Ice en Melt.

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik denk dat Warre het wel helder uiteengezet heeft. Vanaf het begin heb ik al een verschil gemerkt in de leidingsstijl van de twee stammen.
Bij Ice inderdaad meer de "democratie" en hier gaat het via de harde kern wat gemakkelijker. Voor mij is Melt een relatief makkelijke stam om keuzes te maken en te sturen. De impulsiviteit die er weleens is is een ander verhaal, maar dat terzijde.

Zelf heb ik ook regelmatig moeite gehad met de verschillen, omdat ik kon praten vanuit mijn eigen standpunten en ik vanuit Ice heel vaak het meerderheidsverhaaltje aangepraat kreeg en minder de ruimte had om te discussiëren over bepaalde punten.

Vind het dan ook wel jammer dat Ice blijkbaar een grote groep heeft die graag voor de snelle route kiest - maar vind dat eigenlijk een makkelijk argument als Ice zijnde. Met beetje inschattingsvermogen heb je zo door dat Melt eigenlijk nog genoeg tijd moet uittrekken voor eigen rim en kwantiteitsachterstand wegwerken voor zover dat kan. Als je gewoon netjes blijft spelen, misschien passiever bent (eigen keuze), rustig dooredelt heb je zomaar de kans dat de grote battles komen als iedereen weer terug is van de vakantie. Nu moet het allemaal erg snel ivm tijd maar dat moet niet ten koste gaan van je morele standpunten. Bovendien blijf je in de zomer toch wel bezig, een echte "rush" gebeurt niet zomaar. Je bent enkel je favorietenrol aan het vergroten.

Ik had de groep van Ice me een stuk makkelijker voorgesteld - degenen die zich in het openbaar vertonen valt prima mee te praten. De acties zijn enkel gewoon heel anders. En ik zie ook een minderheid tegen de acties zijn, maar het lijkt ook dat ze geen moeite doen om de stam in die lijn te sturen. Iemand als Melvin kan prima een stam achter zich krijgen normaal gesproken, maar ik kan niet in Ice kijken. Is enkel iets wat me wel opvalt.


Nouja, veelbelovende wereld?

Deze wereld is al vanaf dag 1 al gejank over en weer. Het begon al met de eerste dorpjes dat er heen en weer naar beide kampen gelijk werd geklaagd over boost accounts. En dat gezeur en geklaag over elk miezerig dingentje (terecht en onterecht) is de hele wereld gebleven waardoor mensen zoals ik denken: Oke fuck it

En ja, ik weet het! Je hebt het in elke wereld wel dat gezeur en geklaag, maar deze wereld heeft het wel tot extreme geholpen.

Verder 2 premades die afspreken elkaar niks te doen tot endgame? vind ik juist ook verre van veelbelovende wereld? Pas de endgame is veelbelovend ja, maar deze midgame en earlygame is dus geen hol aan. Nieuwe spelers of iets mindere spelers hebben geen schijn van kans deze wereld (ja nu wss wel omdat er mensen gestopt zijn en ze dus bij kamp ICE of MELT mogen spelen, maar dat wist je niet toen dit werd verzonnen).

w78 was een veelbelovende wereld, jammer genoeg niet zo geëindigd.
Er is wel 1 ding dat blijft op TW: gezeik en P&P hoort eenmaal bij TW. In de start vaak onzin P&P (dat boostverhaal gaat toch nergens over), in midgame wat serieuzere P&P met vaak de hypocrisie laag eroverheen en endgame geen tot weinig P&P en veel battlen. Hier moet je ook gewoon doorheen kunnen prikken en volgens mij had W85 een prima wereld kunnen worden, kan het nog steeds zijn. Kwantiteit en ledenlimiet is alleen iets minder in balans maar W80 heeft bewezen dat ook zoiets een spectaculaire endbattle kan opleveren.
 
Reactiescore
5.686
Werelden zoals deze lopen altijd met een sisser af, ik kan haarfijn uitleggen waarom. Werelden zoals w73, w76 waar zogezegd de meeste topspelers en accounts speelde was er véél meer gezeik dan de meeste andere werelden waar er geen of maar 1 écht goede stam was, w81 bijv.

