IG-items als prijs bij een contest...?

Zijn prijzen in de vorm van IG-items een goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    64
Reactiescore
372
Zouden de 'nee' stemmers hun antwoord kunnen onderbouwen? Want naar mijn idee zijn dit de mensen die überhaupt geen contest willen:rolleyes:
Wat indirect in zou houden dat als er een contest komt met IG-items ze zich 'gedwongen' zouden kunnen voelen om toch deel te nemen... Correct me if I am wrong.

Wanneer je ingame prijzen gaat geven moet je van tevoren specifiek aangeven wat voor prijzen er gewonnen kunnen worden. Het nadeel hiervan is dat ik misschien helemaal niets heb aan de te winnen prijzen, met als resultaat dat ik niet eens mee doe.
Dit kun je natuurlijk oplossen door een selectie te maken en de winnaar(s) daar uit te laten kiezen.

Maar feit is en blijft dat het waarschijnlijk niets verandert. De vorige contest heb ik keihard meegedaan voor de pp, daar ben ik goudeerlijk in. Aan PP heb je veel meer: PA, AM, gs kopen, rad draaien, enzovoorts.


Zoals ik al zei, je kan beter peilen of er uberhaupt animo is voor zulke wedstrijden. Keer op keer blijkt dat de deelname vrij laag is. Bij die profielcontest had je maar een handjevol deelnemers, en die daarvoor heb je zelfs moeten sluiten.

Items geven in plaats van pp gaat natuurlijk weinig veranderen.

Als jullie zo graag meer deelnemers zien (geen idee waarom, kost jullie alleen maar pp) verhoog dan de prijzen flink en stuur een ingame mededeling rond. Dat is toch al iets nuttiger dan al die zinloze onzin die nu iedere dag voorbij komt.
 
Reactiescore
2.478
Let wel dat het uitreiken van IG-items een toevoeging is op de huidige prijzenpot. De items die wij gaan uitdelen zullen bruikbaar zijn, maar zeker niet OP. Ik ben er voorstander van om de dialoog hierover aan te gaan om bij elk 'project' te bekijken welke IG-items we bij de vragen toevoegen.

Martijn wat ben je toch heerlijk negatief.

@Maick, zoals al aangegeven blijven ik doorgaan met contesten organiseren. Ik had gehoopt dat als er altijd een contest was het forum ook zou blijven leven. Dit had ik mis, dit is tevens ook de reden dat er al een week of wat geen nieuwe contest op w58 is gekomen. Contesten blijven, maar wel zolang er animo voor is.
Het jammere is dat zodra ik iets voorstel ik meestal enkele positieve reacties krijg. Waardoor het moeilijk in te schatten is hoe hoog de animo hiervoor is. Neem je het me nu echt kwalijk dat ik er tijd in stop om dit forum buiten de P&P aantrekkelijker te maken voor een groter publiek.

Als iemand feedback/opbouwende kritiek heeft altijd welkom. Zeker (reële) ideeën om een groter publiek naar het forum te trekken kunnen altijd terecht in mijn inbox.
 

DeletedUser79020

Guest
tegen

daardoor krijgen spelers een te groot voordeel
ik vind dat er helemaal geen beloningen zouden moeten zijn
 

DeletedUser74880

Guest
Ook tegen.

Aangezien je dus je pp houdt, dus dan heb je al voordeel.
(je hebt dus al genoeg pp om alles te kopen)
Als je dan wint, heb je extra voordeel. PP hadden ze toch al genoeg.

Of begrijp ik de vraag verkeerd? :p
 

DeletedUser58424

Guest
Als het doel op zich is om meer volk naar de fora te trekken, zou je deze ook kunnen integreren als stamopdracht (of een van de individuele opdrachten) waar je prestige of GS mee kan verdienen na x-aantal reacties die je plaatst bv. Met die opdrachten zijn nieuwe(re) spelers al vertrouwd, waardoor ze het concept sneller begrijpen en de instapdrempel richting forum lager wordt.

Eigenlijk kan je op deze wijze er allerlei IG zaken aan koppelen (Prestaties, Skillboeken, etc tot meer extreme gevallen waarbij bv bepaalde eenheden/gebouwen pas kunnen vrijgespeeld worden na x-aantal reacties op het forum.)
 

DeletedUser79022

Guest
Ik zie hier ook teveel voordelen van voor spelers die reageren. Sommige spelers willen alleen gewoon een spel spelen en hebben daarvoor het forum helemaal niet nodig. Het dwingen om te reageren op het forum kost zulke spelers alleen maar extra tijd die ze er mogelijk niet in willen steken. Daarnaast is TW al gaan draaien op PP die je per se moet hebben om uberhaubt in de buurt van de top te komen, waarbij dit vroeger nog niet nodig was en daardoor het spel uberhaubt veel populairder was.
 

