Ice en Melt.

Reactiescore
1.380
Dat is idd wat er vaak gezegd wordt, niet enkel door die gestopte spelers maar ook door bv een Melvin als reden waarom het mis liep in ice.

Heb geen idee wat er concreet allemaal gebeurd is (ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :p) maar ik kan me niet inbeelden dat bv een kyle zomaar zou stoppen zonder eerst zijn visie te proberen tonen.

Was die visie dan zo anders dan die van de leiding, op basis van wat jij net zegt lijkt me dat straf, of was de visie zo anders dan de meerderheid van de stam en was er dus eigenlijk toen al geweten dat de visie van de leiding niet overeenkomt met die van de stam?



Ik geloof meteen dat jullie (als leiding) in de stemmingen wel gegaan zijn voor de meest nette optie en een post geschreven zullen hebben om jullie mening te staven.

Maar van buitenaf heb ik het gevoel dat jullie toch ook vaak gewoon je er vanaf maakte met de woorden “de meerderheid in de stam heeft daar voor gekozen dusja niks aan te doen”.

Dat is uiteraard wat ik van buitenaf zie, hoe het er intern juist aan toe gaat weet ik niet.
Wat Melvin zegt is toch wet
 
Reactiescore
5.590
Kyle zijn stop is naar mijn weten niet te herleiden naar één specifieke gebeurtenis, maar meer een meervoud aan gebeurtenissen zowel acc als stam-wise.
Jordi stopte vrij snel daarna en aangezien ik en Jordi oorspronkelijk Snow benaderde voor een 2 acc start, voelde ik me verantwoordelijk de “leiding” te nemen. Punt is echter dat ik hier geen tijd + zin voor heb en dat ik hierom ervoor heb gekozen om continu iedere beslissing aan de stam voor de leggen en op basis hiervan mijn keuzes te maken. Dus ja, “de stam vindt het dus doe ik het” idee dat heerst als hoe ice geleid wordt klopt ook.
 
Reactiescore
469
Tldr; Tom veelste goeie gast.
 
Reactiescore
487
Nee dat is niet waar. :)

Op w80 zei die al dit dat zijn laatste wereld gaat worden, toen is die overgehaald door jou om toch te komen (ondanks dat zijn motivatie niet zo hoog was) en dat dan de koers van hoe we gingen dan de laatste druppel was, vind ik niet de voornaamste reden dat die gestopt is
 
Reactiescore
5.590
Op w80 zei die al dit dat zijn laatste wereld gaat worden, toen is die overgehaald door jou om toch te komen (ondanks dat zijn motivatie niet zo hoog was) en dat dan de koers van hoe we gingen dan de laatste druppel was, vind ik niet de voornaamste reden dat die gestopt is
Denk dat we kunnen stellen dat hij niet treurig is om zijn stop. Geen zin en prioriteit op rl zal zeker mee hebben gespeeld ja.
 
Reactiescore
2.444
Denk dat we kunnen stellen dat hij niet treurig is om zijn stop. Geen zin en prioriteit op rl zal zeker mee hebben gespeeld ja.

Echt alles behalve treurig om nee, wellicht de beste beslissing die ik dit jaar gemaakt heb. Maar speelde natuurlijk meer mee dan puur geen zin meer in tw, stam + account speelden beide mee en wellicht dat als de zin er wel was ik daar wel doorheen had gespeeld en de koers had proberen te veranderen. Maar dat had zo ongelofelijk veel tijd en moeite gekost want een groot deel wilde die koers niet, dus begrijp echt volkomen hoe je deze wereld aangepakt hebt Tom.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wat Melvin zegt is toch wet
Duidelijk niet he... hij lijkt helemaal geen vat te hebben op zijn stam zo blijkt...

