De wachttoren maakt het enkel anders, niet makkelijker. De hoge kosten van het gebouw en de vele boerderijplekken die het inneemt schaden je groei sterk (in het begin) en dus ook exact de reden dat ik er geen gemaakt heb tot ~ 500k. (edelde een dorp waarbij hij al op 14 stond, toen maar max gemaakt)
Ik merk dat er veel nieuwe spelers er ook een maken, veelal tot level 5, die twee velden zullen niet doorslaggevend zijn en zijn (in mijn ogen) juist handig voor de ervarenere spelers omdat die weten wat je met de gegeven informatie kunt doen.
PP rushers zijn in het voordeel, de ridders en wachttorens zijn in het vroege stadia juist in het voordeel van diegene aangezien ze hogere level ridders hebben en veelal de aanvallende partij zijn, een wachttoren heeft dus geen zin tenzij je een trein op je krijgt zodat je kunt zien op welke edel je hem moet snipen. Denk ook aan de bouwtijd van de eerste paar levels.
In mijn beleving is de wachttoren juist in het spel gedaan om de minder actieve spelers een grotere kans te geven. Denk ook vooral aan de app die je wakker zal maken bij inkomende aanvallen zodra ze verstuurd zijn, die heeft in mijn beleving een grotere impact dan dat de wachttoren heeft op een vroeg stadia. Ook hier valt prima om/mee te werken, denk aan het herhaaldelijk sturen en annuleren van aanvallen om ze zo laks te maken of hem uit te laten zetten. Iedereen kan een goede nachtrust wel waarderen.
Nadenken over je acties moet je blijven doen, doe je dit niet haal je gegarandeerd het einde van de wereld niet. Ook deel ik je mening over de premium beurs niet, het verkrijgen van PP kost tijd en moeite (uitgaande dat je het niet simpelweg koopt) je kunt er enkel GS mee kopen en garandeert niet dat je er heelhuids vanaf zult komen. Onervaren PP abusers zijn uitermate geschikt als DU's kan ik je vertellen
Casual werelden leer je vooral BB's edelen, persoonlijk zou mijn voorkeur zijn dat er op de classics het niet zou worden toegevoegd maar op overige werelden wel. Casual werelden zijn ervaren spelers al meer in het voordeel omdat je je bestaande dorp (en edelmanlimiet) kunt overzetten en dus iemand met een edelmanlimiet van 10 er makkelijk kunt uitgroeien als dat van jou al bijvoorbeeld op de 200+ zit. Je edelt al snel om een onervaren speler heen waardoor hij geforceerd wordt om te springen, hier leer je ook niets van en beperk je hun groei ook sterk mee.
In mijn beleving kun je spelers het snelste dingen aanleren door ze als MB te begeleiden en eventueel later er op het account bij te nemen / op al bestaande teams bij te voegen op werelden die nog in het begin van de wereld staan. Je kunt veel leren door andere mensen dingen te zien doen en actief te kijken naar hoe en waarom ze het doen.
Maar ach, ik deel je mening absoluut dat het spel al een heel stuk makkelijker is, dit is echter al lange tijd gaande dmv script/snellijst tools. Is dat iets ergs? In mijn ogen niet, het is en blijft een spel en persoonlijk zie ik het ook niet meer zitten om vele uren achter elkaar toe te wijden aan het spel en dus is de wachttoren een welkome toevoeging voor mij persoonlijk.
Tribalwars is allang niet meer wat het ooit geweest was, ik zou het echter zonde vinden als het op dit tempo blijft doodbloeden, vandaar dat ik als doel heb elke wereld die ik speel mensen "op te leiden" om ze zo in te laten zien wat voor moois dit spel in petto heeft.
Maar ach, ik ga me weer eens bezighouden met het spelletje, lang genoeg al stilgestaan
P.s. Erg benieuwd of (en waar) je speelt op W52, kunt me gerust een PM sturen ingame als je het niet kwijt wilt op het fora, zal het ook tussenbeide houden als dat je voorkeur heeft.
Toch nog een plezierig gesprek gehad met je, brainstormen over dergelijke dingen is een van de leukere dingen van Tribalwars, ook erg veel plezier om nu leuke dingen met/tegen die wachttoren te verzinnen.
Mijn excuus als het niet zo soepel leest, ik hoop dat jullie de strekking ervan begrijpen.