Hoofdstuk 321: De grote "Wie heeft de wereld het meest verziekt awards".

Reactiescore
1.647
Beste AF'ers van het legendarisch W73,

na alle spam en modder gegooi op het GA topic leek het me het beste om een overzicht te maken van alle "wereldverziekende"-acties op te sommen over de 3 fases van de wereld. Wat voor acties kunnen dit zijn? En hoe zwaar wegen ze mee?

Clusterfucken bij vijand = 1 punt voor elke vijand
Onnodige recruit = 3 punten per recruit
Vijandige recruit = 5 punten per recruit
Onnogide BG = 5 punten per BG
Onnodige NAP = 3 punten per NAP
Fusies van spelers die individueel al in top 50 beide stonden = 2 punten
VV-draaien tegen vijand = 2 punten per speler bij wie het gedaan is.

Dit zetten we in de volgende fases tegenover elkaar:

FasesImago (& Swift)Spread (& Rots)
Early game
Mid game
Laatste maand

Iedereen mag punten inleveren van de vijand, wees lekker kritisch en stuur het in met de volgende gegevens:

@Wow Who - Stam - Fase - Actie - Onderbouwing

Mocht de onderbouwing kloppen en er bewijs voor actie zijn word hij netjes in schema geplaatst. Over 2 weken ofzo maken we dan de totale balans op. Kunnen we elkaar boos aankijken en onszelf allemaal toch best diep schamen over aantal acties die we zelf toch onbewust gedaan hebben, heeft elk leek een overzicht van deze wereld en kunnen alle onnodige discussies in alle andere topics een keertje kappen.

Nog een fijne avond.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Ehm wat is de definitie van "onnodig" ? Aangezien het meeste op actie-reactie wordt gegooid :wink:
 
Reactiescore
1.647
En wat winnen we hier precies mee? AF nog niet toxic genoeg...
Ik snap je intenties Justin, maar hier komt niks goeds van hoor :p

Ohja "ik snap wel dat Spread hier niks in ziet". Ben ik bij deze iedereen voor die dat wil reageren :D

Word het in 1 topic geplaatst en niet alles door elkaar en vind er misschien eindelijk wat zelfreflectie plaats achteraf xD Gaat de actie-reactie wel merken door die fases
 
Reactiescore
7.918
Eens even kijken, hoeveel BG's en NAP's had het account/stam van wow who in de beginfase? Hmmmmmmmmmmmm
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
534
Mits dit op een normale manier gaat kunnen, leuk initiatief!
 
Reactiescore
259
K zie hier wel de humor van in, tenminste een poging om van iets negatiefs positiefs te maken.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Dit lijkt me wel een beetje het aanzwellen van nog meer rivaliteit, het ophalen van nog meer oud zeer en vooral nog meer discussies die al lang geleden gevoerd zijn. Have fun, niet mijn topic :x
 
Reactiescore
1.226
Ik denk persoonlijk dat dit geen meerwaarde gaat hebben. Elke stam kan de andere stam punten laten verdienen door dingen te posten/bewijzen wat dan "wereldverziekend" zou moeten zijn. Wat voor de 1 wereldverziekend is, is dat voor de ander niet. Laten we bijvoorbeeld de recruut van kipkalkoentje nemen., wereldverziekend voor Exitus. Niet voor Spread of de andere grote stammen die daarmee ook weer een reden hebben om vervolg acties te nemen onder het mom van: "spread heeft exitus kapot gerecruit".

Daarbij is het natuurlijk erg subjectief om te bepalen of iets onnodig is of nodig. Je kunt denk ik er wel vanuit gaan dat een stam een BG/NAP op dat moment nodig acht anders gaan ze deze simpelweg niet aan. Is het dan aan een 3e partij die te weinig inzicht heeft in de interne gang van zaken om te concluderen of iets nodig is.

Ik snap op zich wel wat je wilt bewerkstelligen maar dit is gewoon niet mogelijk aangezien het merendeel voor eigen parochie zal preken en zal bediscussiëren of dingen nodig/onnodig zijn en of het 1 niet het gevolg van het ander is.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Misschien eens allemaal wat meer naar jezelf kijken i.p.v. alle schuld bij je vijand neer te leggen. Als iets voor jou wereldverziekend is, is er een redelijke kans dat je strategisch uitgespeeld bent.
 
