Ice en Melt.

Deleted User - 24028

Guest
Denk dat het niet zo zeer een kwestie is van "jouw visie op hoe TW gespeeld moet worden en die omschrijven."
Punt is namelijk dat er te weinig spelers zijn die die visie waar kunnen maken door een gebrek aan tijd/motivatie in beide kampen.
Dus wordt het meer een kwestie van kiezen tussen stoppen of een haalbaarder doel stellen.
De vraag is dan natuurlijk of er te weinig spelers zijn en daardoor de visie bijgesteld wordt of dat er te weinig spelers zijn doordat sommigen het niet eens waren met de visie... dat is wat ik eerder probeerde te ontdekken.

Verder ben ik het er ook niet mee eens dat het zo zou moeten gaan, je moet op zijn minst een visie in grote lijnen uitstippelen en ergens voor jezelf / voor je stam vastleggen tot hoe ver je wilt gaan. Een beetje bij stellen in functie van wereldverloop / je tegenstander als reactie kan nodig zijn, maar zelf kiezen voor extreme maatregelen om je voordeel te halen is iets anders.
Nu wordt er trouwens ook wel heel erg gedaan of er een verschrikkelijke visie heerst binnen ICE maar dit valt reuze mee.
Ja het klopt dat er niet gekozen wordt om precies naar een gelijke eindstrijd toe te werken maar dit heeft imo de laatste x aantal werelden ook nooit gewerkt telkens als er zoiets gedaan werd was bijna alle motivatie weg en was het na 1 massa als nog gebeurt.
Nu verbloem jij het wel heel mooi... er is in mijn ogen toch een groot verschil tussen "niet kiezen om naar een gelijke eindstrijd toe te werken" en "bewust kiezen om alle normen en waarden te laten varen om te proberen een wereldwinst binnen te halen zonder eindstrijd"... En dat laatste is wat er gebeurd is en ook meteen in praktijk is omgezet.

Mijn persoonlijke mening is overigens ook dat de earlygame gewoon net zo zwaar weegt en dus gewoon zijn vruchten moet afwerpen.
En dat die lijnen afspreken eigenlijk gewoon al de andere stammen buiten de top 2 diskwalificeert.
Ben dan zelf ook gestopt zodra er lijnen kwamen al ben ik sws niet van de late game zoals de meeste wel weten.
Er is niemand die beweert dat early geen invloed zou moeten hebben hoor, wat mij betreft had Ice tot 60% wereld gebied mogen krijgen voor de effort die ze in early/mid hebben laten zien.

Over de lijnen is mijn mening verdeeld, ik vind dat het op een bepaald moment wel gewoon kan als duidelijk wordt welke 2 partijen er gaan over blijven, maar het is ergens wel zonde voor de andere spelers ja. Even goed zijn er andere dingen die enorm zonde zijn tegenover de kleinere spelers... zoals gigantisch PP gebruik, boosten, accies van in het begin mee laten groeien, etc etc en daar zie jij dan weer geen probleem van in blijkbaar.
 
Reactiescore
1.139
Over de lijnen is mijn mening verdeeld, ik vind dat het op een bepaald moment wel gewoon kan als duidelijk wordt welke 2 partijen er gaan over blijven, maar het is ergens wel zonde voor de andere spelers ja. Even goed zijn er andere dingen die enorm zonde zijn tegenover de kleinere spelers... zoals gigantisch PP gebruik, boosten, accies van in het begin mee laten groeien, etc etc en daar zie jij dan weer geen probleem van in blijkbaar.
Enige van die 3 dingen die ik heb gedaan is pp gebruik en ook daar is het een kwestie van op juiste momenten spenderen en op andere momenten weer terug farmen.

Nu verbloem jij het wel heel mooi... er is in mijn ogen toch een groot verschil tussen "niet kiezen om naar een gelijke eindstrijd toe te werken" en "bewust kiezen om alle normen en waarden te laten varen om te proberen een wereldwinst binnen te halen zonder eindstrijd"... En dat laatste is wat er gebeurd is en ook meteen in praktijk is omgezet.
tot het moment dat ik gestopt ben is er niks geweest wat echt discutabel is imo.
Ja melt vond dat we te snel gebied veiligstelde maar dat is gewoon hoe de early game werkt als je het slim speelt daarnaast lag letterlijk iedereen die meer richting de rim lag in de eerste 2 maanden buiten onze 30/1
En aangezien we dus geen boost accounts hadden zoals melt dat wel had konden we die niet gebruiken om die spelers als nog binnen te harken.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
487
Nouja, veelbelovende wereld?

