Hoeveel gefarmd

DeletedUser78081

Guest
Dayum... 15k munten en nog geen 10k munten geslagen...
Vraag me af hoe dat zou komen zeg ;)
 

DeletedUser77549

Guest
Door al die events :p

Wat hebben jullie hier allemaal btw?
Adelsslachter: brons. 65/100
 

DeletedUser77632

Guest
Adelslachter (Zilver - Level 3)

Versla 100 edelmannen in een gevecht.

Volgende level: Versla 500 edelmannen!

133 / 500
 

DeletedUser78081

Guest
Helaas tellen diegene die ik via VV gesloopt heb niet mee...
Momenteel zit ik zelf op 69 en ben daar wel content mee zoals je wel kunt voorstellen.
 

DeletedUser71618

Guest
Die award stelt niks voor joh, lekker makkelijk te faken
 

DeletedUser78081

Guest
En dat maakt uit?
1/3e komt bij mij wel van eigen edels doodgooien om te verplaatsen, toch zijn het edels die ik sloop.

9/10 awards die er zijn kun je faken, ODA kun je ook boosten door je MB's / DU's enkel scouts te laten maken en die dan keer op keer te slopen, is dat dan genoeg reden om daar bij iedereen vanuit te gaan...?

Is gewoon iets grappigs zonder waarde, niets meer en niets minder.
Denk ook dat iedereen dat wel inziet.
 

DeletedUser71618

Guest
Dat je er zo content mee bent laat het lijken dat je er trots op bent, als jij het hetzelfde ziet zou je dus moeten begrijpen dat het niet wat speciaals is om 'trots' op te zijn.
 

DeletedUser74396

Guest
is het regelmatig laten doodlopen van je edels om ze te verplaatsen geen bewijs dat je ze niet ideaal hebt geplaatst in het begin?
Om eventjes reacties te ontlokken.
 

DeletedUser64972

Guest
Kan ook het geval zijn wanneer je snel groeit en je front snel opschuift. Wij moeten met ons phalanx cluster ook regelmatig de edeldorpjes veranderen.
 

DeletedUser74396

Guest
Er zijn redenen ja :)
Wij hebben tot nu toe met onze oude falanx eigenlijk zeer weinig edels moeten verplaatsen.
Edels opgebruiken door uiteindelijk treintjes te sturen uit 4 dorpen. Kan je nog makkelijker timen ook :)
 

DeletedUser78081

Guest
Dat je er zo content mee bent laat het lijken dat je er trots op bent, als jij het hetzelfde ziet zou je dus moeten begrijpen dat het niet wat speciaals is om 'trots' op te zijn.

Ging me om het getal 69, zie daar de humor wel in.
En trots op zoiets zijn? Grapjas.

Kan ook het geval zijn wanneer je snel groeit en je front snel opschuift. Wij moeten met ons phalanx cluster ook regelmatig de edeldorpjes veranderen.

Same same :)
Die paar edels kunnen me ook verrotten, liever even doodgooien en dat ik ze ergens anders weer terug kan maken met kortere looptijden dan dat ik elke keer 12u+ heen en weer lopen.
Ik hoop ook dat je ze binnenkort (zoals dat bij ridders ook is) kunt stationeren in een ander dorp, vooral in het begin van de wereld is dat wel handig.
 
Reactiescore
1.853
Adelslachter (Zilver - Level 3)

Versla 100 edelmannen in een gevecht.

Volgende level: Versla 500 edelmannen!

155 / 500

Hadden er overigens veel meer kunnen zijn, maar dat ligt aan ons.
 

DeletedUser71618

Guest
Ging me om het getal 69, zie daar de humor wel in.
En trots op zoiets zijn? Grapjas.

Was het zo moeilijk dat even te zeggen? Je laat het zo overkomen door de context waarin je het zegt en hoe je het zelf brengt. Volgens mij heb ik net duidelijk gezegd dat je het laat lijken alsof je er trots op bent. Dan is dat neerbuigende grapjas nergens voor nodig. Maakt het er ook niet beter op ofzo.

Daarnaast to the point; die edels verplaatsen zou imo juist geen optie moeten worden, 140K GS is een redelijke kostenpost en zou vooral in de start een motivator moeten zijn om slimmer met je edels om te gaan. Het kan daar echt verschillen maken. Net als het op pakketwerelden met dure edels belangrijk is je edels slim te plaatsen - die verplaatsoptie versimpelt het daar dan ook te veel.
 

DeletedUser78081

Guest
Je laat het zo overkomen door de context waarin je het zegt en hoe je het zelf brengt.