Reactiescore
972
Misschien eens allemaal wat meer naar jezelf kijken i.p.v. alle schuld bij je vijand neer te leggen. Als iets voor jou wereldverziekend is, is er een redelijke kans dat je strategisch uitgespeeld bent.

Die moet je me echt even uitleggen, want ik zie dat verband niet zo.
 
Reactiescore
290
De onregelmatigheden die ik hier aan haal zijn degene die ik zelf van kortbij heb gezien en dus een goede kijk op had.
Hierdoor is er enkel beklag aan het adres van imago maar hoogstwaarschijnlijk is dit ook allemaal gebeurd aan de kant van spread.

Stam: imago
Wanneer: Early/Mid game ongeveer
Wat: Rekruteren van Qzdr, totaal overbodig omdat er al een dominantie was van de stam imago in C54.

Stam: imago
wanneer: mid game
Wat: samenwerking met VANS, was naar mijn mening ook onnodig maar we weten ondertussen wel allemaal waarom de VANS leden gestart waren op deze wereld... hadden voor mij al van in het begin de intentie om later hun maatjes van imago bij te staan in de RIM.

Stam: imago
Wanneer: heel de wereld lang
Wat: Team smashingone (misschien nog andere mensen van imago) VV draaien van Definition of Insanity

En dan kan je nog klagen over de 100 boostaccounts die beide stammen gebruikt hebben maarja that's part of the game i guess...
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
De onregelmatigheden die ik hier aan haal zijn degene die ik zelf van kortbij heb gezien en dus een goede kijk op had.
Hierdoor is er enkel beklag aan het adres van imago maar hoogstwaarschijnlijk is dit ook allemaal gebeurd aan de kant van spread.

Goede kijk, maar wel uitermate subjectief en ook enige overdrijving in je laatse alinea.

Stam: imago
Wanneer: Early/Mid game ongeveer
Wat: Rekruteren van Qzdr, totaal overbodig omdat er al een dominantie was van de stam imago in C54.

Ten tijde van de rekruut laggen er nog stammen als TBS/Kaboom in C54, was de rim nog helemaal niet afgedekt omdat jullie daar met Tring zaten. Het continent werd verre van gedomineerd: deze rekruut heeft daar wel aan bijgedragen om daaraan bij te dragen in de toekomst.

Stam: imago
wanneer: mid game
Wat: samenwerking met VANS, was naar mijn mening ook onnodig maar we weten ondertussen wel allemaal waarom de VANS leden gestart waren op deze wereld... hadden voor mij al van in het begin de intentie om later hun maatjes van imago bij te staan in de RIM.

De samenwerking met VANS is juist nu belangrijker dan ooit geweest. Spread heeft met de stam AIE gewoon een gedegen rimstam liggen aan de westzijde van de wereld. Zonder VANS was dat voor ons als Imago problematisch gewoon, misschien zodanig zelfs dat daar een onhoudbaar front was ontstaan en daarmee de wereld misschien zelfs gespeeld had kunnen zijn.

Stam: imago
Wanneer: heel de wereld lang
Wat: Team smashingone (misschien nog andere mensen van imago) VV draaien van Definition of Insanity

Gaat over bovenstaande: hoeft geen aparte vernoeming. Als je een samenwerking hebt, kan er natuurlijk ook VV gedraaid worden.

En dan kan je nog klagen over de 100 boostaccounts die beide stammen gebruikt hebben maarja that's part of the game i guess...

Definieer boost? is dat een internaccount die van te voren beslist is? Je noemt 100 boostaccounts: welke waren dat?
 
Reactiescore
7.918
Stam: imago
Wanneer: heel de wereld lang
Wat: Team smashingone (misschien nog andere mensen van imago) VV draaien van Definition of Insanity

Disclaimer:
*Waar van te voren gevraagd is aan heis sport of dat mocht, dat mocht
**Voor aanvallen op een andere stam
***Omdat de vv kracht er binnen Tring/Vans (of wat de naam ook was) zelf niet was
****Tring en Imago toen geen vijanden waren

Ik snap dat je niet blij bent met hoe het gelopen is, maar overdrijven is ook een vak.
 
