Ideeën hoek [Tw Gerelateerd]

Reactiescore
1.140
Zeker accounts met co's zijn vaak al ervaren spelers en betalen bijna altijd wel op zijn minst pa en vaak nog wel meer.
Maar goed uiteraard heeft inno het laatste woord als zei maar weten dat zeker een aanpassing als deze enkel een vooruitgang genoemd kan woorden en amper het co gebruik stimuleert puur gebruiksgemak.
 

DeletedUser71618

Guest
Maar het wordt ook nergens gepromoot. Innogames heeft altijd ideeën ter bevordering van het spelen met co's afgekeurd. Dit is nu ook het geval. Zij hebben, als makers van het spel, nu eenmaal dit recht.

Even om het ook hier te plaatsen; ik heb ramoth de vraag gesteld waarom TW dit tegengaat en waarom tw.nl (ramoth/duckje) hier niet tegenin gegaan is (indien ze er echt niet tegenin gegaan zijn, wat ik vermoed). Het lijkt me duidelijk dat de eindstand op de .nl community 118 voor en 3 tegen is. Waarom is het CoMa van tw.nl daar dan niet tegenin gegaan, of is dat wel zo?

Gewoon om even de vraag hier te herhalen, het lijkt me namelijk wel vrij relevant.
 

DeletedUser30312

Guest
Of ze er nu wel of niet tegenin gaan. Innogames gaat het toch niet goedkeuren. Dus ik snap niet waarom dit relevant zou zijn.
 

DeletedUser

Guest
Is het niet mogelijk om bij de groepen-functie bij P.A. ook te kunnen groeperen op grondstoffen?
Is handig voor het aanvragen van grondstoffen op de marktplaats.

Als je een dorp hebt dat ijzer nodig heeft, druk je op de groep ijzer (if ijzer > 200 000) en kan je veel sneller je gs aanvragen,..
Nu is het telkens zoeken naar dorpen die wat grondstoffen kunnen missen.


Een beetje gelijkend op wat hierboven staat is dan bij het aanvragen van grondstoffen op de marktplaats,
je kan op alles sorteren (dorpsnaam, duur, handelaren, opslagplaats), maar niet op de grondstoffen,
zou handig zijn moesten alle dorpjes met veel gs van een soort in 1 klik bovenaan staan. :)

Ik weet niet of dit al een keertje voorgesteld is, maar het zou alvast zeer handig zijn :)
 
Reactiescore
408
Is het niet mogelijk om bij de groepen-functie bij P.A. ook te kunnen groeperen op grondstoffen?
Is handig voor het aanvragen van grondstoffen op de marktplaats.

Als je een dorp hebt dat ijzer nodig heeft, druk je op de groep ijzer (if ijzer > 200 000) en kan je veel sneller je gs aanvragen,..
Nu is het telkens zoeken naar dorpen die wat grondstoffen kunnen missen.


Een beetje gelijkend op wat hierboven staat is dan bij het aanvragen van grondstoffen op de marktplaats,
je kan op alles sorteren (dorpsnaam, duur, handelaren, opslagplaats), maar niet op de grondstoffen,
zou handig zijn moesten alle dorpjes met veel gs van een soort in 1 klik bovenaan staan. :)

Ik weet niet of dit al een keertje voorgesteld is, maar het zou alvast zeer handig zijn :)

Dit is al mogelijk met het Sangu script. Maar je kunt het altijd indienen als idee natuurlijk (Moet in een nieuw topic)
 

DeletedUser73972

Guest
Ik kan blijkbaar geen nieuwe enquête meer openen, want zo had ik het bij mijn vorige idee gedaan dacht ik :(
Maar ik had beloofd dat als mijn eerste idee zou goedgekeurd worden:

Vorig goedgekeurde ideee

ik een uitbreiding hierop zou maken, en omdat mijn vorig idee met bijna unanimiteit positief is onthaald ga ik dan ook zeker mijn belofte waar maken.

___________


Gedeelde bevelen overzicht:

De gedeelde bevelen functie is een enorm leuke functie, tof dat tw dit erin heeft gestoken, enkel word verre van het potentieel benut.
Waar nu alle voordelen ervan via enkele interne scriptjes voor een paar selecte stammen gereserveerd zijn,
heeft de doorsnee tw speler niet veel aan de gedeelde bevelen functie.

Na mijn eerste idee dat je de gedeelde bevelen met bijvoorbeeld een blauwe bijl op de kaart kon zien, kom ik nu met het overzicht gedeelde bevelen.

Wat is het?

Vrij simpel, bij het overzicht bevelen waar je al je eigen bevelen terugvindt krijg je nu een splitsing bovenaan: je kan enkel je eigen bevelen selecteren om te kijken of je gedeelde bevelen (bevelen van je stam).

Hoe ziet dit eruit?

