Ice en Melt.

Reactiescore
1.542
Via deze weg wil ik graag bekend maken dat schedel is gezwicht voor Barnie, het kon ook niet uitblijven.. who is next?
 
Reactiescore
11
Mocht u zich afvragen of ik dit topic heb getypt op een warme zomermiddag, ik ontken alles.

Beste calamiteit,
Met ontkennen gaat u niet weg kunnen komen. Ik spreek uit ervaring. (Echter neem ik het u niet kwalijk dat u het probeert).


Aftermath Peaky Blinders
Zoals te lezen is in het Peaky Blunders topic, zijn Melt en Peaky op niet bepaald de leukste wijze uit elkaar gegaan. Nu wil ik niet diep op dit onderwerp ingaan, maar wel het resultaat tonen.

Before:
1657802638791.png


After:
1657802618906.png

Peaky dinges:
peaky-blinders-1655317442.jpg

En het resultaat van iedereen vervelen met boekwerken aan tekst, die heel veel woorden zijn maar eigenlijk niet zoveel zeggen:
kprobe_southpark.jpg

U zegt niet diep op het onderwerp in wensen te gaan, maar toch omschrijft u het met vrij veel woorden (naar mijn mening).

Sta mij dan ook toe om ergens niet diep op in te willen gaan maar ook mijn verhaal te delen.

Before:

istockphoto-174678774-612x612.jpg
Dit is het resultaar van bouwwerkzaamheden van mensen, iets met stenen, erg diep, gat enzo..

After:

istockphoto-174678774-612x612.jpg
Wow,. iets met plaatjes before and after.. Ik zie vooral een heleboel hetzelfde.


Er zijn op verschillende gebieden lijnen afgesproken tussen Melt en Ice voor een lijn waarmee we de fronten netjes konden verdelen. Na de stab van Peaky op Melt heeft Vanquisher hier zo'n ca. 70 dorpen van Peaky overgenomen, ondanks dat wij van mening waren dat Peaky ons had gestabt en zodoende niet meer bij ons hoorde, en er van Ice meer ondernomen had mogen worden om de lijn te respecteren. Daarbovenop werd door dit nieuwe gebied van Vanquisher ook nog zo'n ruim 100 neutrale dorpen afgeschermd waar wij van Ice geen aanspraak meer op mochten maken. Door deze actie waren we zo'n tweehonderd dorpen verloren aan terrein aan Ice.
Hierbij: 70 lijnen
lines-counting-seventieth-birthday-lines-counting-seventieth-birthday-vector-107178642.jpg

Wat screenshots van whatsapp chat met mijn vriendin om het wat op te vullen:




Vroeger heb ik dit ook eerlijk aangegeven bij de leiding van Ice. Een extern acc behoorde tot de mogelijkheden en zoals aangegeven waren we ook in gesprek met LoR toentertijd.

Zoals in de kaart hierboven te zien is, hadden we een groot gat gekregen. Turtle kreeg nog een soort kronkelende hap geëdeld als front, wat natuurlijk lastig te behouden zou zijn. Maar anders waren we het deel hoe dan ook kwijt. Aangezien Peaky weggevallen was op de wijze hoe het gebeurd was, moesten we kijken voor alternatieven. Immers hadden we nog altijd LT in onze rug en XII werd een nog serieuzere stam doordat ze ook een hap hadden genomen van Peaky en co, en dat ook direct ten koste ging van onze dominantie in dat gebied. Deze combinatie zou ons in een redelijk kansloze positie plaatsen, met de daarbijkomende grote kwantiteitsverschillen met Ice.

Dit resulteerde in contact tussen Melt en LT. Gedurende het overleg kregen we het idee dat er een akkoord gesloten zou kunnen worden. We zochten opties op voor een fusie waarbij een 6v6 het uitgangspunt zou worden. We zaten echter nog steeds met Turtle in onze maag en maakten vervolgens de keuze om Road Runner in het oosten neer te planten als beoogde vervanging van Peaky Blinders - en 6v6 los te laten. Het was natuurlijk lastig om een voet aan de grond te zetten. Zeker met XII in onze rug. Iets wat nog altijd niet gelukt is.
Vroeger, toen men poep nog met een 'lange oe' schreef? Dat waren pas een tijden zeg. Had niet de indruk dat u al op zo'n respectabele leeftijd was.

