Ideeën hoek [Tw Gerelateerd]

DeletedUser72496

Guest
@Duckje @Poo. @Jo Han
Jullie zitten helaas met een achterstand in dit gedeelte. Er zijn zelfs nog ideeën die dateren van de maand januari en die nog niet doorgestuurd zijn naar Inno.

Kunnen jullie eens werk van maken aub?

Alvast bedankt! :)
 

DeletedUser50262

Guest
Hoi iedereen,

Sinds w1.net speel ik tribalwars, en wat mij het meeste pijn doet in de afgelopen 12 jaar is de grootte van een speelwereld. Elke wereld vult de kern en komt mid-game slechts een klein beetje in de omliggende continenten. Mijn eerste game op W1.net (aug 2006) had ik 113 dorpen en zat ik in zowel C50 en C36 tegelijk.. hoe vind je die? Ik kan het me nu haast niet meer voorstellen.

Kunnen we er niet alles aan gaan doen om een wereld aan te kondigen wat verder in de toekomst? Zodat we genoeg tijd hebben om er heel veel hype van te maken (ingame message), zo kunnen we eens gaan clashen met de hele TW-community. Het zou zelfs een idee kunnen zijn om co-spelers te verbieden in de eerste 30 dagen van het spel, om meer dorpen te genereren in de wereld en weer kunnen toeleven naar een spannend moment in de omschreven wereld.

Hoe krijgen we meer spelers op een wereld?

-Heel veel hype, hopen dat de gehel TW-community ook achter het idee staat.
-Oude spelers mailen en oproepen terug te komen naar tribalwars.
-Populairste wereldinstellingen, wellicht niet te snel als het een succes wordt (of simpele instellingen i.v.m. terugroepen oudere spelers).
-Extra grote prijs voor de winnende stam.
-Spelers van tevoren aanwijzen die een journaal/krant bijhouden over de wereld en/of artikelen schrijven.
-Geen premiumfuncties (ik weet dat dit gevoelig ligt, maar het zal zeker verschil maken met de hoeveelheid spelers & hype).

Dit is een showerthought, dus voel je vrij om aan te vullen of te corrigeren.
 
Reactiescore
1.049
Hoi iedereen,

Sinds w1.net speel ik tribalwars, en wat mij het meeste pijn doet in de afgelopen 12 jaar is de grootte van een speelwereld. Elke wereld vult de kern en komt mid-game slechts een klein beetje in de omliggende continenten. Mijn eerste game op W1.net (aug 2006) had ik 113 dorpen en zat ik in zowel C50 en C36 tegelijk.. hoe vind je die? Ik kan het me nu haast niet meer voorstellen.

Kunnen we er niet alles aan gaan doen om een wereld aan te kondigen wat verder in de toekomst? Zodat we genoeg tijd hebben om er heel veel hype van te maken (ingame message), zo kunnen we eens gaan clashen met de hele TW-community. Het zou zelfs een idee kunnen zijn om co-spelers te verbieden in de eerste 30 dagen van het spel, om meer dorpen te genereren in de wereld en weer kunnen toeleven naar een spannend moment in de omschreven wereld.

Hoe krijgen we meer spelers op een wereld?

-Heel veel hype, hopen dat de gehel TW-community ook achter het idee staat.
-Oude spelers mailen en oproepen terug te komen naar tribalwars.
-Populairste wereldinstellingen, wellicht niet te snel als het een succes wordt (of simpele instellingen i.v.m. terugroepen oudere spelers).
-Extra grote prijs voor de winnende stam.
-Spelers van tevoren aanwijzen die een journaal/krant bijhouden over de wereld en/of artikelen schrijven.
-Geen premiumfuncties (ik weet dat dit gevoelig ligt, maar het zal zeker verschil maken met de hoeveelheid spelers & hype).

Dit is een showerthought, dus voel je vrij om aan te vullen of te corrigeren.
Leuk idee:
Toevoegend:
- (Mods) bedenken meer topics etc waar animo voor is, Denkende aan 59 waar best veel mensen aan AF deden bv.
- IG een goed mentorsysteem waardoor dus niewe TW-spelers wel de goede begeleiding krijgen
- Nieuwe of de guides up-to-date houden. Ofterwel Wiki weer actief
- Die Settings zullen nooit voor iedereen perfect zijn, hoe zie je dat voor je? Juist heel actief of minder? Bij heel actief zou je n 'poule' kunnen maken waarin je tijden aangeeft en kunt zoeken en kunt filteren. Een soort vakantiehuisjes zoek systeem :) Waardoor je snel de ideale co hebt
- Geen PP zorgt inderdaad voor meer spelers, Moet het wel Haul zijn anders wordt de wereld saai!
 

