Hoe zou het zijn met...

DeletedUser71860

Guest
Bachelor Sociaal-Agogisch Werk. Niet echt uitdagend, maar ik ben nu eenmaal amper te motiveren qua blokken. Had er ook 10 vrijstellingen voor nadat ik van unief (communiecatiewetenschappen) afging. Das bijna een heel jaar :D. Hmm gemakzucht. En totaal niet weten wat te studeren ook. Of toch geen nuttige richting (voor Geschiedenis zou ik me wel kunnen motiveren maar je moet ook aan je toekomst denken).

Maar dus, zoek ik het wat exotischer. Waar ik wel uitdaging vind. Armste regio ter wereld, het wordt ziek :)
 
Reactiescore
217
Als je maar geen ebola krijgt zou zomaar kunnen vooral in afrika
 

DeletedUser

Guest
Gemakzucht... Wat een uiterst vervelende eigenschap. Maar goed, je zou wat meer ambitie moeten hebben Steven.
 

DeletedUser71860

Guest
Ik ga naar Swaziland, een land met immens veel problemen. Zoals het grootst aantal aids-doden ter wereld en de armste regio inzake BBP/hoofd.

Alleja, toch een poging om mee te bouwen aan ontwikkelingsprojecten in een land dat 500 jaar achter staat vergeleken met ons, in de 5 maanden dat ik er al zeker zal zijn.

Weet niet hoe jij daarover denkt, maar ik vind het vrij ambitieus :D
 

DeletedUser

Guest
Ja, dat wel, maar op vlak van je studie bedoel ik :p Aan elke richting zitten wel uitdagingen en ambitieuze projecten verbonden, maar dat betekent nog niet dat je op vlak van studie niet wat meer ambitie zou mogen hebben he ;)

Maar ik ga niet echt over je oordelen, omdat ik je, nuja, helemaal niet ken :D.
 

DeletedUser60153

Guest
Ik ga naar Swaziland, een land met immens veel problemen. Zoals het grootst aantal aids-doden ter wereld en de armste regio inzake BBP/hoofd.

Alleja, toch een poging om mee te bouwen aan ontwikkelingsprojecten in een land dat 500 jaar achter staat vergeleken met ons, in de 5 maanden dat ik er al zeker zal zijn.

Weet niet hoe jij daarover denkt, maar ik vind het vrij ambitieus :D

Hoe ga je dat aanpakken? Lijkt me wel erg intressant om meer over te horen :p
Hoi trouwens. Hoe zal het eigenlijk zijn met Jelle en Valere (oud hurei spelers)
 

DeletedUser71860

Guest
Ja, dat wel, maar op vlak van je studie bedoel ik :p Aan elke richting zitten wel uitdagingen en ambitieuze projecten verbonden, maar dat betekent nog niet dat je op vlak van studie niet wat meer ambitie zou mogen hebben he ;)

Maar ik ga niet echt over je oordelen, omdat ik je, nuja, helemaal niet ken :D.

Ongetwijfeld. Iedereen heeft zo zijn talenten en zwakheden. Maar ik maak me niet al te veel zorgen. Zolang ik maar unieke dingen doe en niet zo lame ben als al de rest! :D. Nee serieus, ik heb nu eenmaal wat extremere omstandigheden nodig om niet verveeld te raken. Gaat nog een hele tijd duren eer ik tot rust kom heb ik zo het idee :p

Hoe ga je dat aanpakken? Lijkt me wel erg intressant om meer over te horen :p
Hoi trouwens. Hoe zal het eigenlijk zijn met Jelle en Valere (oud hurei spelers)

Vandeweek een samenkomst gehad van studenten ontwikkelingssamenwerking in België. Met info over veiligheid, gezondheid en straffe verhalen van onder andere mijn bestemming. Ik ben er gechoqueerd, brandend ambitieus en een tikkeltje minder naïef uitgekomen

Voor een internship heb je administratief vier luiken:
-vaccinaties
-Visum
-Officiële uitnodiging/contact
-Vlucht

Ik heb het geluk dat ik nu contact heb met een meisje dat er eerder geweest was. Nu kan ik me wat beter voorbereiden op mijn taken: Engelse les geven, relatie met ngo's, sportactiviteiten organiseren. Vanalles dus! Combinatie van monitor, leraar & communicatieverantwoordelijke.

Het is een one-way ticket voorlopig Freso. Waarmee ik wil zeggen: je moet flexibel kunnen zijn. Zeker in Afrika :D
 

DeletedUser60153

Guest
Ga je een blog of iets dergelijks bijhouden? Zoja dan ben ik geintresseerd ;)
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Hee baasje:eek:
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Precies onkruid vergaat niet he:D
 

DeletedUser71860

Guest
Heb van horen zeggen dat het oké met hem gaat. Niet ideaal, anders zou ik hier immers niet nog eens een kijkje komen nemen :D.

