Hugh & ik

Reactiescore
1.804
Ik heb even de zoekengine gebruikt, maar tot mijn eigen pure ontsteltenis niets gevonden. Dat geeft mij logischerwijs de enorme eer dit topic te mogen openen!

Iedereen kent hem natuurlijk. Die helden-prins-regent uit Blackadder, de steengoeie diagnosticist uit House, die iets-meer-snuggerheid-dan-zijn-collega-dief-vertonende dief uit '101 Dalmatians' of één van die andere typerende rollen die hij al vertolkte. Jullie hebben het zonder twijfel al door: Dit topic gaat over niemand minder dan de halfGod beter gekend als Hugh Laurie. Voor ik verderga wil ik echter wel de mensen die niet goed met jaloezie om kunnen vriendelijk verzoeken zich hier snel uit de voeten te maken, gezien jullie het hier pittig moeilijk gaan krijgen.

Waar te beginnen... Deze man... Hij is... Kijk dit is erg moeilijk om onder woorden te brengen dus zal ik het proberen duidelijk te maken door middel van een foto.

1261279555630.jpg

Dit is Hugh op z'n best, Hij pakt je meteen beet en laat je niet meer los. Ken je het gevoel dat je denkt: 'nou dit kan niet meer fout gaan...'? Dat is het gevoel dat je krijgt wanneer je Hugh ziet opduiken in een serie of iets gelijkaardigs. Als Hij verschijnt, weet je gewoon dat Hij geschiedenis gaat schrijven. Waar of wanneer dan ook. De situaties waarin Hugh zijn klasse keer op keer bewijst zijn praktisch ontelbaar, maar gezien Hij het verdient, probeer ik hieronder enkele toppertjes neer te zetten:

http://www.youtube.com/watch?v=g_FdDtCB8xw

Dit moment, is pure tv-geschiedenis... De gelaatsuitdrukking van Laurie, in combinatie met de blik van zijn maatje Stephen Fry maken dit tot een van de hoogtepunten uit jouw leven. Dit is één van de dingen waaraan je kan zien dat Laurie echte topklasse is. De manier waarop Hij kijkt, de manier waarop Hij zijn innerlijke kind de vrije loop laat... Dit is gewoon...gemeend. Bijna ontroerend... :(

http://www.youtube.com/watch?v=mHvfFG61lqA&feature=related

Ook hier zie je weer die geniale semi-kinderlijkheid naar boven komen. Gewoon pure klasse dit fragment!

http://www.youtube.com/watch?v=3s09m8ZoHP0&feature=related

Dit fragment wil ik laten zien, niet zozeer vanwege de inhoud dan wel vanwege de titel. Het aanbidden van Hugh neemt mondiale proporties aan en dat is een goede zaak. Het Houseisme is een godsdienst die het dichtst mogelijk bij De Grote Waarheid aanleunt. Volgens hen is Hugh de Grote Schepper en komt alles wat de naam genialiteit draagt voort uit hem. En dat klopt natuurlijk. Zeg nou zelf, het kan toch niet anders? Zeker als je deze foto gezien hebt:

funny-face-house2.jpg

Wat misschien nog het meest verbazingwekkende aan Hugh is, is dat wanneer je denkt dat je alles gezien hebt, Hij je gewoon nog meer verbaast dan tevoren. Hugh is namelijk niet alleen een kei op het kleine scherm. Nee, Hij is veel meer dan dat. Hugh maakt muziek, Hugh schrijft boeken,... Niets is hem teveel, Hij doet dit zonder probleem en me de grootste bescheidenheid. Diegenen die door de media als 'pure top' bestempeld worden verdwijnen in het niets naast Meneer Hugh.

Het doel van dit topic is tweeledig. Vooreerst is het de bedoeling de mensen die onbekend waren met Hugh een eerste kennismaking aan te bieden. Ik heb de taak op mij genomen de Heilige Boodschap te verkondigen aan iedereen die hem horen wil. Na deze korte kennismaking gaat iedereen normaal gezien verder naar het tweede doel: Hugh aanbidden. Dit is volgens mij hetgeen waarvoor Hij ons geschapen, de zin van ons leven dus. Hugh aanbidden kan op meerdere manieren. Je kan hier dagelijks je wees-ge-Hugh-jes opzeggen of gewoon meteen bidden tot de Heilige Hugh. Want ik voel en ik weet, dat Hij meeleest met al onze gebeden. En misschien wordt dat van jou wel verhoord! Je kan hier ook gewoon praten over alles wat direct is voortgekomen uit Hugh: Zijn muziek, zijn literatuur, zijn acteerwerk,... De lijst is eindeloos. Het is belangrijk dat we allemaal inzien dat er, temidden die 7 miljard van ons, een unieke man rondloopt die alle lof van die 7 miljard mensen verdient. Want Hugh is... Koning, Keizer en Triumviraat tegelijk.

Verder hoop ik dat de mods de relevantie van dit topic en het dus zodoende niet sluiten. Nouja, dat veronderstel ik eigenlijk.

Hartelijke groeten van iemand die Het Licht gezien heeft,

Simeco.
Officiële Hugh-fan sinds 2011
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Beste topic van 2012 en ik weet niet wat dit nog gaat evenaren, laat staan passeren. Dat grenst aan het onmogelijke.

Moge wij gezegend worden door Heer Hugh.
 

DeletedUser

Guest
Hugh is een held ja. Wat je noemt een echte homo universalis.

Moge hij nog lang op de buis zijn op allerlei verschillende manieren zodat wij nog lang van hem mogen genieten.
 
Reactiescore
1.804
Zelfs om vier uur 's nachts in totaal al vier (4!) mensen die hier hun geloof tot De Heilige Hugh komen betuigen. Wat mooi dit :)
 
Reactiescore
1.804
Voor dat soort dingen ben ik op elk tijdstip bereid.
Mooi te zien dat we nog een trouwe volgeling hebben.
Je kan de Hugh-catalogus online bestellen voor maar €7.99. Ik weet niet hoe de dollar tegenwoordig staat maar either way is het een koopje! Hugh-gadgets (kalenders, buttons, muismatten,...) zijn ook gewoon online te vinden! :)
 

DeletedUser13565

Guest
Dacht dat het over dé Hugh ging, valt dit ff tegen.

images
 

DeletedUser40402

Guest
Hugh is een held ja. Wat je noemt een echte homo universalis.

Moge hij nog lang op de buis zijn op allerlei verschillende manieren zodat wij nog lang van hem mogen genieten.

Na House stopt hij met op de buis te zijn en gaat hij enkel nog achter de schermen werken :p
 
Reactiescore
1.804
Kijk dit gaat de goeie kant op.
Als de Zeeuwen hun Faal-Hughen nog voor zich kunnen houden is het helemaal toppie! :)
 
Bovenaan