Deze wereld is al vanaf dag 1 al gejank over en weer. Het begon al met de eerste dorpjes dat er heen en weer naar beide kampen gelijk werd geklaagd over boost accounts. En dat gezeur en geklaag over elk miezerig dingentje (terecht en onterecht) is de hele wereld gebleven waardoor mensen zoals ik denken: Oke fuck it

En ja, ik weet het! Je hebt het in elke wereld wel dat gezeur en geklaag, maar deze wereld heeft het wel tot extreme geholpen.

Verder 2 premades die afspreken elkaar niks te doen tot endgame? vind ik juist ook verre van veelbelovende wereld? Pas de endgame is veelbelovend ja, maar deze midgame en earlygame is dus geen hol aan. Nieuwe spelers of iets mindere spelers hebben geen schijn van kans deze wereld (ja nu wss wel omdat er mensen gestopt zijn en ze dus bij kamp ICE of MELT mogen spelen, maar dat wist je niet toen dit werd verzonnen).

w78 was een veelbelovende wereld, jammer genoeg niet zo geëindigd.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.380
Nouja, veelbelovende wereld?

Deze wereld is al vanaf dag 1 al gejank over en weer. Het begon al met de eerste dorpjes dat er heen en weer naar beide kampen gelijk werd geklaagd over boost accounts. En dat gezeur en geklaag over elk miezerig dingentje (terecht en onterecht) is de hele wereld gebleven waardoor mensen zoals ik denken: Oke fuck it

En ja ik weet je hebt het in elke wereld wel dat gezeur en geklaag, maar deze wereld heeft het wel tot extreme geholpen.

Verder 2 premades die afspreken elkaar niks te doen tot endgame? vind ik juist ook verre van veelbelovende wereld? ja pas de endgame is veelbelovend ja, maar dit midgame en earlygame is dus geen hol aan. Nieuwe spelers of iets mindere spelers hebben geen schijn van kans deze wereld (ja nu wss wel omdat er mensen gestopt zijn en ze dus bij kamp ICE of MELT mogen spelen, maar dat wist je niet toen dit werd verzonnen).

w78 was een veelbelovende wereld, jammer genoeg niet zo geëindigd.
Ik snap dit serieus niet. Ik speel pas sinds wereld 66, maar vanaf die wereld tot nu is het altijd hetzelfde liedje. Altijd hetzelfde gezeur. Zit toch niet zoveel op elkaar te zeiken en speel gewoon het spel. Een aantal afspraken snap ik nog zoals vv draaien in andermans rim of stiekem cf's pakken door met spelers te praten in vijandelijk gebied (dat laatste is discutabel dan moet je je cluster maar opruimen), maar al het andere lekker belangrijk. Als iemand snel grond wil maken en je bent het er niet mee eens pak hem dan aan. Gezeik om niks. Ga gewoon lekker spelen ipv hier beetje te liggen janken wat nergens voor nodig is.

Gewoon vanaf begin wat afspraken maken dat zet je hier in en voor de rest vrij om te spelen.
Zolang we dit niet doen zal elke wereld hetzelfde blijven en houdt dit gezeik op elkaar nooit op.
 
Reactiescore
903
Venari top! Ews flop!
 
Reactiescore
1.542
En aangezien we dus geen boost accounts hadden zoals melt dat wel had konden we die niet gebruiken om die spelers als nog binnen te harken.

Kerel wat een vuile huichelaar ben jij zeg, onderhand is het wel duidelijk geworden dat Vanq VERUIT de meeste boost/intern had of heeft. Dat kan je nu alleen al zien aan alle slaafjes die voor je werken in de rim en die namens jou XI helpen/ mee hebben gegooid met de massa op Turtle. Daarnaast verklaart het jullie absurde groei ook wel en alle dubieuze momenten early game hoe keer op keer "neutrale" spelers en hele stammen gebukt gingen onder jullie aanvallen.

Iedere keer onder het motto van: ja ik heb hun stats goed in de gaten gehouden, ze groeiden al een tijdje niet, etc. etc. Zo kreeg je het keer op keer voor elkaar om gigantische gebieden te springen en al vroegtijdig gebied bij Melt af te bakenen.

Grootste award voor piemelgezicht van het jaar gaat naar jou en je account in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Nouja, veelbelovende wereld?

Deze wereld is al vanaf dag 1 al gejank over en weer. Het begon al met de eerste dorpjes dat er heen en weer naar beide kampen gelijk werd geklaagd over boost accounts. En dat gezeur en geklaag over elk miezerig dingentje (terecht en onterecht) is de hele wereld gebleven waardoor mensen zoals ik denken: Oke fuck it

En ja, ik weet het! Je hebt het in elke wereld wel dat gezeur en geklaag, maar deze wereld heeft het wel tot extreme geholpen.