Dit komt in mijn ogen omdat deze werelden veel dichter bij elkaar liggen waar door het veel meer competitief is. Dus ieder stukje voordeel dat behaald kan worden wordt geprobeerd, waaruit de tegenstander direct nadeel voelt en hierop gaat zeiken en vervolgens een tree verder gaat. Aangezien je veel dichter bij elkaar zit qua kwaliteit, is ieder verlies op kwantiteit en de road to kwantiteit doorgaans veel bepalender.

Dit is mijn insteek in waarom deze werelden doorgaans meer gezeik opleveren en vaak aflopen met een sisser.
 
Reactiescore
5.686
@Calamity. omdat jullie als harde kern van Melt op een lijn zitten. In het slechtste geval maak je een keuze die niet goed valt en heb je nog alle carries aan je kant en is het geen big deal. Als Melvin en ik zo’n keuze zouden maken die tegen de meerderheid in gaat, hebben we weinig meer over.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
er gaan wel vaker leugens rond op tw

zoals dat ik nooit zou loggen etc etc
 
Reactiescore
5.686
Ja maar ook genoeg waarheden, zoals Melvin die een tering leipe snor heeft etc. etc.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Ja maar ook genoeg waarheden, zoals Melvin die een tering leipe snor heeft etc. etc.
melvin heeft michelin jaske met bontkraag etc

dit zijn idd waarheden
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Werelden zoals deze lopen altijd met een sisser af, ik kan haarfijn uitleggen waarom. Werelden zoals w73, w76 waar zogezegd de meeste topspelers en accounts speelde was er véél meer gezeik dan de meeste andere werelden waar er geen of maar 1 écht goede stam was, w81 bijv.

Dit komt in mijn ogen omdat deze werelden veel dichter bij elkaar liggen waar door het veel meer competitief is. Dus ieder stukje voordeel dat behaald kan worden wordt geprobeerd, waaruit de tegenstander direct nadeel voelt en hierop gaat zeiken en vervolgens een tree verder gaat. Aangezien je veel dichter bij elkaar zit qua kwaliteit, is ieder verlies op kwantiteit en de road to kwantiteit doorgaans veel bepalender.

Dit is mijn insteek in waarom deze werelden doorgaans meer gezeik opleveren en vaak aflopen met een sisser.
Toch waren W73 en W76 in een zin wel toffe werelden qua strijd vond ik. Winsten wel eenzijdig maar überhaupt goeie winsten van twee kanten heb ik maar één keer meegemaakt, W80. Je zou dus kunnen zeggen dat kan hier opnieuw. Maar gaan we meemaken, kwantiteit is key op torenwereld.


@Calamity. omdat jullie als harde kern van Melt op een lijn zitten. In het slechtste geval maak je een keuze die niet goed valt en heb je nog alle carries aan je kant en is het geen big deal. Als Melvin en ik zo’n keuze zouden maken die tegen de meerderheid in gaat, hebben we weinig meer over.

Snap ik, ik plaatste mijn vraagteken meer bij hoe het zover kon komen dat veel "normale" keuzes tegen de meerderheid ingaan.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik denk dat Warre het wel helder uiteengezet heeft. Vanaf het begin heb ik al een verschil gemerkt in de leidingsstijl van de twee stammen.
Bij Ice inderdaad meer de "democratie" en hier gaat het via de harde kern wat gemakkelijker. Voor mij is Melt een relatief makkelijke stam om keuzes te maken en te sturen. De impulsiviteit die er weleens is is een ander verhaal, maar dat terzijde.
Veel leiden gebeurd er niet in Melt he... Iedereen doet gewoon zijn eigen zin en alles loopt door elkaar, enkel een massa datum wordt geprikt en zelfs dan lukt het nog niet voor iedereen om zich daar aan te houden. Jij hebt het naar leiding toe gemakkelijker omdat jij weinig moeite hebt met je morele principes opzij te zetten en die standaard ook gewoon niet enorm hoog liggen.

At the end doe je gewoon hetzelfde als wat de leiding van Ice doet he... Alleen zeggen zij dat ze het niet eens zijn met de beslissing maar de stam er voor kiest terwijl jij je gewoon achter de beslissing van je stam zet.