Externe accounts
Het bleef echter niet bij Ice en XII, want er waren nog meer externe accounts betrokken bij de aanval. Opzich hoeft dat niet heel interessant te zijn, ik heb niks tegen dit soort support als het op de juiste wijze gebeurt. Er kwamen onder andere clears van Definition of Insanity, keurig in de rim van Vanq. Prima. Maar het plaatje werd een stuk dubieuzer dan dat.

ehhh, zie screenshot en bron hieronder:
23.07.2022_03.07.00_REC.png
https://schrijvenonline.org/nieuws/wat-is-het-verschil-tussen-een-intern-en-extern-conflict

Slot
Naar mijn mening zijn hier heel veel grenzen overschreden. Om het op een rij te zetten:

- Afspraken omtrent lijnenverdeling is genegeerd door Vanquisher sinds de val van Peaky. Hierdoor zijn er ca. 200 dorpen buiten Melt om gepakt over de afgesproken lijn heen.
- Ice heeft samengewerkt met een stam in onze rug, ondanks dat er lijnen waren die juist bedoeld waren om de "buit te verdelen" & er een mondeling akkoord was tussen de leiding om dit niet te doen. Bovendien gaat dit tegen de morele standaarden in - anders zouden de afspraken ook niet gemaakt worden.
- Ice heeft zich schuldig gemaakt aan illegale CF's door een partij aan hun kant te halen die deels in het cluster van Turtle lag.
- Ice heeft edelspam accounts gebruikt tegen Turtle om zo een hogere edelcount te genereren. Ondanks dat ook bekend is dat we beide als morele standaard hebben om alleen fronters edels te laten gooien.

Persoonlijk sta ik ook niet te wachten op een strijd waar we bovenstaande middelen allemaal aan gaan grijpen. Gezamenlijk aanvallen in elkaars rim, edelspam accounts inzetten, lijnen niet respecteren. Al moet ik zeggen dat het ons erg moeilijk wordt gemaakt om alleen te incasseren.

Ik ben me er natuurlijk van bewust dat Melt over het algemeen de partij is met meer samenwerkingen en interns. We hebben dit alleen "netjes" in onze eigen rim behouden en natuurlijk staat het Ice vrij om dit ook in hun eigen rim uit te voeren. Ook begrijp ik volkomen dat Ice niet even blij kan zijn met een niet evenwichtig aantal fronters tussen beide stammen. Echter niet iets nieuws op werelden, zo gebeurde dit op W69 en W73 waar ik speelde. Op andere werelden lag het stammenlimiet vaak nog hoog. Natuurlijk zou ik dit graag vermijden, maar we zouden anders simpelweg tekort komen om Ice enigszins bij te houden. Daar ben ik heel eerlijk in. Het brengt verder natuurlijk door stammenlimiet ook defensieve risico's met zich mee en je moet meer activiteit genereren, dus ik had dat ook veel liever vermeden. Verder kan Ice dit natuurlijk ook nog counteren door zelf een extra fronter te plaatsen.

Ik ben persoonlijk erg teleurgesteld over deze acties bij het gebied van Vanquisher. En misschien nog meer teleurgesteld in Ice, dat alles door de vingers gezien wordt. Ik vind de beargumentering van Ice om tot deze acties te komen dan ook niet fair. Er worden meerdere morele standaarden weggezet wat ook nog eens best goed werkte omdat wij eenmaal een mindere P&P positie hebben. Ik weet verder niet wat we Ice aangedaan hebben om op deze manier genaaid te worden in het oosten.

Ik hoop dat er hier een gezonde discussie kan plaatsvinden, als twee stammen tegenover elkaar, waar we niet wegzinken in allemaal voorbeelden van andere werelden of andere stammen. Het gaat om Ice en Melt. Ik wil wel in oplossingen blijven denken. Vanavond zal ik de leiding van Ice benaderen om te kijken of we hier wat op kunnen vinden, zodat we nog wel de morele standaarden kunnen behouden op deze wereld. Los van de motivatie van beide stammen, of men een snelle wereldwinst wil om van de zomer te genieten, ik vind dat dit geen reden moeten zijn om dan alles toe te staan.
Beste vent, als gij wat afspreekt moet u niet de deur op slot doen.
slot-3376288.jpg
Volgens mij bent u zich vooral bewust van heel weinig, Denkt u met een overvloed aan woorden nog enigzins iets neer te kunnen zetten en sorry ik spreek uiteraard alleen voor mijzelf; Als het uw intentie was om semi onzeker, semi ongelukkig en semi interessant over te komen met de vele woorden, plaatjes etc. Dan kan ik u vertellen, die indruk heeft u zeker op mij weten te maken.

