckje op gereageerd door de makers van het krantje.
Maar nogmaals
Alle externe tools/projecten, dus ook websites, horen thuis in het Tools & Projecten forum. Omdat er gebruik werd gemaakt van een externe website, kan het bij het T&P forum. Nu gebeurt het in een forum topic en dus kan het op w21 blijven. Als jullie een tijd lang succesvol zijn in het plaatsen van artikelen/blogs, kunnen jullie dezelfde status krijgen als TWw, dus met ingame reclame en mogelijk eigen forum. Maar dat moet je verdienen, want TWw is ook niet zo begonnen zoals het nu is.
Als het ergens anders over gaat, enlighten me
- Mods die hun werk te serieus nemen zijn niet aardig (Victus ban omdat hij het woord 'fappen' gebruikt? Yeah right..)
Dit is een forum dat bezocht wordt door mensen van alle leeftijden, van 10 jarige tot aan mensen voorbij de 70. Er moet dus rekening worden gehouden met alle leeftijdsgroepen. En om dat te doen zijn er dus regels die gebaseerd zijn op voornamelijk de jongste forum gebruikers.
Op dit forum staan wij dus geen ongepast taalgebruik toe, en ook ik zou een straf geven voor het gebruik van dit wordt, aangezien het gewoon ongepast is. Dit soort taalgebruik is niet gewenst op een forum waar ook mensen jonger dan 16 jaar rondlopen.
En dan komt misschien het bekende argument terug: maar zelf schreeuwen ze dit net zo hard, of horen het op straat -> dat kan best zijn, maar op straat en thuis en school is de opvoeding in handen van de ouders/docenten, etc. Hier op het forum staan wij (de mods en het community management) in voor het naleven van de normale fatsoennormen. En die houden wij streng, want wij willen er niet voor verantwoordelijk zijn dat jonge kinderen hier allemaal taalgebruik oppikken dat ze voorheen nog niet kende.
En dus zijn we hier streng op. Je kunt dit vervelend vinden, maar het is ook
heel goed mogelijk om een gesprek te voeren zonder ongepaste woorden en zonder ongepast taalgebruik. Dat jullie dat niet willen is een ander verhaal en dan kan een mod wel eens vervelend doen ja. Want wie niet wilt leren, die wordt aangepakt.
- Mods die alle spam laten staan en serieuze posts verwijderen zijn niet erg slim (Maikelzzz zn posts staan nog overal, terwijl OT posts overal worden verwijderd)
Jullie kunnen de mods van dit forum helpen. Naast elke posts (links) staat dit prachtige
schildje. Druk erop en meldt posts die spam zijn. Soms hebben mods het wat druk en missen dan een paar posts. Als jullie helpen de spam te melden dan is het makkelijker voor de mods om alle spam aan te pakken.
OT = on-topic of off-topic?
Als het on-topic is -> PM sturen en zeggen dat die posts on-topic waren en even vragen of de mod het nog een keer wil bekijken.
Als ze off-topic waren? Kun je 2 dingen doen, het accepteren of vragen of de mod de post voortaan wil verplaatsen naar bv het praattopic. Daar is het dan niet off-topic en kunnen jullie verder praten, terwijl in het andere topic men weer on-topic verder kan.
- Dictatortje spelen is niet stoer (Alle topics die met protest te maken hebben sluiten en vervolgens met ongegronde redenen komen..)
Protesten kunnen je op 2 manieren voeren. Ik weet niet welke manier jullie gebruikt hebben. Misschien wel beide.
1) -> ongefundereerd topics spammen dat het zo echt niet kan. Ja, dat is niet de bedoeling en dat werkt niet. Spam = spam en dat gaat gewoon weg. Dan lijkt het misschien een dictator, maar dat is zeker niet de manier waarop wij mods over willen komen. Want dat zijn we niet. Wij staan niet boven de community, maar er naast of soms zelfs eronder. Ten dienste van de community.
2) -> gefundereerd topic met argumenten. Dan wel hier, dan wel het discussieforum. Waarin beide partijen met elkaar kunnen overleggen. Dan nog is het zo dat er bepaalde regels zijn en dat Infinitum ook niet de "macht" om het zo maar even te noemen, heeft om daar iets aan te veranderen. Dingen toestaan die tegen de regels zijn kan hij gewoon niet.
- Inactieve mods kunnen niet functioneren (zie je hier nooit, totdat het over W21 krant of over jou functioneren gaat..)
Je spreekt jezelf tegen. Daarnet was hij nog te streng en nu is hij erop eens nooit? Ik denk dat Infinitum er wel is hoor, maar dat hij zich gewoon niet mengt in discussies als die goed verlopen. Dat hebben jullie toch het liefste, dat jullie gewoon kunnen posten? Tenzij het uit de hand loopt?
- Billenlikken is niet aardig (Duckje.. Enough said?)
Dus naar je "baas" luisteren is billenlikken? Nou dan zijn er op de hele wereld heel veel billenlikkers.
- Mensen zonder reden bannen is niet aardig (Victus, flame-war,...)
Mensen worden
nooit zonder reden gebanned. Maar ik merk vaak dat ons berispingen systeem niet helemaal begrepen wordt. Je verzameld namelijk (als je de regels blijft negeren) waarschuwingen en uiteindelijk berispingen. Vrijwel alle berispingen zijn 1 punt waard en vanaf 3 punten heb je een ban.
Mensen denken dan dat ze opeens een ban krijgen omdat ze 1 berisping krijgen voor spam. Maar dat is dan zo omdat je al drie berispingen gehad. En deze drie samen vormen je ban. Je moet dus meestal 3x in een korte tijd (1-2 weken) de regels hebben overtreden om ee nban te krijgen. Dus een ban is niet zomaar. Er zitten meestal 1-3 redenen achter.
@Victus; ban ontwijken is niet slim trouwens.
Zo, nu weet je hoe ik erover denk. Ik heb niet gescholden, niet gevloekt, geen ''extremistische of politieke uitingen'' erin gezet (wat eigenlijk een beperking op het recht van vrijheid van meningsuiting is). dus je mag niet klagen
En ik heb hierbij mijn mening gegeven. Ik laat het topic open als jullie met inhoudelijke posts terug komen. Als jullie weer allemaal dingen gaan verkondigen die verwijderd zijn, dan komt er een slotje op en kan het verder via PM uitgepraat worden -> individueel zodat men elkaar niet kan opstoken.
Met vriendelijke groet,
Ramoth