Kyle zijn stop is naar mijn weten niet te herleiden naar één specifieke gebeurtenis, maar meer een meervoud aan gebeurtenissen zowel acc als stam-wise.
Jordi stopte vrij snel daarna en aangezien ik en Jordi oorspronkelijk Snow benaderde voor een 2 acc start, voelde ik me verantwoordelijk de “leiding” te nemen. Punt is echter dat ik hier geen tijd + zin voor heb en dat ik hierom ervoor heb gekozen om continu iedere beslissing aan de stam voor de leggen en op basis hiervan mijn keuzes te maken. Dus ja, “de stam vindt het dus doe ik het” idee dat heerst als hoe ice geleid wordt klopt ook.
We hebben het nu alleen over Kyle, maar ik had het meer over algemeen, het leek vanuit die uitspraken alsof er meer interne struggles waren en meerdere mensen daardoor stopte. Niet dat het echt uit maakt, iedereen die stopt kan ik alleen maar groot gelijk geven! Zelf heb ik ook besloten om te stoppen met TW, het spel zelf vind ik nog steeds gigantisch leuk, maar alles er rond en een community die hard achteruit gegaan is waar normen en waarden niet meer tellen maken het spelen van het leuke spel op een leuke manier gewoon onmogelijk.

Wist niet dat jij / Melvin origineel niet mee leiding waren, dat maakt het natuurlijk moeilijker, maar alsnog verbaasd het mij hoe verdeeld de totaalvisie van een premade stam kan zijn. In het huidige tribalwars (zoals ik hierboven al omschreef) is het als leiding enorm moeilijk om het de juiste kant op te duwen, daar zijn jullie niet in geslaagd maar die schuld ligt uiteraard niet volledig bij jullie.
 
Reactiescore
5.590
Ik vind wel dat je hier een perspectief schetst dat de leiding de stam hoort te sturen naar X. X in dit geval zijnde een eerlijk endgame met relatief gelijke kansen. Ik zie het echter heel anders, ik vind dat het mijn taak is mijn stam tevreden te stellen en niet de vijand. Als ik zo globaal bekijk naar onze stam, is dit wat het overgrote deel van de stam wilt en daar speel ik voor.
In een normale situatie, zou ik gedaan hebben wat kyle ook al zei. Alles uit de kast hebben getrokken voor een verloop die meer pleased dan alleen mijn stam. Alleen ik heb eerlijk gezegd praktisch 0 zin en tijd in deze wereld, dit is deels veroorzaakt door het leider zijn. Aan ene kant zou ik graag endgame willen met mijn stam en aan de andere kant kan t me geen reet boeien en wil ik liever vandaag dan morgen stoppen en nooit meer omkijken.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik vind wel dat je hier een perspectief schetst dat de leiding de stam hoort te sturen naar X. X in dit geval zijnde een eerlijk endgame met relatief gelijke kansen. Ik zie het echter heel anders, ik vind dat het mijn taak is mijn stam tevreden te stellen en niet de vijand. Als ik zo globaal bekijk naar onze stam, is dit wat het overgrote deel van de stam wilt en daar speel ik voor.
In een normale situatie, zou ik gedaan hebben wat kyle ook al zei. Alles uit de kast hebben getrokken voor een verloop die meer pleased dan alleen mijn stam. Alleen ik heb eerlijk gezegd praktisch 0 zin en tijd in deze wereld, dit is deels veroorzaakt door het leider zijn. Aan ene kant zou ik graag endgame willen met mijn stam en aan de andere kant kan t me geen reet boeien en wil ik liever vandaag dan morgen stoppen en nooit meer omkijken.
Waar je naar toe moet sturen (X) is jouw visie op hoe TW gespeeld moet worden, en die omschrijving heb je eerder gegeven en zelf van toegegeven dat je dat liever zou zien. Normaal gezien, zeker in een premade, zou die visie in grote lijnen wel gedeeld moeten worden door de meesten aangezien het vreemd is om met zo een groot verschil in visie bij elkaar te gaan spelen.

Verder begrijpbare keuze dat je niet de tijd er in wilt steken en de optie kiest die het makkelijkste gaat (stam laten stemmen en gewoon die mening verkondigen), maar dat maakt je een praatpaal, geen leider. Wat ik nooit begrepen heb is hoe mensen een stam kunnen blijven vertegenwoordigen die zo veel keuzes maakt waar ze eigenlijk helemaal niet achter staan.

Maar nogmaals, het is in deze tijd en in jouw positie zeker niet eenvoudig. At the end gewoon jammer voor een veelbelovende wereld.
 