DeletedUser7072

Guest
Probleem is dat om terug te gaan naar the good old days je tienduizenden nieuwe spelers nodig hebt, niet de paar tientallen of zelfs honderden (semi) pro's die de mid game fase gehaald hebben. Oude spelers terugroepen of een blog bijhouden leid maximaal tot tientallen extra spelers, iets wat een insignificant effect heeft op de grootte van een wereld. En tienduizenden extra ga je niet zomaar krijgen. Wat betreft PP, innogames is een bedrijf dat uit is op winst zoals elk bedrijf. Het doel is winstmaximalisatie, niet spelersmaximalisatie. Geen PP zorgt voor meer spelers maar waarschijnlijk niet genoeg om te compenseren voor die enkelingen die er honderden euro's doorheen knallen. Om te overleven op enkel FA, AM en PA en alle proportionele PP functies de deur uit te gooien(pp beurs en hogere gs productie) moet je toch wel denken aan werelden die richting de 100 continenten gaan.

Beter idee zou dan zijn om gewoon alle community's te fuseren en alles naar de .net te verhuizen met Engels als voertaal. Dan is je spelersbasis denk ik wel groot genoeg om weer gewoon dikke werelden te hebben en genoeg te kunnen halen uit PP, FA en AM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78825

Guest
@dirk-janusIV Op .net geef je ook de volledige nachtbonus op en heb je dus standaard een team nodig met volledige bezetting, terwijl dat op .nl al een uitstervend iets is.
Verder zijn er ook genoeg mensen die dit spel spelen die niet volledig de Engelse taal beheersen die hierdoor uitgesloten gaan worden.
 

DeletedUser7072

Guest
Niet de Engelse taal beheersen is een zwak excuus voor iedereen die ouder dan 14 is. Alle games zijn in het Engels, WoW is in het Engels, runescape was Engels, etc. Als je geen Engels kan zit je sws niet goed in de gamingwereld. Maargoed je kan er dan ook gewoon voor kiezen veel minder streng te zijn wat de taal betreft, als 2 spelers een andere taal kennen en daarin communiceren met elkaar ook prima.

Ik ken de .net verder niet, is daar geen nachtbonus? Lijkt me dan dat ze dat daar maar moeten invoeren.
 

DeletedUser78825

Guest
Niet de Engelse taal beheersen is een zwak excuus voor iedereen die ouder dan 14 is. Alle games zijn in het Engels, WoW is in het Engels, runescape was Engels, etc. Als je geen Engels kan zit je sws niet goed in de gamingwereld. Maargoed je kan er dan ook gewoon voor kiezen veel minder streng te zijn wat de taal betreft, als 2 spelers een andere taal kennen en daarin communiceren met elkaar ook prima.

Hier zitten ook mensen die ouder zijn. Tegenwoordig is Engels een standaard veel voorkomende taal, ja, en toch ken ik ook mensen die in de 20 zijn waarbij ik ze vaak moet helpen bij Engelse teksten en dergelijke aangezien zij de Engelse taal niet voldoende beheersen.

Ik ken de .net verder niet, is daar geen nachtbonus? Lijkt me dan dat ze dat daar maar moeten invoeren.

.net is de internationale server en heeft dus geen nachtbonus aangezien van ieder land mensen daar op spelen en zij dus allemaal een verschillende tijdzone hebben. Hierdoor zou dit praktisch onmogelijk zijn om een eerlijke nachtbonus te hebben.
 

DeletedUser7072

Guest
Oh wat dom van me zeg, helemaal vergeten dat je verschillende tijdzones in de wereld hebt :D

Zulke fouten maak ik niet vaak gelukkig.
 