Ehhh, nee...?
Jij zoekt er gewoon meer achter.
Dat ik er content mee ben betekend niet direct dat ik er trots op ben, als je dat wel denkt raad ik je aan even de exacte betekenis van het woord op te zoeken.
Als ik er trots op zou zijn dan zou ik dat wel gezegd hebben :)

En ach, TW is toch al een stuk makkelijker gemaakt door de wachttoren en die (belachelijk sterke) ridders, het kunnen verplaatsen van edels heeft in mijn ogen een stuk minder impact.
Doel is toch juist de minder ervaren spelers een (grotere) kans te geven? Als je een keer je edels verkeerd neerzet als beginnende speler, en dat direct hard afstraft ziet worden, dan zul je ook minder snel edels aanmaken en gooien.
Dit is niet zomaar gissen, ik begeleid elke wereld nieuwe spelers en als ik ze dan ook keer op keer zie balen van dat soort dingen en het hun zie demotiveren dan is dat in mijn ogen een welkome toevoeging.
Ik weet wel hoe ik edels moet gebruiken, ik kijk vooruit en plan dingen, jij/jullie ook, nieuwe / nieuwere spelers hebben dat inzicht nog niet of in mindere mate.
Voor mij zal het geen verschil uitmaken, voor jou ook niet, ik ben er echter wel van overtuigd dat de minder ervaren spelers er zeer zeker baad bij hebben.

Daarnaast, PP gebruik en de vele events (die ook zeer gevoelig zijn voor PP) zorgen er voor dat dergelijke dingen niet doorslaggevend zullen zijn in mijn ogen. Ervaren spelers hebben al een grote voorsprong op beginnende spelers, de drempel ligt hoog om van 0 - 100 te komen. Vroeger kreeg je er nog tijd, of althans meer tijd, voor om dingen te leren, zonder een goede MH kom je er hedendaags al niet meer.
Als ik 9/10 spelers nog moet uitleggen dat je ook gratis aan PP kunt komen door het te farmen, terwijl ze al meerdere werelden (achter elkaar) gespeeld hebben, dan maak ik me toch wel zorgen om de toekomst van het spel.

Om op een groter account deftig mee te kunnen draaien, laat staan zelf er een op te bouwen, heb je veel kennis nodig. Als je het nieuwere spelers makkelijker maakt om van hun fouten te leren, dan zullen ze ook eerder geneigd zijn om dingen zelf uit te gaan proberen in plaats van full def te spelen en enkel BB's te edelen.
Ik waardeer het ook zeer als er teams zijn die minder/niet ervaren spelers op het account nemen simpelweg omdat dit spel in mijn ogen veel moois te bieden heeft alleen duurt het even voor je op dat punt bent.

Ik zal je verder wel negeren, je komt over als een mierenneuker en ik kom hier niet om achterlijke discussies te voeren met mensen die achter alles wat zoeken.
Als dat niet je initiële doel was, (of je het nou toe wilt geven of niet) dan bij deze mijn excuus.
Er zijn echter zat hatelijke ventjes op dit spel, als ik er behoefte aan heb dan zal ik die desbetreffende spelers ook wel een persoonlijk bericht sturen. Als je hier door mee wilt gaan raad ik je aan het zelfde te doen.
 

DeletedUser74396

Guest
zegt degene die in 1 post zichzelf meerdere keren ontkracht en half belachelijk maakt.
 

DeletedUser71618

Guest
En toch echt kwam je zo op me over, niet dat dat wat uitmaakt maar volgens mij heb ik gewoon duidelijk uitgelegd waarom ik het zo vond overkomen en daarmee is de kous af als het aan mij ligt. Dan is het niet nodig verder na te trappen, over mierenneuken gesproken ( :D)

Het doel van inno van de wachttoren is idd waarschijnlijk wel om mindere spelers een grotere kans te geven, denk ik althans. Een ander doel kan ik me niet bedenken. Maar dat hoeft niet te betekenen dat alles versimpeld hoeft te worden en dat doel moet hebben. Hoewel er wel een trend lijkt te zijn om zoveel mogelijk de niet-PP rushers te compenseren door het spel over het algemeen makkelijker te maken. Zonde, want veel leuker wordt het er niet op.

Waar het met deze redenatie naartoe zou gaan is een spel waarin je je niet meer kan onderscheiden van andere spelers en niet meer hoeft na te denken over je acties. Waarin je niet van fouten hoeft te leren omdat je die fouten gewoon kostenloos kan herstellen. Wat eigenlijk nu al door de premium beurs tot stand gekomen is. Dat is toch echt de keerzijde van je verhaal. En daarom bevoordeel je hiermee net zo goed de iets betere spelers die zo nog makkelijker edels kunnen verplaatsen en de allerzwaksten uit kunnen zoeken ipv een ander plan te bedenken voor het opgebruiken van de edels.

Als ergens zulke dingen als gratis edels verplaatsen geintroduceerd zouden moeten worden lijkt de casual me er een mooie plek voor. Er zijn tenslotte hele werelden gemaakt voor de beginners hier.
 

