'Ideale' troepen samenstelling

DeletedUser

Guest
ff een vraagje,
als je in de aanval gaat tegen een dorp waar verschillende soorten troepen aanwezig zijn, wat is dan de beste verhouding van u aanvallende groep?
 

DeletedUser

Guest
op de hulp pagina's vind je alleen wat ze doen enzo.

wat ik echt zou willen weten is de verhoudingen. zoals bijvoorbeeld 10% speer, 30% bijl, 20 lichte cavalarie, ... tot je aan 100% zit. Maar natuurlijk op zo een manier dat je een minimum aan verliezen hebt.

Het kan toch niet zijn dat je gewoon vanalles evenveel pakt en dan gewoon zorgt dat je er heel veel van hebt en dat de verdediger gewoon overrompelt wordt door jouw leger en dat je zo wint? Dan heb je nog de kans dat je veel verliezen gaat hebben.

zit trouwen in wereld 4
 

DeletedUser3313

Guest
Er is geen ideaal leger. Ligt eraan waarmee jij verdedigt/ en waarmee de aanvaller aanvalt. Meestal is een verdedigings dorp 9k speer en 12k zwaard.
Aanval 6k bijl, 3k lc ( lc kan je vervangen door bb / niet teveel ) en 300 rammen.
 

DeletedUser

Guest
Er is geen ideaal leger. Ligt eraan waarmee jij verdedigt/ en waarmee de aanvaller aanvalt. Meestal is een verdedigings dorp 9k speer en 12k zwaard.
Aanval 6k bijl, 3k lc ( lc kan je vervangen door bb / niet teveel ) en 300 rammen.

dus in deze verhouding kom je er ogeveer gelijk uit? aanvaller verliest een deel en verdediger verliest ongeveer hetzelfde?
 

DeletedUser3313

Guest
Wanneer deze legers tegen elkaar strijden ( moraal 100 %, geluk 0 % en geen ondersteuning ) wint het aanvalsleger, als ik het goed heb. Kan je kijken met simulator.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben voor de defensie nog altijd voorstander van zwaard en boog, omdat de meeste aanvallen met bijl en LC uitgevoerd worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben voor de defensie nog altijd voorstander van zwaard en boog, omdat de meeste aanvallen met bijl en LC uitgevoerd worden.

Bouwtijd speer in vergelijking met boog is sneller en ze zijn beter als boog tegen LC en boog is ook nog eens waardeloos als je een keer wel wordt aangevallen door boogschutters. Ik weet wel welke unit ik niet bouw ;).
 
Bovenaan