Zelf heb ik ook regelmatig moeite gehad met de verschillen, omdat ik kon praten vanuit mijn eigen standpunten en ik vanuit Ice heel vaak het meerderheidsverhaaltje aangepraat kreeg en minder de ruimte had om te discussiëren over bepaalde punten.

Vind het dan ook wel jammer dat Ice blijkbaar een grote groep heeft die graag voor de snelle route kiest - maar vind dat eigenlijk een makkelijk argument als Ice zijnde. Met beetje inschattingsvermogen heb je zo door dat Melt eigenlijk nog genoeg tijd moet uittrekken voor eigen rim en kwantiteitsachterstand wegwerken voor zover dat kan. Als je gewoon netjes blijft spelen, misschien passiever bent (eigen keuze), rustig dooredelt heb je zomaar de kans dat de grote battles komen als iedereen weer terug is van de vakantie. Nu moet het allemaal erg snel ivm tijd maar dat moet niet ten koste gaan van je morele standpunten. Bovendien blijf je in de zomer toch wel bezig, een echte "rush" gebeurt niet zomaar. Je bent enkel je favorietenrol aan het vergroten.

Ik had de groep van Ice me een stuk makkelijker voorgesteld - degenen die zich in het openbaar vertonen valt prima mee te praten. De acties zijn enkel gewoon heel anders. En ik zie ook een minderheid tegen de acties zijn, maar het lijkt ook dat ze geen moeite doen om de stam in die lijn te sturen. Iemand als Melvin kan prima een stam achter zich krijgen normaal gesproken, maar ik kan niet in Ice kijken. Is enkel iets wat me wel opvalt.
Denk dat je ook niet mag onderschatten hoe hard meningen beinvloed worden door acties van de tegenstander doorheen de wereld. Nu lijkt het natuurlijk alsof het Ice is die geen echte leuke eerlijke eindstrijd wilt, maar eigenlijk wilt Melt dat ook helemaal niet en zo hebben ze ook gespeeld heel de wereld lang (denk aan meer dan 6 accies).
 
Reactiescore
50
Veel leiden gebeurd er niet in Melt he... Iedereen doet gewoon zijn eigen zin en alles loopt door elkaar, enkel een massa datum wordt geprikt en zelfs dan lukt het nog niet voor iedereen om zich daar aan te houden. Jij hebt het naar leiding toe gemakkelijker omdat jij weinig moeite hebt met je morele principes opzij te zetten en die standaard ook gewoon niet enorm hoog liggen.

At the end doe je gewoon hetzelfde als wat de leiding van Ice doet he... Alleen zeggen zij dat ze het niet eens zijn met de beslissing maar de stam er voor kiest terwijl jij je gewoon achter de beslissing van je stam zet.


Denk dat je ook niet mag onderschatten hoe hard meningen beinvloed worden door acties van de tegenstander doorheen de wereld. Nu lijkt het natuurlijk alsof het Ice is die geen echte leuke eerlijke eindstrijd wilt, maar eigenlijk wilt Melt dat ook helemaal niet en zo hebben ze ook gespeeld heel de wereld lang (denk aan meer dan 6 accies).
Dat is gewoon heel erg merkbaar, vooral als niet-speler van Melt en Ice. Ik denk dat, afzonderlijk van de paar stammen die echt samenwerken met ze, dit een onbegonnen strijd is. Nu is het wel fijn als je al met een van de 2 stammen effe een NAPje kan sluiten, maar het maakt het nog steeds onmogelijk. Ga daar maar eens staan, 5 mill tegen 40. Niet te doen, niet zonder massale afleiding.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Veel leiden gebeurd er niet in Melt he... Iedereen doet gewoon zijn eigen zin en alles loopt door elkaar, enkel een massa datum wordt geprikt en zelfs dan lukt het nog niet voor iedereen om zich daar aan te houden. Jij hebt het naar leiding toe gemakkelijker omdat jij weinig moeite hebt met je morele principes opzij te zetten en die standaard ook gewoon niet enorm hoog liggen.