DeletedUser58424

Guest
Akkoord met luuk bg. Is ook de reden geweest waarom ik er enkele jaren mee gestopt ben.

Zou bv leuker zijn als er werelden zijn zonder PP, en voor de spelers die PP willen gebruiken (want noodzakelijk voor het overleven van TW) andere werelden waar je PP kan inzetten, maar waar vooraf wordt vastgelegd hoeveel PP er maximaal mag gespendeerd worden. Zo heeft elke speler even veel kans om het tot de top te schoppen en ligt het aan zijn eigen beslissingen of dat lukt of niet (waarvoor gebruik ik mijn PP en waarvoor niet??).
 
Reactiescore
2.478
Eigenlijk kan je op deze wijze er allerlei IG zaken aan koppelen (Prestaties, Skillboeken, etc tot meer extreme gevallen waarbij bv bepaalde eenheden/gebouwen pas kunnen vrijgespeeld worden na x-aantal reacties op het forum.)

Helaas is dit momenteel technisch niet mogelijk. Al ben ik het (persoonlijk) wel met je eens dat zoiets ook een toevoeging kan gaan worden.

Ook tegen.

Aangezien je dus je pp houdt, dus dan heb je al voordeel.
(je hebt dus al genoeg pp om alles te kopen)
Als je dan wint, heb je extra voordeel. PP hadden ze toch al genoeg.

Of begrijp ik de vraag verkeerd? :p

Mwa de put staat op 500pp's voor 1 contest verdeelt over minimaal de top 3. Dat is misschien net een maand PA voor de winnaar :p Dus je begrijpt de vraag goed, enkel overschat je de kwantiteit van een persoon/account die in de prijzen valt. Denk aan items als een 5% opslag/+5 bijl/wanhoopszegen/ +5 buitboost
 

DeletedUser75090

Guest
In mijn mening zijn IG prijzen geen slechte oplossing. Actieve spelers zouden extra beloond kunnen worden voor hun tijd aan ontwikkeling van community.

Natuurlijk zouden IRL prijzen veel beter oplossing kunnen zijn, maar dat is niet altijd mogelijk en jongere spelers hebben meestal geen kans om mee te doen.

Dus conclusie: ja, ik vind het prima ;)
 

DeletedUser78746

Guest
Of laat gwn niet telkens de mensen mee doen die altijd al meedoen
 
Reactiescore
1.019
je mag vrijwillig meedoen, als mensen die altijd meedoen niet meedoen doet er niemand mee
 

DeletedUser74880

Guest
Mwa de put staat op 500pp's voor 1 contest verdeelt over minimaal de top 3. Dat is misschien net een maand PA voor de winnaar :p Dus je begrijpt de vraag goed, enkel overschat je de kwantiteit van een persoon/account die in de prijzen valt. Denk aan items als een 5% opslag/+5 bijl/wanhoopszegen/ +5 buitboost

Dan kan het wel..
of is er dan ook optie om te kiezen? zoals: Wil je 200 pp of 5% opslag?
 

DeletedUser79025

Guest
welja, wat voor mij in eerste instantie de reden was dat ik nooit op het forum kwam: je moet een forumaccount hebben, had ik helemaal geen zin in om aan te maken, speciaal voor deze reactie kunnen plaatsen heb ik het nu toch gedaan.

Daarnaast staat het ook zo apart, wie kijkt er nu ooit naar die onderste balk ? waarom staat het niet naast stam ofzo ? (ik moest zelfs checken of het er wel stond, nog nooit naartoe gekeken)

Bij het starten van een wereld zou je een opdracht kunnen maken voor wat gs, een forumaccount maken (ik zeg expres een account maken en niet reacties plaatsen, anders krijg je tussen topics vaak een random "hey"...)

dan nu, is het een goed idee, hangt ervanaf hoe je het bekijkt, zijn IG items een motivatie om actiever te zijn op het forum ? Ja (als het bruikbare items zijn, daar zou ik persoonlijk een kanssysteem aanhangen, welk item je krijgt, wordt willekeurig bepaald, alleen is de kans op de epische items kleiner dan de kans op items die je makkelijk krijgt)
Is het eerlijk ? in mijn ogen niet, veel mensen spelen het spel niet intensief, enkel voor de fun, zo worden die nóg meer benadeeld, gewoon omdat ze geen tijd genoeg hebben, maar zo werkt het altijd.
 

