Inefficiëntie handelaren

Reactiescore
421
Hoi allemaal,

Ik vroeg me dus iets af: ik heb de marktplaats in mijn dorpje gebouwd, en nu kan het handelen met andere spelers beginnen! Mooi!

Maar, waarom lopen handelaars bij een ruilovereenkomst steeds naar het andere dorp om dan terug te keren? het is toch veel efficiënter moesten ze ergens middenin afspreken om van grondstoffen te ruilen????

Dat zou iedereen tijd besparen?

@Combino Pastasaus
 
Reactiescore
1.226
Maar, waarom lopen handelaars bij een ruilovereenkomst steeds naar het andere dorp om dan terug te keren? het is toch veel efficiënter moesten ze ergens middenin afspreken om van grondstoffen te ruilen????

Deze handelaren worden per uur betaald, hoe langer ze onderweg zijn hoe beter het voor ze is. Handelaren hebben geen baat bij efficiëntie, wil je dit probleem aanpakken, begin dan bij het beloningssysteem.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
1.957
ze worden altijd betaald? ook al staan ze in je eigen dorp op de marktplaats niets te doen, krijgen ze broodt? ik denk dat ook zij liever wat minder lang op baan zijn en zodoende langer bij het gezin kunnen spenderen? en daar ik eigenaar ben van het dorp en dus ook de inwoners ervan, mag ik toch wel enige efficiëntie verwachten, is een kleine moeite?
 
Reactiescore
1.449
Volgens mij hebben ze dit eens geprobeerd, maar toen verdwenen in een keer heel veel grondstoffen. Die handelaars zijn niet te vertrouwen, daar komt ook het gezegde “de regels aan je laars lappen” vandaan.
 
Reactiescore
1.238
De handelaren krijgen pas betaald bij bewijs van afgifte van goederen. hoewel het dan logisch lijkt om halverwege over te steken is in het verleden gebleken dat niet elke handelaar te vertrouwen is. er waren dan handelaren die de overeenkomst niet respecteerde en gingen speculeren op de schaarsheid van het product te vergroten in het andere dorp. de gilde der handelaren heeft hierop besloten dat bij afgifte er een stempel komt van het andere dorp op de handelsorder van de handelaar. bij terugkomst in het eigen dorp betaald de gilde dan de handelaar op vertoon van de order i.c.m. stempel.
 
Reactiescore
111
@famdecibel hier mag een slotje op zegt de topic starter
 
Bovenaan