Reactiescore
725
Ik vind wel dat je hier een perspectief schetst dat de leiding de stam hoort te sturen naar X. X in dit geval zijnde een eerlijk endgame met relatief gelijke kansen. Ik zie het echter heel anders, ik vind dat het mijn taak is mijn stam tevreden te stellen en niet de vijand. Als ik zo globaal bekijk naar onze stam, is dit wat het overgrote deel van de stam wilt en daar speel ik voor.
In een normale situatie, zou ik gedaan hebben wat kyle ook al zei. Alles uit de kast hebben getrokken voor een verloop die meer pleased dan alleen mijn stam. Alleen ik heb eerlijk gezegd praktisch 0 zin en tijd in deze wereld, dit is deels veroorzaakt door het leider zijn. Aan ene kant zou ik graag endgame willen met mijn stam en aan de andere kant kan t me geen reet boeien en wil ik liever vandaag dan morgen stoppen en nooit meer omkijken.
Warre probeert ons tegen elkaar op te zetten, ik heb m al door! Hij zou het allemaal beter doen maw!
 
Reactiescore
5.590
Wat Warre zegt klopt in zekere zin, een echte leider ben ik inderdaad niet en daar heb ik ook geen behoefte aan.

Een veel belovende wereld, in zekere zin wel ja. Het is jammer dat ook deze wereld er geen endgame gaat komen die aan alle verwachtingen voldoet. Ik vraag mij ook af of deze ooit nog gaat komen. Voor mij in ieder geval niet.
 
Reactiescore
5.590
Sluit niet uit dat er nog wat leuke massas over en weer gaan komen en wie weet wat daar allemaal nog uit volgt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik geloof niet dat er nog werelden gaan komen zoals deze er geweest zijn en ik ze graag speel. Helaas.

Maar misschien dat deze gameplay voor anderen wel leuk is.. idk.
 
Reactiescore
1.136
Waar je naar toe moet sturen (X) is jouw visie op hoe TW gespeeld moet worden, en die omschrijving heb je eerder gegeven en zelf van toegegeven dat je dat liever zou zien. Normaal gezien, zeker in een premade, zou die visie in grote lijnen wel gedeeld moeten worden door de meesten aangezien het vreemd is om met zo een groot verschil in visie bij elkaar te gaan spelen.

Verder begrijpbare keuze dat je niet de tijd er in wilt steken en de optie kiest die het makkelijkste gaat (stam laten stemmen en gewoon die mening verkondigen), maar dat maakt je een praatpaal, geen leider. Wat ik nooit begrepen heb is hoe mensen een stam kunnen blijven vertegenwoordigen die zo veel keuzes maakt waar ze eigenlijk helemaal niet achter staan.

Maar nogmaals, het is in deze tijd en in jouw positie zeker niet eenvoudig. At the end gewoon jammer voor een veelbelovende wereld.
Denk dat het niet zo zeer een kwestie is van "jouw visie op hoe TW gespeeld moet worden en die omschrijven."
Punt is namelijk dat er te weinig spelers zijn die die visie waar kunnen maken door een gebrek aan tijd/motivatie in beide kampen.
Dus wordt het meer een kwestie van kiezen tussen stoppen of een haalbaarder doel stellen.

Nu wordt er trouwens ook wel heel erg gedaan of er een verschrikkelijke visie heerst binnen ICE maar dit valt reuze mee.
Ja het klopt dat er niet gekozen wordt om precies naar een gelijke eindstrijd toe te werken maar dit heeft imo de laatste x aantal werelden ook nooit gewerkt telkens als er zoiets gedaan werd was bijna alle motivatie weg en was het na 1 massa als nog gebeurt.

Mijn persoonlijke mening is overigens ook dat de earlygame gewoon net zo zwaar weegt en dus gewoon zijn vruchten moet afwerpen.
En dat die lijnen afspreken eigenlijk gewoon al de andere stammen buiten de top 2 diskwalificeert.
Ben dan zelf ook gestopt zodra er lijnen kwamen al ben ik sws niet van de late game zoals de meeste wel weten.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan