Hoist The Colours High!

Reactiescore
77
qua pp-gebruik valt het event best mee. 300 tot 400 levels kost rond de 650 pp, het kost enkel bizar veel tijd om ze te doorlopen

Hangt er veel vanaf hoeveel geluk je hebt ook en hoe je de pp spend met genezen enzo, denk dat je makkelijk aan 500levels komt met 650pp -als je puur voor aantal levels gaat- als je voor zo hoog mogelijke run(s) gaat, komen er snel veel pp kijken bij relatief weinig niveaus

maar los daarvan, gaat me erom dat rum nu een sowieso al massas voorstaat, gaat kusm clearen met edels ofzo om er toch nog iets van spanning in te houden ? xpxd
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Ach PP spenden, met dit event, boeit niet zoveel idd. Heel goedkoop event, je zou gek zijn als je deze niet boost.

De andere argumenten lijken me een stuk meer valide. Vraag me af waar Rum zo bang voor is.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Hangt er veel vanaf hoeveel geluk je hebt ook en hoe je de pp spend met genezen enzo, denk dat je makkelijk aan 500levels komt met 650pp -als je puur voor aantal levels gaat- als je voor zo hoog mogelijke run(s) gaat, komen er snel veel pp kijken bij relatief weinig niveaus

maar los daarvan, gaat me erom dat rum nu een sowieso al massas voorstaat, gaat kusm clearen met edels ofzo om er toch nog iets van spanning in te houden ? xpxd
hoog mogelijke runs is de moeite niet waard helaas. voor 65pp kan je 5 runs doen, voor dezelfde pp kan je max 3 keer healen. die 5 runs zullen altijd meer opleveren dan die 3 keer healen, zeker gezien op hogere levels je half de heal instant verliest aan 1 gevecht. runs boven de 15 zijn al zeldzaam zat, boven de 20 meer, en heb geloof ik in de hele stam slechts 3 runs gezien waar men de 30 aantikte.

hmm clearen met edels klinkt wel aantrekkelijk.
 
Reactiescore
469
Meh, waarschijnlijk hebben ze geen zin om de zomer door te twen?
Beetje een zwak excus om een wereld op slot te gooien. Dan hadden ze gewoon niet moeten starten.
 
Reactiescore
736
Ik denk dat het gewoon safe to say is dat de hele manier waarop Rum deze wereld probeert uit te spelen cringe is.

Tuurlijk, ze doen spelregel technisch helemaal niks verkeerd. Een stam op zo'n wijze vormen, pp gebruiken om een voordeel te behalen allemaal legit. Maar je verpest gewoon de wereld voor de rest. Rum heeft een aanzienlijk grote kans om met 0,0 weerstand de wereld te winnen, het wordt dan ook echt een win waar je met voldoening naar terug kijkt. Of binnen Rum caren ze alleen om de prestatie op hun profiel?

We zullen zien wat de wereld brengt, maar als Rum niet snel valt of drastisch wordt terug gedrongen, is de wereld praktisch al gespeeld.

@iedereen in buurt van Rum (ook mini rimstammen) connect een ieder binnen Wolves en ik draai wel VVtjes.

gr gr
 
Reactiescore
1.226
Maar je verpest gewoon de wereld voor de rest. Rum heeft een aanzienlijk grote kans om met 0,0 weerstand de wereld te winnen, het wordt dan ook echt een win waar je met voldoening naar terug kijkt.

We zullen zien wat de wereld brengt, maar als Rum niet snel valt of drastisch wordt terug gedrongen, is de wereld praktisch al gespeeld.

Volgens mij ligt de wereld nog gewoon open, Rum! heeft (nog) maar 11% dominantie van de 70 die er moet worden bereikt.

1621259491903.png
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
244
Volgens mij ligt de wereld nog gewoon open, Rum! heeft (nog) maar 11% dominantie van de 70 die er moet worden bereikt.

Bekijk bijlage 28724


Bekijk de kaart eens aub. Rum gaat op 123 de rim in het NO hebben EN het ZO. Het frapante is vooral dat dit allemaal al gaat gebeuren op nog geen 3 maanden. Als je dan alles doortrekt zie je dat ze zelfs als ze het een beetje slim aanpakken ze zo 40-50 % van de wereld gaan hebben.

Dus nee de wereld ligt absoluut niet nog volledig open. De enigste reden dat Rum deze wereld niet zou kunnen afmaken in een sneltempo zou door onkunde langs hun kant komen. Laat het nu net de pech zijn dat het merendeel van de accounts aan hun kant bij de kwalitatief betere horen. Als je kwaliteit en kwantiteit dan bij elkaar gaat optellen dan is de rekensom snel gemaakt.

Wat je nu gaat krijgen is dat de overgebleven stammen een massa- bondgenootschap gaan moeten opzetten maar zelfs daar zijn ze in het nadeel aangezien ze door de wereldregels niet aan elkaar kunnen OSS'en etc.