Dit laat ik aan Innogames over, maar ik heb wel al een idee hoe het er mogelijk uit kan zien.
Om te vertrekken heb je dit scherm:

e197f6d3a2f115203017f03d45ba41c6.png


vanonder zie ik er dan nog mogelijk 2 lijntjes bijkomen. De lijntjes:

Eigen bevelen - Aanval - Ondersteuning - Terugkeer
Gedeelde bevelen - Aanval - Ondersteuning - Terugkeer
Alle bevelen - Aanval - Ondersteuning - Terugkeer

Eens je dan op gedeelde bevelen klikt kan je kiezen of ze gerangschikt staan per aankomsttijd oftewel per speler (per speler dan ook een counter hoeveel bevelen van deze speler lopen) en kan je er ook best de aanvallen op barbarendorpen (meestal farms) eruit filteren.
Dit klinkt moeilijk maar is het niet volgens mij.

Wat is het nut?

Dit kan iedereen wel voor zichzelf uitmaken denk ik, maar dat het enorme voordelen heeft moet ik geen al te grote kanttekening bij maken denk ik.
Op deze manier kan je goed opvolgen of iemand zich aan een massa plan houdt, kan je zijn gestuurde bevelen bekijken en eventueel tips geven om ze volgende keer anders te versturen ofzo, zo zie je in 1 keer welk water je in de kuip hebt.
Ook bij dringende OS aanvragen kan dit handig zijn, zodat je snel kan zien welke dorpen allemaal geOS't worden en met hoeveel dorpen/ troepen, naar waar je dan nog zelf snel moet sturen etc.
Ongetwijfeld zal dit nog meer voordelen met zich meebrengen die ik nu niet vernoemd heb.

Ik hoop op een even positieve reactie als mijn eerst bevelen idee, ik doe het voor jullie :D



_____


EDIT: ik ben dom, ik kan wel een nieuwe discussie starten, ik heb dit dan oo kgedaan, hopelijk verschijnt het binnenkort wanneer het is goedgekeurd door een mod :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser70174

Guest
Hallo,
Ik heb een idee aangaande de groepen.

Ik het mogelijk dat er een systeem komt waarbij je meerdere groepen kunt koppelen?

Vb1 je bijv twee losse clusters hebt geef je ze beiden een groep.
Als er dan aanvallen komen zou het fijn zijn als alle dorpen uit het niet aan te vallen cluster worden verborgen.
Je zou dan dus bijv de groepen "deff" en "cluster 1" aan kunnen vinken.
Zo heb je een overzichtelijkere situatie en verberg je onnodige dorpen.
Vb2: Het lijkt me ook makkelijk ( bij de grotere accounts) dat je de dorpen kunt onderverdelen in front en veilig. Bij een massa kun je dan de groepen "deff" en "veilig" aanvinken en zo haal je geen mobiele deff weg.

Ik hoor graag of er meer mensen zijn die dit een goed idee vinden en of dit mogelijk is
 
Reactiescore
111
Dat kan geloof ik al door de variabele groepen? Moet je wel tijdelijk even een nieuwe groep maken ;)
 

DeletedUser70174

Guest
Klopt, alleen het scheelt veel groepen als je het zo kan doen.
 

DeletedUser72568

Guest
Ik zie niet in wat dit als meerwaarde heeft tov het huidige groepensysteem? Je tweede voorbeeld wordt, op grotere accounts, al tijdenlang toegepast met het huidige systeem, aangezien je safe defense een aparte groep is, net zoals je front(/mobiele) defense.
 

DeletedUser70174

Guest
Eens, alleen ik heb nu bijv 3 losse clusters.
Ik zou die makkelijk kunnen scheiden met deze kleine aanpassing.

Je zou dan ipv voor elk cluster groepen aan kunnen maken, dezelfde groepen aanmaken maar anderen selecteren.
 

DeletedUser70174

Guest
Zou niet weten hoe?
Dan moet je er nogsteeds een extra groep voor aanmaken.
 

DeletedUser63648

Guest
dynamische groepen. Ik heb 2 tijdelijke groepen waar ik snel dit soort dingen aanvink steeds :)
 

DeletedUser71739

Guest
Ik kan blijkbaar geen nieuwe enquête meer openen, want zo had ik het bij mijn vorige idee gedaan dacht ik :(
Maar ik had beloofd dat als mijn eerste idee zou goedgekeurd worden:

Vorig goedgekeurde ideee

ik een uitbreiding hierop zou maken, en omdat mijn vorig idee met bijna unanimiteit positief is onthaald ga ik dan ook zeker mijn belofte waar maken.

___________


Gedeelde bevelen overzicht:

De gedeelde bevelen functie is een enorm leuke functie, tof dat tw dit erin heeft gestoken, enkel word verre van het potentieel benut.
Waar nu alle voordelen ervan via enkele interne scriptjes voor een paar selecte stammen gereserveerd zijn,
heeft de doorsnee tw speler niet veel aan de gedeelde bevelen functie.