DeletedUser78746

Guest
welja, wat voor mij in eerste instantie de reden was dat ik nooit op het forum kwam: je moet een forumaccount hebben, had ik helemaal geen zin in om aan te maken,

Zo is het bij mij ook gegeaan en ik denk dat er veel meer spelers zijn die er precies het zelfde over denken
 
Reactiescore
3.536
Ik ben het eens met Torek betreft hoe je meer mensen naar het AF kan krijgen. Verder zie ik veel nutteloze reacties als 'schap gs kopen af' ect ect ect dat doet allemaal niet terzake daar draait dit topic niet om.

Het is OF pp krijgen OF iets voor je inventaris. Maak je keuze en thats it.


welja, wat voor mij in eerste instantie de reden was dat ik nooit op het forum kwam: je moet een forumaccount hebben, had ik helemaal geen zin in om aan te maken,

Zo is het bij mij ook gegeaan en ik denk dat er veel meer spelers zijn die er precies het zelfde over denken

Je kan berichten citeren hoor, staat citaat onder zijn post, gewoon op klikken.
 

DeletedUser78746

Guest
Ik ben het eens met Torek betreft hoe je meer mensen naar het AF kan krijgen. Verder zie ik veel nutteloze reacties als 'schap gs kopen af' ect ect ect dat doet allemaal niet terzake daar draait dit topic niet om.

Het is OF pp krijgen OF iets voor je inventaris. Maak je keuze en thats it.




Je kan berichten citeren hoor, staat citaat onder zijn post, gewoon op klikken.


Dankje
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Nee gestemd omdat t een stuk groter voordeel geeft dan PP. PP is voor iedereen beschikbaar (oftwel via beurs of kopen), de IG items zouden voor niemand anders beschikbaar zijn (omdat het dus extra items zijn) en dus naar mijn mening oneerlijk. (vooral tegenover de mensen die het forum niet gebruiken, iets wat ikzelf voor deze wereld ook nooit gedaan had omdat ik uberhaupt niet wist dat het bestond)

Dat gaat niet helemaal op. Neem bijvoorbeeld evenementen, die zijn bijna altijd door middel van pp een stuk 'beter te benutten'. De gene met een dikke portomonnee koopt zijn bonussen wel. Of zoals recentelijk, kreeg 12.000 glorie bij zijn aankoop. Goed voor 12 zeer, zeer invloedrijke items (zoals 30% pakketten, in de vroege start -> direct 100 munten slaan?). PP-abusers behalen hun voordeeltjes toch wel.

Alleszins maakt het voor mij niet zoveel uit of de prijs uit pp bestaat of uit items. Immers kun je met een pp-prijs ook items kopen zoals ik zojuist zei. Ik zou dan eerder stemmen voor hogere pp-prijzen (door het tw-team). Daar wordt niemand slechter van en wellicht geeft het een boost aan de 'gewone tw'er' die niet op het forum kijkt. Immers is er wel altijd veel animo voor het gokken van een vakje (zoals recentelijk) of via die facebook dingen.

welja, wat voor mij in eerste instantie de reden was dat ik nooit op het forum kwam: je moet een forumaccount hebben, had ik helemaal geen zin in om aan te maken, speciaal voor deze reactie kunnen plaatsen heb ik het nu toch gedaan.

Daarnaast staat het ook zo apart, wie kijkt er nu ooit naar die onderste balk ? waarom staat het niet naast stam ofzo ? (ik moest zelfs checken of het er wel stond, nog nooit naartoe gekeken)

Bij het starten van een wereld zou je een opdracht kunnen maken voor wat gs, een forumaccount maken (ik zeg expres een account maken en niet reacties plaatsen, anders krijg je tussen topics vaak een random "hey"...)

Dit ja. Ik heb ook wel eens voorgesteld als een ingame-wereld forum, om zoiets te realiseren maar dat was technisch niet allemaal mogelijk werd er toen gezegd. Echter lijkt mij het opnemen in de quests of naast stam nog een kolom forum niet eens zo slecht. Je zou eventueel ook nog een rood zonnetje (zoals dat blauwe stam-ding) kunnen toevoegen die slechts rood gaat kleuren als er een (interessant) topic is geopend. Hiermee zul je een grove omslag krijgen in de hoeveelheid gebruikers, waarschijnlijk ook in het niveau, maar dat laat ik even voor wat het is.
 
Reactiescore
2.478
De eerste contest met IG-items als prijzen is afgesloten. Wat vonden jullie van de prijzen?
 
Bovenaan