At the end doe je gewoon hetzelfde als wat de leiding van Ice doet he... Alleen zeggen zij dat ze het niet eens zijn met de beslissing maar de stam er voor kiest terwijl jij je gewoon achter de beslissing van je stam zet.

Nee er is één groot verschil: ik zie mezelf als verantwoordelijk. Morele standpunten zijn namelijk relatief, maar ik houd mezelf tenminste verantwoordelijk voor wat er gebeurt. En ik denk ook dat je het verkeerde moment instapte want er was best wat chaos omdat ik ook afwezig was. Maar ik denk met bijvoorbeeld nu (met z'n allen bezig met massa op XII) dat er gewoon samenwerking is in de stam en er prima organisatie aanwezig is.

Denk dat je ook niet mag onderschatten hoe hard meningen beinvloed worden door acties van de tegenstander doorheen de wereld. Nu lijkt het natuurlijk alsof het Ice is die geen echte leuke eerlijke eindstrijd wilt, maar eigenlijk wilt Melt dat ook helemaal niet en zo hebben ze ook gespeeld heel de wereld lang (denk aan meer dan 6 accies)

Beïnvloeding speelt altijd een rol. De vraag is alleen hoe terecht het is. Het gebeurt namelijk vaak dat acties leiden tot reacties die niet in proportie zijn, dat zie ik hier ook gebeuren.

Je komt zo weer terug op onderwerpen als 6v6, interns en dergelijke. Onderwerpen waar wij in Melt geen issues mee hebben met deze omstandigheden. Waar jij W69 ook geen moeite mee had bijvoorbeeld. Zo kan dat gewoon lopen en verschil je van mening. Verder wil ik gewoon graag de wereld hervatten met normale standaarden (cf, kata afspraken, geen edelspam, diepe torens, geen samenwerkingen in vijandige rim en dergelijke).
 

Deleted User - 24028

Guest
Nee er is één groot verschil: ik zie mezelf als verantwoordelijk. Morele standpunten zijn namelijk relatief, maar ik houd mezelf tenminste verantwoordelijk voor wat er gebeurt. En ik denk ook dat je het verkeerde moment instapte want er was best wat chaos omdat ik ook afwezig was. Maar ik denk met bijvoorbeeld nu (met z'n allen bezig met massa op XII) dat er gewoon samenwerking is in de stam en er prima organisatie aanwezig is.
Dat klinkt allemaal erg leuk.. maar wat wilt dat zeggen jezelf verantwoordelijk houden? Het is niet dat er gevolgen aan verbonden zijn he... Daarbij heb ik het gevoel dat ondanks dat de leiding van Ice niet volledig achter de beslissing staat ze wel gewoon zeggen "hier gaat de stam, inclusief wij als leiding, voor". Uiteindelijk gewoon hetzelfde dus...

Beïnvloeding speelt altijd een rol. De vraag is alleen hoe terecht het is. Het gebeurt namelijk vaak dat acties leiden tot reacties die niet in proportie zijn, dat zie ik hier ook gebeuren.

Je komt zo weer terug op onderwerpen als 6v6, interns en dergelijke. Onderwerpen waar wij in Melt geen issues mee hebben met deze omstandigheden. Waar jij W69 ook geen moeite mee had bijvoorbeeld. Zo kan dat gewoon lopen en verschil je van mening. Verder wil ik gewoon graag de wereld hervatten met normale standaarden (cf, kata afspraken, geen edelspam, diepe torens, geen samenwerkingen in vijandige rim en dergelijke).
Actie / reactie is altijd een probleem geweest op TW, en meestal wordt er overgereageerd maar ook als dat niet gebeurd loopt het meestal mis. Je kan stellen dat Ice over reageert met een samenwerking in de zij van Melt, maar je zou ook kunnen stellen dat Melt voorheen al meerdere acties (recruits / interns) deed waar Ice niet op reageerde. Als die acties er niet waren geweest, was er geen reactie geweest...