Reactiescore
290
Disclaimer:
*Waar van te voren gevraagd is aan heis sport of dat mocht, dat mocht
**Voor aanvallen op een andere stam
***Omdat de vv kracht er binnen Tring/Vans (of wat de naam ook was) zelf niet was
****Tring en Imago toen geen vijanden waren

Ik snap dat je niet blij bent met hoe het gelopen is, maar overdrijven is ook een vak.
Ik heb deze erbij gezet omdat ik vermoed dat het niet enkel is gebleven toen in de tijd maar ook later nadat Tring weg was en Barnie bv een target was.
Maar als het je gelukkig maakt dan kan ik er enkel midgame bij zetten in plaats van de hele wereld.

Ten tijde van de rekruut laggen er nog stammen als TBS/Kaboom in C54, was de rim nog helemaal niet afgedekt omdat jullie daar met Tring zaten. Het continent werd verre van gedomineerd: deze rekruut heeft daar wel aan bijgedragen om daaraan bij te dragen in de toekomst.
Er was in die tijd al duidelijk overwicht van Imago als je dat gaat ontkennen dan is het de discussie niet waard...
Tuurlijk waren er nog andere stammen maar de kwaliteit van die stammen moet je ook in rekening brengen tov van de kwaliteit van imago.
Want ik denk dat we wel konden concluderen dat zowel TBS als Tring onvoldoende kwaliteit had om op te boksen tegen Imago zelfs in de vorm van een samenwerking.

De samenwerking met VANS is juist nu belangrijker dan ooit geweest. Spread heeft met de stam AIE gewoon een gedegen rimstam liggen aan de westzijde van de wereld. Zonder VANS was dat voor ons als Imago problematisch gewoon, misschien zodanig zelfs dat daar een onhoudbaar front was ontstaan en daarmee de wereld misschien zelfs gespeeld had kunnen zijn.
Ik doelde op het feit dat er door de leden van VANS al vanaf het begin in het achterhoofd werd gehouden om Imago te helpen.
Dat ze erna ons (Tring) joinde toen we nog geen vijanden waren prima! Maar eens er een front begon te ontstaan (wat er altijd zat aan te komen wat VANS ook wist) hielpen ze het front met imago niet en werd er even later gewoon de stam verlaten omdat ze anders tegen hun dikke vrienden moesten strijden...

Gaat over bovenstaande: hoeft geen aparte vernoeming. Als je een samenwerking hebt, kan er natuurlijk ook VV gedraaid worden.
De vv's werden ervoor ook al gedraaid.

Definieer boost? is dat een internaccount die van te voren beslist is? Je noemt 100 boostaccounts: welke waren dat?
Hier ga ik echt geen antwoord op geven. Oke het aantal is misschien overdreven maar ik speel niet meer op deze wereld dus ga mij ook niet de moeite doen om mij hierin te verdiepen. De accounts zullen zelf heus wel weten dat ze geboost hebben al zullen ze dat hier niet bekennen ofc.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
7.918
Ik heb alleen vv gedaan toen we jou om toestemming gevraagd hadden, ik heb je stam nog geholpen ermee. Waarom je dit dat noemt vind ik vreemd, gezien je letterlijk de persoon bent geweest die het heeft toegestaan. Nu we een BG zijn draaien we uiteraard daar vv indien dat nodig is.
 
Reactiescore
290
Ik heb alleen vv gedaan toen we jou om toestemming gevraagd hadden, ik heb je stam nog geholpen ermee. Waarom je dit dat noemt vind ik vreemd, gezien je letterlijk de persoon bent geweest die het heeft toegestaan. Nu we een BG zijn draaien we uiteraard daar vv indien dat nodig is.
Komt dat goed uit... Voor mij is dat gewoon een bevestiging wat ik al vermoedde.
Dat de VANS leden nooit ons zouden bijstaan in een gevecht met Imago.
Want toen het menens werd, verdwenen ze...
 
Bovenaan