Idee - Het imaginair stamlimiet van casual 12

Reactiescore
242
Kan niet wachten om te zien welke 9 spelers we nog gaan recruiten.
En wie er een boost stam meeneemt!
 
Reactiescore
698
Mij eigenlijk niet gelaten dat jullie (BCN) er recruits erbij nemen. Ik verschoot wel even van de kwantiteit, zelfs al hebben jullie nu maar 6 spelers dan uiteindelijk. De stam Speer, een sterke stam op 2 spelers, valt helemaal weg en de stam BB met 2 sterke spelers verliest ook zijn positie.

De stam die tot dan toe eigenlijk het meeste 'doorwinterde' casualspelers bij elkaar zaten was Power!. Met best wat spelers die hoger in de top komen.
Qua kwaliteit dacht ik had ik eerder al aangegeven dat ze best wel de stam konden zijn waarin het meeste inzat en dat het misschien al wat veel was. Maar verder was hun voordeel zo groot nog niet dat ze er echt de wereld mee domineerden. De andere stammen, like T.E. pst, BB, speer, BCN(2) zie ik als best evenwaardige stammen, net doordat de wereld best veel stammen heeft.

Jullie rekruuts halen meteen 2 stammen meteen uit het wereldverloop en gaan qua kwaliteit en kwantiteit naar een geheel ander universum. Der is geen enkele andere stam die gelijkwaardig staat met jullie nu.

Elke andere iets kleinere stam, de huidige 5-10, bijvoorbeeld de mijne @Pedik had zeker geen extra voordeel door meer dan 5-8 leden te hebben.
Ja ik heb dit topic geopend en ja ik zit nu zelf in een stam met 12 spelers (en misschien 15 binnenkort), maar een stam zoals NIX, KOH, Tja... vind ik net oke dat er extra kwantiteit is om de kwaliteit van andere stammen tegemoet te komen. Gaan we het dan nog van hun halen? Zelfs met die extra leden is het daarom nog niet evenwaardig.

cas9 stak TBA er in het begin bovenuit, cas10 en cas11 waren van in het begin 2 stammen die gelden, de ene is op cas10 gevallen, de andere beslist cas11 te herhalen met dezelfde groep, hopen dat de tegenstander nu niet valt. (Ja, je wist nu ook dat er niet meer dan 2 stammen gingen zijn). Dus de laatste maanden is er heel veel gediscussieerd om het op cas12 anders te doen, maar nee. Kleinere stammen --> spreiding. En neen, er zijn niet echt kleine stammen gebleven. Er is nu ook geen echte imaginaire limiet gekomen, want neen, er is hier geen discussie losgebarsten. Niet iedereen zit op discord of scrollt steeds terug, dus daarom dat ik het naar hier haalde, voor een breder doelpubliek te bereiken.
Is er dan niets bereikt? Neen, zeker niet, hoewel er bijna geen stam het stamlimiet van 8 (meest voorkomende vraag qua intelling) bereikt, is er wel veeel meer gespreid qua stammen. Dit met verschillende evenwaardige partijen in de wereld.

Iedereen hier even rustig wegspelen en ons daarna uitlachen met 200ms treintjes en het edelen van barabaren op een rustige speelwereld?

PS: Hou je maar alvast klaar voor een grote verassing binnenkort. Dat gaat ook nog vonken geven op deze wereld.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Ik probeer het probleem in je verhaal te traceren. Je vond ons als tweemansstam gelijkwaardig aan stammen met 15 leden? Enerzijds zal ik dit als een compliment zien maar anderzijds had je zelf ook kunnen indenken dat je daarmee naarmate de wereld vordert geen potten gaat breken tegen grote kwantitatieve overmachten. Dit topic gaat over een imaginaire ledenlimiet, een idee dat ik persoonlijk toejuich en waarin wij het als stam, ondanks de recruits, nog steeds heel goed doen. Het is onze intentie ook niet om alle spots te vullen en vanaf heden met de scepter te gaan zwaaien. De stam in zijn huidige opzet is de stam die over een jaartje in de Hall of Fame moet belanden. Of dat gaat lukken? Wie zal het zeggen. Of het wereldverloop ons zal verplichten nog 1/2 recruits te doen? Geen idee. Maar meer dan 8 leden, het "imaginaire voorgestelde ledenlimiet", zullen wij derhalve ook niet overschrijden.

Cas9 zaten een aantal van ons bij de underdog, maar wonnen we wel. Cas10 is een waardeloze wereld waar ik geen woorden aan vuil wil maken. Twee van onze recruits spelen Cas11 waar ze ook bij de underdogs zitten. In beide deze werelden was dat geen keuze. Deze keuze maken wij nu gedeeltelijk zelf. Zien wij onszelf volledig als underdog? Nee. Maar we geven wel de andere stammen de kans om wél de limieten van het aantal leden te gebruiken om een vuist te kunnen maken. Wij hebben geen zin om met tientallen soms onervaren, soms inactieve en soms frustrerende accounts te moeten samenwerken. Dat is niet de manier waarop wij de "noobs" op deze Casual vooruit willen helpen en dat is ook niet iets waar wij zelf motivatie en spelplezier uithalen, wat nog steeds voorop staat. Wij helpen de noobs op een andere manier. Wat die manier is zal nog even een verRassing blijven.