Begrijpt u mij alstublieft niet verkeerd, respect voor religies, geaardheden, voorkeuren etc. En onze mankementen zijn deel van wat ons uniek maakt.
Zelf ben ik niet religieus, vind diverse 'heilige' geschriften echter wel prachtige fictieve verhalen... wenst u een bijbel te schrijven, oh vriendelijke Joa(chim)?? Sorry, daar gaat u geen zieltjes mee winnen. Nogmaals spreek ik voor mijzelf en kan alleen een idee hebben van wat andere personen er van kunnen vinden/over denken etc. Maar.... naar mijn mening; Kunt u, oh vriendelijke Joa(chim?) beter wat tijd besteden aan die niet heel best verborgen onzekerheid, behoefte aan bevestiging en ergens de noodzaak zien om veel woorden te gebruiken zodat het nog mogelijk (en sorry, dat is het niet) enigzins interessant over te komen.

Ik ben geen psycholoog, psychiater, therapeut of iets van beroep. Mogelijk wel een ervaringsdeskundige.
Mocht u behoefte hebben aan een goed gesprek (alstublieft, iets beperkter met loze woorden dan dit topic), oprecht: Ik sta voor u klaar, eenmalig en doodvermoeiend. Maar ik sta voor u klaar, wie weet... hoe onwaarschijnlijk ook, heeft u nog iets aan een objectieve mening van een buitenstaander wat betreft uw poging tot compenseren van... geen flauw idee wat er te compenseren valt (en dat maakt ons ook allemaal niet uit, geloof mij).

Maar serieus... Duidelijk lijken er issues te zijn aan uw kant, geen oordelen enzo.. Hebben we allemaal (of in elk geval de meeste mensen wel), mocht u er over wensen te praten met een volkomen onbekende ouwe vent die al een en ander heeft meegemaakt, heeft gezien en er mogelijk een objectieve blik op kan werpen. Bericht mij.

Ik wens u, beste Joa(chim?) een heel fijn weekend en hoop stiekem dat u ons niet meer met zulk soort bijzonder uitgebreide posts die vooral uit veel woorden en erg weinig inhoud bestaan in slaap probeert te krijgen zodat het makkelijker mag zijn om te edelen ofzo.

Groetjes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.380
We hebben nu zoveel boekwerken gelezen hier, maar mijn vraag is waarom heeft melt die kant nog niet safe gemaakt en waarom heeft dat zo lang geduurd?
Doordat dit zolang geduurd heeft geef je toch alleen maar een uitnodiging aan andere partijen om er iets mee te doen.

Vanuit Melt is dit in mijn ogen gewoon slecht geregeld ongeacht of de actie om samen te werken met XII vanuit ICe nou moreel goed is of niet had MElt dit gebied allang moeten veilig stellen.

Wat ik ook niet snap is waarom melt bepaalde stukken opeist. In mijn ogen is pas iets van jou in dit spel wanneer je het ook daadwerkelijk bezit en bezit je het niet kan je het ook niet opeisen (tenzij er afspraken gemaakt zijn).
 
Reactiescore
94
We hebben nu zoveel boekwerken gelezen hier, maar mijn vraag is waarom heeft melt die kant nog niet safe gemaakt en waarom heeft dat zo lang geduurd?
Doordat dit zolang geduurd heeft geef je toch alleen maar een uitnodiging aan andere partijen om er iets mee te doen.
Die kant was relatief save. Peaky heeft gestabt daar, met wrten van Vanquisher. Daaruit heeft ice een slag geslagen(aanvankelijk om een betere deal te sluiten?). Melt is toen dat gat ingesproken om de schaden te beperken. Om dat te voorkomen heeft ICE, eem bg genomen met een stam die tegen de safe aan lag om zo van 3 kanten de poging van melt ten niet te doen. Dit via een gezamenlijke aanval van een deel van ICE, xii(nieuwe bg ice, immers rimstam langs melt) en diverse kleine accs in oud melt gebied.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Ik heb Joa alle acties zien goedpraten, ook de stab op LT. Enkel bij bepaalde zaken rondom jumps kwam er idd verantwoording vanuit Joa en sprak hij zich uit tegen bijv verschillende jumps van vinci en peaky.

Ik daarentegen praat geen acties goed heb ik het idee, ik vind juist dat wat we nu aan het doen is niet brandschoon is en niet past bij wat ik doorgaans als normaal lid achter zou staan. Echter is de koers die ICE ingevaren is duidelijk, wereld asap sluiten, althans proberen want dit is niet 12,3 gedaan. In dit past dus ook deels die XVII samenwerking. Ik praat het niet goed, het is in zekere zin een kut actie voor Melt, tuurlijk, maar ik ga het niet veranderen. De reden waarom ik het niet ga veranderen, hoef ik niet nogmaals aan te geven lijkt me.

Verder heeft Warre best prima verwoord wat ik had willen reageren op jou Joa, , dus 2x is overbodig haha. Goed joh Warre.