Dus een dikke duim voor alle rumspelers dat je erin geslaagd bent om een wereld op nog geen 2,5 maanden naar een soort van endgame te hebben gepusht en dit zelfs nog met trots komt verkondigen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.226
het zou naief zijn om te zeggen dat de wereld gespeeld is maar dat hij een pak minder leuk geworden is, is een zekerheidje (wat jammer is uiteraard)

Kan ik volledig inkomen inderdaad. Vind alleen het calimero gedrag wel bijzonder. Al snap ik wel hoe het voelt, heb het zelf ook ervaren op W73. Maar om nu te doen alsof de wereld al gespeeld is dat gaat toch wel een stapje te ver, en als men dat oprecht denkt dan onderschatten ze diplomatiek heel erg.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
1.957
Diplomatiek is een essentieel onderdeel van het spelletje, eens. Maar ik ga ervan uit dat iedereen graag nog steeds oorlogje speelt tegen zijn directe vijanden, zo zal ook (vrijwel) altijd effectief de beste de endgame kunnen aanvatten. Dat er al zo vroeg op de wereld een 'grote' overmacht is, zal stammen enkel maar dwingen om samen te werken (ook als ze dat in eerste instantie totaal niet zo gewild hebben), gewoonweg omdat hun reeds aanzienlijke achterstand enkel nog maar zal toenemen als ze geen actie ondernemen op iets gezamenlijk op poten te zetten tegen Rum.

Het lijkt me dan ook onvermijdelijk dat er een groot GAP zal opgezet worden waarin alle stammen van voldoende omvang wel inbegrepen zullen zijn, met het doel Rum te stoppen. Al ga ik ervan uit dat zowat elke stam hierin betrokken gewoon veel liever onderling strijd had gemaakt ipv. tegen je zin gedwongen te worden te moeten samenwerken tegen een grotere stam, die duidelijk al langer dan vandaag met dit plan in zijn hoofd zat. Het zou in mijn geval zeker niet het spelplezier ten goede komen.
 
Reactiescore
1.226
Diplomatiek is een essentieel onderdeel van het spelletje, eens. Maar ik ga ervan uit dat iedereen graag nog steeds oorlogje speelt tegen zijn directe vijanden, zo zal ook (vrijwel) altijd effectief de beste de endgame kunnen aanvatten. Dat er al zo vroeg op de wereld een 'grote' overmacht is, zal stammen enkel maar dwingen om samen te werken (ook als ze dat in eerste instantie totaal niet zo gewild hebben), gewoonweg omdat hun reeds aanzienlijke achterstand enkel nog maar zal toenemen als ze geen actie ondernemen op iets gezamenlijk op poten te zetten tegen Rum.

Het lijkt me dan ook onvermijdelijk dat er een groot GAP zal opgezet worden waarin alle stammen van voldoende omvang wel inbegrepen zullen zijn, met het doel Rum te stoppen. Al ga ik ervan uit dat zowat elke stam hierin betrokken gewoon veel liever onderling strijd had gemaakt ipv. tegen je zin gedwongen te worden te moeten samenwerken tegen een grotere stam, die duidelijk al langer dan vandaag met dit plan in zijn hoofd zat. Het zou in mijn geval zeker niet het spelplezier ten goede komen.

Ik denk dat je het prima samenvat!
 
Reactiescore
2.444
Kan ik volledig inkomen inderdaad. Vind alleen het calimero gedrag wel bijzonder. Al snap ik wel hoe het voelt, heb het zelf ook ervaren op W73. Maar om nu te doen alsof de wereld al gespeeld is dat gaat toch wel een stapje te ver, en als men dat oprecht denkt dan onderschatten ze diplomatiek heel erg.

W73 was ook wel een apart geval en totaal niet te vergelijken met deze wereld. Imago heeft daar de rest van de tw community uitgedaagd tegen ze te gaan strijden in de hoop een leuke wereld te krijgen, Spread heeft dat toen echt met een te grote overmacht aangepakt door alles en iedereen eruit te boosten, rekruteren en tw-en.

Deze wereld daarentegen heeft zover ik kan zien bijzonder weinig kwaliteit, had geen overmachtige stam met kwantiteit en kwaliteit of oproep tot een gevecht. Dus de nood om op dermate wijze kwaliteit en kwantiteit samen te bundelen in Rum! is er simpelweg niet en verpest de wereld voor Rum! zelf en voor de andere partijen.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Diplomatiek is een essentieel onderdeel van het spelletje, eens. Maar ik ga ervan uit dat iedereen graag nog steeds oorlogje speelt tegen zijn directe vijanden, zo zal ook (vrijwel) altijd effectief de beste de endgame kunnen aanvatten. Dat er al zo vroeg op de wereld een 'grote' overmacht is, zal stammen enkel maar dwingen om samen te werken (ook als ze dat in eerste instantie totaal niet zo gewild hebben), gewoonweg omdat hun reeds aanzienlijke achterstand enkel nog maar zal toenemen als ze geen actie ondernemen op iets gezamenlijk op poten te zetten tegen Rum.

Het lijkt me dan ook onvermijdelijk dat er een groot GAP zal opgezet worden waarin alle stammen van voldoende omvang wel inbegrepen zullen zijn, met het doel Rum te stoppen. Al ga ik ervan uit dat zowat elke stam hierin betrokken gewoon veel liever onderling strijd had gemaakt ipv. tegen je zin gedwongen te worden te moeten samenwerken tegen een grotere stam, die duidelijk al langer dan vandaag met dit plan in zijn hoofd zat. Het zou in mijn geval zeker niet het spelplezier ten goede komen.
kijk aan een post als dit heb je meer.

Met dat eerdere gemier begon het steeds meer te lijken dat men zich aan het indekken is voor een verlies, of om gewoon te kunnen opgeven mocht de strijd gaan komen, want ja met zon overmacht is er ook niks meer aan te doen blijkbaar. Maar misschien overschat ik mensen gewoon ook en is het niveau in het laatste jaar zo absurd gedaald dat men daadwerkelijk nu al wilt opgeven.

Grotere en potentieel sterkere stammen hebben al zo vaak bestaan, maar ook vaak zat hebben ze ook gewoon niet gewonnen. Schouders eronder en aanpakken zou ik zeggen
 
Bovenaan