Iedereen hier even rustig wegspelen en ons daarna uitlachen met 200ms treintjes en het edelen van barabaren op een rustige speelwereld?

De doorgewinterde Casuals ongetwijfeld!

PS: Hou je maar alvast klaar voor een grote verassing binnenkort. Dat gaat ook nog vonken geven op deze wereld.

Wordt het een welbekende massastam vol met "bekende" Casualnamen, of wordt het deze keer toch weer een BG met 95% van de wereld? We zijn benieuwd!
 
Reactiescore
698
Eerst en vooral, mooie post.

Al denk ik niet dat het zo een grote overmachten is? Ik had dan gedacht aan andere minder ervaren spelers die jullie zouden rekruten, maar die dan ook niet zo noob zijn ook weer niet. Spelers die hun plan wel kunnen trekken dan.
Jullie staan rang 2 en 3 voor de moment. Misschien wordt dat rang 3 en 5, maar dat is best stevig.

Je hebt het volste recht om te kiezen voor speelplezier. Of jullie veel uitdaging gaan krijgen deze wereld weet ik niet, maar hopelijk maken jullie het je tegenspelers niet te lastig bij de eerste wave. Dan kunnen ze veel leren (hopelijk).
 
Reactiescore
293
Er was maar een bewezen top spelertje dat was Ctrl Alt Delete. Ik sta inmiddels weer op delete want ik ben veel te goed voor deze wereld..
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Er was maar een bewezen top spelertje dat was Ctrl Alt Delete. Ik sta inmiddels weer op delete want ik ben veel te goed voor deze wereld..

Top dan zet ik edelkes klaar
 
Reactiescore
547
Wij hebben geen zin om met tientallen soms onervaren, soms inactieve en soms frustrerende accounts te moeten samenwerken. Dat is niet de manier waarop wij de "noobs" op deze Casual vooruit willen helpen en dat is ook niet iets waar wij zelf motivatie en spelplezier uithalen, wat nog steeds voorop staat. Wij helpen de noobs op een andere manier. Wat die manier is zal nog even een verRassing blijven.
gewoon edelen die noobs!
laat ze gwn eens merken wat het is om te deffen en waarom ze hun edels en clears moeten timen.
Al dat bepamperen heeft in c9 uiteindelijk ook niets opgebracht ondanks veel inspanningen van mensen waar mike zich nooit mee zal kunnen vergelijken.
Zijn visie is te simplistisch, feit dat hij nu al in een stam zit met twaalf leden en nog steeds de 'Karen' van het forum uithangt is toch ook gewoon te belachelijk voor woorden hahaha
make war not love!
 
Reactiescore
27
Je hebt het volste recht om te kiezen voor speelplezier. Of jullie veel uitdaging gaan krijgen deze wereld weet ik niet, maar hopelijk maken jullie het je tegenspelers niet te lastig bij de eerste wave. Dan kunnen ze veel leren (hopelijk).

als ze willen leren kunnen ze altijd train joinen toch? de grote man liquid leert het ze wel...
 
Reactiescore
27
Dat is precies wat Mike zegt. Nieuwelingen kunnen Train joinen, maar als jullie ze bij een eerste wave direct kapot spelen valt er weinig te leren.
dat is juist het mooie van een casual wereld toch. die aanvalsblokkade zorgt er wel voor dat niet iedereen een wave kan krijgen toch...
lekker beetje chill spelletje spelen..
 
Reactiescore
698
gewoon edelen die noobs!
laat ze gwn eens merken wat het is om te deffen en waarom ze hun edels en clears moeten timen.
Al dat bepamperen heeft in c9 uiteindelijk ook niets opgebracht ondanks veel inspanningen van mensen waar mike zich nooit mee zal kunnen vergelijken.
Zijn visie is te simplistisch, feit dat hij nu al in een stam zit met twaalf leden en nog steeds de 'Karen' van het forum uithangt is toch ook gewoon te belachelijk voor woorden hahaha
make war not love!
Ik weet niet in hoeverre dit belachelijk is?
Voor jou herhaal ik graag nog eens. Er is vol gespamd in discord, veel woorden, maar niemand kwam met iets echts.
Ik probeer de conversatie naar het forum te trekken met een verzameling van ideeën om dan discussie verder te zetten. Want over discord wordt er steeds over iets anders gepraat en heb je eigenlijk zoveel bereik niet. Wie scrollt steeds alles terug om te lezen?

Zeg dan liever waarom het te simplistisch is ipv kakken.
Tevens wil je volgens mij liever een gebalanceerde en leuke wereld bvb. 6 vs 8 vs 12 dan een wereld waar het 8 vs 8 is en alsnog 1 partij de andere overmeestert alsof het niets is. Ik weet hoe goed tw ik kan spelen en ga me zeker nooit vergelijken met anderen die beter zijn dan ik, heb ik nooit gedaan en zal ik nooit doen.

Groetjes,
Karen
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.763
je mag altijd bij mij in de leer komen bram ik ben een goede leermeester
 
Bovenaan