En 1 ding is erg duidelijk op deze wereld, de eerste acties kwamen gewoon van Melt!
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Actie / reactie is altijd een probleem geweest op TW, en meestal wordt er overgereageerd maar ook als dat niet gebeurd loopt het meestal mis. Je kan stellen dat Ice over reageert met een samenwerking in de zij van Melt, maar je zou ook kunnen stellen dat Melt voorheen al meerdere acties (recruits / interns) deed waar Ice niet op reageerde. Als die acties er niet waren geweest, was er geen reactie geweest...

En 1 ding is erg duidelijk op deze wereld, de eerste acties kwamen gewoon van Melt!

Er bestaat natuurlijk ook zoiets als de diplomatieke route. Bijvoorbeeld een driestrijd die tot een tweestrijd wordt gemerged. Het is een beetje nivellering dat je opzoekt hiermee. En Ice heeft ook echt wel in hun eigen achtertuin nog geallieerde zooi liggen. En Ice mag dat ook prima. Dus dat is de manier waarop je reageert. Niet een samenwerking in onze zij bijvoorbeeld. Dan reageer je op iets wat moreel niet eens betwistbaar hoeft te zijn (in ieder geval geen publieke opinie) met iets wat over het algemeen wel als smerig wordt bevonden.
 

Deleted User - 24028

Guest
Er bestaat natuurlijk ook zoiets als de diplomatieke route. Bijvoorbeeld een driestrijd die tot een tweestrijd wordt gemerged. Het is een beetje nivellering dat je opzoekt hiermee. En Ice heeft ook echt wel in hun eigen achtertuin nog geallieerde zooi liggen. En Ice mag dat ook prima. Dus dat is de manier waarop je reageert. Niet een samenwerking in onze zij bijvoorbeeld. Dan reageer je op iets wat moreel niet eens betwistbaar hoeft te zijn (in ieder geval geen publieke opinie) met iets wat over het algemeen wel als smerig wordt bevonden.
Ik ben absoluut geen fan van de keuze van Ice om met XII te gaan samenwerken (en zeker ook nog met al die anderen) hoor. Maar Ice heeft hoe dan ook de begin/mid game beter gespeeld en verdient daarvoor ook meer kwantiteit, en vanuit hun ogen gezien heeft Melt meerdeze acties ondernomen om die kwantiteit te niet te doen (recruit van 7de acc, recruit van heel LT, dunne strook in in het oosten bemachtigen om gebied te securen, ...) en dan is een samenwerking met een XII de enige manier natuurlijk om die kwantiteit terug in hun voordeel te trekken.

Persoonlijk vind ik het een overdreven reactie, zeker nu blijkt dat die gewoon gemaakt is om de wereld asap te proberen winnen op welke manier dan ook. Als ze die samenwerking zouden gebruiken om de druk op Melt te verhogen om Melt naar een 6 vs 6 te pushen waar Ice het kwantitatieve voordeel heeft dan zou ik het nog kunnen begrijpen.

De keuze vanuit Ice om daar niet voor te gaan ga ik nooit snappen, buiten dat het niet eervol is is het ook gewoon een strategisch slechte keuze en gooit Ice meer zijn eigen ramen in dan wat anders.
 
Reactiescore
5.686
Ik heb Joa alle acties zien goedpraten, ook de stab op LT. Enkel bij bepaalde zaken rondom jumps kwam er idd verantwoording vanuit Joa en sprak hij zich uit tegen bijv verschillende jumps van vinci en peaky.

Ik daarentegen praat geen acties goed heb ik het idee, ik vind juist dat wat we nu aan het doen is niet brandschoon is en niet past bij wat ik doorgaans als normaal lid achter zou staan. Echter is de koers die ICE ingevaren is duidelijk, wereld asap sluiten, althans proberen want dit is niet 12,3 gedaan. In dit past dus ook deels die XVII samenwerking. Ik praat het niet goed, het is in zekere zin een kut actie voor Melt, tuurlijk, maar ik ga het niet veranderen. De reden waarom ik het niet ga veranderen, hoef ik niet nogmaals aan te geven lijkt me.

Verder heeft Warre best prima verwoord wat ik had willen reageren op jou Joa, , dus 2x is overbodig haha. Goed joh Warre.
 
Reactiescore
725
GET YOUR SHIT TOGETHER JOA!!!
 
Bovenaan