Afrika was beste beslissing ooit. Hands down. Ben reeds terug van Juli, dan in september nog wat administratieve rompslomp doorzwommen (lees: paar onnozele herexaampjes) en dan na twee weken direct aangenomen in een een noodopvangcentrum voor asielzoekers. Het heeft me serieus veranderd ook. Volgens mij was ik vroeger zelfs een impliciet racistisch xenofoobje. Een hele erlebnis, daar kan je vanop aan.

En Afrika. Hard gewerkt, veel vrijheid, resultaat gezien en me kapot geamuseerd :). Af en toe bij nader inzien zeer gevaarlijke dingen gedaan. Levendig :D. Prijskaartje viel wat tegen wel, gezien ik gratis accomodatie genoot. Kostte me uiteindelijk wel 3500 euro voor 6 maanden, omdat ik wat te veel goed wou doen soms, wilde weldoener die ik ben (bedankt ouders :D). En als je dan nog hier en daar nog een reis plant naar de Namib Desert of de parelwitte stranden aan de Indische Oceaan, naja!

Nuja, er zijn al vliegtickets geboekt om terug te gaan voor drie weken. Wat bijna niets is helaas.

Mijn advies aan de jongelingen hier. Als je de kans hebt op een gap year of een buitenlandse stage, ga ervoor. Liefst buiten Europa. Dit kan bijna nooit fout gaan, en is eens te meer de beste beslissing die je ooit maakte. Ik wist totaal niet te verwachten. Je moet springen en het lef tonen.

Ik merk ook dat mijn talen zoveel beter zijn. En dergelijke ervaring op je CV deuren opent. Voor de 18-jarigen. Als je niet weet wat te studeren, kies niet, doe een gap year. Ik had het lef toen niet helaas. Dat had ik alleen toen bleek dat dit Belgenlandje maar een sleur bleek.

Als deze tekst je tegen de borst stuit, veel plezier en enjoy your ride =>

Stap 1: haal een diploma
Stap 2: Zoek werk
Stap 3: Ga een hypothecaire lening aan van 20 jaar
Stap 4: Betaal dit ten alle tijde netjes af.

---

Maar Mister Sjimmie, op de moment gaat het redelijk. Doe de job graag, maar het is niet echt een compleet leven op de moment. Eens het sluit, toch eens serieus nadenken over wat ik nu ga doen. Waar zijn jullie gasten mee bezig?
 
Reactiescore
323
Klinkt goed :D Ik heb een gapyear serieus overwogen, maar ben toch maar met de uni begonnen in september. Als ik dan foto's zien van klasgenoten die nu in Australië of Azië zitten en ik achter mn studieboeken..

Maar ik vind de studie leuk, het studentenleventje bevalt me ook wel, ik maak af en toe een reisje, was vorig weekend in Münster en in Maart in Macedonië, Albanië en Kosova. Dit jaar toch wel mijn studiepunten halen zodat ik in aanmerking kom voor een halfjaar in het buiteland, buiten Europa. Ik werk nog een beetje erbij zodat ik op donderdagavond mijn biertjes kan betalen, dus gaat wel lekker :D
 

DeletedUser71860

Guest
Klinkt goed :D Ik heb een gapyear serieus overwogen, maar ben toch maar met de uni begonnen in september. Als ik dan foto's zien van klasgenoten die nu in Australië of Azië zitten en ik achter mn studieboeken..

Maar ik vind de studie leuk, het studentenleventje bevalt me ook wel, ik maak af en toe een reisje, was vorig weekend in Münster en in Maart in Macedonië, Albanië en Kosova. Dit jaar toch wel mijn studiepunten halen zodat ik in aanmerking kom voor een halfjaar in het buiteland, buiten Europa. Ik werk nog een beetje erbij zodat ik op donderdagavond mijn biertjes kan betalen, dus gaat wel lekker :D

Bingo, het gaat je goed man. Ik applaudiseer hiervoor :D.

Voorbije 3 jaar heb ik heel wat kerosine in rook laten opgaan, en toen ik buiten Europa ging, bleek ik toch een soort magische grens te zijn overgegaan. Weet niet hoe Albanië en Kosovo zijn, maar ben qua oostblok wel in Roemenië geweest. Leuk en aardig, maar niet mindblowing. Als je van je sokken wilt geblazen worden raad ik Azië, Afrika of Z-Amerika aan. Australië zal wel geweldig zijn, maar hun cultuur staat niet zo ver van de onze. En ik merk dat ik dat net zo fijn en wonderbaarlijk vond. Al ben ik er natuurlijk (nog) niet geweest :D.

Je hebt het wel voor elkaar zo te horen. Goed studeren in de tussentijd. Dat papiertje blijft belangrijk. En als je zou stoppen is dat een jaar dat je evengoed een gap year had kunnen doen. En dan mag je je wel voor je kop slaan, aldus Captain Hindsight.

Dit zijn vitale jaren.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Mooie verhalen :D
 
Reactiescore
1.694
Ik doe tegenwoordig niks anders dan drugs gebruiken en pils drinken. Ook leuk.
 
Bovenaan