Vind ik wel echt bizar goedkoop verwoord. Tussen Ice en Melt was het thema van jumpen ook praktisch één van de weinige conflictpunten waar jij ook aangeeft dat ik me erover uitsprak. De verdere escalaties tussen Melt en Ice waren naar mijn beleving pas rondom het Peaky gebeuren. Over de andere onderwerpen (mogelijke 7e lid en dergelijke) ben ik verder altijd eerlijk geweest.

Betreft LT is dat natuurlijk ook een hoofdstuk waar Ice weinig mee te maken heeft. Laat mij even counteren met dit verhaal:

1658571134391.png

TLDR: Dis Que werd geïnternd door Vanquisher zonder dat de stam werd geïnformeerd van Innosmurf en kikkersnot. Heeft best wel wat weg van het LT verhaal moet ik zeggen, al hadden wij nog wel de stam geïnformeerd in plaats van vlak voor de nachtbonus zo'n CF linie zetten die in afbeelding hierboven te zien is. Maar jullie wuifden dat gewoon simpeltjes weg.

Ik was overigens niet content met deze intern op het front (heeft ook impact op ons). Ik had met Vanquisher onderling afgesproken dat er geen lijn zou komen tussen Vanq en Peaky en er gestreden mocht worden om dit terrein. Dat Vanquisher uiteindelijk deze intern aanpakte was ik niet blij mee. Nou, na wat discussies hadden we alsnog een lijn afgesproken, de befaamde lijn waar al langer over gesproken is rondom de Peaky stab.

Wat ik erg frappant vind is dat Ice zich graag bemoeide met het LT verhaal maar als dit gedropt werd bij Ice, was de wereld ineens te klein (ja maar Ice dit dat). Hypocriet much.
1658572285127.png

Wat bij ons voorviel bij LT was gewoon een jammer verhaal. Aan twee kanten werd het gewoon niet goed aangepakt. LT heeft nadrukkelijk de P&P positie gebruikt wat slim was, maar in realiteit bleek er nauwelijks een samenwerking te zijn geweest tussen LT en Dawgs maar werd het wel weggezet als een hele nauwe BG. Dit heeft RR achteraf ook eerlijk toegegeven.

Wij hadden zelfs de volle 100% compensatie geboden voor Jeroen; drie weken NAP en al zijn dorpen terug. Het was een behoorlijke overcompensatie en achteraf zou ik het héél anders gedaan hebben als ik zie hoe we eigenlijk middels P&P op het verkeerde spoor werden gezet qua wat de verhoudingen echt waren binnen LT en Dawgs, maar dat terzijde. Toen schedel en co ook nog gerecruit werden heerste er best wat verontwaardiging omdat de deal gemaakt was ter compensatie en nu werd het eigenlijk uitgebuit (lange nap op dorpen en hele stam erbij halen die op easy OS kon) plus niet eerlijk geweest over de verstandhoudingen. Ik weet dat de deal en deze joins apart genomen moeten worden en ondanks dat we achteraf bespeeld werden de afspraken in z'n volledig nageleefd moeten worden om het gewoon netjes te houden.

Uiteindelijk was ruim de helft van Jeroen teruggegeven en werd de NAP erop gewoon gerespecteerd. Dus echt de deal weggegooid klopt ook niet, maar er is eigenlijk een deel afgekapt. Daar hadden wij onze redenen voor en dat had achteraf ook anders aangepakt moeten worden. Maar puntje bij paaltje is er bij ons wél beweging geweest voor compensatie.

Ik vind het dan niet eerlijk als je LT tegen ons gebruikt. Waar is jullie compensatie naar ons toe betreft Peaky? En hier is de lijn respecteren al genoeg compensatie natuurlijk. Nee, jullie compensatie was een deal voorstellen waar jullie een belachelijk aantal dorpen mee zouden winnen. Waar is jullie compensatie naar Touche (Dis que verhaal)? Juist, nergens.

Laten we in het vervolg maar de discussies tussen Ice en Melt houden op dingen die we elkaar aangedaan hebben. Bij voorbaat dank.
 
Reactiescore
1.542
Reactiescore
5.591
Vandaar dat je zo tering salty bent altijd!!
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Welke nerd gaat er overigens in een stam genaamd peaky?

Geen lager niveau dan mensen die onironisch die quotes gebruiken als *mindset* en met zon belachelijk kapsel willen rondlopen.
 
Reactiescore
5.591
Welke nerd gaat er overigens in een stam genaamd peaky?

Geen lager niveau dan mensen die onironisch die quotes gebruiken als *mindset* en met zon belachelijk kapsel willen rondlopen.
Aye, no foocking fighting alright?
 
Reactiescore
5.591
Ja klopt, al is t wel aardig afgesloten. Niet zoals Game of Thrones ofzo haha
 
Reactiescore
140
Hallo. Ik ben nog steeds pissig over het einde van Games of thrones. :ss
 
Bovenaan