Verder 2 premades die afspreken elkaar niks te doen tot endgame? vind ik juist ook verre van veelbelovende wereld? Pas de endgame is veelbelovend ja, maar deze midgame en earlygame is dus geen hol aan. Nieuwe spelers of iets mindere spelers hebben geen schijn van kans deze wereld (ja nu wss wel omdat er mensen gestopt zijn en ze dus bij kamp ICE of MELT mogen spelen, maar dat wist je niet toen dit werd verzonnen).

w78 was een veelbelovende wereld, jammer genoeg niet zo geëindigd.
Veelbelovend als in veel bekende accounts / spelers die zich op de wereld bevinden door andere werelden die toevallig gelijktijdig eindigde. Maar dat soort werelden draaien wel vaker in een sisser uit idd, net zoals deze…

Geen idee of die afspraak echt gemaakt is of het meer de manier van spelen is omdat er al snel duidelijk was (of op voorhand eigenlijk bepaald werd) welke stammen de endgame zouden spelen.

Verder zie ik “nieuwe spelers en minder goede spelers hebben geen schijn van kans” tegenwoordig vaker en vaker verschijnen. Ben het daar helemaal mee eens, ik geloof zelfs dat het 1 van de redenen is dat deze community helemaal uitsterft.

Al jaren lang staan de top spelers / stammen niet echt open voor het binnenhalen en opleiden van beginnende spelers, iets waar ik mij ook schuldig aan gemaakt heb. Anderzijds is de mentaliteit van veel nieuwe spelers ook gewoon slecht, ze denken dat ze het spel op een week kunnen leren en kunnen mee draaien aan de top.

Maar waar aan ligt dit juist? En hoe zouden we dat kunnen verbeteren? Als er dan toch zo veel mensen zijn die dat vinden, steek de koppen dan eens bij elkaar zou ik zeggen ;)
 
Reactiescore
487
Veelbelovend als in veel bekende accounts / spelers die zich op de wereld bevinden door andere werelden die toevallig gelijktijdig eindigde. Maar dat soort werelden draaien wel vaker in een sisser uit idd, net zoals deze…

Geen idee of die afspraak echt gemaakt is of het meer de manier van spelen is omdat er al snel duidelijk was (of op voorhand eigenlijk bepaald werd) welke stammen de endgame zouden spelen.

Verder zie ik “nieuwe spelers en minder goede spelers hebben geen schijn van kans” tegenwoordig vaker en vaker verschijnen. Ben het daar helemaal mee eens, ik geloof zelfs dat het 1 van de redenen is dat deze community helemaal uitsterft.

Al jaren lang staan de top spelers / stammen niet echt open voor het binnenhalen en opleiden van beginnende spelers, iets waar ik mij ook schuldig aan gemaakt heb. Anderzijds is de mentaliteit van veel nieuwe spelers ook gewoon slecht, ze denken dat ze het spel op een week kunnen leren en kunnen mee draaien aan de top.

Maar waar aan ligt dit juist? En hoe zouden we dat kunnen verbeteren? Als er dan toch zo veel mensen zijn die dat vinden, steek de koppen dan eens bij elkaar zou ik zeggen ;)

Ja, werd van voorhand zo goed als bepaald dat deze wereld een 'vervolg' werd op w80.

Ja die trent dat ze niet echt open staan is denk ik de laatste 5 werelden wel flink verbroken, eigenlijk sinds de corona maatregelen eraf zijn al! Maar ook alleen omdat ze het moeten ivm activiteit.

die laatste zin stel je de juiste vragen, maar ik heb geen zin om iets ervoor te bedenken. Maakt me niet veel meer uit of dit spel 'doodbloed' op den duur is het toch ook onthoudbaar, deze klik spelletjes raken gewoon uit de mode. Tevens heb ik het gevoel dat er vanuit inno (duitsland, niet duckje) ook niet echt geluisterd word naar de spelers die er op dit moment nog zijn. Voorbeeldje daarvan is: Waar blijft die t-time voor deff?
 
Reactiescore
725
Reactiescore
1.139
Hadden jullie niet een hele stam aan mbs die de rim veilig stelde? Wat allemaal intern is geworden?

Dit is een vraag overigens, zag er sporadisch wat gezeik over voorbij komen in snow chat.

Toen ik speelde is er niet 1 intern/mb/du geweest iig.
nadat ik gestopt ben is er wel wat contact geweest volgensmij met rim stammen maar daar weet ik het fijne niet van.
 
Reactiescore
903
Bovenaan