Deleted User - 24028

Guest
De engelse taal niet beheersen hoeft geen probleem te zijn. Nu al werk innogames hard aan de toekomst van TW omdat het onvermijdelijk is dat servers samengevoegd zullen worden op .net. Om problemen met de taal op te lossen kan je gewoon je taal kiezen voor je account waarop TW zal worden weergegeven in die taal (ze hebben toch alle vertalingen al liggen), ook support kan je in je eigen taal krijgen en bij het oprichten van een stam kan je eenvoorkeur taal opgeven waardoor iemand die enkel nederlands spreekt bewust kan kiezen voor een NL stam. Enige probleem dat je dan nog hebt met taal is communicatie met tegenstanders, iets wat niet noodzakelijk is om TW te kunnen spelen en je eventueel kan regelen via iemand in je stam die wel engels spreekt. Van deze zaken zijn er nu al een heel aantal in werking op .net en innogames zal vast inzetten om dit nog te verbeteren gezien het de toekomst van TW is.

Nachtbonus is een ander verhaal, dat is lastig. Maar als je alle servers zou mergen heb je zeer veel spelers, grotere werelden worden terug mogelijk maar als je genoeg spelers hebt kan je ook werelden met nachtbonus gaan inrichten (een soort wereld instelling). Als je bv onze tijd neemt als gemiddelde en je stelt een nachtbonus in van 00 - 07 uur ofzo dan kunnen zoiso al alle landen in onze tijd zone spelen maar ook de landen in 1 tijdzone verder of terug, want dan worden voor hun die instellingen gewoon 23 - 06 uur en 01 - 08 uur. Zo zou je even goed daar werelden met veel meer spelers en toch nachtbonus kunnen maken :)
 

DeletedUser7072

Guest
De engelse taal niet beheersen hoeft geen probleem te zijn. Nu al werk innogames hard aan de toekomst van TW omdat het onvermijdelijk is dat servers samengevoegd zullen worden op .net. Om problemen met de taal op te lossen kan je gewoon je taal kiezen voor je account waarop TW zal worden weergegeven in die taal (ze hebben toch alle vertalingen al liggen), ook support kan je in je eigen taal krijgen en bij het oprichten van een stam kan je eenvoorkeur taal opgeven waardoor iemand die enkel nederlands spreekt bewust kan kiezen voor een NL stam. Enige probleem dat je dan nog hebt met taal is communicatie met tegenstanders, iets wat niet noodzakelijk is om TW te kunnen spelen en je eventueel kan regelen via iemand in je stam die wel engels spreekt. Van deze zaken zijn er nu al een heel aantal in werking op .net en innogames zal vast inzetten om dit nog te verbeteren gezien het de toekomst van TW is.

Nachtbonus is een ander verhaal, dat is lastig. Maar als je alle servers zou mergen heb je zeer veel spelers, grotere werelden worden terug mogelijk maar als je genoeg spelers hebt kan je ook werelden met nachtbonus gaan inrichten (een soort wereld instelling). Als je bv onze tijd neemt als gemiddelde en je stelt een nachtbonus in van 00 - 07 uur ofzo dan kunnen zoiso al alle landen in onze tijd zone spelen maar ook de landen in 1 tijdzone verder of terug, want dan worden voor hun die instellingen gewoon 23 - 06 uur en 01 - 08 uur. Zo zou je even goed daar werelden met veel meer spelers en toch nachtbonus kunnen maken :)

Meeste spelers zitten sowieso in Europa denk ik, dus dan valt het met de tijdzones nog wel mee zoals je zegt. Voor Amerikanen en Australiërs is het natuurlijk een compleet ander verhaal, maar ik denk dat de Europese markt al groot genoeg is om die werelden redelijk te vullen.
 

DeletedUser78932

Guest
Hier zitten ook mensen die ouder zijn. Tegenwoordig is Engels een standaard veel voorkomende taal, ja, en toch ken ik ook mensen die in de 20 zijn waarbij ik ze vaak moet helpen bij Engelse teksten en dergelijke aangezien zij de Engelse taal niet voldoende beheersen.



.net is de internationale server en heeft dus geen nachtbonus aangezien van ieder land mensen daar op spelen en zij dus allemaal een verschillende tijdzone hebben. Hierdoor zou dit praktisch onmogelijk zijn om een eerlijke nachtbonus te hebben.


Er is een voorstel, idee om de nachtbonus in te stellen volgens de tijdzone waarop je de wereld start. Nu al spelen er verschillende taalgroepen. Begrijp je iets niet dan is er nog Google vertaler.

Stemmen maar.

https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/night-bonus-improvements.281535/
 
Reactiescore
278
Een idee om een wereld te hebben waar je maar met één persoon op een account mag spelen?
Werelden zijn een stuk minder leuk als je tegen spelers moet waar 4 of 5 man op zitten en dus 24/7 in de weer zijn.
 
Bovenaan