Na mijn eerste idee dat je de gedeelde bevelen met bijvoorbeeld een blauwe bijl op de kaart kon zien, kom ik nu met het overzicht gedeelde bevelen.

Wat is het?

Vrij simpel, bij het overzicht bevelen waar je al je eigen bevelen terugvindt krijg je nu een splitsing bovenaan: je kan enkel je eigen bevelen selecteren om te kijken of je gedeelde bevelen (bevelen van je stam).

Hoe ziet dit eruit?

Dit laat ik aan Innogames over, maar ik heb wel al een idee hoe het er mogelijk uit kan zien.
Om te vertrekken heb je dit scherm:

e197f6d3a2f115203017f03d45ba41c6.png


vanonder zie ik er dan nog mogelijk 2 lijntjes bijkomen. De lijntjes:

Eigen bevelen - Aanval - Ondersteuning - Terugkeer
Gedeelde bevelen - Aanval - Ondersteuning - Terugkeer
Alle bevelen - Aanval - Ondersteuning - Terugkeer

Eens je dan op gedeelde bevelen klikt kan je kiezen of ze gerangschikt staan per aankomsttijd oftewel per speler (per speler dan ook een counter hoeveel bevelen van deze speler lopen) en kan je er ook best de aanvallen op barbarendorpen (meestal farms) eruit filteren.
Dit klinkt moeilijk maar is het niet volgens mij.

Wat is het nut?

Dit kan iedereen wel voor zichzelf uitmaken denk ik, maar dat het enorme voordelen heeft moet ik geen al te grote kanttekening bij maken denk ik.
Op deze manier kan je goed opvolgen of iemand zich aan een massa plan houdt, kan je zijn gestuurde bevelen bekijken en eventueel tips geven om ze volgende keer anders te versturen ofzo, zo zie je in 1 keer welk water je in de kuip hebt.
Ook bij dringende OS aanvragen kan dit handig zijn, zodat je snel kan zien welke dorpen allemaal geOS't worden en met hoeveel dorpen/ troepen, naar waar je dan nog zelf snel moet sturen etc.
Ongetwijfeld zal dit nog meer voordelen met zich meebrengen die ik nu niet vernoemd heb.

Ik hoop op een even positieve reactie als mijn eerst bevelen idee, ik doe het voor jullie :D



_____


EDIT: ik ben dom, ik kan wel een nieuwe discussie starten, ik heb dit dan oo kgedaan, hopelijk verschijnt het binnenkort wanneer het is goedgekeurd door een mod :)

Dit lijkt mij wel een handige toevoeging.
 

DeletedUser70801

Guest
Ik weet niet of dit al een idee was van iemand.
Maar om Massa's met vrienden of andere dingen met vrienden makkelijker bespreek baar te maken
zat ik al een poos te denken aan een groepsgesprek. zodat je met mensen in 1 chat dingen kan bespreken.
inplaats van steeds over te lopen van PM naar PM :p maar dan alles in 1 chat te kunnen gooien

ik hoor graag
Met vriendelijke groet
Jan
Blackviruz
W41
 

DeletedUser70023

Guest
Goedenmiddag,

Probleem:
Ik weet niet of het desbetreffende een fout is, maar ik wil er toch graag melding van maken.

Als ik met iemand chat, dan is het heel erg lastig om te zien wie welk bericht verstuurd. Dit komt omdat ontvangen berichten, en uitgaande berichten precies dezelfde kleur hebben en daarbovenop komt nog dat ze ook aan dezelfde kant staan.

Eventuele oplossing:
Is het niet beter om de eigen berichten een andere kleur te geven dan de ontvangen berichten?

Hieronder nog even een printscreen van 1 van m'n chatgesprekken ter illustratie:
f2a9b80b40.png
 
Reactiescore
746
Goedenmiddag,

Probleem:
Ik weet niet of het desbetreffende een fout is, maar ik wil er toch graag melding van maken.

Als ik met iemand chat, dan is het heel erg lastig om te zien wie welk bericht verstuurd. Dit komt omdat ontvangen berichten, en uitgaande berichten precies dezelfde kleur hebben en daarbovenop komt nog dat ze ook aan dezelfde kant staan.

Eventuele oplossing:
Is het niet beter om de eigen berichten een andere kleur te geven dan de ontvangen berichten?

Hieronder nog even een printscreen van 1 van m'n chatgesprekken ter illustratie:
f2a9b80b40.png

Dit is een kleine bug in het chatsysteem. Normaal gezien zijn er idd kleuren.

Sluit je chat eens af. Refresh (ctrl + f5 )en start je chat weer op. Dan zou het probleem verholpen moeten zijn. :)
 
Bovenaan