DeletedUser78081

Guest
De wachttoren maakt het enkel anders, niet makkelijker. De hoge kosten van het gebouw en de vele boerderijplekken die het inneemt schaden je groei sterk (in het begin) en dus ook exact de reden dat ik er geen gemaakt heb tot ~ 500k. (edelde een dorp waarbij hij al op 14 stond, toen maar max gemaakt)
Ik merk dat er veel nieuwe spelers er ook een maken, veelal tot level 5, die twee velden zullen niet doorslaggevend zijn en zijn (in mijn ogen) juist handig voor de ervarenere spelers omdat die weten wat je met de gegeven informatie kunt doen.

PP rushers zijn in het voordeel, de ridders en wachttorens zijn in het vroege stadia juist in het voordeel van diegene aangezien ze hogere level ridders hebben en veelal de aanvallende partij zijn, een wachttoren heeft dus geen zin tenzij je een trein op je krijgt zodat je kunt zien op welke edel je hem moet snipen. Denk ook aan de bouwtijd van de eerste paar levels.

In mijn beleving is de wachttoren juist in het spel gedaan om de minder actieve spelers een grotere kans te geven. Denk ook vooral aan de app die je wakker zal maken bij inkomende aanvallen zodra ze verstuurd zijn, die heeft in mijn beleving een grotere impact dan dat de wachttoren heeft op een vroeg stadia. Ook hier valt prima om/mee te werken, denk aan het herhaaldelijk sturen en annuleren van aanvallen om ze zo laks te maken of hem uit te laten zetten. Iedereen kan een goede nachtrust wel waarderen.

Nadenken over je acties moet je blijven doen, doe je dit niet haal je gegarandeerd het einde van de wereld niet. Ook deel ik je mening over de premium beurs niet, het verkrijgen van PP kost tijd en moeite (uitgaande dat je het niet simpelweg koopt) je kunt er enkel GS mee kopen en garandeert niet dat je er heelhuids vanaf zult komen. Onervaren PP abusers zijn uitermate geschikt als DU's kan ik je vertellen ;)

Casual werelden leer je vooral BB's edelen, persoonlijk zou mijn voorkeur zijn dat er op de classics het niet zou worden toegevoegd maar op overige werelden wel. Casual werelden zijn ervaren spelers al meer in het voordeel omdat je je bestaande dorp (en edelmanlimiet) kunt overzetten en dus iemand met een edelmanlimiet van 10 er makkelijk kunt uitgroeien als dat van jou al bijvoorbeeld op de 200+ zit. Je edelt al snel om een onervaren speler heen waardoor hij geforceerd wordt om te springen, hier leer je ook niets van en beperk je hun groei ook sterk mee.
In mijn beleving kun je spelers het snelste dingen aanleren door ze als MB te begeleiden en eventueel later er op het account bij te nemen / op al bestaande teams bij te voegen op werelden die nog in het begin van de wereld staan. Je kunt veel leren door andere mensen dingen te zien doen en actief te kijken naar hoe en waarom ze het doen.

Maar ach, ik deel je mening absoluut dat het spel al een heel stuk makkelijker is, dit is echter al lange tijd gaande dmv script/snellijst tools. Is dat iets ergs? In mijn ogen niet, het is en blijft een spel en persoonlijk zie ik het ook niet meer zitten om vele uren achter elkaar toe te wijden aan het spel en dus is de wachttoren een welkome toevoeging voor mij persoonlijk.

Tribalwars is allang niet meer wat het ooit geweest was, ik zou het echter zonde vinden als het op dit tempo blijft doodbloeden, vandaar dat ik als doel heb elke wereld die ik speel mensen "op te leiden" om ze zo in te laten zien wat voor moois dit spel in petto heeft.
Maar ach, ik ga me weer eens bezighouden met het spelletje, lang genoeg al stilgestaan :)

P.s. Erg benieuwd of (en waar) je speelt op W52, kunt me gerust een PM sturen ingame als je het niet kwijt wilt op het fora, zal het ook tussenbeide houden als dat je voorkeur heeft.
Toch nog een plezierig gesprek gehad met je, brainstormen over dergelijke dingen is een van de leukere dingen van Tribalwars, ook erg veel plezier om nu leuke dingen met/tegen die wachttoren te verzinnen.

Mijn excuus als het niet zo soepel leest, ik hoop dat jullie de strekking ervan begrijpen.
 

DeletedUser77845

Guest
Ben wel eens benieuwd hoeveel geroofde grondstoffen er in totaal zijn buitgemaakt op de accounts van de ''grote jongens''?

Ben benieuwd of er mensen hoger aantal hebben dan op ons account.:p
 

DeletedUser74358

Guest
Ben wel eens benieuwd hoeveel geroofde grondstoffen er in totaal zijn buitgemaakt op de accounts van de ''grote jongens''?

Ben benieuwd of er mensen hoger aantal hebben dan op ons account.:p

Welk account speel je? En ja, ik denk dat er een aantal wel hoger zullen zitten :p
 
Bovenaan